طراحی اتاق مهمان

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

ایده های طراحی اتاق مهمان


اتاق های مهمان امروزه در اکثر خانه ها رایج است. با توجه به استفاده خاص از فضا برای فعالیت‌های مختلف خانه، نداشتن دیوار یا مرز، ایده‌های طراحی هوشمندانه و عمدتاً ساخت آپارتمان، مهمانان باید فضای مخصوص به خود را برای استراحت داشته باشند. بنابراین اتاق‌های مهمان به‌طور فزاینده‌ای به‌خوبی فکر می‌کنند و فضاهایی را در کنار هم قرار می‌دهند. ایده های طراحی اتاق مهمان صمیمیت و جذابیت یک خانه را با تمام امکانات یک هتل ترکیب می کند. کنار هم قرار دادن یک مورد تصادفی، هدف از داشتن یک اتاق مهمان را شکست می دهد و بنابراین باید پس از تفکر دقیق انجام شود.

 

 

 

جزئیاتی که به اتاق مهمان می روند


برای شروع طراحی اتاق مهمان، مهم است که امکانات رفاهی ضروری یک مسافر خسته از سفر را در نظر بگیرید. وسایل اولیه ای که فرد به آن نیاز دارد عبارتند از یک تخت مجلل یا راحت، یک میز کوچک برای قرار دادن کتاب، خودکار، کامپیوتر و سایر وسایل خوش دست، یک صندلی، شارژر تلفن و لوازم بهداشتی. اتاق خواب مهمان فضایی است که فقط در زمان‌های خاصی اشغال می‌شود و بنابراین می‌توان با دکور و طراحی اتاق اغلب بازی کرد - کاری که انجام آن در یک فضای شخصی به این راحتی نیست. اگرچه طیف وسیعی از موارد وجود دارد که هنگام طراحی اتاق مهمان باید در نظر گرفته شود، ما در زیر چند مورد را توضیح داده ایم. انتخاب کنید و انتخاب کنید که چه چیزی برای شما بهتر است، چند گزینه را با هم ادغام کنید، با علایق خود مقایسه کنید، با عناصر بازی کنید و از اتاق مهمان خود به عنوان یک پالت خالی برای آزمایش طراحی خانه استفاده کنید.

 

 


استراحت در راحتی


تخت‌ها مهم‌ترین مبلمان در اتاق مهمان هستند زیرا بیشتر از آنها استفاده می‌شود. برای شروع، خرید یک تخت خواب ملکه یا کینگ با یک تخت خواب محکم و راحت را در نظر بگیرید. این تک قطعه می تواند یک موهبت باشد، به خصوص با توجه به اینکه مهمانان شما ممکن است بخواهند در کنار تخت استراحت کنند و به موسیقی گوش دهند یا کار کنند. راحتی کلید است و از یک مکان استراحت شروع می شود.

 

 

Rest In Comfort

 

 

 

تا شادابی


برخلاف سایر قسمت‌های خانه، اتاق خواب مهمان می‌تواند یک بازی هنری، یک گلوله از تأثیرات مختلف، مجموعه‌ای از عکس‌ها یا اشکال هنری باشد. دیوارها یک سطح خالی هستند که وقتی با تأثیرات هنری تزئین می شوند، می توانند اتاق را بلندتر کنند، چیزی که در غیر این صورت ممکن است نیاز به برنامه ریزی دقیق برای بقیه خانه شما داشته باشد.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

ایجاد حریم خصوصی


ممکن است در یک اتاق کوچک مهمان فضای جداگانه برای تعویض و لباس پوشیدن امکان پذیر نباشد، بنابراین یک مکان موقت در نزدیکی کمد لباس می تواند به همان خوبی کار کند. از جداکننده یا پرده اتاق استفاده کنید و دکوراسیون جالبی را برای تزیین فضا اضافه کنید.

 

 

Create Privacy

 

 

 

دعوت سبز درون


سرحالی و گرما دو عامل خلق و خوی فوری هستند و سبزی هر دو را انجام می دهد. با پنجره‌های بزرگ فرانسوی و فضاهای باز، می‌توان با قرار دادن گلدان‌های رومیزی گلدانی، گلدان‌های پنجره‌ای بزرگ و کوهنوردان/پرده‌ها در فضاهای باز، باغ را به داخل خانه آورد. سبز تقویت کننده خلق و خوی است و نیاز به تزیین کمی در اتاق مهمان دارد.

 

 

Invite the Green Within

 

 

 

مبلمان راحت


نورپردازی نقش زیادی در تبدیل ظاهر فضا از ساده به لوکس دارد. نورهای مخفی، دیوارکوب ها، چراغ های گرم که بر روی گوشه های مخفی قرار گرفته اند، گرما و نکات جالب توجه را به اتاق می بخشد و اتاق را جذاب تر می کند.

 

 

Comfortable Furnishing

 

 

 

نکات برجسته آینه


آینه های بزرگی که روی یک کمد قرار می گیرند حس بزرگی فضا را به شما القا می کنند. حتی اگر میهمانان شما در یک اتاق محدود باشند، فضا بازتر و نه کلاستروفوبیک احساس می شود.

 

 

Mirror Highlights

 

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

قاب های پارتیشن بندی شده


پارتیشن های مشبک چوبی یا فلزی موقتی جلوه جالبی به اتاق مهمان می دهد. آنها را می توان در اطراف جابجا کرد و اتاق را به بخش های کوچکتر برای استفاده آسان و دسترسی به کارهای مختلف تقسیم کرد.

 

 

Partitioned Frames

 

 

 

کمد لباس های همزمان


کمد یا کمد از وسایلی است که باید در اتاق مهمان وجود داشته باشد. آنها علاوه بر ذخیره لباس، به مهمانان کمک می کنند تا وسایل مختلف را قرار دهند. انتخاب ها از کمدهای چوبی تا فلزی، کمدهای براق تا مات متغیر است. مهم نیست پایان کار، چیزی که اهمیت دارد راحتی یک مهمان و استفاده بهینه از فضا است.

 

 

Contemporary Wardrobes

 

 

 

نمای بالکن


هر چقدر هم که این امر منحصر به فرد به نظر برسد، طراحی اتاق های مهمان با بالکن های کوچک یا اضافه کردن صندلی در پنجره، اتاق را باز، مطبوع و اجازه می دهد تا مقداری نور و نسیم وارد شود. اینها به جای کلاستروفوبیک، فضایی را برای کار و تفکر آرام فراهم می کنند. طراحی اتاق مهمان قوانین خاص خود را دارد و نمی تواند از الگوی مشابهی با طراحی اتاق های دیگر خانه پیروی کند. هنگام بررسی آنها باید چند نکته را در نظر داشت.

 

 

Balcony View

 

 

 

از یک پالت رنگ خنثی استفاده کنید


اتاق خواب های مهمان اغلب توسط خانواده بزرگ در تمام گروه های سنی اشغال می شود. اینها ممکن است بچه های کوچک، والدین بزرگتر و خانواده بزرگ باشند. خنثی نگه داشتن پالت رنگ یا پاستلی، سازگاری یکپارچه با فضا را برای همه آسان می کند. همچنین پس‌زمینه‌ای را تشکیل می‌دهد که مبلمان و اثاثیه را می‌توان بر اساس نیازهای خاص افراد جابه‌جا کرد.

 

 

Avail A Neutral Color Palette

 

 

 

نرم کردن انتقال اتاق


اتاق‌های مهمان می‌توانند ایزوله و مجزا باشند، مخصوصاً اگر تضاد رنگ‌ها و طرح‌ها با بقیه خانه تند باشد. اتاق‌های انتقالی با جداکننده‌های نیمه دیوار، نیمکت‌های توکار، مبلمان یا پرده‌های در، جابه‌جایی یکپارچه از یک اتاق به اتاق دیگر را آسان‌تر می‌کنند.

 

 

Soften Room Transitions

 

 

 

به مینیمالیسم بچسبید


اتاق های مهمانان نباید محل تخلیه اثاثیه یا لوازم استفاده نشده، سنگین و پر از زباله باشد. مینیمالیسم در طراحی چنین اتاق‌هایی کلیدی است، به‌ویژه از آنجایی که به جای استفاده از وسایل اضافی حجیم، به چیزهای ضروری توجه کنید. یک گوشه ذخیره سازی توکار در بالای محل خواب، فضای ذخیره سازی صندوق عقب در پای تخت و سایر مبلمان چند منظوره به بهینه سازی چنین فضاهایی کمک می کند. همچنین ظرافت آسانی به آن می بخشد.

 

 

Stick To Minimalism

 

 

 

هر اینچ از فضا را بهینه کنید


همانطور که ممکن است این موضوع برای نکته فوق متناقض به نظر برسد، به خصوص ضروری است که همه چیز باید در کمترین فضای ممکن در اختیار مهمانان شما قرار گیرد. فضا را با وسایل ضروری پر کنید که لازم نیست مهمان شما برای جستجوی آن در خارج از اتاقش بیاید. این ممکن است استفاده آنها برای یک فضای کاری یا حتی یک منطقه پاتوق باشد.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

از دکوراسیون دیوار هوشمندانه استفاده کنید


با توجه به اینکه قسمت اعظم خانه شما توسط میزها، قفسه ها و وسایل روشنایی اشغال شده است، یک راه عالی برای بهینه سازی فضا در اتاق های مهمان این است که آنها را روی دیوارها قرار دهید. نورپردازی داخلی، دیوارکوب‌های دیواری، قفسه‌های کتاب و وسایل آویز، اشغال کف را از بین می‌برد و فضای اتاق را افزایش می‌دهد.

 

 


هر جا که ممکن است شیشه را انتخاب کنید


خصوصی نگه داشتن اتاق مهمان و در عین حال امکان جابجایی آسان را می توان با پوشش شیشه ای مات انجام داد. درهای بالکن، جداکننده‌های دیوار در این ماده، حریم خصوصی را فراهم می‌کنند و در عین حال حرکت بدون درز فضا را تضمین می‌کنند.

 

 

Opt For Glass Wherever Possible

 

 

 

اتاق‌های مهمان اتاق‌های ویژه‌ای هستند که بوم عالی برای بازی کردن، مخصوصاً زمانی که ایده‌های مختلف طراحی و دکور در نظر گرفته می‌شوند، می‌توانند. یک قانون سرانگشتی این است که اطمینان حاصل شود که فضای راحتی و گرما با ایده‌های عالی طراحی داخلی حفظ و تقویت می‌شود تا مهمانان شما احساس کنند که در خانه هستند. "Atithi Devo Bhava" که سنگ بنای فرهنگ هند است به این معنی است که مهمانان ما باید از اقامت راحت با ما اطمینان داشته باشند. مهمانان برای مدت کوتاهی وارد خانه‌های ما می‌شوند در حالی که هنوز با آغوش باز و قلب‌های باز از آنها استقبال می‌شود. وقتی آنها با احساس شادی، شادابی و با لبخند ترک می‌کنند، این کار به خوبی انجام شده است. اولین قدم برای این کار، دادن یک اتاق مهمان به خوبی طراحی شده و راحت است.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.designcafe.com/guides/guest-room-design-ideas