شرکت هلدینگ

 


شرکت هلدینگ چیست ?

 

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 


توسط AMY FONTINELLE

به روز شده در 03 مارس 2021

مزایا و معایب شرکت های هلدینگ
بررسی شده توسط THOMAS BROCK
واقعیت توسط آماندا بلوکو-چاتام بررسی شده است

 

 

Holding Company
Investopedia / پیج مک لافلین

 

 

شرکت هلدینگ چیست؟


یک شرکت هلدینگ یک نهاد تجاری است - معمولاً یک شرکت سهامی یا شرکت با مسئولیت محدود (LLC). به طور معمول، یک شرکت هلدینگ چیزی تولید نمی کند، هیچ محصول یا خدماتی را نمی فروشد، یا هیچ عملیات تجاری دیگری را انجام نمی دهد. در عوض، شرکت های هلدینگ سهام کنترل کننده را در سایر شرکت ها نگه می دارند.

اگرچه یک شرکت هلدینگ مالک دارایی های شرکت های دیگر است، اما اغلب فقط ظرفیت های نظارتی را حفظ می کند. بنابراین اگرچه ممکن است بر تصمیمات مدیریت شرکت نظارت داشته باشد، اما به طور فعال در اجرای عملیات روزانه این شرکت‌های تابعه شرکت نمی‌کند.

 

یک شرکت هلدینگ گاهی اوقات "چتر" یا شرکت مادر نیز نامیده می شود.

 

 

اقلام کلیدی

 

  • شرکت هلدینگ نوعی سازمان مالی است که دارای سهام کنترلی در سایر شرکتها است که به آنها شرکتهای تابعه می گویند.
  • شرکت مادر می تواند سیاست های شرکت فرعی را کنترل کند و بر تصمیمات مدیریت نظارت کند اما عملیات روزانه را اجرا نمی کند.
  • شرکت‌های هولدینگ از زیان‌های ناشی از شرکت‌های تابعه محافظت می‌شوند، بنابراین اگر یک شرکت تابعه ورشکست شود، طلبکاران آن نمی‌توانند شرکت هلدینگ را دنبال کنند.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 


آشنایی با شرکت های هلدینگ


یک شرکت هلدینگ معمولاً تنها با هدف کنترل سایر شرکت ها وجود دارد. شرکت های هلدینگ همچنین ممکن است دارای اموالی مانند املاک و مستغلات، ثبت اختراعات، علائم تجاری، سهام و سایر دارایی ها باشند.

 

این ساختار برای محدود کردن مواجهه با مسئولیت مالی و حقوقی شرکت هلدینگ (و شرکت‌های تابعه مختلف آن) عمل می‌کند. همچنین ممکن است با استقرار استراتژیک بخش‌های خاصی از کسب‌وکار آن در حوزه‌هایی که نرخ‌های مالیاتی پایین‌تری دارند، بدهی مالیاتی کلی شرکت را کاهش دهد.

 

کسب و کارهایی که به طور کامل تحت مالکیت یک شرکت هلدینگ هستند، به عنوان "شرکت های تابعه با مالکیت کامل" شناخته می شوند. اگرچه یک شرکت هلدینگ می‌تواند مدیران شرکت‌هایی را که مالک آن است استخدام کرده و اخراج کند، اما این مدیران در نهایت مسئول عملیات خود هستند.

 

 

مشاوره رایگان با گروه معماری مشاور  ؛  کلیک کنید...

 

 

مزایا و معایب شرکت هلدینگ

 


مزایا


شرکت های هلدینگ از مزایای حفاظت در برابر زیان برخوردار می شوند. اگر یک شرکت تابعه ورشکست شود، شرکت هلدینگ ممکن است با زیان سرمایه و کاهش ارزش خالص مواجه شود. با این حال، طلبکاران شرکت ورشکسته نمی توانند به طور قانونی شرکت هلدینگ را برای دریافت پاداش تعقیب کنند.

 

در نتیجه، به عنوان یک استراتژی حفاظت از دارایی، یک شرکت مادر ممکن است خود را به عنوان یک شرکت هلدینگ ساختار دهد، در حالی که برای هر یک از خطوط تجاری خود شرکت های تابعه ایجاد کند. به عنوان مثال، یک شرکت تابعه ممکن است مالک نام تجاری و علائم تجاری شرکت اصلی باشد، در حالی که شرکت تابعه دیگری ممکن است مالک املاک و مستغلات آن باشد.

 

ایجاد یا تغییر شرکت های هلدینگ نیز نسبتاً آسان است. این امر بهره‌گیری از تفاوت‌های جغرافیایی در رژیم‌های مالیاتی را آسان می‌کند: اگر حوزه قضایی خاصی دارای مالیات‌های تجاری بالایی باشد، شرکت هلدینگ می‌تواند به سادگی به محیطی مناسب‌تر برای کسب‌وکار نقل مکان کند و در عین حال به فعالیت‌های خود در محل اصلی ادامه دهد.

 

 

نکته مهم:

 

اگر یک شرکت هلدینگ به درستی راه اندازی شود، بدهی یک شرکت فرعی بر هیچ شرکت فرعی تأثیری نخواهد داشت. اگر یکی از شرکت های تابعه اعلام ورشکستگی کند، تاثیری بر سایرین نخواهد داشت.

 

شرکت های هلدینگ از شرکت های تابعه خود با استفاده از منابع خود برای کاهش هزینه سرمایه عملیاتی حمایت می کنند. با استفاده از ضمانت نامه پایین دستی، شرکت مادر می تواند از طرف شرکت تابعه وثیقه ای برای وام بدهد.

 

 

معایب


مالکیت شرکت های تابعه از طریق یک هلدینگ دارای معایبی است. برای سرمایه گذاران و اعتباردهندگان، یافتن تصویر دقیقی از سلامت مالی کلی شرکت هلدینگ ممکن است دشوار باشد. همچنین این امکان برای مدیران غیراخلاقی وجود دارد که زیان های خود را با انتقال بدهی بین شرکت های تابعه خود پنهان کنند.

 

شرکت‌های هلدینگ همچنین می‌توانند از شرکت‌های تابعه خود با اجبار آنها به انتصاب مدیران منتخب یا مجبور کردن شرکت‌های تابعه به خرید محصولات از یکدیگر با قیمت‌های بالاتر از بازار بهره‌برداری کنند. آنها همچنین ممکن است شرکت های تابعه را مجبور کنند که محصولات را با قیمت های کمتر از بازار به یکدیگر بفروشند.

 

در برخی موارد، شرکت‌های هلدینگ حتی می‌توانند شرکت‌های تابعه خود را مجبور به اخراج بخش بزرگی از نیروی کار یا غارت خریدهای آنها برای دارایی‌های قابل فروش کنند. این استراتژی‌ها که به عنوان سرمایه‌داری کرکس شناخته می‌شوند، می‌توانند تأثیری بر افزایش تعداد کل شرکت هلدینگ به هزینه شرکت تابعه داشته باشند.

 

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

 

مزایا و معایب شرکت های هلدینگ

 


طرفداران


شرکت های هلدینگ از شرکت مادر در برابر زیان های شرکت های تابعه محافظت می کنند.

شرکت های هلدینگ می توانند سرمایه عملیاتی ارزان تری را در اختیار شرکت های تابعه خود قرار دهند.

شرکت های مادر می توانند با انتقال هلدینگ و شرکت های تابعه به حوزه های قضایی مختلف از قوانین مالیاتی منطقه ای استفاده کنند.

 

 

منفی


شرکت‌های هلدینگ می‌توانند با کاهش شفافیت همراه شوند و ارزیابی سلامت شرکت را برای سرمایه‌گذاران و اعتباردهندگان دشوارتر می‌کند.

شرکت‌های مادر می‌توانند از شرکت‌های تابعه خود با مجبور کردن آنها به تجارت با یکدیگر به قیمت‌های غیر بازار سوء استفاده کنند.

شرکت های مادر همچنین می توانند شرکت های تابعه خود را مجبور به انتصاب مدیران منتخب یا تغییر سیاست های خود کنند.

 

 

طراحی خانه های هوشمند ..▒.. جهت مشاوره کلیک کنید ...

 

 

انواع شرکت های هلدینگ


شرکت های هلدینگ بسته به فعالیت های تجاری خود به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. برخی از آنها فقط برای داشتن یک شرکت تابعه وجود دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در سایر عملیات تجاری مشغول باشند. انواع شرکت های هلدینگ در زیر توضیح داده شده است:

 

  • شرکت های هلدینگ خالص: شرکت هلدینگ خالص شرکتی است که فقط به عنوان وسیله ای برای مالکیت سایر شرکت ها وجود دارد. این شرکت ها در هیچ نوع تجارت دیگری شرکت نمی کنند.
  • شرکت هلدینگ مختلط: هلدینگ مختلط شرکتی است که علاوه بر مدیریت شرکت های تابعه، عملیات تجاری خود را نیز دارد. کلمه دیگر این یک شرکت هلدینگ است.
  • فوری: شرکت هلدینگ فوری شرکتی است که مالک شرکت های دیگری است، اما خود متعلق به نهاد دیگری است. به طور خلاصه، اینها شرکت های هلدینگ هستند که متعلق به یک هلدینگ دیگر هستند.
  • متوسط: مشابه یک شرکت هلدینگ فوری، اینها شرکت های هلدینگ هستند که همچنین زیرمجموعه های یک شرکت بزرگتر هستند.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

نمونه شرکت هلدینگ


نمونه ای از یک هلدینگ معروف برکشایر هاتاوی است که دارای دارایی در بیش از صد شرکت دولتی و خصوصی از جمله Dairy Queen، Clayton Homes، Duracell، GEICO، Fruit of the Loom، RC Wiley Home Furnishings و Marmon Group است.

برکشایر همچنین دارای سهام کوچکی در شرکت کوکاکولا، گلدمن ساکس، IBM، امریکن اکسپرس، اپل، دلتا ایرلاینز و کیندر مورگان است.

 

 

 

                                                      خدمات گروه معماری مشاور

 

 

هدف یک هلدینگ چیست؟


شرکت هلدینگ وسیله ای مالی برای مالکیت و کنترل سایر دارایی ها مانند املاک، سهام یا شرکت ها است. استفاده از شرکت هلدینگ باعث ایجاد جدایی قانونی بین دارایی ها و مالکان می شود و در صورت مواجه شدن یکی از هلدینگ ها با مشکل مالی، مسئولیت مالکان را کاهش می دهد.

 

 

درباره گروه معماری مشاور

 

 

چگونه یک شرکت هلدینگ ایجاد می کنید؟


برای ایجاد یک شرکت هلدینگ، فقط باید اساسنامه را در ایالت یا حوزه قضایی که می خواهید شرکت را ثبت کنید، ثبت کنید. همچنین باید عوامل تجاری که شرکت های هلدینگ و عامل را مدیریت می کنند را شناسایی کنید. این می‌تواند پیچیده باشد، بنابراین برای شرکت‌هایی که دارایی‌های بزرگ‌تر هستند، ارزش جذب وکیل را دارد.

 

 

شرکت هلدینگ شخصی چیست؟


شرکت هلدینگ شخصی شرکتی است که در آن 50 درصد سهام مالکیت توسط پنج نفر یا کمتر کنترل می شود و حداقل 60 درصد از درآمد شرکت از منابع غیرفعال به دست می آید.

 

خط پایین


شرکت هلدینگ نوعی از نهاد تجاری است که هدف واحدی دارد - مالکیت شرکت های دیگر. برخی از شرکت های هلدینگ کنگلومراهای بزرگی هستند که تسلیحات در صنایع مختلف دارند. بقیه فقط برای مدیریت یک شرکت تابعه وجود دارند. شرکت های هلدینگ می توانند به محافظت از صاحبان خود در برابر ضرر کمک کنند، یا می توان از آنها برای کاهش بار مالیاتی استفاده کرد.

 


رقابت بدون ریسک با 100000 دلار پول نقد مجازی
مهارت های معاملاتی خود را با شبیه ساز سهام رایگان ما آزمایش کنید. با هزاران معامله‌گر Investopedia رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا معامله کنید! قبل از اینکه پول خود را به خطر بیندازید، معاملات را در یک محیط مجازی ارسال کنید. استراتژی های معاملاتی را تمرین کنید تا زمانی که آماده ورود به بازار واقعی هستید، تمرین مورد نیاز خود را داشته باشید. امروز شبیه ساز سهام ما را امتحان کنید >>

 

منابع مقاله

 

Investopedia از نویسندگان می خواهد که از منابع اولیه برای پشتیبانی از کار خود استفاده کنند. اینها شامل اوراق سفید، داده های دولتی، گزارش های اصلی و مصاحبه با کارشناسان صنعت است. ما همچنین در صورت لزوم به تحقیقات اصلی از سایر ناشران معتبر ارجاع می دهیم. شما می توانید در مورد استانداردهایی که در تولید محتوای دقیق و بی طرفانه در خط مشی ویراستاری خود دنبال می کنیم، بیشتر بیاموزید.


Internal Revenue Service. "Personal Holding Company

 

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛