بالا بردن سرعت اتوکد - قسمت دوم

 

پیش از این ما در مورد چگونگی بهینه سازی سیستم خود برای عملکرد سریعتر صحبت کردیم. آنچه قبلاً انجام داده ایم می تواند به بهبود عملکرد کلی سیستم کمک کند ، فقط مختص اتوکد نیست.

 

در این مقاله ، ما پیکربندی خاص اتوکد را پوشش می دهیم. بیایید ببینیم برای سرعت بخشیدن به چه چیزی می توانیم پیکربندی کنیم.

 

روند راه اندازی را به حداقل برسانید

مانند کاری که هنگام بهینه سازی سیستم خود انجام دادیم ، می توانیم اتوکد را بهینه کنیم تا آنچه را که نیازی نداریم بارگیری نکند. چندین فرآیند وجود دارد که می توانید غیرفعال کنید.

 

صفحه پاششی را غیرفعال کنید

وقتی اتوکد را شروع می کنید ، مانند زیر صفحه پاششی بارگیری می شود.

autocad splash screen

اعتقاد بر این است که غیرفعال کردن صفحه چلپ چلوپ می تواند زمان بارگیری را کاهش دهد. این ممکن است اثرات قابل توجهی در رایانه های جدید ایجاد نکند ، اما در یک کامپیوتر کند کمک می کند. حداقل باعث بارگیری تصویر و مصرف حافظه برای آن فرآیند نمی شود.

 

برای غیرفعال کردن صفحه پاشش ، روی میانبر اتوکد روی دسک تاپ خود راست کلیک کنید. روی properties روی منوی بازشده کلیک کنید.

برای غیرفعال کردن قسمت هدف ، کلید /nologo  را اضافه کنید. اکنون وقتی روی میانبر دوبار کلیک می کنید ، اتوکد هنگام بارگیری صفحه پاششی را نشان نمی دهد.

shortcut target

کارهای بیشتری وجود دارد که می توانید با سوئیچ راه اندازی انجام دهید. اگر علاقه مند هستید ، می توانید اطلاعات بیشتر در مورد سوئیچ های راه اندازی اتوکد را در اینجا مشاهده کنید.

 

در هنگام راه اندازی ایجاد فایل جدید را غیرفعال کنید

هنگامی که اتوکد را شروع می کنید ، یک فایل جدید با استفاده از الگوی پیش فرض ایجاد می کند. مسئله این است که ما همیشه نمی خواهیم هنگام باز کردن اتوکد پرونده جدیدی ایجاد کنیم. بسیاری از اوقات ما می خواهیم کار را با نقاشی قبلی ادامه دهیم. بنابراین نقاشی باز شده معمولاً بی فایده است.

 

دلیل دیگر بی فایده بودن آن این است که الگوهای زیادی برای نقاشی های خود داشته باشید. هنگام ایجاد نقاشی های جدید ، احتمالاً می خواهید از الگوی دیگری استفاده کنید.

 

می توانید این رفتار را با تغییر متغیر STARTUP system variableبه 1 تغییر دهید. به جای ایجاد یک فایل جدید ، به شما امکان می دهد پرونده جدیدی ایجاد کنید یا پرونده های موجود را باز کنید.

 

برای اتوکد 2012 یا بالاتر ، می توانید آن را به 2 نیز تغییر دهید. اتوکد را بدون باز کردن هیچ پرونده یا جعبه محاوره ای بارگیری می کند.

 

غیرفعال کردن مرکز اطلاعات

InfoCenter یا مرکز ارتباطات اطلاعات مربوط به محصولات شما را ارائه می دهد. این ابزار دارای چندین ابزار مانند اتوکد تبادل ، با برقراری ارتباط و ورود به سیستم Autodesk 360 است.

 

مشکلات گزارش شده وجود دارد که می گوید مانع از شروع اتوکد می شود. پس از شروع اتوکد ، یک فرایند پس زمینه به عنوان WSCommCntr4.exe اجرا می شود. منابع کامپیوتر شما را می گیرد بدون اینکه متوجه شوید.

 

با تغییر مقدار رجیستری می توانید InfoCenter را غیرفعال کنید یا این برنامه رایگان را از ManuSoft در اینجا نصب کنید.

 

در زیر نوار عنوان اتوکد من به نظر می رسد پس از غیرفعال کردن InfoCenter. همانطور که می بینید ، دیگر وارد سیستم شوید و نماد اتوکد تبادل وجود ندارد.

AutoCAD without Info Center

برای اتوکد 2013 ، قبل از غیرفعال کردن InfoCenter ، باید از Autodesk 360 خارج شوید. اگر در حالی که هنوز وارد سیستم نشده اید ، آن را غیرفعال کنید ، اتوکد نمی تواند اجرا شود. این پیام خطای مهلکی را ارائه می دهد.

 

اگر اتوکد شما پس از غیرفعال کردن InfoCenter نتوانست اجرا شود ، دوباره آن را فعال کنید. اتوکد شما باید بتواند دوباره به طور عادی اجرا شود.

هنگام کار با رجیستری مراقب باشید!

 

تنظیمات پیش نویس

بسیاری از تنظیمات پیش نویس جدید اضافه شده است. مطمئناً مفید است با این حال ، آنها منابع زیادی را مصرف می کنند. بیایید ببینیم برای عملکرد بهتر چه چیزی را می توانید خاموش کنید.

 

ورودی پویا

ورودی پویا همیشه به تخریب عملکرد گرافیکی متهم می شود. بسیاری از جانبازان دوست ندارند از آن استفاده کنند. سعی کنید آن را خاموش کنید.

 

ویژگی های سریع

Quick Properties یک پالت کوچک است که با انتخاب یک شی ظاهر می شود. من این را دوست دارم. اما دوباره ، اگر از یک کامپیوتر کند استفاده می کنید می تواند آزار دهنده باشد.

 

دوچرخه سواری انتخابی

Selection Cycling پنجره کوچکی است که هنگام انتخاب اشیا با هم تداخل پیدا می کند. هر جعبه محاوره ای یا راهنمایی های ابزار ظاهر می شود ، منابع را مصرف می کند. سعی کنید آن را خاموش کنید و به جای آن از دوچرخه سواری انتخاب دستی استفاده کنید. با فشار دادن SHIFT + SPACE می توانید به صورت دستی بین شی object دوچرخه کنید.

selection cycling

پیش نمایش زنده / سریع

پیش نمایش زنده همچنین باعث مصرف منابع می شود. چندین پیش نمایش زنده وجود دارد که می توانید هنگام ویرایش اشیا در اتوکد مشاهده کنید.

 

دریچه

Hatch Quick Preview بسیار سنگین است. من دیده ام که برخی از رایانه های قدیمی چند دقیقه طول نمی کشد تا بتوانند از دستور hatch استفاده کنند. به معنای واقعی کلمه. با تغییر HPQUICKPREVIEW به خاموش می توانید این ویژگی را غیرفعال کنید.

 

پیش نمایش انتخاب

Selection Preview در نسخه های اخیر بسیار فانتزی است. وقتی از انتخاب پنجره استفاده می کنید ، رنگ شفاف نشان می دهد و چهره ها را به صورت سه بعدی برجسته می کند. نمایشگر شفاف می تواند عملکرد رایانه ، به ویژه عملکرد گرافیکی را کاهش دهد.

برای غیرفعال کردن آن ، گزینه های اتوکد را باز کنید. در انتخاب TAB ، روی بخش Preview category روی visual effect settings کلیک کنید. selection effects را در اینجا غیرفعال کنید.

selection visual effect

در اتوکد 2013 ، یک مورد دیگر که می توانید خاموش کنید: پیش نمایش املاک. زیر دکمه تنظیمات جلوه های بصری است.

اگر غالباً از خواص شی نادیده می گیرید ، ممکن است بخواهید آن را خاموش کنید.

 

خط فرمان

می توانید خط فرمان اتوکد 2013 را قفل کنید و آن را فقط یک خط کنید. این سه تاریخ دستور را نشان می دهد و می تواند شفاف باشد.

باز هم ، شفافیت خوب نیست. اگر فقط خط فرمان را متصل کنید ، عملکرد بهتری خواهید داشت.

 

پاکسازی

حالا خود فایل نقاشی. اتوکد بسیاری از اشیا and و تعریف سبک را حفظ می کند. اگر از آنها استفاده نمی کنید ، می توانید با استفاده از دستور PURGE آنها را از نقاشی ها حذف کنید. می توانید شی object را به صورت دستی انتخاب کرده و سپس روی دکمه Purge کلیک کنید. همچنین می توانید تصفیه همه را به صورت خودکار انتخاب کنید.

یکی دیگر از گزینه های پاکسازی که بسیاری از مردم از آن آگاه نیستند PURGE REGAPPS است. Regapps می توانند نقاشی شما را پنج برابر بیشتر از حد مجاز کنند. می توانید regapps را با تایپ PURGE (قبل از دستور PURGE توجه کنید) سپس ENTER را پاک کنید. Regapps را انتخاب کنید. می توانید اطلاعات دقیق درباره Regapps را بدون شبکه در اینجا پیدا کنید.

با پاکسازی اشیا غیر ضروری ، پرونده نقاشی شما کوچکتر می شود. و می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد تأثیر بگذارد.

 

اسکریپت برای پیکربندی خودکار متغیرهای سیستم اتوکد

با اجرای اسکریپت ما می توانید چندین متغیر سیستم را همزمان تغییر دهید. این فایل zip را بارگیری کنید: fasteracad.zip.  

در داخل فایل zip دو فایل وجود دارد fastacad.scr  و  restoreacad.scr  

 fastacad.scr را اجرا کنید تا تمام متغیرهای سیستم که سرعت اتوکد را کند می کنند خاموش شود. و restacad.scr را برای بازیابی متغیرهای سیستمی که fastacad.scr  تغییر داده اند اجرا کنید.

 

برای اجرای یک دستور اسکریپت: SCRIPT را تایپ کنید سپس وارد کنید. به پرونده اسکریپت بروید و سپس اسکریپت را اجرا کنید.

 

منبع :

https://www.cad-notes.com/speed-up-autocad-configuration