طراحی نمای ساختمان

 

 

3 عنصر حیاتی نمای بیرونی ساختمان

 

 

نمای بیرونی باید در برابر ساییدگی بایستد و در عین حال استانداردهای زیبایی و اجتماعی را نیز رعایت کند.

 

نویسنده اسکات برمن | 10/01/19

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

building exteriors

 

 

اول از همه ، یک پوشش ساختمان کارآمد یک مدرسه ، محیط بیرونی و داخلی را از هم جدا می کند. پاکت این کار را - از طریق وسایل و اجزای مختلف - با تنظیم رطوبت ، هوا و دما ، و همچنین میزان نور و سر و صدای بیرون ساختمان انجام می دهد. این عملکردها نه تنها برای کارآیی و انعطاف پذیری ساختمان ، بلکه برای کیفیت محیط برای کاربران ساختمان نیز بسیار مهم است.

 

ایجاد موانع هوایی مداوم و واقعی ؛ نصب پنجره ها و درهای با عملکرد بالا در نقاط مناسب ؛ تأیید عملکرد انرژی با کیفیت بالا از طریق راه اندازی پاکت ؛ معمار دان انگن از VEBH Architects توضیح می دهد و طراحی نمای ساختمان و ویژگی های آن بر این اساس ، همه قسمت های این فرایند هستند.

 

 

از این رو ، برجسته ترین لایه یک پاکت ، فرم ها و سطوح خارجی آن ، باید در برابر سایش و پارگی عناصر مقاومت کند. اما موارد دیگری نیز وجود دارد: نمای بیرونی نیز باید انتظارات زیبایی شناختی و اجتماعی را برآورده کند ، از جمله انتظارات ساکنان محلی و منطقه ای که در ساختمان سرمایه گذاری کرده اند.

 

هماهنگی کلیدی است. به عبارت دیگر ، آیا نمای بیرونی نشان می دهد که منطقه روی چه چیزی سرمایه گذاری کرده است و این موسسه در مورد چیست؟ البته این یک زبان دقیق نیست ، اما آیا تحمل ساختمان نشان دهنده ماموریت آموزشی و اهداف مدرسه و معنای آن برای منطقه است؟ آیا ظاهر منطقی و کاربردی و در عین حال الهام بخش است؟

 

 

مجموعه مدارس شمالی Olmsted 6-12 در اوهایو یک نمونه از این موارد است. نمای بیرونی به سبک گرجی است و ستون ها و تناسبات آن در میان اولین برداشت هایی که توسط ساختمان 315،000 فوت مربعی ایجاد شده است. این مجتمع 90 میلیون دلاری که در سپتامبر 2018 افتتاح شد ، شامل یک دبیرستان ، راهنمایی ، یک استادیوم ورزشی و یک مرکز هنرهای نمایشی است. THENDesign Architecture شرکت معماری و Hammond Construction پیمانکار ساختمان بود.

 

 

کارآیی و زیبایی شناسی

 


پاکت سازه با قاب فولادی شامل یک مانع عایق فوم پاشیده شده و نمای آجری است. یک غشای لاستیکی سه لایه وجود دارد که سقف را آب بندی می کند و پنجره های دوجداره با کارایی بالا وجود دارد. وسعت زیاد و بلندی شیشه های بیرونی در نقاط خاصی بین ستون های ساختمان وجود دارد.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

ساختمان محکم همراه با ویژگی دیگر ساختمان ، سیستم تهویه مطبوع آن ، کار می کند. مایکل مک دید ، مدیر خدمات تجاری مدارس شهر اولمستد شمالی ، توضیح می دهد که این اولین ساختمان کامل تهویه مطبوع در این منطقه است و زمان نصب آن تصادفی بود. از زمان افتتاح ، منطقه اولمستد شمالی اولین روزهای گرم خود را تجربه کرد ، در طی آن دمای غیرمعمول بالا باعث تعطیلی سایر ساختمانهای مدرسه شد. به گفته وی ، ساختمان جدید اما باز ماند.

 

building exteriors

 

Old Is New Again. North Olmsted دارای مدال های بنایی است که از نمای بیرونی مدرسه راهنمایی دهه 1930 که مجموعه جدید جایگزین آن شده بود ، برداشته شد.

 

 

سیستم تهویه مطبوع شامل دو چیلر قابل برنامه ریزی است که یخ را یک شبه می سازند و آن را در هشت واحد ذخیره یخ قرار می دهند. مک دید می گوید ، در طول ساعات روز ، سیستم هوای سرد را از دستگاه ها خارج می کند و کارایی را افزایش می دهد زیرا چیلرها مجبور نیستند به طور مداوم در طول روز کار کنند. آمار مصرف انرژی هنوز در حال جمع آوری است ، اما او پیش بینی می کند که تهویه مطبوع خود باعث افزایش مصرف انرژی در ساختمان قدیمی مدرسه می شود. با این وجود ، اگر بخواهیم بگوییم ، محیط داخلی بهتری برای اساتید ، کارکنان و دانشجویان و استفاده زیاد از ساختمان در طول سال وجود دارد.

 

 

نمای بیرونی برای هماهنگی خوب با جامعه اطراف در نظر گرفته شده است: شهرداری به زیبایی ساختمان اهمیت می دهد ، به عنوان مثال ، منطقه تاریخی Butternut Ridge Historic ، دستورالعمل های طراحی را توسعه می دهد. اتفاقاً ، اشاره های بیرونی به گذشته در ردیف های ستون های دوریک ، فرم محوطه مستقل در ورودی ، کوپه ها و استفاده از برخی مدال های بنایی که از نمای بیرونی مدرسه راهنمایی دهه 1930 برداشته شده بود و مجموعه جدید جایگزین آن شده است ، مشهود است.

 

building exteriors

 

زمان سرما سیستم تهویه مطبوع شامل دو چیلر قابل برنامه ریزی است که یخ را یک شبه می سازند و آن را در هشت واحد ذخیره یخ قرار می دهند.

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

https://spaces4learning.com/articles/2019/10/01/building-exterior.aspx