اولین مجتمع ساختمان اداری چاپ سه بعدی جهان

 

 

 

 


Gensler اولین ساختمان اداری جهان با چاپ سه بعدی را تکمیل کرد

 

تاریخ ارسال: 01 ژوئن 2016

 


این پروژه که در دبی واقع شده است، گامی رو به جلو برای پرینت سه بعدی در مقیاس کامل است.


توسط هالی بوستا

 

 

                                                      خدمات گروه معماری مشاور

 

 

WAM

 

اولین مجتمع ساختمان اداری چاپ سه بعدی جهان برای تجارت باز است. پردیس یک طبقه و چند ساختمانی با مساحت تقریبی 2600 فوت مربع توسط Gensler برای کمیته ملی امارات متحده عربی به عنوان مقر بنیاد آینده دبی (DFF) طراحی شده است. هر ساختمان از اجزای بتنی متعددی تشکیل شده است که با استفاده از یک چاپگر سه بعدی به طول 20 فوت در طول 120 فوت و عرض 20 فوت از WinSun Global در شانگهای ساخته شده و سپس به دبی ارسال شده و مونتاژ شده است. به گفته این شرکت، استفاده از فناوری ساخت چاپ سه بعدی، به علاوه فرآیند مونتاژ بعدی، هزینه های نیروی کار را 50 تا 80 درصد و ضایعات کلی ساختمانی را 30 تا 60 درصد کاهش می دهد. این ساختمان هفته گذشته افتتاح و دیروز افتتاح شد.

 

ریچارد هاموند، مدیر Gensler، در بیانیه ای گفت: «این راه را برای آینده ای هموار می کند که در آن پرینت سه بعدی می تواند به حل مشکلات محیطی و شهرنشینی کمک کند و به ما این امکان را می دهد که فضاهای بسیار سفارشی شده را برای مشتریان خود در بازه زمانی بسیار کوتاه تری ارائه کنیم. Gensler با شرکت مهندسی سازه Thornton Tomasetti و شرکت مهندسی مکانیک Syska Hennessy برای تحقق این طرح همکاری کرد.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

WAM

 

دفتر مرکزی DFF به فهرست رو به رشد سازه هایی اضافه می کند که کاربرد پرینت سه بعدی را فراتر از نمونه سازی و ساخت مدل نشان می دهد. سال گذشته، WinSun برای اولین بار یک بلوک آپارتمانی پنج طبقه و یک اقامتگاه نزدیک به 12000 فوت مربع، هر دو چاپ سه بعدی، را در پارک صنعتی سوژو چین در استان شرقی جیانگ سو معرفی کرد. و در پاییز گذشته، Skidmore، Owings & Merrill با آزمایشگاه ملی Oak Ridge وزارت انرژی ایالات متحده در تنسی همکاری کردند تا یک محفظه پرینت سه بعدی و وسیله نقلیه همراهی ایجاد کنند که انرژی تجدیدپذیر را به اشتراک بگذارد تا در دوره‌های اوج تقاضا از شبکه دور بماند.

 

در همین حال، محققان در محیط‌های تجاری و سازمانی به طور یکسان در حال بررسی روش‌های ساخت جدیدی هستند که می‌تواند به پرینت سه بعدی امکان مقیاس‌پذیری بیشتری را بدهد. Blaine Brownell، یکی از همکاران معمار، اخیراً تحقیقات بخش فناوری شرکت زیمنس در مورد توسعه یک خدمه از روبات‌های عنکبوت‌مانند را برجسته کرده است که با هم کار می‌کنند تا با اکسترود کردن پلاستیک PLA بسازند.

 

با این حال، حداقل در کوتاه مدت، این احتمال وجود دارد که بیشترین تأثیر چاپ سه بعدی بر فضای ساخته شده همچنان در جزئیات باشد. این شامل اتصالات بسیار قابل تنظیم، جایگزین‌های بادوام و سازگار با محیط زیست برای بلوک‌های بتنی، هسته‌های دیوار، و حتی (البته در مقیاس بزرگ‌تر) پل‌های عابر باری است که همگی پرینت سه بعدی را به هسته ساخت و ساز پروژه می‌آورند.

 

WAM

 

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

 

WAM

 

هالی بوستا یکی از ویراستارهای مرتبط محصولات و فناوری در آرشیتکت، نورپردازی معماری، و معمار مسکونی است. او را در توییتر در HallieBusta دنبال کنید.

 

 

درباره گروه معماری مشاور

 

 

درباره نویسنده


هالی بوستا

 

هالی بوستا ویراستار سابق محصولات و فناوری در ARCHITECT، نورپردازی معماری، و معمار مسکونی است. او دارای مدرک لیسانس روزنامه نگاری از دانشکده مدیل دانشگاه نورث وسترن و مدرک LEED Green Associate است. پیش از این، او در مورد فروش و توزیع مصالح ساختمانی در Hanley Wood نوشت. او را در توییتر در HallieBusta دنبال کنید.

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛