روندهای معماری در آینده

 

مترجم : گروه معماری مشاور

رابرت چنین

رابرت چنین

آخرین به روز رسانی: 14 دسامبر 2022  •  11 دقیقه مطالعه

روندهای معماری که در سال 2023 و پس از آن باید به آنها توجه کرد

معماری، مهندسی و ساخت و ساز (AEC) ممکن است به عنوان صنایع محافظه کار شهرت داشته باشد، اما سال گذشته نشان داد که در سال 2023، AEC نمایشی از نوآوری خواهد بود. 

با استفاده از سال گذشته به عنوان راهنما، به آخرین روندهای معماری و تأثیرات کلیدی بر نحوه کار متخصصان AEC در سال آینده و پس از آن نگاه می کنیم.

رندرها، تصاویر و خلاقیت های ترکیبی

این روزها، متقاعد کردن بسیاری از مشتریان در مورد اعتبار طرح شما بیش از طرح های مداد و برخی طراحی های دوبعدی روی کاغذ نیاز دارد، اما حتی کریستین لانگ، مدیرعامل خود Chaos، زمانی که برای بازسازی خانه در بازار بود، از هنر آنالوگ یک تصویرگر قدردانی کرد. کار کردن

او در طی ارائه‌ای در Graphisoft's Building Together 2022 می‌گوید، طراح داخلی کریستین به او «یک نوع طرح، یک تصویر» ارائه کرد و من واقعاً آن را دوست داشتم زیرا هنوز هم کاری است که مردم انجام می‌دهند. 

او اشاره می‌کند که به رویکرد طراحی حسی شخصی می‌دهد، مانند دست خط یک فرد. او همچنین می‌داند که همه نمی‌توانند به خوبی تصویرسازی کنند، و یادگیری نحوه انجام درست آن به مهارت و زمان نیاز دارد، اما استفاده از تصویرسازی‌ها «هنوز معتبر است، و ما هنوز تصاویر زیادی را در طراحی، زندگی و زندگی روزمره‌مان می‌بینیم. تجارت،» او می گوید.

 

درباره گروه معماری مشاور



و اگرچه رندرها به طور قانع‌کننده‌ای فوتورئالیستی شده‌اند ، برخی از معماران، طراحان و مشتریان هنوز می‌دانند که ترکیب آنالوگ و دیجیتال ابزار مناسبی برای این کار است.

تجسم کافه همکاریمثال رندر واقعی اعتبار تصویر: Vilhelm Lauritzen Architects و Liljewall Architects

اما چه زمانی تصمیم می گیرید که در هنگام تجسم معماری، کدام مناسب ترین است - تصویرسازی، رندر سه بعدی یا هر دو؟ ینس مایر، رئیس شرکت بریتانیایی RED Visualization ، معتقد است رویکرد سنتی به بازنمایی معماری هنوز جایگاهی دارد.

او می‌گوید، اگرچه او یک رویکرد ترکیبی را اتخاذ کرده است، اما در نود درصد مواقع، «مناسب بودن CGI [تصاویر تولید شده توسط رایانه] در مقابل تصویر، بر اساس میزان جزئیات طراحی تعیین می‌شود». به نظر می رسد که تمایل پیش فرض مشتریان همیشه برای CGI باشد، اما در نهایت CGI های بدون جزئیات کافی بد به نظر می رسند. در آن زمان است که ممکن است به مشتری توصیه کنم که مسیر تصویرسازی را طی کند. سناریوهای مناسب دیگر برای تصویرسازی ممکن است شامل محدودیت‌های زمانی یا تمایل آگاهانه برای دستیابی به احساس نرم‌تر و کمتر قطعی‌تر باشد.

از سوی دیگر، کارلو استانگا ، تصویرگر ، ترجیح می‌دهد «تعبیر شخصی، یک استعاره، معنایی فراتر از خود تصویر» را اضافه کند. وقتی من یک ساختمان یا یک منظره شهری را به تصویر می کشم، هدف من صرفاً توصیف این موضوعات نیست، بلکه گفتن یک داستان، بیان ترحم و احساسات است. بیشتر اوقات، معماری ابزاری است که من از آن استفاده می‌کنم تا با باز کردن روح، فضا، موقعیت شهر به شهر اجازه صحبت کردن را بدهم.»

ابزارهای تجسم هوش مصنوعی

AEC ارزش ادغام هوش مصنوعی (AI)/یادگیری ماشینی (ML) را در گردش‌های کاری موجود نشان می‌دهد و نشان می‌دهد که این فناوری‌ها ابزارهایی هستند که می‌توانند فرآیند طراحی را تقویت کنند، نه جایگزینی برای نیاز به طراحان. 

ابزارهای تجسم متن به تصویر هوش مصنوعی، به عنوان مثال، مانند DALL.E 2 ، Midjourney ، و Stable Diffusion ، برای جرقه زدن تخیل و ایجاد ایده های طراحی استفاده می شوند.

شرکت های معماری شروع به کشف هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشینی، به ویژه در مراحل اولیه و مفهومی طراحی کرده اند. مارتا تسیگکاری، رئیس بخش تحقیق و توسعه کاربردی در Foster + Partners می‌گوید: "علاوه بر استفاده از تصاویر مرجع یا مطالعه سوابق آنلاین، اکنون می‌توانیم از این ابزارها برای نشان دادن سریع ایده یا احساسی استفاده کنیم که می‌خواهیم فضای خاصی را برانگیزد. یادگیری ماشینی در حال شکل گیری است تا ابزار مفیدی برای الهام گرفتن باشد."

در مقاله ای در مجله AEC ، مدیر اجرایی Testfit ، Clifton Harness، توضیح می دهد که چگونه معتقد است که هوش مصنوعی نحوه طراحی فضاها را توسط معماران بهبود می بخشد. "هوش مصنوعی در معماری منجر به معماری بهتری خواهد شد، تا زمانی که در واقع یک معمار انسانی آن هوش مصنوعی را مدیریت کند. این معمار مدرن را در یک دوراهی قرار می دهد: آیا آنها از فناوری هایی استقبال می کنند که می تواند آنها را به معماران فوق العاده تبدیل کند، یا آنها را رد می کنند. تماشا کنید که صنایع مهندسی و توسعه آنها را در آغوش می گیرند؟ در هر صورت، ما ساختمان های بهتری خواهیم داشت و انتخاب اکنون با معمار است."

برای جنز مایر، "هوش مصنوعی در حال حاضر برای کاوش سریع ایده ها و ایجاد الهام بسیار درخشان است، اما هنوز راه بسیار زیادی برای مفید بودن در شرایط خاص وجود دارد."

او همچنین تعجب می کند که چگونه ابزارهای ML/AI بر صنعت خلاق تأثیر می گذارد. او می‌گوید: «من کمی نگرانم که در نهایت، بسیاری از افراد خلاق را بیکار کند. او می‌گوید: «نه همه، زیرا تمام کاری که هوش مصنوعی انجام می‌دهد این است که ایده‌ها و تصاویر موجود را به جای ایجاد آن‌ها ترکیب می‌کند.

او می‌گوید: کارلو استانگا دلتنگ «شخص واقعی پشت همه این‌ها، چیز جالب واقعی است». «آیا می‌توانیم تولید هنری پیکاسو را بدون داستان او، تعامل او با تاریخ زمانش، تأثیر و شخصیت منحصربه‌فرد او در پس‌زمینه در نظر بگیریم؟ فکر می‌کنم هوش مصنوعی می‌تواند آینده‌ای عالی در بسیاری از زمینه‌های دیگر داشته باشد: اتومبیل‌های خودران، سیستم‌های پرواز، کنترل مهندسی و غیره.»

تصویر معماری Midjourney توسط کوین دولییک انبار صنعتی ساخته شده با Midjourney. سبک = "طرح معماری، یکپارچهسازی با سیستمعامل". اعتبار تصویر: کوین دولی

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

 

تجسم داده ها و رندر معماری

به عنوان وسیله ای برای تجسم داده ها، داشبوردهای ساخت و ساز - ابزاری بصری که یک نمای کلی از عملکرد یک کسب و کار ارائه می دهد - آینده نیست، حداقل برای مدیر دیجیتالی سازی Skanska، فیلیپه مانزاتوچی.

فیلیپ مدافع تصمیم گیری بلادرنگ در ساخت و ساز است، بنابراین ابزارهای ML/AI را به داشبورد ترجیح می دهد. "ما داشبورد رانده نیستیم. ما از نگاه کردن به گذشته لذت نمی بریم. فیلیپ در کنفرانس NXT BLD 2022 می گوید: ما از نگاه کردن به آینده لذت می بریم .

و در حالی که او معتقد است که هوش مصنوعی می تواند به متخصصان AEC کمک کند تا تصمیمات بهتری بگیرند و این راهی برای ارائه به روز رسانی پروژه در زمان واقعی است، در جاهای دیگر، شرکت های مختلف در حال توسعه نرم افزار تجسم داده ها هستند که داده ها و رندرهای سه بعدی را با هم ترکیب می کند.

برای کریستین لانگ Chaos، گام بعدی در تاریخ تجسم معماری نه تنها "تجسم هندسه، بلکه برخی از جنبه های فیزیکی" است. او می‌گوید، آنها می‌توانند شامل «نور روز، نور مصنوعی، بهره‌وری انرژی، [و] ردپای کربن یک ساختمان باشند». بنابراین این سفر، سفر تجسم، به وضوح فراتر از تجسم خالص هندسه است.

شرکت مشاوره جهانی Arup نیز در حال تحقیق در مورد تجسم داده ها و توانایی آن برای برقراری ارتباط با تجربه پروژه ای است که هنوز ساخته نشده است.

در NXT BLD 2022، دانشیار مهندس طراحی محاسباتی، Conor Black ،Arup's Experience Lab را ارائه کرد، یک نصب با صفحه عریض که 28 بلندگو و پروژکتور دوگانه را برای ایجاد جلوه ای همهجانبه و سه بعدی ترکیب می کند. کانر می‌گوید، این برای «کاالیبره کردن یک تجربه قبل از ساختن [ساختمان]» طراحی شده است. و او اشاره می کند که به جای گفتن تجسم داده ها، «ما واقعاً آن را به عنوان ادراک داده ها درک می کنیم. همه حواس به روشی مشترک گرد هم می آیند.» او می گوید.

 

 

مشاوره رایگان  ؛  کلیک کنید...

 

 

آوردن تجسم به محل ساخت و ساز

روشی که متخصصان AEC با مشتریان، ذینفعان و مردم در مورد وضعیت ساخت و ساز ساختمان ارتباط برقرار می کنند به طور مداوم در حال تغییر است و فناوری روند تجسم ساخت آینده را آسان تر و سریع تر می کند.

یکی از راه های آوردن تجسم به سایت ساخت و ساز از طریق استفاده از کدهای QR (پاسخ سریع) است. 

کد QR در اسناد ساخت و ساز مرتبط با رندر
کدهای QR را می توان به رندرهای سه بعدی مرتبط کرد، که تصویری در زمان واقعی از فضاها، اجزای ساختمان و دارایی ها ارائه می دهد، و همچنین به تیم های تشخیص برخورد امکان می دهد تا به طور موثرتری در محل همکاری کنند.

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور



به عنوان بخشی از انگیزه برای فراگیری بیشتر و ارضای کنجکاوی مردم در مورد آنچه در یک سایت ساختمانی اتفاق می‌افتد، «شرکت‌های بیشتری کدهای QR را روی نرده‌های اطراف محل ساخت‌وساز قرار می‌دهند تا با جامعه و مردمی که عادل هستند ارتباط برقرار کنند. کریستین لانگ می‌گوید: در حال قدم زدن.

کد QR در محل ساخت و ساز
در خارج از سایت، راه دیگر ترکیب کدهای QR و عینک‌های واقعیت مجازی است که به مشتریان و ذینفعان امکان می‌دهد ساختمانی را که در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند یا از آن استفاده خواهند کرد، تجسم کنند، در حالی که ارتباط و بازخورد بلادرنگ بین طراح و مشتری را تسهیل می‌کند.

 

 

   ╣║╗╝╜╛╕╖╢╡┤│▓▒◄  خدمات گروه معماری مشاور

 

هزینه های انرژی به عنوان یک نیروی محرکه 

در حالی که بحران مداوم آب و هوا همچنان به درخواست‌ها برای طراحی ساختمان‌ها و عملکرد بهتر محیطی ادامه می‌دهد، افزایش هزینه‌های انرژی خواستار رویکرد اقتصاد دایره‌ای در معماری، بهره‌وری انرژی بیشتر در ساختمان‌های جدید، و مقاوم‌سازی و تغییر کاربری ساختمان‌های موجود است. جیلیان چارلزورث، مدیر عامل موسسه تحقیقات ساختمان (BRE)

در مورد نیاز به ساختمان‌های با انرژی کارآمدتر و مصرف انرژی کمتر می‌گوید که بریتانیا یکی از قدیمی‌ترین و خشک‌ترین ساختمان‌ها در اروپا را دارد – واقعیتی که به‌طور غیرضروری ما را متورم می‌کند. تقاضا برای گاز طبیعی و در نتیجه منجر به افزایش قبوض می شود.» با این حال، این تنها بریتانیا نیست که با این مسئله مواجه است که چگونه ساختمان‌های قدیمی‌تر را برای بهبود بهره‌وری انرژی مقاوم‌سازی کند.

خانه های تراس دار در بریتانیاخانه های تراس دار، کرو، بریتانیا


در دانمارک و در سرتاسر اروپا نیز نیاز به مقاوم سازی سهام مسکن که در دهه 60 و 70 ساخته شده است وجود دارد. سوال این است که چگونه می‌توان عملکرد انرژی این خانه‌ها را بهبود بخشید، زیرا استانداردهایی که آنها بر اساس آن ساخته شده‌اند با آنچه اکنون مورد نیاز است متفاوت است؟ پل نیکلاس ، دانشیار آکادمی سلطنتی دانمارک می گوید 

او می‌گوید: «و سپس به دلیل ماهیت ساختمان، از نظر اقتصادی دشوار است که یک روش معماری سنتی برای انجام این کار وارد شود. بنابراین این نیز نیاز به انواع مختلف ابزارهای پیش‌بینی و انواع رویکردها را برای حمایت از این فرآیند تحریک می‌کند.»

برای این منظور و برای کمک به صاحبان خانه و پیمانکاران برای محاسبه سطح بهینه پوشش پوشش خارجی برای یک خانه و مزایای صرفه جویی در مصرف انرژی، نیکلاس این تحقیق را به سمت ابزار مبتنی بر وب مبتنی بر هوش مصنوعی هدایت کرد که بخشی از یک پلت فرم تحقیقاتی را تشکیل می داد. و نمایشگاهی به نام Visualizing Sustainability .

یک ابزار هوش مصنوعی که بر روی مدل‌های شبیه‌سازی یک ساختمان مسکن سهامی که در دانمارکی typehuse نامیده می‌شود، برای تجزیه و تحلیل تصاویر یک خانه و پیش‌بینی مزایای صرفه‌جویی در هزینه‌های مقدار و نوع خاص (پشم سنگ) عایق‌های روکش خارجی مقاوم‌سازی شده طراحی شده است.

استفاده از هوش مصنوعی ابزار مبتنی بر وب را فعال کرد تا به سرعت پیش بینی ها را انجام دهد. پل می گوید: اگر از یادگیری ماشین استفاده نمی شد، «می توانید یک مدل سه بعدی بسازید، می توانید یک شبیه سازی انرژی انجام دهید و به نتایج برسید. اما برای انجام این کار، باید به همه آن نرم افزارها و همچنین تخصص و زمان لازم دسترسی داشته باشید.

بنابراین ابزارهای هوش مصنوعی ابزار مبتنی بر وب را قادر می‌سازد تا محاسبات و پیش‌بینی‌ها را سریع انجام دهد. او می‌گوید علاوه بر مزیت سرعت، «کاری که یادگیری ماشین انجام می‌دهد این است که هزینه‌های زمانی را حذف می‌کند، و همچنین هزینه‌های پولی این تخصص را نیز از بین می‌برد.»


اینها تنها تعدادی از روندهای معماری هستند که در سال پیش رو شاهد جلب توجه آنها هستیم. سال 2023 سالی پویا برای متخصصان AEC خواهد بود، اما روندهای بالا نشان می‌دهند که آنها در حال انجام این چالش هستند. 
 

اعتبار تصویر قهرمان: جوئل گوئرا

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛