9 ایده برای طراحی نمای بیرونی ساختمان تجاری

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

در حالی که زمانی تصور می شد که طراحی بیرونی ساختمان های تجاری برای آنچه در داخل خانه اتفاق می افتد اهمیتی ندارد یا برای استفاده از آن بی اهمیت است ، زمان و نظرات تغییر کرده است. امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل و ساختمان ها خواهان ساختمانی هستند که چشم نواز ، پویا و حداقل یادآور آنچه در آنجا می گذرد باشد. به همین دلیل ، طراحی بیرونی ساختمان های تجاری شروع به تنوع می کند ، بناهای جدیدتر هر کدام از نظر رنگ ، بافت ، الگو و سبک ، مهر شخصی خود را بر روی طرح خود می گذارند.

 

 

ایده های طراحی نمای خارجی ساختمان تجاری


این نه ایده طراحی نمای تجاری خارجی طراحی شده است تا به شما کمک کند تا از شما الهام بگیرید تا شما را به سمت ایجاد یک ساختمان بیرونی منحصر به فرد خود سوق دهد.

 

 

 

1. رنگ و بافت پویا

 

 

commercial building exterior design

 

چیز کمی وجود دارد که بیشتر از یک رنگ پررنگ چشم نواز باشد. رنگ بر احساسات تأثیر بسزایی دارد و رنگ قرمز پرشور ، قدرتمند و چیزی است که افراد را به جلو سوق می دهد. این ساختمان تجاری با نصب برج مرکزی در تابلوهای معماری قرمز پررنگ از این رنگ به خوبی استفاده می کند. پانل های صاف با ظاهر راه راه پانل ها در هر دو طرف متضاد شده و توجه بیشتری را به رنگ در مرکز جلب کرده و این ساختمان را از هر رقابتی برجسته می کند.

 

 

2. مواد مخلوط


رنگ و سبک این ساختمان ظریف تر است ، اما از پویایی کمتری برخوردار نیست. در این مورد ، ترکیبی از سنگ طبیعی همراه با تابلوهای معماری و نمای جانبی عمق زیادی به طرح می بخشد. دیوارپوش معماری در قسمت گوشه ساختمان به گونه ای است که با پنجره ها مطابقت دارد ، به طوری که آنها از الگوی یکسانی در قسمت استفاده می کنند. نمای جانبی کنتراست کاملی با صفحات صاف و سنگ طبیعی در طرف دیگر است که هم بافت و هم رنگ هر یک را نشان می دهد.

 

 

3. زاویه طراحی

 

 

 

این ساختمان نیمه روستایی چندین سبک مختلف معماری را همزمان با ترکیب مواد و طرح های مختلف در یک نما به یاد می آورد. تیرهای سبک چوبی ، تیرهای فولادی را به یاد می آورند ، در عین حال دارای جلوه ای خوشایند روستایی هستند که به خوبی با سنگ طبیعی نیمه پایینی ترکیب می شود. رنگ نمای جانبی افقی به خوبی با لکه چوب و سنگ طبیعی بازی می کند و طرحی را ایجاد می کند که به نظر می رسد با طبیعت هماهنگ است. زوایای تیرها و پنجره بالا به ابعاد زیادی در کل ساختمان کمک می کند و باعث می شود فضای بیشتری نسبت به آنچه واقعاً اشغال می کند را به خود اختصاص دهد.

 

 

4. طراحی صاف و براق


به ساختمان خود شخصیت و شخصیت بدهید لزوماً به این معنی نیست که باید آن را با عناصر تزئینی زیادی تزئین کنید. این ساختمان براق با خطوط بسیار تمیز و دکوراسیون کمی قدرتمند و تأثیرگذار است. پانل های معماری در دو رنگ خطوط نمای بیرونی را به اندازه کافی شکسته می کنند تا جالب باشند ، اما هنوز هم به اندازه کافی براق و صاف هستند تا از جذابیت اصلی در طراحی جلوگیری کنند. ترکیب فلز و آجر با پانل ها ابعاد و علاقه زیادی به ساختمان می بخشد و نمای مدرن ایجاد می کند که می تواند تعدادی از مشاغل و اهداف مختلف را در آنجا تکمیل کند.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

5. طراحی کاملا روستیک


هر ساختمان تجاری نیازی به ظاهر معاصر ، قدرتمند یا غیرشخصی ندارد. در واقع ، برخی ساختمانها وقتی نزدیک و هماهنگ با محیط اطراف خود هستند ، بهتر به نظر می رسند. این طراحی ساختمان روستایی این کار را انجام می دهد ، با نمای جانبی گرم و چوبی که به رنگ چوبی رنگ آمیزی شده است و ستون های کنده شده در بیرون درب را تکمیل می کند. تزیینات سبز و پست های صخره ای رودخانه به تکمیل طراحی طبیعی این ساختمان کمک می کند و آن را در هر منطقه تفرجگاهی مناسب می کند. این ساختمان بی نهایت قابل دسترسی و استقبال است و مردم را مستقیماً به درهای ورودی خود می کشاند.

 

 

6. خطوط متضاد


این ساختمان طرح های روستایی و معاصر را به زیبایی با هم ترکیب می کند تا سبک آن کامل شود. نمای چوبی و نمای جانبی آن دارای پرچهای مصنوعی است که تکمیل کننده صفحات معماری بکار رفته در کنار آنهاست. همپوشانی مشابهی در قسمت زیرین برجستگی ها به کار می رود که باعث ایجاد یک توهم نوری می شود که به نظر می رسد ساختمان در فضا خم شده است. خطوط متضاد ، زوایا و مواد باعث ایجاد عمق و بعد در نمای بیرونی شده و چشم را به راحتی ترسیم می کند. ساختمان حاصله تقریباً یک اثر هنری با صفحات ، خطوط و زوایای متعدد و همچنین جزئیات کوچک مانند پرچ ها است که بر جلوه بیشتر می افزاید و از شدیدتر شدن خطوط جلوگیری می کند.

 

 

7. بازی با الگو

 

 

 

این ساختمان تجاری با استفاده از ظریف شکل و طرح ، طراحی بسیار زیبایی را ایجاد می کند. در نمای بیرونی از همان رنگ و تزئین استفاده شده است ، اما شکل پانل ها بسته به بخش تغییر می کند. این یک الگوی منحصر به فرد بر روی نمای ساختمان ایجاد می کند که هرچه بیشتر به آن نگاه کنید جالب تر می شود. این ساختمان به جای جلب توجه در نگاه اول ، نگاه شما را برای مدت بیشتری حفظ می کند ، زیرا شما به دنبال اشکال مختلف و نحوه ترکیب آنها هستید. نتیجه طرحی است که ثابت می کند برای داشتن ظاهری پویا یا جلب توجه افراد نیازی به زرق و برق دار یا تزئینی ندارید.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

8. طراحی چند سطحی

 

 

 

 

برای استفاده بیشتر از ارتفاع در طراحی ، لازم نیست ساختمانها چندین طبقه باشند. این ساختمان دو طبقه از سایه های مختلف تابلوهای معماری به همراه شیشه و نمای چوبی استفاده می کند تا یک صفحه نمایش پویا ایجاد کند که ارتفاع بیشتری را نسبت به آنچه واقعاً نشان می دهد منتقل کند. قسمت فوقانی کمی از قسمت جلویی و جلویی کمی پهن می شود و قاب جلویی ساختمان را ایجاد می کند که با دیوارهای شیشه ای به خوبی کار می کند. شیشه ها و پانل های معماری از قاب های مشابهی استفاده می کنند که به ظاهر و طراحی منسجم به کل ساختمان کمک می کند. نتیجه نهایی ساختمانی با شخصیت زیاد است که فضای مورد نظر را پر می کند و از محیط اطراف بیشترین استفاده را می کند.

 

 

9. ساده ، طراحی کلاسیک

 

گاهی اوقات ، چیزی که یک ساختمان یا مشاغل به آن احتیاج دارد فقط یک نگاه تازه به یک طراحی کلاسیک است. این رستوران دقیقاً این کار را انجام می دهد ، و کنار دیوارهای افقی را با پانل های معماری سبز زیتونی ، تزئینات چوبی و شیشه زیاد ترکیب می کند. نتیجه نهایی یادآور طرح هایی است که رستوران هایی مانند آن برای دهه ها از آن استفاده می کردند ، اما با یک پیچ و تاب تازه و معاصر. صفحات سبز تاجدار در سطح فوقانی به کشیدن چشم به سمت بالا کمک می کند و ارتفاع ساختمان را می بخشد ، در حالی که صفحات شیشه ای در قسمت جلویی از قرارگیری پانل ها با تزئینات مشابه تقلید می کنند و ظاهر منسجمی به ساختمان می بخشد که به طراحی و جلوه می بخشد. بخشهای مختلف به خوبی با هم کار می کنند.

 

 

طراحی ساختمان تجاری منحصر به فرد خود را ایجاد کنید

 

نمای بیرونی ساختمان تقریباً به اندازه آنچه در داخل می گذرد اهمیت دارد. نما همان چیزی است که مردم ابتدا می بینند و اولین برداشت خود را از آن شروع می کنند. بنابراین ، هر ساختمان تجاری باید بر روی افرادی که به سادگی از آنجا عبور می کنند تأثیر خوبی بگذارد. این ایده های طراحی بیرونی ساختمان تجاری فقط آغاز چیزی است که می توان در دنیای طراحی ساختمان ایجاد کرد. از آنها به عنوان نقطه پرش استفاده کنید تا یک طراحی منحصر به فرد برای ساختمان خود ایجاد کنید و شروع به دیدن فرصتهای موجود برای کسب و کار خود کنید.

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

 

https://allurausa.com/blog/commercial-building-exterior-design