ساختمان های معلق

 

 

این معمار می خواهد ساختمان ها را در هوا معلق کند.

آنقدرها هم که به نظر می رسد غیرممکن نیست

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 


مانند مینی زپلین ها، این ساختمان های شناور می توانند فضای شهری جدیدی ایجاد کنند و با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنند.

 

 

توسط NATE BERG   

2  دقیقه بخوانید


بالاتر از سطح خیابان در هر شهری یک منبع دست نخورده شناور است. این فضای هوایی - فضای خالی بالای جاده و بین ساختمان ها - به دلایل عملی متعددی استفاده نشده است. با کمال تعجب، یک طرح پیشنهادی با پشتوانه علمی نشان می‌دهد که این خلأ خالی نباید فقط خالی بماند. در عوض، هوای بالای خیابان می‌تواند به نوع جدیدی از هواپیمای ساختمانی تبدیل شود.

 

 

درباره گروه معماری مشاور

 

[تصویر: با اجازه Framlab]

 

 

این پروژه با نام Oversky، مجموعه‌ای از سازه‌های نیمه شناور را پیشنهاد می‌کند که می‌توانند این فضای هوایی بلااستفاده را پر کنند. بر اساس همان فناوری که به زپلین ها اجازه می دهد شناور شوند، این سازه های مدولار در یک خوشه از اتاق های مسکونی در آسمان ترکیب می شوند که به ساختمان های مجاور یا سایر سازه های ثابت متصل می شوند تا دسترسی را امکان پذیر کنند. این پروژه که توسط استودیوی تحقیقاتی و طراحی Framlab توسعه یافته است، تلاشی است برای نشان دادن اینکه چگونه می توان فضای خالی شهری ده ها فوت بالاتر از خیابان را دوباره تصور کرد. Andreas Tjeldflaat از Framlab در ایمیلی می نویسد: «منظره ابری شکل گرفته به عنوان نوع جدیدی از فضای عمومی عمل می کند.

 

 

مشاوره رایگان با گروه معماری مشاور  ؛  کلیک کنید...

 

 

[تصویر: با اجازه Framlab]

 

 

Tjeldflaat آن را به عنوان یک سیستم زیرساختی گمانه‌زنی بر اساس فناوری‌های اثبات‌شده توصیف می‌کند، از جمله استفاده از سلول‌های فیبر کربن محصور از سبک‌تر از هوا و هلیوم بی‌اثر، که ماژول‌ها را قادر می‌سازد تا ساختار سفت و سختی را حفظ کنند و مانند کشتی‌های هوایی کوچک قابل اشتعال شناور شوند. این ماژول‌های شناور که در ترکیب‌های تتریس مانند ترکیب می‌شوند، می‌توانند مانند اتاق‌ها، دفاتر، یا ویترین فروشگاه‌ها در آسمان عمل کنند.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

[تصویر: با اجازه Framlab]

 

 

Tjeldflaat توضیح می دهد: "راهروهای معلق به خوشه ها اجازه می دهد تا به نمای ساختمان های مجاور متصل شوند."

 

 

طراحی خانه های هوشمند ..▒.. جهت مشاوره کلیک کنید ...

 

[Image: courtesy Framlab]

 

 

 

اما این مفهوم فقط یک کیک معماری در آسمان نیست. همچنین می تواند ابزار جدیدی در مبارزه شهری علیه تغییرات آب و هوایی باشد. یکی از مسائل فراگیر که شهرهای سراسر جهان با آن روبرو هستند، چیزی است که به عنوان اثر جزیره گرمایی شهری شناخته می شود. ساختمان‌های متراکم و خیابان‌های آسفالت‌شده گرمای بیشتری را نسبت به زمین‌های توسعه نیافته یا طبیعی جذب و حفظ می‌کنند، که شهرها را گرم‌تر کرده و منجر به افزایش استفاده از تهویه‌کننده‌ها و انتشار گازهای گلخانه‌ای از آنها می‌شود.

 

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

[Image: courtesy Framlab]

 

 

ماژول‌های پیشنهاد شده توسط Oversky می‌توانند ریزاقلیم‌های سایه‌دار ایجاد کنند که نور و تابش خورشید را منعکس می‌کنند و به آسمان بازمی‌گردند که در غیر این صورت به سطح متراکم محیط ساخته شده جذب می‌شود. از طریق چیزی که Tjeldflaat آن را مهندسی نانوفوتونیکی می‌نامد، این ماژول‌ها دارای «ساختار مواد فوم مانند با حباب‌های هوا در مقیاس نانو» هستند که قادر به تابش گرما به خارج از جو و همچنین خنک کردن فضای سایه‌دار زیرین هستند. البته درختان این نوع سایه را به طور کاملاً مؤثری فراهم می کنند، اما هدف Oversky این است که یک سایبان حتی بزرگتر و کارآمدتر باشد. رندرهای اولیه Tjeldflaat از این کانسپت نشان می‌دهد که تنها بخشی از فضای بین ساختمان‌ها را پوشش می‌دهد تا به طور کامل نور خورشید را به روی عابران پیاده و ساکنان شهری زیر نبندد.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

[Image: courtesy Framlab]

 

 

این پروژه که اخیراً در نمایشگاهی در مورد معماری و تغییرات آب و هوایی در موزه هنر Bildmuseet سوئد به نمایش گذاشته شده است، جایگزینی جسورانه برای انواع بسیار آلاینده فعلی ما از تهویه مطبوع شهری پیشنهاد می کند. تجلدفلات می‌گوید که یک دستگاه تهویه مطبوع معمولی مقدار قابل‌توجهی گرما و همچنین ترکیبات هیدروفلوئوروکربنی آلوده‌کننده را تخلیه می‌کند، و این مسئله را تشدید می‌کند که به دنبال کاهش آن است.

 

 

   ╣║╗╝╜╛╕╖╢╡┤│▓▒◄  خدمات گروه معماری مشاور

 

[Image: courtesy Framlab]

 

 

او خاطرنشان می کند که بیشتر تهویه مطبوع مورد استفاده در شهرها به انرژی سوخت فسیلی متکی است - مشکلی که انتظار می رود بدتر شود. تجلدفلات می‌گوید: برآورد می‌شود که تقاضای جهانی برای سرمایش نیاز به افزایش سه برابری مصرف انرژی تا سال 2050 دارد.


Oversky یک راه حل بسیار تئوری است. اما Tjeldflaat استدلال می‌کند که حتی اگر این ماژول‌های شناور به این زودی‌ها به فضای خالی هوایی شهری نرسند، مواد و مفاهیم پشت این ایده می‌توانند امروز در پروژه‌های ساده‌تری پیاده‌سازی شوند: «پانل‌های ماژول‌ها قطعاً می‌توانند به تنهایی به عنوان بخشی از پروژه های ساختمانی و زیرساختی مرسوم تر به کار گرفته شوند."

 

 

 

درباره نویسنده :
نیت برگ یکی از نویسندگان کارکنان Fast Company است. او در دیترویت مستقر است.

بیشتر

 

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛