نحوه عکاسی و روتوش برای معماری

 

 

نحوه عکاسی و روتوش برای معماری با کلید بالا در لایت روم و دوربین خام

 


مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

توسط فرانک برامکامپ


در این آموزش چند تکنیک عکاسی و روتوش برای جلوه های کلیدی در عکاسی معماری را به اشتراک می گذاریم. روتوش کامل در لایت روم خواهد بود (اما در Camera Raw به همین روش انجام می شود)، بنابراین به راحتی می توان آن را دنبال کرد و روی عکس های خود اعمال کرد. این تکنیک در صورتی بهترین کار را دارد که معماری ظاهری برجسته داشته باشد، یعنی باید رنگ روشن داشته باشد. در این مثال من از یک ساعت در ایستگاه راه آهن لیژ-گیلمین، بلژیک عکس گرفته ام.

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی پروژه خود کلیک کنید ...

 

 

مرحله 1 تیراندازی


اولین قدم برای ایجاد افکت با کلید بالا اساساً بر اساس نوردهی است که از صحنه می‌گیرید. اجازه دهید نگاهی بیندازیم که چگونه صحنه در نوردهی های مختلف، یعنی نوردهی پایه (EV+0) و دو تنظیمات بیش از حد نوردهی، EV+1/EV+2 به نظر می رسد. در اینجا، EV+1 به این معنی است که زمان نوردهی در مقایسه با EV+0 دو برابر شده است. مقادیر دیافراگم و ISO ثابت می مانند. اندازه گیری نوردهی پایه به طور خودکار توسط دوربین با استفاده از حالت اولویت دیافراگم تنظیم شد. نوردهی پایه به وضوح کم نور است و کسل کننده به نظر می رسد. این امر زمانی معمول است که شما از یک صحنه سبک مانند این عکس می گیرید. از آنجایی که نورسنجی دوربین می‌خواهد کل صحنه را مطابق با 18 درصد خاکستری نشان دهد، صحنه‌های بسیار روشن بسیار تاریک می‌شوند، در حالی که صحنه‌های بسیار تاریک بیش از حد روشن می‌شوند. به خصوص در هنگام عکسبرداری از برف با این مشکل مواجه خواهید شد.

 

ترفند اصلی برای دستیابی به ظاهری باکلید، نوردهی بیش از حد عکس در دوربین است. به این ترتیب، عکس به طور خودکار خود را به یک ظاهر جذاب و باکلید می دهد.

 

ما همچنان می خواهیم جزئیات را در مناطق برجسته حفظ کنیم و کنتراست را در تاریکی نیز بازیابی کنیم. در این مورد، نوردهی EV+1 را انتخاب می‌کنیم، زیرا نقاط برجسته در قاب EV+2 در حال حاضر بیش از حد ناپدید شده‌اند.

 

FB-high-key01

 

 

مرحله 2 فرآیند


در مراحل بعدی، می‌خواهیم اثر کلیدی بالا را در پس پردازش اصلاح کنیم. ابتدا Exposure تصویر را افزایش می دهیم. نوار لغزنده Highlight در اینجا تأثیر زیادی ندارد، بنابراین من برای جلوگیری از منفجر شدن مناطق، نقاط برجسته را بازیابی کردم. در شرایط دیگر، افزایش نقاط برجسته ممکن است انتخاب خوبی باشد. در مرحله بعد، نقطه سفید را تا جایی که می‌توانیم تنظیم می‌کنیم، بدون اینکه نقاط برجسته را بیش از حد نمایان کنیم.

 

برای دیدن نقاط برجسته، کلید alt(PC)/opt(MAC) را نگه می داریم و نوار لغزنده Whites را به سمت راست حرکت می دهیم، تا زمانی که چند نقطه سفید را مشاهده کنیم که نشان دهنده برش هایلایت است. اگر خیلی جلوتر برویم، جزئیات برجسته را از دست می دهیم. همچنین کمی شفافیت را اضافه کرده و کمی لرزش را افزایش می دهیم تا رنگ بیشتری به استیل ساعت ببخشیم.

 

 

FB-high-key03

 

جهت مشاوره رایگان طراحی پروژه خود کلیک کنید ...

 

FB-high-key02

 

 

مرحله 3


بتن معماری در حال حاضر خوب به نظر می رسد، اما ساعت کمی تضاد دارد. در مرحله بعد سایه ها را تیره می کنیم که پانچ بیشتری می دهد. برخلاف نقطه سفید، ما نقطه سیاه درست را تنظیم نمی کنیم، زیرا این باعث می شود تصویر خیلی تاریک شود. حتی مشکی ها را هم روشن می کنیم تا از نتیجه راضی باشیم. با این کار تنظیمات نوردهی بسته می شود.

 

 

FB-high-key04

 

 

مرحله 4


ما می خواهیم به معماری ظاهری بسیار تمیز و آینده نگر بدهیم. برای رسیدن به این هدف، ما دو مرحله را انجام می دهیم: ابتدا یک رنگ گرم موجود را حذف می کنیم. دوم، ما رنگ آبی کمی به تصویر اضافه می کنیم. از آنجایی که من عکس اصلی را در نور طبیعی خورشید گرفتم، تصویر یک رنگ طبیعی گرم خواهد داشت، حتی اگر خیلی قابل مشاهده نباشد. برای تمیز کردن ظاهر پررنگ، اشباع رنگ‌های زرد و سبز را در برگه HSL کاهش می‌دهیم. برای اینکه ببینید کدام رنگ ها در عکس وجود دارند، به سادگی لغزنده ها را به مقادیر بسیار زیاد خود ببرید. در اینجا رنگ زرد و سبز در بتن وجود دارد. تغییر اشباع رنگ های دیگر تقریباً هیچ تأثیری نداشت، بنابراین آنها را تغییر ندادیم. برای برجسته کردن فولاد ساعت، کمی اشباع رنگ آبی را افزایش دادیم. در حالی که اشباع رنگ زرد و سبز را کاهش دادیم، درخشندگی آنها را افزایش خواهیم داد. این بخش‌هایی از تصویر را روشن‌تر می‌کند و به نمای برجسته کمک می‌کند. برای تکمیل ظاهر تمیز، ما یک افکت Split Toning کمی آبی اضافه می کنیم.

 

 

FB-high-key05

 

جهت مشاوره رایگان طراحی پروژه خود کلیک کنید ...

 

FB-high-key06

 

 

مرحله 5


برای اتمام عکس، تصویر را شارپ می کنیم و نویز را کاهش می دهیم. من با Canon G9 عکاسی می کنم. من فکر می کنم که عکس های من معمولا کمی تار تر هستند. بنابراین من تنظیمات کمی بالاتر برای شارپ کردن اعمال می کنم. تصویر فقط به مقدار کمی کاهش نویز روشنایی نیاز دارد. من معمولاً جزئیات را حدود 80٪ تنظیم می کنم تا اطلاعات جزئیات خوب را حفظ کنم. اما ما می توانیم نویز رنگ برجسته را تشخیص دهیم. تنظیم پیش فرض 25% برای کاهش نویز رنگ کافی است.

 

 

FB-high-key07

 

جهت مشاوره رایگان طراحی پروژه خود کلیک کنید ...

 

FB-high-key08

 

 

مرحله 6


آخرین کار حذف لکه است. به خصوص هنگامی که تصاویری با کلید بالا چاپ می کنید، ممکن است به طور ناگهانی نقاطی که روی صفحه به سختی قابل شناسایی هستند روی چاپ ظاهر شوند. Lightroom 5 (و camera Raw) می تواند به شما در شناسایی نقاط کمک کند. هنگام انتخاب ابزار حذف نقطه، یک گزینه Visualize Spots اضافی خواهید دید. هنگامی که این گزینه را فعال می کنید، حالت سیاه و سفید به تشخیص راحت تر لکه ها کمک می کند. با نوار لغزنده مرتبط می توانید حساسیت آن را کنترل کنید. همچنین می توانید لکه های موجود در این نما را حذف کنید.

 

 

FB-high-key09

 

جهت مشاوره رایگان طراحی پروژه خود کلیک کنید ...

 

FB-high-key10

 

 

نتیجه


با این کار روتوش عکس معماری بسیار مهم به پایان می رسد. ما فقط آن را برای نتیجه نهایی برش می دهیم.

 

مطلع شوید!