رندر واقعی در لومیون

 

نکاتی برای اینکه رندرهای Lumion شما واقعی تر به نظر برسند

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

Lumion یک نرم افزار رندر معماری است که دارای عملکردهای بسیاری برای کمک به پروژه های شما در دستیابی به تجربیات و احساسات واقعی است. نکات زیادی برای واقعی تر کردن رندرهای Lumion شما وجود دارد که در زیر برخی از آنها را جمع آوری کرده ایم.

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

بهترین نقطه (یا نقاط) دید را در صحنه خود پیدا کنید

 

  • هنگامی که در حال کادربندی هستید و زاویه دوربین را برای رندرهای خود پیدا می کنید، قانون ترکیب بندی به تمرکز روی نقطه(های) مهم کمک می کند.
  • هنگام ساخت یک انیمیشن، ارتفاع دوربین شما باید روی سطح چشم انسان تنظیم شود. زاویه دوربین نباید خیلی باز باشد تا از اعوجاج پرسپکتیو جلوگیری شود.

 

 

Tips to make your Lumion renders look more realistic 2
Source: lomos.co.in

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

نور صحنه را تنظیم کنید

 

  • آیا می خواهید بخشی از ساختمان یا داخلی را برجسته کنید؟ می‌توانید از افکت «مطالعه خورشید» برای شبیه‌سازی دقیق مکان خورشید در یک مکان، زمان و تاریخ خاص و جلب توجه به قسمت‌ها استفاده کنید. نور محیطی را می توان با جلوه های دیگری مانند افکت "خورشید" و "آسمان واقعی" کنترل کرد.
  • نورپردازی داخلی و روحی را اضافه کنید. این حس جو را به صحنه شما می آورد و نشان می دهد که از آن استفاده می شود.

 

 

Tips to make your Lumion renders look more realistic
Source: lomos.co.in

 

 

 

طراحی ویژه + ..مشاوره رایگان

 

با بافت و سن مواد را زیبا جلوه دهید

 

 

  • هنگام رندر، باید «بازتاب‌های سرعت» را فعال کنید و سطوح بازتابی را روی سطوح بزرگ و صاف قرار دهید.
  • نوار لغزنده براقیت مواد کف و سقف را دستکاری کنید. انعکاس مواد شما همیشه بهتر از سطوح ثابت و غیر بازتابنده خواهد بود.
  • گاهی بهتر است بافت های پراکنده را با رنگ های ساده جایگزین کنید و از برجستگی ها اما بدون حداکثر شدت استفاده کنید.
  • از نوار لغزنده "Weathering" برای افزودن اثرات پیری و هوازدگی، خاک، لبه های فرسوده، خزه و زنگ زدگی به مواد استفاده کنید.

 

 

Tips to make your Lumion renders look more realistic 2
Source: lomos.co.in

 

 

افزودن افکت ها

 

 

  • با استفاده از افکت "Color Correction" (به خصوص اولین نوار لغزنده - دما) سایه تیره اضافه کنید و تن رنگ را به تصویر خود تنظیم کنید.
  • برای یک نقص نوری کوچک، کمی «انحراف رنگی» و مقدار بسیار کمی از افکت «چشم ماهی» اضافه کنید.
  • از "Sky Light" و "Hyperlight" برای تصاویر ثابت و فیلم ها استفاده کنید. برای بیشترین تاثیر با Sky Light، کیفیت رندر Sky Light را به فوق العاده تبدیل کنید (که همچنین به معنای "سرعت رندر فوق العاده آهسته" است).
  • "عمق میدان" برای زوایای باریک دوربین واقعا مفید است. با این حال، اگر زاویه دوربین باز دارید، از این افکت استفاده نکنید.
  • فراموش نکنید که انعکاس ها را به هواپیماهای آب و شیشه اضافه کنید.

 

Source: lomos.co.in
Source: lomos.co.in

 

 

به جزئیات اضافی توجه کنید

 

 

  • مبلمان برای فضای داخلی و خارجی بسیار مهم است. Lumion دارای کتابخانه اشیاء است و شما باید از آنها استفاده کنید. ایده این است که فضاها به نظر "زنده" بنظر برسند، بنابراین ناقص بودن، مقیاس و اندازه جسم باید برای دستیابی به فوتورئالیسم در نظر گرفته شود.
  • البته "آسمان های واقعی" زیبا و واقعی هستند، اما گاهی اوقات می توانند حواس بیننده را از ساختمان منحرف کنند. شما می توانید از آسمان واقعی "روشن" استفاده کنید یا افکت ابر را خاموش کنید تا نقطه کانونی رندرهای شما ساختمان باشد.

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور


نتیجه

 

  • هر کوچکترین تغییر در نور، مواد، افکت ها و جزئیات، ظاهر و فضای رندرهای شما را تعیین می کند. این نکات را به خاطر بسپارید و تمرین، همراه با مشاهده در زندگی واقعی به شما کمک می کند تا داستان هیجان انگیزتری را در صحنه خود بیان کنید. iRender امیدوار است نکاتی برای واقعی‌تر جلوه دادن رندرهای Lumion برای کار شما مفید باشد.
  • iRender مفتخر است که یکی از معدود خدمات ارائه ابری است که Lumion را پشتیبانی می کند. با پیکربندی قدرتمند 1 x RTX3090، می‌توانیم هر پروژه شما را در Lumion ارائه کنیم و زمان رندر را به 5-10x افزایش دهیم. همین امروز یک حساب کاربری ثبت کنید تا خدمات ما را تجربه کنید. یا برای مشاوره و پشتیبانی از طریق واتس اپ با ما تماس بگیرید:  84916806116+ ( این شماره تماس مربوط به این مقاله خارجی می باشد اما برای مشاوره داخل کشور با شماره تماس 09122061417 تماس بگیرید )

 

با تشکر و رندر مبارک!

 

 

Source: lomos.co.in

 

ویدیوی آموزش :

 

https://youtu.be/mWDZTgiLhG8

 

 

Related Posts

The latest creative news from Lumion Cloud rendering

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛