جاروبرقی مرکزی ساختمان

 

نحوه نصب یک جاروبرقی مرکزی در طول ساخت خانه جدید

 
 
 
 

در حالی که نصب یک سیستم جاروبرقی مرکزی در یک خانه موجود امکان پذیر است، بسیاری از صاحبان خانه ها مسیر آسان را انتخاب می کنند و برای این نوع سیستم جاروبرقی هنگام ساخت یک خانه سفارشی جدید برنامه ریزی می کنند. با افزودن این امکانات رفاهی در طول فرآیند ساخت و ساز، از مسائل پرهزینه نوسازی که با اصلاح خانه های از پیش موجود به وجود می آیند، جلوگیری می کنید.

این نکات را برای نصب یک سیستم جاروبرقی مرکزی در طول فرآیند ساخت خانه دنبال کنید و در هزینه، زمان و مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری صرفه جویی کنید. 

سیستم خلاء مرکزی چیست؟

سیستم وکیوم مرکزی یک وسیله ثابت است که از ورودی های نصب شده در دیوارهای خانه استفاده می کند.

پیوست خلاء مرکزی

این سیستم تمیز کردن را بسیار آسان‌تر می‌کند زیرا بدون رها کردن ذرات کثیفی در هوا کار می‌کند و قدرت مکش سه تا پنج برابر بیشتر از جاروبرقی سنتی را فراهم می‌کند.

تمام سیستم های خلاء مرکزی از سه بخش اصلی تشکیل شده اند: یک واحد قدرت، یک سیستم لوله و یک مخزن جمع آوری.

از تهیه یک سیستم خلاء مرکزی که از کیسه های فیلتر استفاده می کند خودداری کنید، زیرا این کیسه ها در طول زمان می توانند هزینه قابل توجهی داشته باشند. کیسه های فیلتر ممکن است شکسته شوند و منجر به آسیب موتور به دلیل گرفتگی خاک و تعمیرات اضافی شود. جاروهای مرکزی که از سطل های جمع آوری به جای کیسه های فیلتر استفاده می کنند، زمانی که تقریباً پر شوند، به سادگی قدرت مکش خود را از دست می دهند و این نشان دهنده این است که زمان تخلیه آنها فرا رسیده است. این سطل ها به راحتی از سیستم خارج می شوند و به شما این امکان را می دهند که به سرعت آلودگی های انباشته شده را از بین ببرید.

نصب و راه اندازی واحدهای برق مرکزی وکیوم

واحد مرکزی برق خلاء

پاور یونیت سیستم وکیوم مرکزی باید در یک اتاق خشک و خنک خانه با کمترین تردد پیاده نصب شود. برخی از مکان های خوب برای واحد برق شامل زیرزمین یا گاراژ است.

قوطی دفع در اکثر سیستم ها به واحد برق متصل می شود، بنابراین مطمئن شوید که یک دیوار بیرونی در نزدیکی آن برای اجرای خط اگزوز وجود دارد. واحدهای برق برای جاروبرقی مرکزی معمولاً طولانی‌تر عمر می‌کنند، اگر در یک منطقه با تهویه مناسب نگهداری شوند که به دمای بالا نمی‌رسند.

لوله: در نظر گرفتن تعمیر بالقوه وکیوم مرکزی

Soffit برای نصب لوله واکس مرکزی

اجرای لوله در طول ساخت خانه جدید به تیم ساخت و ساز شما اجازه می دهد تا لوله ها را قبل از نصب طبقات پایین بیاورند. اگر فضای محدودی در زیر کفپوش شما وجود دارد، لوله را می توان در داخل دیوارها یا حتی در فضای زیر شیروانی نصب کرد. همیشه سعی کنید لوله ها را با کمترین فاصله ممکن اجرا کنید. تصویر سمت راست، زیراندازی را نشان می‌دهد که در سمت راست بالای اتاق ساخته شده است تا حاوی لوله‌ها و لوله‌های واک مرکزی باشد.

در هر سیستم وکیوم مرکزی، هرچه لوله یا ورودی بیشتری نصب کنید، احتمال افت فشار به دلیل نشتی بیشتر می شود. لوله اضافی نیز برای شما هزینه بیشتری دارد. برای کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین سیستم خلاء مرکزی تا حد امکان از لوله کمتری استفاده کنید.

در یک خانه یک طبقه، لوله را از فضای خزنده زیر خانه عبور دهید. با انجام این کار، کارگران تعمیر و نگهداری می توانند به راحتی به لوله های خلاء دسترسی داشته باشند تا در صورت نیاز به تعمیرات در آینده انجام شود.

انتخاب مقدار مناسب ورودی

به طور استراتژیک برنامه ریزی کنید که ورودی ها برای بهبود دوام و کاهش هزینه کل سیستم باید به کجا بروند. یک قانون خوب این است که از هر محل نصب ورودی در نظر گرفته شده، حدود 30 فوت (طول شلنگ متوسط) اندازه گیری شود. اگر نمی توانید به هر گوشه و شکافی که قصد دارید از آن نقطه جاروبرقی بکشید برسید، به ورودی های بیشتری نیاز دارید.

ورودی واکس مرکزی

به طور متوسط، اکثر افراد بسته به متراژ مربع، یک تا سه ورودی در هر طبقه نصب می کنند. اگر مطمئن نیستید، با تیم ساخت خانه خود صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که چه تعداد ورودی در خانه شما بهترین کارایی را دارند و پیشنهاداتی برای بهترین مکان ها دریافت کنید.

بهترین اتصالات وکیوم مرکزی

اگر تصمیم دارید یک سیستم جاروبرقی مرکزی تهیه کنید و همه وسایل اضافی را برای خانه خود می خواهید، به خرید این پیوست های اختیاری فکر کنید.

1. یک شیلنگ را پنهان کنید:

به جای اینکه شلنگ های حجیم را در سرتاسر خانه در هنگام تمیز کردن بکشید، به نصب سیستم مخفی شیلنگ فکر کنید. این ضمیمه اضافی در داخل دیوار شما جمع می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی شلنگ را بیرون بکشید تا در صورت لزوم جاروبرقی را بکشید، اما در هنگام تمیز کردن به راحتی آن را ذخیره کنید.

2. ورودی های جاروبرقی دیواری:

این ورودی‌های اضافی به شما امکان می‌دهند به جای وصل کردن شلنگ، مستقیماً وارد سیستم شوید. این ها در اتاق هایی که رفت و آمد زیاد دارند، مانند آشپزخانه یا راهرو ورودی، به خوبی کار می کنند.

سیستم‌های جاروبرقی مرکزی خانه شما را تمیزتر نگه می‌دارند و زحمت کشیدن جاروبرقی دستی را در سراسر خانه از بین می‌برند. این سیستم ها را می توان در عرض چند روز نصب کرد و روال نظافت شما را برای یک عمر ساده می کند.

اگر به فکر ساختن یک خانه جدید سفارشی هستید یا یک شرکت خارجی را برای کمک به شما در پروژه خانه سازی استخدام می کنید، با پیمانکار خود در مورد اضافه کردن خلاء مرکزی به برنامه های خود صحبت کنی

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛