هنر رندر

 

 


هنر رندر

 

Alex Hogrefe با استفاده از SketchUp و Photoshop معماری خیره کننده ای ایجاد می کند


"اگر یک نمودار به درستی انجام شود، می تواند بیننده را به اندازه هر رندر پرسپکتیو درگیر کند."

 

 

 

 

 

لیدیا گرزدانیچ


 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

معماران: پروژه بعدی خود را از طریق Architizer به نمایش بگذارید و در خبرنامه الهام بخش ما ثبت نام کنید.

 

با نگاهی به مجموعه سخنرانان قابل توجه کنفرانس های d2 امسال در وین، متوجه تنوع زیادی از سبک ها و رویکردهای تجسم معماری می شوید. از جمله متمایزترین صداها، الکس هوگرف است که به نظر می رسد درگیر شدنش با بازنمایی و طراحی معماری، حساسیت معمار در تفکر مفهومی، قدردانی از ابزارهای مختلف برای نمایش ساختمان ها و تسلط فنی در رندر سه بعدی را با هم ترکیب می کند.

 

او یک استودیوی تجسم طراحی دیستیل را تأسیس کرده است، اما همچنین یک وب سایت شخصی دارد که در آن به انواع مختلفی از بازنمایی و طراحی معماری می پردازد، که همه در طرحی از آکسونومتری های منفجر شده، بخش های رندر شده، پلان ها، نمودارها و چشم اندازها ادغام شده اند.

 

 

 

 

مشاوره طراحی رایگان ( کلیک کنید ... )

 

 

 

 

Hogrefe توضیح می دهد که چگونه یک مدل اولیه SketchUp را از روز به شب با استفاده از فتوشاپ در این آموزش عمیق تبدیل کنید.

 

در میان سخنرانان کنفرانس امسال - ترکیبی از پروفایل های مختلف، از شرکت های بزرگی مانند DBOX گرفته تا هنرمندان رسانه ای مانند ویکتور انریچ - Hogrefe را می توان به درستی «هنرمند تجسم معمار» نامید. هوگرف در رویکرد کل نگر خود به بازنمایی معماری، رندر را یکی از بسیاری از ابزارهایی می داند که به بیان داستان یک پروژه کمک می کند. در حالی که داشتن پیشینه معماری در صنعت تجسم غیرمعمول نیست، کار هوگرف استفاده منحصربفرد و بازیگوش از ابزارهای نمایشی را نشان می‌دهد - از پلان‌ها، بخش‌ها گرفته تا کلاژها و رندرهای فتو رئالیستی کامل.

 

هوگرف می گوید: «همه این عناصر به اندازه رندرها نقش مهمی دارند. صادقانه بگویم، من احساس می‌کنم که طرح‌ها، بخش‌ها و نمودارها در مقایسه با رندرها از نظر زمان صرف شده کمتر ارزش‌گذاری شده‌اند. شاید به این دلیل است که تصویرسازی‌های فوتورئالیستی برای تسلط به زمان و آموزش بسیار بیشتری نیاز دارند، اما به نظر می‌رسد که این عناصر دیگر ارائه تا حد زیادی نادیده گرفته می‌شوند یا به عنوان یک تفکر بعدی ایجاد می‌شوند، اگرچه نمودارها، پلان‌ها، ارتفاعات همگی اطلاعات و ایده‌های مفهومی را توضیح می‌دهند که رندرها به سادگی نمی‌توانند… اگر یک نمودار به درستی انجام شود، می تواند بیننده را به اندازه هر رندر پرسپکتیو درگیر کند.»

 

 

مشاوره طراحی رایگان ( کلیک کنید ... )

 

 

 

 

بخش‌های پروژه‌هایی مانند Cliff Retreat برای Hogrefe به اندازه رندرهای جوی او ارزشمند هستند.

 

تصمیمات خلاقانه تقریباً در هر مرحله از فرآیند طراحی گرفته می شود و شامل انتخاب سبک طراحی، بخش هایی است که ایده پروژه را به بهترین شکل منتقل می کند، دریچه ها و ضخامت خط. اگر نقشه ها و اسکچ های مفهومی تصمیمات طراحی را تعیین می کنند، آیا می توان رندر سه بعدی را نیز در طول فرآیند طراحی به عنوان یک ابزار مولد معرفی کرد؟ به هر حال، تجسم واقع گرایانه به معماران آموخته است که از نظر مادی، نور، جریان، مونتاژ و مقیاس فکر کنند.

 

"من احساس می کنم Archviz می تواند نقش بزرگی در کل فرآیند طراحی داشته باشد، نه فقط در پایان. فکر می‌کنم راه‌هایی برای ایجاد حس نور و فضا در قالب‌های انتزاعی وجود دارد که می‌تواند به طراح کمک کند تا بدون صرف زمان زیادی پروژه را بهتر درک کند.»

 

Hogrefe در وب سایت خود visualizingarchitecture.com محتوای آموزشی ارائه می دهد و کارهای خود را به نمایش می گذارد. او آموزش هایی در مورد نحوه طراحی و سازماندهی نمونه کارها، افزودن عمق میدان به رندرها و استفاده از فتوشاپ برای تبدیل تصاویر در طول روز به صحنه های شب و سایر اطلاعات مفید به اشتراک می گذارد. این درس ها برای مخاطبان گسترده ای در نظر گرفته شده است - از دانشجویان معماری، فارغ التحصیلان جوان، معماران شاغل و هنرمندان سه بعدی. او همچنین طرح‌های اصلی خود را به نمایش می‌گذارد، مانند Cliff Retreat که به‌شدت تبلیغ شده است.

 

 

 

 

مشاوره طراحی رایگان ( کلیک کنید ... )

 

 

 

 

برای خلوت صخره جوی، هوگرف عکس هایی از مناظر واقعی در ایسلند را گردآوری کرد.

 

برای این پروژه خاص، Hogrefe از یک مدل بسیار ابتدایی SketchUp با چند چراغ omni استفاده کرد که فضای داخلی را روشن می کند و برخی از نماهای خارجی را برجسته می کند. او 50 تصویر از صخره های ایسلندی را جمع آوری کرد و آنها را در فتوشاپ کنار هم قرار داد. اینجاست که جادو برای Hogrefe اتفاق می افتد. گردش کار او برای بهینه سازی بافت ها، نورپردازی و آزمایش اتمسفر و لحن تصاویر به شدت به فتوشاپ متکی است. در طول سال‌ها، او یک گردش کار کارآمد و غیرمخرب ایجاد کرده است که به او اجازه می‌دهد بدون نیاز به صحنه‌های سه بعدی سنگین و زمان‌های رندر طولانی، تغییرات سریع ایجاد کند و به نتایج جوی دست یابد.

 

Hogrefe توضیح می‌دهد: «فتوشاپ در سال‌های اخیر راه درازی را پیموده است، و استفاده از اشیاء هوشمند به این معنی است که می‌توانیم فایل‌ها را در زمان بسیار کمی به‌روزرسانی کنیم». بدیهی است که ما نمی‌توانیم زوایای دید را در اعماق فرآیند فتوشاپ تغییر دهیم، اما این موضوع به ندرت مطرح می‌شود زیرا دیدگاه‌ها در ابتدای پروژه تعیین می‌شوند. همانطور که در بالا توضیح داده شد، مشتریان اغلب پروژه هایی را به ما می دهند که به طور کامل توسعه نیافته اند.

 

 

 

 

مشاوره طراحی رایگان ( کلیک کنید ... )

 

 

 

 

کلوزآپ ها و فضای داخلی Hogrefe’s Cliff Retreat یک پالت مجلل از بافت ها را به نمایش می گذارد.

 

او ادامه می‌دهد: «جریان کاری سنگین فتوشاپ به ما این مزیت را می‌دهد که بخش‌های وسیعی از اطلاعات را به سرعت پر کنیم. همچنین به ما این امکان را می دهد که به سرعت تغییرات را ایجاد کنیم زیرا در بسیاری از موارد، پروژه ها با ایجاد تصاویر در حال توسعه هستند. تلاش برای همگام شدن با این تغییرات در سه بعدی برای ما تقریبا غیرممکن خواهد بود. با این اوصاف، اگر پروژه ای به طور کامل توسعه یافته و نهایی شود، ما زمان را برای ساخت مدل های دقیق تر صرف خواهیم کرد.

 

هوگرفه در پاسخ به سوالی درباره نقش آزمایش های معماری در حرفه خود به عنوان یک هنرمند ArchViz توضیح می دهد: "وب سایت من به عنوان یک خروجی خلاقانه عمل می کند و به من اجازه می دهد تا ایده های معماری را که در سر دارم به طور کامل رها کنم. اینکه آیا طرح واقعا ساخته می شود یا نه برای من مهم نیست. من فقط دوست دارم ایده های رسمی را بررسی کنم و سپس راه هایی را برای بیان داستان آن پروژه از طریق ArchViz کاوش کنم.

 

 

از این مقاله لذت می برید؟ سایر ویژگی‌های مجموعه ما در "هنر رندر" را بررسی کنید:

 

 

متانویا داستانی را در پشت بارزترین تجسم های معماری فاش می کند

 

وقتی تجسم معماری درست می شود: هنر سورئال ویکتور انریچ

 

7 نمایش جادویی محیط های فوق واقعی

 

 

معماران: پروژه بعدی خود را از طریق Architizer به نمایش بگذارید و در خبرنامه الهام بخش ما ثبت نام کنید.

 

 

All images © Alex Hogrefe

 

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://architizer.com/blog/practice/details/the-art-of-rendering-alex-hogrefe/