آینده دفاتر کار

 

 

آینده دفاتر ما - و سیاره ما - به اولویت های صنعت املاک و مستغلات بستگی دارد

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

بازیکنان املاک و مستغلات که صفر خالص را نادیده می‌گیرند، سرمایه خود را - نه به ذکر سیاره زمین - در معرض خطر قرار می‌دهند.

 

 

این مقاله در اصل توسط Allwork.Space منتشر شده است.


بر اساس گزارش وضعیت جهانی ساختمان ها و ساخت و سازها در سال 2021، صنعت املاک و مستغلات 36 درصد از مصرف انرژی نهایی جهانی و 37 درصد از انتشار CO2 مربوط به انرژی را به خود اختصاص داده است.

 

با آشکار شدن عواقب تغییرات آب و هوایی، کربن زدایی در صدر دستور کار صنعت املاک و مستغلات قرار گرفته است. مستاجران خواستار پایداری هستند و تنظیم کننده ها استانداردهای گزارش دهی را ارائه می کنند.

 

کربن زدایی صنعت املاک و مستغلات را قادر می سازد در برابر تأثیر تغییرات آب و هوایی در برابر آینده خود مقاوم باشد و در عین حال منابع درآمد جدیدی ایجاد می کند. اما برای رسیدن به صفر خالص در صنعتی که یکی از بالاترین ردپای کربن را دارد، چه چیزی لازم است؟

 

 

1. تامین مالی


کربن زدایی نیاز به تخصیص مجدد سرمایه دارد.

 

کربن زدایی از املاک و مستغلات به میزان قابل توجهی تامین مالی نشده است، اما این در حال تغییر است. سرمایه گذاران زیرک در املاک و مستغلات در حال حاضر تصمیماتی بر اساس شرایط آب و هوایی اتخاذ می کنند تا پورتفولیوهای خود را در یک جهان صفر خالص قرار دهند.

 

در جولای 2022، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Fifth Wall مستقر در لس آنجلس - که متخصص در فناوری املاک و مستغلات است - اعلام کرد که 500 میلیون دلار برای یک صندوق آب و هوا جمع آوری کرده است تا به کربن زدایی صنعت املاک کمک کند.

ارقام JLL نشان می دهد که این صنعت تنها 94.6 میلیون دلار در تحقیق و توسعه فناوری آب و هوا در دهه گذشته سرمایه گذاری کرده است.

 

با این حال، همانطور که برندان والاس، یکی از بنیان‌گذاران و شریک مدیریت دیوار پنجم، توضیح می‌دهد، هزینه بازسازی ساختمان‌های تجاری موجود در ایالات متحده به منظور کربن زدایی زیرساخت‌هایی که بر روی آن اداره می‌شوند، 18 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود.

 

مقاوم سازی یک ساختمان موجود اغلب بهتر از ساخت مجدد است، زیرا این فرآیند ارزان تر است و به مواد کربن فشرده کمتری نیاز دارد. هدف تمام ساختمان‌های جدید باید انتشار کربن خالص صفر و عملیاتی باشد.

 

خواص آسیب رسان به محیط زیست خطری برای وام گیرندگان و وام دهندگان و همچنین محیط زیست است. والاس صنعت املاک و مستغلات را به عنوان "بزرگترین اهرمی که می توانیم برای کاهش تغییرات آب و هوا به کار بگیریم" توصیف می کند.

صندوق دیوار پنجم در نرم افزار، سخت افزار، انرژی های تجدیدپذیر، ذخیره انرژی، ساختمان های هوشمند و فناوری های ترسیب کربن سرمایه گذاری خواهد کرد. CBRE Group Inc. و British Land Co. PLC از جمله بسیاری از شرکت های املاک و مستغلات هستند که تعهد خود را متعهد شده اند.

 

تقاضا برای تامین مالی دارایی سبز در حال رشد است و وام دهندگان املاک و مستغلات شروع به ارائه وام بر اساس اعتبار پایداری کرده اند. به‌عنوان مثال، وام «انگیزه ساختمان‌های سبز» ING، بازسازی کارآمد انرژی در ساختمان‌های چندخانواره و تجاری را تأمین می‌کند.

 

 

2. همکاری


لیزت ون دورن، مدیر اجرایی مؤسسه زمین شهری اروپا، در نوشتن در Property Week، می‌گوید: «عدم سازگاری نظارتی، اندازه‌گیری و اقدام در مورد خطرات آب و هوایی را، چه در توسعه، خرید، عملیات یا مهم‌تر از آن، مقاوم‌سازی موجود دشوار می‌کند. ساختمان ها.”

 

ون دورن توضیح می‌دهد که در حالی که سرمایه‌گذاران «مورد کسب‌وکار و شهرت گسترده‌تر برای تغییر» را تشخیص می‌دهند، و الزامات قانونی در سطح شهر، ایالت و ملی در حال ظهور هستند، «ما هنوز فاقد یک استاندارد جهانی» برای کربن‌زدایی هستیم.

 

به عنوان مثال، فقدان یکنواختی جهانی - و حتی ملی - در قوانین انرژی ساختمان ها دیده می شود. در بریتانیا، املاک مسکونی و تجاری نیاز به گواهی عملکرد انرژی (EPC) دارند. به این ترتیب بازده انرژی ساختمان از A (بهترین) به G (بدترین) درجه بندی می شود. همه ساختمان‌های اجاره‌ای و ساختمان‌های تجاری برای فروش به حداقل رتبه EPC E نیاز دارند و این از آوریل 2023 به همه اجاره‌ها گسترش خواهد یافت.

 

ایالات متحده فاقد کد ملی انرژی برای ساختمان ها است. ایالت‌ها و شهرداری‌ها کدهای خود را اتخاذ می‌کنند که دستورالعمل‌های آن می‌تواند بر اساس کدهای مدل ملی یا کدهای خودشان باشد.

 

ون دورن می‌گوید صنعت املاک و مستغلات باید هماهنگ کار کند تا توسط قانون‌گذاران "شنیده شود" و به طور موثر کربن زدایی شود. برای دستیابی به اهداف تعیین شده و نشان دادن رهبری به سایر صنایع، شهرها و نهادهای نظارتی، صنعت باید به نیروها بپیوندد و همکاری کند.

 

موسسه زمین شهری یک سازمان تحقیقاتی و آموزشی غیرانتفاعی جهانی است که "در سراسر زنجیره ارزش املاک و مستغلات دسترسی و تمرکز دارد." برنامه Fast-Track to Decarbonisation با هدف تثبیت و تسریع رویکرد املاک و مستغلات در اروپا است.

 

کریستین اولبریچ، مدیر اجرایی جهانی و رئیس JLL، همچنین نیاز به همکاری جهانی برای کربن زدایی شهرها و املاک را تشخیص می دهد.

 

«در سرتاسر جهان، دولت‌های شهری اغلب این مسئولیت را بر عهده دارند. از شهر نیویورک گرفته تا پاریس و سنگاپور، بسیاری از شهرها اکنون دارای مجموعه ای از اهداف و اقدامات هستند که املاک تجاری جدید و موجود را پوشش می دهند. در حالی که این حرکت قابل تحسین است، اما مسائل خاص خود را به همراه دارد.»

 

گزارش تحقیقات املاک و مستغلات JLL که در می 2022 منتشر شد، به رهبران املاک کمک می کند تا در چشم انداز پیچیده جهانی از تعهدات، مقررات، الزامات گزارش دهی و مشوق ها در 32 شهر جهانی حرکت کنند.

 

 

3. عمل


برای تسریع در مسابقه به صفر خالص، هر چرخ دنده در چرخ املاک و مستغلات باید برنامه های خود را بدون تأخیر به مرحله اجرا درآورد.

 

راه های زیادی وجود دارد که طراحان، توسعه دهندگان و مدیران املاک و مستغلات می توانند کربن زدایی کنند. معماران می توانند مدل اقتصاد دایره ای را بپذیرند و به عنوان مثال در مورد مشخص کردن محصولات پایدار فعال باشند.

 

انتقال به انرژی های تجدیدپذیر می تواند به ساختمان کمک کند تا انتشار CO2 عملیاتی خود را کاهش دهد و در عین حال بهره وری انرژی آن را افزایش دهد و هزینه های انرژی آن را کاهش دهد. افزودنی های طبیعی مانند بام های سبز می توانند به عنوان عایق عمل کرده و از حیات وحش محلی حمایت کنند.

 

McKinsey & Company یک رویکرد سه مرحله ای را برای "بازیکنان املاک" پیشنهاد می کند که می خواهند به طور استراتژیک به کربن زدایی نزدیک شوند.

 

اولین مورد این است که "نقطه شروع" را با کمی کردن میزان انتشار گازهای گلخانه ای برای هر ساختمان درک کنید. ایجاد ردپای کربن در پورتفولیو می‌تواند به رهبران کمک کند تا مشخص کنند «تا چه حد باید برای رسیدن به انتشار آلاینده‌ها به صفر بروند» و اولویت‌ها را تعیین کنند.

 

مرحله دوم تعیین اهداف است: آیا انتشار مطلق اندازه گیری می شود یا شدت انتشار؟ آیا اهداف در سطح صنعت تعیین خواهند شد یا سطح دارایی؟

 

طبق گفته McKinsey & Company، «بازیکنان باید یک «دیدگاه خانه» در مورد اهدافی ایجاد کنند که به اهداف تجاری، سرمایه‌گذار، سهامداران، مقررات و سایر اهداف دست می‌یابند.

 

«شناسایی اهرم‌های کربن‌زدایی» در مرحله بعدی قرار می‌گیرد و پس از آن «اجرای طرح» و «ردیابی و بهبود».

 

 

تاثیر بر آینده دفاتر


در نهایت، صنعت املاک تجاری باید صفر خالص را در خط مقدم چشم انداز خود قرار دهد تا بتواند تقاضای مشتری برای ساختمان های پایدار و مقررات ورودی را برآورده کند - و چند سال آینده بسیار مهم است.

 

هدف توافقنامه پاریس حفظ گرمایش زمین به بیش از 1.5 درجه سانتیگراد است. برای دستیابی به این هدف، انتشار گازهای گلخانه ای باید تا سال 2030 تا 45 درصد کاهش یابد و تا سال 2050 به صفر خالص برسد. این امر مستلزم تلاش جمعی است. بازیکنان املاک و مستغلات که صفر خالص را نادیده می‌گیرند، سرمایه خود را - و نه به ذکر سیاره زمین - در معرض خطر قرار می‌دهند. آنها همچنین توانایی خود برای جذب و حفظ مستاجران را در معرض خطر قرار می دهند.

 

اگر قرار است آینده کار شامل دفاتر شود، مالکان و اپراتورها باید تعهد خود را به پایداری نشان دهند. همانطور که دیوید گوتمن، رئیس بخش انرژی، پایداری و منابع طبیعی نایت فرانک در یک مقاله تحقیقاتی توضیح می دهد:

 

فراتر از این که صرفاً «کار درست انجام شود»، اکنون شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که تاکید قوی بر اصول ESG شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا خود را متمایز کنند، مزیت رقابتی کسب کنند و منافع مالی کسب کنند. انتخاب‌های ملکی که یک اشغالگر انجام می‌دهد یا سفر خالص کربن صفر آنها را تسهیل می‌کند یا مانع آن می‌شود.»