نمای چوبی

 

 

 استفاده از چوب در فضای باز بدون نگرانی در مورد خطرات آتش سوزی

 

 

Rixos Hotel Eskisehir \ معماری GAD \ تصویر Altact

25 آگوست 2021

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

چوب یک ماده بسیار متنوع است. این امکان را برای ساخت سازه های قوی فراهم می کند ، در حالی که می تواند به عنوان ماده اولیه برای اشیاء ظریف مانند آلات موسیقی استفاده شود. درک همه ویژگی ها ، خصوصیات و رفتار آن یک سفر دانش است که می تواند یک عمر طول بکشد. اساساً چوب از سلولز ، همی سلولز ، لیگنین و عناصر معدنی تشکیل شده است و هر گونه ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. به عنوان مثال ، تاریخچه ویولن های Stradivarius جالب است: آنها هنوز ثروت زیادی دارند و کارشناسان معتقدند که نوازندگان موسیقی هرگز نتوانسته اند آهنگ خود را روی سازهای جدیدتر تکرار کنند.

 

محققان خاطرنشان می کنند که صدای متمایز به دلیل چوب بدن و بازو است که طی فرایند غوطه وری با محلول معدنی که تجزیه همی سلولز را افزایش می دهد ، طی شده است. این روش باعث می شود که چوب رطوبت کمتری را جذب کند و صدا را روشن تر و دلپذیرتر کند.

 

این نشان می دهد که کار با یک ماده زنده مانند چوب چقدر پیچیده است. بسته به شرایط آب و هوایی ، چگونگی رشد یا قطع درخت و غیره ، ممکن است متورم یا کوچک شود و در حالت های مرطوب و خشک متغیر است ، ممکن است پوسیده شود. وقتی با یک ماده طبیعی کار می کنیم ، چنین عواملی باید درک شوند ، اما هنگامی که ما به دنبال زیبایی ظاهری چوب هستیم در حالی که فاقد دقت فنی و قابلیت نگهداری هستیم ، می تواند مزاحم باشد.

 

 

Rixos Hotel Eskisehir \ معماری GAD \ تصویر Altact


 

Technowood فناوری را توسعه داده است که می تواند زیبایی چوب را در عین حفظ دوام و پایداری سازه های فلزی حفظ کند. این امر با ترکیب روکش های چوبی طبیعی با آلومینیوم و GRP (پلاستیک تقویت شده GlassFibre) به دست می آید تا یک زیر ساختاری محکم و پایدار ایجاد کند. اینها همچنین برای نمای بیرونی مانند پروفیل آلومینیوم ، دستیابی به محصول با طول عمر و مقاومت فوق العاده ، پالایش چوب طبیعی و حداقل نگهداری استفاده می شوند. علاوه بر این ، محصولات دارای ASTM E84 Class A و EN 13501 Class A2 s1 d0 هستند که به اندازه کافی به آتش پاسخ می دهند.

 

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

این ساختار مادی اجازه می دهد تا قطعات را هم در معرض نور آفتاب و هم در باران بدون آسیب به شکل ، بافت و ابعاد مورد استفاده قرار دهید. در برخی موارد ، این می تواند بسیار مهم باشد - به عنوان مثال ، در یک سایبان متحرک ، جایی که ضروری است عناصر هندسه خود را حفظ کنند تا حرکت بدون مشکل رخ دهد. یا حتی در یک پانل کشویی روی نما ، جایی که چوب پیچ خورده می تواند قطعه را غیرقابل اجرا کند. البته قسمت زیبایی را نباید نادیده گرفت. جستجوی زیبایی چوبی در ساخت و ساز جدید بدون نگرانی از رنگ آمیزی و سنباده زنی مکرر چیزی است که می تواند برای بسیاری از صاحبان خانه جذاب باشد.

 

 

ویلا سی \ معمار یاخار بوهیا \ تصویر : آلوسی می

 

 

در پروژه معماری GAD برای هتل و اسپای اسکیشهیر ، پروفیلها کل حجم دایره ای ساختمان را احاطه کرده و دیوارها را می پوشانند و به عنوان محافظ بالکنهای هتل عمل می کنند. در نمای این چنینی ، بسیار در معرض زمان و آب و هوا و با قرار گرفتن پروفیل ها به موازات یکدیگر ، انتخاب پروفیل های Technowood یک انتخاب م effectiveثر بود - حفظ ثبات عناصر عمودی بدون خطر تاب خوردن یا تغییر رنگ. در عین حال ، از آنجا که روکش های طبیعی هستند ، تنوع کمی در تن و بافت گرمای چوب طبیعی را فراهم می کند. به طور مشابه ، در KSR House توسط Yapi Studyo Architects ، پروفیل های چوبی Technowood قسمت بزرگی از نما را می پوشاند و تا کلاه فرنگی ادامه می یابد. قابل توجه است که در هر یک از این پروژه ها ، تن چوب انتخاب شده متفاوت است و زیبایی خاصی را برای هر یک از آنها به ارمغان می آورد.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

هتل و اسکی آبگرم شهیر GAD \ تصویر Altact

 

 

خانه KSR \ استودیو معماری یاپی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امکانات و مزایای این فناوری ، که زیبایی ، لمس و بافت چوب را با ثبات و قابلیت اطمینان موادی مانند آلومینیوم ادغام می کند ، با گروه معماری مشاور تماس بگیرد

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

https://www.archdaily.com/964689/using-wood-outdoors-without-worrying-about-fire-hazards