هرم لوور پاریس

 

 

7 جزئیات خیره کننده در مورد هرم لوور

 

 

توسط: کری ویتنی، Ph.D. | 20 اوت 2019

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

Louvre Pyramid
هرم لوور یکی از نمادین ترین شاهکارهای طراحی جهان محسوب می شود. WIKIMEDIA COMMONS/(CC BY-ND 2.0)

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

سی سال پس از رونمایی، هرم لوور در مقابل پربازدیدترین موزه جهان ایستاده است و علیرغم جوانی نسبی خود، به بخشی حیاتی از منظر شهری مشهور پاریس تبدیل شده است. هرم در رقابت با برج ایفل و طاق پیروزی برای عنوان شناخته شده ترین نقطه عطف پاریس، رسماً در سال 1989 افتتاح شد و فوراً شهرت یافت، و نه آن چیزی که طراحان انتظارش را داشتند.

 

ساختار شیشه ای و فلزی که توسط معمار چینی الاصل و بنیانگذار Pei Cobb Freed & Partners، مرحوم I.M. Pei طراحی شده است، در بالای لابی زیرزمینی و در عین حال پر نور موزه لوور قرار دارد که سه غرفه موزه - Denon، Richelieu و Sully را به هم متصل می کند. . با پایه مربع و راس 71 فوت (21 متر)، ابعاد آن یک هرم بزرگ مینیاتوری جیزه را تشکیل می دهد.

 

موزه لوور که در ابتدا در قرن دوازدهم به عنوان یک قلعه ساخته شد، امروز به عنوان یک اقامتگاه سلطنتی عمل می کرد تا اینکه در سال 1793 پس از انقلاب فرانسه به موزه عمومی تبدیل شد. پس چگونه یک برداشت مدرن از معماری مصر باستان به شهر نور ختم شد؟ در اینجا هفت حقیقت در مورد این هرم وجود دارد.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

1. برای خدمت به یک هدف ساخته شده است


اگرچه ممکن است این یک شگفتی معماری باشد که به تنهایی توجه زیادی را به خود جلب کند، اما هرم برای یک هدف کاربردی ساخته شده است. رئیس جمهور فرانسه فرانسوا میتران پروژه لوور بزرگ را در سال 1981 اعلام کرد که شامل طراحی مجدد موزه و افزودن فضا بود. این موزه شامل بال ریشلیو کاخ است که در آن زمان خانه وزارت دارایی بود. وقتی پروژه بزرگ لوور تکمیل شد، فضای نمایشگاه دو برابر شد و هرم به عنوان ورودی جدید بازدیدکنندگان عمل کرد و امکان دسترسی به سه غرفه موزه را فراهم کرد.

 

پی در کتاب فیلیپ جودیدیو در سال 2009 با عنوان «I.M.Pei: The Louvre Hermid» گفت: «این برنامه بیش از 92000 متر مربع [990279 فوت مربع] فضای زمین را در نظر گرفت.

 

"تصور ایجاد چنین فضایی از سطح زمین در نزدیکی لوور ممکن نبود، بنابراین ما نیاز داشتیم که آن را زیر حیاط قرار دهیم... ما با اشکال مختلف آزمایش کردیم، حتی یک مکعب یا یک شکل منحنی و نیمکره را امتحان کردیم. اما اگر شما به شبح لوور نگاه کنید، هیچ منحنی وجود ندارد، بنابراین ما مجبور شدیم منحنی ها را حذف کنیم. من به این نتیجه رسیدم که هرم تنها شکلی است که قابل قبول است. مناسب ترین شکل است."

 

 

Louvre Pyramid
ساختار شیشه ای و فلزی توسط معمار چینی الاصل، I.M. Pei، بنیانگذار Pei Cobb Freed & Partners طراحی شده است.
برتراند رینداف پتروف/مشارکت کننده/گتی ایمیج

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

2. به آن "شوخی معماری" می گفتند


به گفته مجله معمار، میتران پی را برای پروژه بزرگ لوور انتخاب کرد، و از مسابقه معماری که اغلب برای پروژه های عمومی بزرگ برگزار می شد اجتناب کرد، تصمیمی که "خشم بسیاری را برانگیخت". طرح پی با تصمیم یکجانبه میتران خیلی بهتر مورد استقبال قرار نگرفت و انتقادها فراوان شد.

 

پی به جودیدیو گفت: «من کاملاً انتظار جنجال در این مورد را داشتم و وقتی به ما حمله شد تعجب نکردم.

 

بر اساس بیانیه مطبوعاتی موزه لوور، هنگامی که این طرح در ابتدا ارائه شد، هرم "جنجال های رسانه ای زیادی را برانگیخت و شور و شوق را هم در زمینه های زیبایی شناختی و هم از نظر فنی به راه انداخت."

 

اما امروزه، هرم بخشی مشهور از چشم انداز پاریس است، مانند دیگر ساختارهای بحث برانگیز دیگر برج ایفل. اگرچه کاپیتان بزو فاچه در فیلم "رمز داوینچی" از هرم به عنوان "زخمی بر چهره پاریس" یاد می کند، مقاله ای در سال 2010 در Arch Daily می گوید که "کنار هم قرار گرفتن ساختار مدرن و سبک معماری رنسانس فرانسه موزه جلوه‌ای تکمیلی ایجاد می‌کند که هر یک از جزئیات و زیبایی طراحی را افزایش می‌دهد."

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

3. در واقع الان خیلی کوچک است


علیرغم قصد هرم برای بهبود پذیرش بازدیدکنندگان و افزودن 650000 فوت مربع (60386 متر مربع) فضای زیرزمینی، محل اقامت حاصل از پروژه بزرگ لوور قبلاً با محبوبیت روزافزون موزه پیشی گرفته است.

 

در سال 1989، موزه لوور پذیرای 3.5 میلیون بازدید کننده بود، اما در سال 2018، 10.2 میلیون نفر از آن بازدید کردند. برای دریافت چنین حضور خیره‌کننده‌ای کافی نیست - اگر موزه هر روز باز باشد، این تعداد به طور متوسط ​​به بیش از 27000 نفر در روز می‌رسد، که اینطور نیست - سازمان‌دهی مجدد در سال‌های 2014 تا 2016 انجام شد.

 

پروژه هرم با سازماندهی مجدد ورودی ها و مناطق پذیرایی جریان بازدیدکنندگان را بهبود بخشید. با اضافه شدن دو میز اطلاعات پوشیده شده که در ستون های عایق صوتی بزرگ و به راحتی قابل شناسایی هستند، تابلوهای بهتر، امکانات بازطراحی شده بلیط و سایر تغییرات، کنترل دسترسی در ورودی هرم دو برابر شد.

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

4. شیشه جدیدی برای ساخت آن ساخته شد


پی بر شفافیت کامل شیشه‌های هرم اصرار داشت تا وقتی بازدیدکنندگان از داخل آن نگاه می‌کردند، تغییر محسوسی در قصر ایجاد نشود. یافتن یک شیشه شفاف یک چالش جدی بود زیرا شیشه رنگ مایل به آبی یا سبز کم رنگی دارد. بنابراین او از شرکت تولیدی فرانسوی Saint-Gobain برای ایجاد یک شیشه جدید به طور خاص برای این پروژه استفاده کرد.

 

پاتریشیا ماری، مدیر ارتباطات Saint-Gobain در ایمیلی توضیح می‌دهد: «ماه‌ها تحقیق جامع روی توسعه این شیشه‌های چند لایه فوق‌العاده ۲۱.۵ میلی‌متری (۰.۸ اینچی) با خواص مکانیکی استثنایی و کیفیت نوری بالا انجام شد. . این شیشه به ویژه از اکسیدهای آهن پاک شده است تا از انعکاس سبز جلوگیری شود.

 

حدود دو سال طول کشید تا درست شود، و حذف اکسیدهای آهن شرکت را ملزم به ساخت یک کوره ویژه کرد. "شیشه الماس" به دست آمده مانند شیشه جلوی خودرو چند لایه است، بنابراین اگر در اثر ضربه بشکند، پلاستیک قطعات را حفظ می کند. ماری می‌گوید 19375 فوت مربع (1800 متر مربع) شیشه در هرم وجود دارد - 675 "لوزی" (قطعات شیشه‌ای لوزی شکل که ما با هرم مرتبط می‌کنیم) - و 118 مثلث. اینها بر روی ساختاری متشکل از 6000 میله فلزی قرار گرفته اند و وزن کل هرم را به 200 تن (180 تن متریک) می رساند. فقط در صورت شکستن تکه های شیشه ای، سنت گوبین به اندازه کافی برای ساخت دو هرم ساخته شده است، اگرچه پس از بیش از 30 سال، هنوز هیچ تعمیری مورد نیاز نیست.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

Louvre Pyramid
در سال 2002، یک شرکت سیاتل یک ربات کنترل از راه دور توسعه داد که برای تمیز کردن شیشه از هرم بالا می رود.
WIKIMEDIA COMMONS/(CC BY-ND 2.0)

 

 

 

5. تمیز کردن آن یک کار یادبود است


اگر هرم لوور از نیاز به تعمیر شیشه گریخته است، تعمیر و نگهداری داستان دیگری بوده است. اگر فکر می کنید تمیز کردن پنجره ها دشوار است، در مورد پنجره هایی با ساختار شیب دار 71 فوتی چطور؟ سیستم بوم یا کالسکه معمولی که از بالای ساختمان رها می شود بی فایده است و داربست غیرممکن است. سیستم های سطل بالابر نیز کار نمی کنند.

 

بنابراین در روزهای اولیه، کوهنوردانی برای افزایش مقیاس هرم و تمیز کردن شیشه‌ها استخدام می‌شدند، اما به یک روش خودکار نیاز بود. در دهه 1990، روباتی برای انجام این کار طراحی شد. سپس در سال 2002، شرکت سیاتل Advanced Robotic Vehicles مدل جدیدی را توسعه داد، یک "ربات با اندازه جعبه نان دوگانه". ربات با کنترل از راه دور، از هرم بالا می رود و از طریق فنجان مکش روی شیشه محکم می شود. این دارای یک برس چرخشی و چرخشی است.

 

ماری توضیح می‌دهد که با این حال، خودکار کردن برخی از وظایف غیرممکن است. آب‌نماهای نزدیک هرم یک غبار مملو از تارتار روی شیشه می‌ریزد و لازم است هر از چند گاهی شیشه را رسوب زدایی کنید. او می گوید: «روپرها هنوز برای ترمیم مفاصل استفاده می شوند. فقط یک انسان می تواند به آن دست یابد.»

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

6. طراحی آن مطابق با سنت فرانسوی است


علیرغم تضاد ظاهری آن با سبک موزه رنسانس فرانسوی، هرم لوور با برخی از سنت های معماری فرانسوی مطابقت دارد. به گفته W. Jude LeBlanc، دانشیار دانشکده معماری جورجیا Tech، انتخاب هرم توسط پی خودسرانه نبود. در واقع، این کشور رابطه ای نئوکلاسیک با جامد افلاطونی داشت، و در حالی که به دلیل قاعده مربع آن، خود چهار وجهی نیست، هرم لوور از این رابطه سخن می گوید.

 

LeBlanc توضیح می دهد: «معماران نئوکلاسیک اواخر دهه 1700 مانند Boullée، Lequeu و Ledoux رو به جلو و مبتکر، اشکال هرمی را که به عنوان بناهای تاریخی، سنوتاف یا سایر برنامه ها به کار می رفتند، آزمایش کردند.

 

در واقع، هنگامی که هرم در سال 1989 افتتاح شد، نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که با بناهای تاریخی موجود در پاریس "ارتباط" می کند و تاریخ معماری این کشور "مملو از ارجاعات" به معمارانی مانند این است که "به شدت بر فرم های هندسی صریح تکیه می کنند. از جمله اهرام."

 

لبلانک همچنین خاطرنشان می کند که بهره برداری های ناپلئون در مصر در برخی از نمونه های سبک امپراتوری قرن نوزدهم منعکس شده است. و البته، از موزه لوور تا میدان کنکورد و ابلیسک 3300 ساله آن که در سال 1833 از معبد اقصر مصر آورده شد و توسط شاه لوئی فیلیپ ساخته شد، فقط یک پیاده روی کوتاه است.

 

 

Louvre Pyramid
علیرغم اینکه به نظر می رسد در تضاد با سبک موزه رنسانس فرانسوی است، طراحی هرم با برخی از سنت های معماری فرانسوی مطابقت دارد.
WIKIMEDIA COMMONS/(CC BY-ND 2.0)

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

7. این تنها ورودی موزه لوور نیست


اگرچه هرم برای قرار دادن ورودی بازدیدکنندگان ساخته شده است، اما این تنها راه برای ورود به موزه لوور نیست - و گاهی اوقات بهترین راه برای ورود نیست. با توجه به تعداد قابل توجهی از بازدیدکنندگانی که به موزه هجوم می‌آورند، خرید بلیط آنلاین از قبل توصیه می‌شود. . با خرید آنلاین بلیط برای یک تاریخ و زمان مشخص، بازدیدکنندگان می توانند انتظار داشته باشند که در کمتر از 30 دقیقه وارد موزه شوند.

 

به محض ورود به موزه، حتی کسانی که بلیط قبلی دارند، احتمالاً در مقابل هرم به صف می‌پیوندند. با این حال، بازدیدکنندگانی که بلیت‌های تکی یا گروهی دارند، می‌توانند از طریق پاساژ ریشلیو، که درست در خیابان ریوولی و روبروی ایستگاه متروی کاخ سلطنتی موزه لوور قرار دارد، وارد شوند. Carrousel du Louvre، یک فضای خرید و غذاخوری زیرزمینی که در سال 1993 افتتاح شد، راه دیگری برای ورود است.

 

Carrousel دسترسی مستقیم به موزه را فراهم می کند، و همچنین محل هرم معلق معلق است. هر ورودی را که انتخاب کنید، همه آنها در زیر هرم لوور در لابی قرار می گیرند که دسترسی راحت به سه بال را فراهم می کند، درست همانطور که پی قصد داشت.