تاور کرین

 

 

راهنمای ساخت تاور کرین

 


اسب های کار سایت های ساختمانی در سراسر جهان.

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

construction tower cranes

 

جرثقیل های برجی ساختمانی نقاط کانونی سایت های شغلی در سراسر جهان هستند. آنها ستون فقرات و اسب های کار اکثر سایت های ساختمانی بزرگ هستند. اگر آنها کار نمی کنند؛ سایت کار با ظرفیت کامل خود کار نمی کند.

اکثر سوالاتی که من از افرادی در زندگی ام دریافت کرده ام که در ساخت و ساز نیستند، بیشتر بر موضوع تاور کرین تمرکز دارند. همیشه از من می پرسند جرثقیل های برجی چگونه ساخته می شوند؟ اپراتور چگونه وارد کابین می شود؟ چگونه باعث می شوند که جرثقیل در ساختمان بالاتر برود؟

با وجود استفاده گسترده از آنها، مردم (حتی کارگران در محل) اطلاعات بسیار کمی در مورد ماشین هایی که ما را حرکت می دهند، دارند. ما می‌خواهیم به برخی از اساسی‌ترین سؤالات پاسخ دهیم و همچنین عمیق‌تر شویم.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

تاور کرین ساختمانی چیست؟


جرثقیل برجی ساختمانی یک قطعه معمولی از تجهیزات بالابر است که در سایت های ساختمانی یافت می شود. این جرثقیل تاور کرین نامیده می شود زیرا ساختار برج مانند آن بزرگ است که جرثقیل به اطراف می چرخد. دکل برج از مهار و بازوی متقابل پشتیبانی می کند که به نوبه خود از کابل کشی، چرخ دستی و قلاب که کار را انجام می دهد پشتیبانی می کند.

 

 

چرا از جرثقیل های برجی استفاده می شود؟


جرثقیل های برجی به این دلیل استفاده می شوند که در بلند کردن و جابجایی مواد سنگین کارآمد هستند در حالی که ردپای نسبتا کمی در محل دارند.

جرثقیل های برجی در بلند کردن مواد و حرکت در فواصل طولانی بسیار عالی هستند. دسترسی آنها به آنها این امکان را می دهد که در بسیاری از مکان ها دسترسی بدون محدودیت به کل محل کار داشته باشند.

 

 

درباره گروه معماری مشاور

 

 

چرا از جرثقیل برجی بر روی جرثقیل متحرک استفاده کنیم؟


جرثقیل های متحرک سنتی نیاز به نصب بزرگ در سطح زمین دارند. اگر در میانه یک پروژه راه اندازی شود، این امر تأثیر زیادی بر فعالیت های ساختمانی اطراف خواهد داشت.

در حالی که دسترسی جرثقیل (مکان های بازو و قلاب) بزرگ است، فضای فیزیکی واقعی که یک جرثقیل برجی در سایت اشغال می کند نسبتاً کوچک است (فکر کنید برج نسبت به دسترسی چقدر کوچک است).

 

 

انواع مختلف جرثقیل های برجی ساختمانی چیست؟


با رانندگی در شهری مانند تورنتو یا نیویورک به سرعت متوجه خواهید شد که جرثقیل های برجی اشکال و اندازه های مختلفی دارند. انواع جرثقیل های برجی عبارتند از:

  • جرثقیل سر چکشی (نوع بازویی)
  • جرثقیل برجی Luffing Jib (نوع Jib)
  • جرثقیل دریک (جیب نوع)
  • تاور کرین های خود نگهدار (نوع دکل)
  • تاور کرین های مسافرتی (نوع دکل)
  • جرثقیل های برجی خود نوردی (نوع دکل)

 

 

تاور کرین چکشی چیست؟


جرثقیل برجی سر چکشی نوع رایجی از جرثقیل برجی است که در پروژه های ساختمانی در سراسر جهان یافت می شود. جرثقیل برجی سر چکشی از طریق دکل عمودی (برج) با بازوی افقی که هر دو کابین را پشتیبانی می کند، قابل تشخیص است. یک چرخ دستی در امتداد دکل به صورت افقی حرکت می کند و کابل و قلاب را حمل می کند. این اجازه می دهد تا موقعیت قلاب در هر موقعیتی در امتداد دکل قرار گیرد.

 

 

تاور کرین Luffing Jib


جرثقیل برجی لوفینگ که اغلب فقط جرثقیل لوفینگ یا لوفر نامیده می شود یکی دیگر از انواع متداول جرثقیل برجی ساختمانی است. جرثقیل به دلیل بازوی مورب آن که از بالای دکل (برج) به صورت زاویه ای امتداد یافته است قابل تشخیص است. بر خلاف سر چکش، نقطه قلاب در انتهای بازوی قرار دارد. وزنه‌های شمارنده جرثقیل نزدیک‌تر به برج قرار می‌گیرند، هنگامی که با بازوی زاویه‌دار ترکیب می‌شوند، جرثقیل برجی بازویی معمولاً ظرفیت بالاتری نسبت به جرثقیل سر چکشی دارد.

برخلاف جرثقیل سر چکشی، بازوی مورب می تواند به داخل و خارج (از عمودی تا زاویه 30 درجه) حرکت کند. این حرکت به آنها اجازه می دهد تا در فضاهای تنگ قرار بگیرند، به همین دلیل است که اغلب جرثقیل های بازویی را در محیط های شهری مرکز شهر می بینید.

 

 

دریک کرینز


از نظر ماهیت مشابه نوع بازوی لوفینگ، می توانید جرثقیل های دریک را برادر کوچک آنها در نظر بگیرید. این جرثقیل ها در طبیعت منحصر به فرد هستند زیرا اندازه آنها معمولاً برای نشستن بر روی پشت بام ها یا فضاهای کوچک طراحی شده است. جرثقیل های دریک طبیعت منحصر به فرد خود را دارند زیرا برآمدگی هایشان به آنها اجازه می دهد روی یک سطح بنشینند.

آنها به صورت قطعات مونتاژ می شوند و اغلب برای مونتاژ یا جداسازی جرثقیل های برجی استفاده می شوند. جرثقیل های دریک منحصر به فرد هستند زیرا اغلب اوقات آنها کابینی برای اپراتور ندارند. در عوض آنها با کنترل از راه دور که یا سیمی یا بی سیم است کار می کنند.

 

 

نوع دکل – تاور کرین های خود نگهدار


یک نوع دکل خودنگهدار یک جرثقیل برجی معمولی است که در سازه‌های کوتاه‌تری که نیازی به الحاقات برج نیست، استفاده می‌شود. جرثقیل های برجی خود نگهدار در پایه با یک بلوک وزنی یا بتن مسلح مهار می شوند. ممکن است به شمع هایی برای چسباندن پایه به سنگ بستر نیاز باشد.

جرثقیل های برجی خود نگهدار در جای خود لنگر انداخته اند، دارای یک برج هستند که از نقطه لنگر خارج شده و به دور برج می چرخند. قبل از نصب باید ملاحظاتی برای دسترسی به برج در نظر گرفت زیرا نمی توان آنها را به راحتی یک بار در محل جابجا کرد.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

نوع دکل – جرثقیل برجی مسافرتی


جرثقیل برجی مسافرتی اغلب در پروژه‌هایی استفاده می‌شود که ردپای زیادی دارند و نیاز به جابجایی منظم تجهیزات برای بلند کردن دارند. جرثقیل برجی مسافرتی یا بر روی مسیر یا ریل نصب شده است. ریل ها یا ریل ها به جرثقیل اجازه می دهد تا به صورت افقی در طول مسیر حرکت کند.

بسته به طراحی پایه یا مسیر، ممکن است بارها در طول دوره سفر قابل حمل باشند یا نباشند. اگر از این نوع جرثقیل استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که مسیری را به اندازه کافی صاف و صاف در محل پروژه بگذارید تا جرثقیل بتواند حرکت کند. اگر مسیری کاملاً همسطح و خالی از زباله نباشد، ممکن است جرثقیل واژگون شود.

 

 

نوع دکل – جرثقیل برجی خود نوردی


جرثقیل های برجی خود نوردی یکی از جذاب ترین تجهیزاتی هستند که می توان در یک سایت ساخت و ساز پیدا کرد. یک جرثقیل برجی خودبالا مانند یک تاور کرین معمولی زندگی خود را شروع می کند. یک برج ساخته شده و به یک پایه تقویت کننده بتنی متصل می شود.

 

همانطور که ساختمان به صورت عمودی گسترش می یابد، برج به سازه موجود متصل می شود. هنگامی که ساختمان به نقطه ای می رسد که جرثقیل سازه را پاک نمی کند، جرثقیل با قرار دادن تکه ای از برج در داخل برج موجود و "بالا رفتن" به سمت بالا، ارتفاع آن را افزایش می دهد.

 

ویدیوی زیر به توضیح روند خود نصب جرثقیل برجی کمک می کند.

 

 

 

https://youtu.be/hvHDvs2r5bE

 

 

 

قسمت های مختلف جرثقیل برجی چیست؟


تاور کرین ها ماشین های فوق العاده پیچیده ای هستند. وقتی به ساختارهای گذشته نگاه می کنید، مقیاسی که ما به عنوان یک گونه توانستیم بدون آنها به دست آوریم، شگفت انگیز است. امروزه جرثقیل های برجی به ما اجازه می دهند تا به ارتفاعات جدیدی برسیم.

جرثقیل های برجی به چندین قسمت مختلف تقسیم می شوند که هر کدام برای عملکرد دستگاه بسیار مهم است. صدها قطعه بر روی جرثقیل برجی وجود دارد، اما قطعات اصلی در تاور کرین را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

 

  • پشتیبانی پایه
  • برج (دکل)
  • کابین اپراتور
  • صفحه گردان
  • وزنه ضد
  • جیب و کانتر جیب
  • بلوک چرخ دستی و قلاب

 

در زیر تصویری از قسمت های مختلف یک جرثقیل برجی است.

 

 

parts of a tower crane
تصویر بخش هایی از جرثقیل برجی را نشان می دهد.

 

 

پشتیبانی پایه


تکیه گاه پایه بخشی از تاور کرین است که برج را به زمین یا سازه اطراف متصل می کند. هنگامی که جرثقیل به زمین متصل می شود، این کار معمولاً با بتن مسلح و همچنین شمع هایی برای گسترش تکیه گاه به سنگ بستر انجام می شود. درگیر کردن یک مهندس برای طراحی این جزء از برج مهم است.

 

 

طراحی خانه های هوشمند ..▒.. جهت مشاوره کلیک کنید ...

 

 

برج (دکل)


برج یا دکل تاور کرین قسمت عمودی جرثقیل است که از سطح زمین به سمت بالا امتداد می یابد. هدف این است که وزنه‌های کابین، دکل، قلاب و وزنه‌های وزنه‌ای را که در اطراف آن می‌چرخند حمایت کنند. برج‌ها یا دکل‌ها معمولاً با استفاده از شبکه‌های مربعی فولادی مشابه تیرچه فولادی با شبکه باز ساخته می‌شوند.

 

 

کابین اپراتورهای تاور کرین


کابین اپراتور جایی است که اپراتور جرثقیل می نشیند تا بتواند کارکرد جرثقیل را انجام دهد. به صورت جعبه شیشه ای در کنار یا زیر دکل قابل تشخیص است. کابین معمولاً به رایانه ای متصل است که اطلاعات را به اپراتور می دهد و به آنها اجازه می دهد تا با یک جفت جوی استیک جرثقیل را کار کنند.

 

 

tower crane slewing bearing ring

 

 

صفحه گردان


میز گردان تاور کرین بخشی از جرثقیل است که به چرخش بازوی و کانتر در بالای دکل اجازه می دهد. دکل از دو صفحه تشکیل شده است که در داخل یکدیگر قرار می گیرند و با بلبرینگ می چرخند. جزء دایره ای واقعی که می چرخد ​​حلقه خرس چرخان نامیده می شود - این یک فناوری است که در آسیاب های بادی استفاده می شود.

 

 

وزنه ضد


هنگامی که یک جرثقیل جسم سنگینی را بلند می کند، برای متعادل کردن بار بالابر به وزنه متقابل نیاز دارد. بدون وزنه شمارنده ظرفیت تاور کرین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. وزنه شمارنده در انتهای مخالف بازوی به عنوان قلاب قرار دارد. وزنه های ضد وزن از مواد مختلفی از جمله بتن مسلح، فولاد و سایر مواد سنگین ساخته می شوند. وزن آنها بر اساس ظرفیت جرثقیل در طول استفاده نهایی محاسبه می شود.

 

 

جیب و کانتر جیب


بازو و بازوی پیشخوان قابل تشخیص ترین قسمت یک جرثقیل برجی هستند. بازو و بازوی پیشخوان شبکه‌ای از فولاد هستند که به صورت افقی از بالای برج یا دکل کشیده می‌شوند. هدف از بازویی حمل چرخ دستی، قلاب کابل کشی و بار جرثقیل است. هدف از کانتر این است که وزن آن را جبران کند و وزنه های شمارنده را در جای خود نگه دارد.

 

 

بلوک چرخ دستی و قلاب


بلوک چرخ دستی و قلاب برای بسیاری از کار بر روی جرثقیل. واگن برقی در طول دکل به جلو و عقب حرکت می کند و در صورت لزوم برای قرار دادن قلاب روی هر باری که نیاز به بلند کردن دارد، امتداد می یابد. بلوک قلاب به عنوان یک سیستم قرقره ای عمل می کند که بسته به میزان کابل کشی آزاد یا کشیده شده به قرقره بالا و پایین می رود. بلوک قلاب از قلاب پشتیبانی می کند که اجازه می دهد بارها به جرثقیل متصل شوند.

با توجه به اینکه تمام اجزای فوق از صدها قطعه تشکیل شده اند، درک اینکه چرا شرکت هایی وجود دارند که به نصب جرثقیل اختصاص داده شده اند دشوار نیست. تعمیر و نگهداری در تاور کرین بسیار مهم است.

 

 

                                                      خدمات گروه معماری مشاور

 

 

جرثقیل های برجی ساختمانی چگونه ساخته می شوند؟


یکی از رایج ترین سوالاتی که اعضای خانواده از من می پرسند این است که جرثقیل های برجی چگونه ساخته می شوند. هنگامی که یک جرثقیل در جای خود قرار دارد، یک ماشین عظیم است، بنابراین درک اینکه چگونه این قطعه از تجهیزات آن را در جای خود ساخته است، دشوار است.

جرثقیل برجی مانند یک پازل به صورت تکه تکه ساخته شده است. اجزای مختلف بر روی کامیون های حمل و نقل یک به یک تحویل داده می شوند و با استفاده از جرثقیل متحرک مونتاژ می شوند. ابتدا برج ساخته می شود و به دنبال آن میز چرخش و کابین قرار می گیرد، سپس بازوی و جلوبرنده بالا کشیده و متصل می شوند. در نهایت وزنه های تعادل و کابل ها برای تکمیل نصب نصب می شوند.

فرآیند نصب جرثقیل برجی بسته به مکان و اندازه می تواند ساعت ها و گاهی روزها طول بکشد. به همین دلیل، نصب جرثقیل برجی معمولاً مستلزم بستن خیابان‌های مجاور در شرایط شهری تنگ است.

هنگام تنظیم جرثقیل های متحرک برای نصب، داشتن یک برنامه مناسب برای بالابر جرثقیل مهم است.

 

در زیر ویدیویی وجود دارد که نشان می دهد چگونه یک جرثقیل برجی معمولی ساخته می شود:

 

 

https://youtu.be/UC9m3sGRlnE

 

 

 

جرثقیل های برجی چگونه برچیده می شوند؟


بیشتر از اینکه جرثقیل های برجی چگونه ساخته می شوند، از من می پرسند که چگونه این ماشین های هیولا حذف می شوند؟ با دیدن یک جرثقیل برجی در بالای یک برج 50 طبقه، تصور اینکه چگونه شخصی شروع به جدا کردن ایمن از آن کند، دشوار است. با این حال، صنعت ساخت‌وساز راه‌های خلاقانه‌ای برای برداشتن جرثقیل برجی ارائه کرده است.

جرثقیل های برجی به طور سنتی توسط جرثقیل های دیگر حذف می شوند. اجزاء یک تکه از هم جدا می شوند و با قلاب، کابل ها و وزنه تعادل شروع می شوند که به طور نزدیک توسط بازو، کابین و برج دنبال می شود. به طور کلی دو نوع جرثقیل برای برداشتن جرثقیل برجی استفاده می شود:

 

  1. جرثقیل متحرک
  2. جرثقیل های دریک
  3. جرثقیل موبایل تاور کرین

 

اگر سایت شما اجازه می دهد، می توان از جرثقیل متحرک برای حذف تاور کرین از سایت شما استفاده کرد. در این شرایط یک جرثقیل متحرک وارد شده و نزدیک پایه جرثقیل نصب می شود. جرثقیل متحرک جرثقیل را تکه تکه از هم جدا می کند. جرثقیل متحرک به یک قطعه قلاب می شود و کارگران بست ها را جدا می کنند و اجازه می دهند آن را آزاد کرده و روی زمین پایین بیاورند.

این تکنیک معمولاً در ساخت‌وسازهای کم یا متوسط ​​استفاده می‌شود، اگرچه برخی از جرثقیل‌های متحرک تا صدها فوت دسترسی دارند و می‌توانند در سازه‌های با ارتفاع پایین‌تر استفاده شوند.

 

 

دریک کرینز


اگر جرثقیل برجی دور از دسترس جرثقیل های متحرک باشد، باید از جرثقیل های Derrick برای حذف آن استفاده شود. از آنجایی که برخی از جرثقیل‌های دریک بسیار بزرگ هستند که نمی‌توان آن‌ها را در آسانسور بالا برد، معمولاً مجموعه‌ای از جرثقیل‌های دیواری کوچک به تدریج استفاده می‌شود که بزرگترین آنها برای برداشتن تاور کرین استفاده می‌شود. سپس کوچکترین بعدی، دریک بزرگ را حذف می کند، و دیگری کوچکتر آن را حذف می کند. این کار تا زمانی ادامه می یابد که بتوان قطعات را با استفاده از آسانسور یا بالابر برقی به زمین پایین آورد.

در حالی که این روش می تواند بیشتر طول بکشد، همچنین تأثیر کمتری بر روی سایت اطراف دارد زیرا جرثقیل متحرک بزرگ نیازی به وارد کردن نیست. تماشای این روش بسیار جذاب است. در زیر ویدیویی نشان می‌دهد که برداشتن تدریجی جرثقیل برجی با استفاده از سطل‌ها را نشان می‌دهد:

 

 

https://youtu.be/9c_K5YX2LnI

 

 

مواردی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد جرثقیل برجی در نظر بگیرید
اگر در حال برنامه ریزی یک جرثقیل برجی در سایت پروژه خود هستید، مهم است که تعدادی از عوامل کلیدی را در نظر بگیرید. ملاحظات کلیدی که هنگام برنامه ریزی برای جرثقیل برجی باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

 

  • ظرفیت مورد نیاز
  • در دسترس بودن فضا (ساختارها و زیرساخت های اطراف)
  • مکان ها را انتخاب کنید
  • مسیرهای پرواز
  • نصب و حذف

 

 

ظرفیت مورد نیاز


بسته به اینکه تاور کرین شما برای چه چیزی استفاده می شود ممکن است به مدل یا طرح متفاوتی نیاز داشته باشید. اگر جرثقیل شما چیزهایی مانند قالب و سطل های بتن را بلند می کند جرثقیل شما یک مدل نسبتا سبک خواهد بود. با این حال، اگر به جرثقیل خود برای بلند کردن تجهیزاتی مانند ژنراتور یا اعضای فولادی بزرگ نیاز دارید، ممکن است نیاز به بررسی مجدد داشته باشید.

جرثقیل ها دارای بالابرها و بالابرهای معمولی هستند که به عنوان حیاتی طراحی شده اند. بالابرهای بحرانی معمولاً آنهایی هستند که در 10٪ از ظرفیت کل جرثقیل قرار دارند. این بالابرها نیاز به مهندسی خاصی دارند. اگر فقط یک بالابر سنگین در پروژه دارید، ممکن است ارزش داشته باشد که جرثقیل خود را طوری مهندسی کنید که تمام بارهای دیگر را به جز یکی از آن ها تحمل کند و آن را به عنوان یک بالابر حیاتی مهندسی کنید. جایگزین دیگر شما می تواند آوردن یک جرثقیل متحرک برای تکمیل آسانسور باشد.

 

 

مشاوره رایگان با گروه معماری مشاور  ؛  کلیک کنید...

 

 

 

در دسترس بودن فضا


این یکی حیاتی است. هیچ کس نمی خواهد یک جرثقیل برجی نصب کند تا بفهمد که نمی تواند به جایی که می خواهد برود. هنگام برنامه ریزی مکان تاور کرین خود مهم است که تحت تأثیر ساختمان های اطراف قرار نگیرد. اگر چنین است و کار زیادی نمی توانید در مورد آن انجام دهید، وجود رویه هایی برای اطمینان از اینکه به آنها ضربه نمی زند به همان اندازه مهم است.

سعی کنید مکان جرثقیل خود را دور از سازه ها و زیرساخت های حیاتی مانند خطوط برق هوایی برنامه ریزی کنید.

اگر جرثقیل برجی شما در نزدیکی پیاده روها یا یک جاده عمومی قرار دارد، توجه داشته باشید که حفاظت از سربار یا رویه های خاصی ممکن است برای محافظت از مردم مورد نیاز باشد.

در مواردی که بیش از یک جرثقیل برجی در محل قرار دارد، شعاع چرخش هر جرثقیل باید در نظر گرفته شود. بهینه سازی منطقه هر بالابر برای ارائه بیشترین پوشش در حالی که در حین چرخش به برج های جرثقیل دیگر برخورد نمی کند.

 

 

مکان ها را انتخاب کنید


چرا جرثقیل برجی نصب کنید اگر کمترین ظرفیت آن در بارانداز شما باشد؟ برنامه ریزی مکان های انتخاب خود در اطراف تاور کرین یا برنامه ریزی جرثقیل برجی در اطراف مکان های انتخاب مهم است. بارگیری اسکله مهم است - آنها به مواد کمک می کنند تا وارد و خارج از محل کار شما شوند. جرثقیل ها هر چه بار از دکل دورتر باشد ضعیف تر می شوند - جرثقیل خود را نزدیک به این مکان ها برنامه ریزی کنید تا ظرفیت جرثقیل خود را به حداکثر برسانید.

 

 

مسیرهای پرواز


در حالی که اکثر مردم نگران پرواز هواپیماها به داخل جرثقیل های برجی نیستند، مقامات هواپیمایی معمولا نگران هستند. اگر جرثقیل شما در فاصله معینی از فرودگاه قرار دارد، ممکن است به مجوز خاصی و محدودیت‌هایی در زمان کار / ارتفاع آن نیاز داشته باشد. با مقامات پرواز محلی خود بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که قبل از نصب جرثقیل، کار کاغذی مناسب را انجام داده اید.

 

 

نصب و حذف


همانطور که در بالا اشاره کردم، نصب و حذف می تواند یک فرآیند بسیار فشرده باشد که به قطعات بزرگی از تجهیزات نیاز دارد. هنگام برنامه ریزی مکان جرثقیل خود، مهم است که این را در نظر بگیرید. شما نمی خواهید جرثقیل خود را در مکانی قرار دهید که خروج از سایت را دشوار کند. این می تواند مراحل پایان شما را به تاخیر بیندازد.

اگر بیش از یک جرثقیل برجی در محل دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که برداشتن و نصب را دنبال کنید تا اجازه دهید یک یا دو تا از جرثقیل ها بقیه را جدا یا نصب کنند. این باعث صرفه جویی در زمان می شود و به شما امکان می دهد تا قسمت هایی از ساختمان شما قبل از برداشتن کامل جرثقیل تمام شود.

 

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

 

 

تاور کرین های آینده در ساخت و ساز
تاور کرین ها اسب های کار صنعت ساختمان بوده و خواهند بود. آنها به ما این امکان را داده اند که به ارتفاعات جدیدی برسیم و ساختمان های بلندتر و سریع تر از آنچه که در رویاهایمان می دیدیم، برسیم. شرکت های ساختمانی به دلیل فضای حداقلی مورد نیاز در یک سایت ساخت و ساز و تطبیق پذیری آنها در بلند کردن وسایل، همچنان به آنها اعتماد خواهند کرد.

آیا از تاور کرین در محل ساخت و ساز خود استفاده کرده اید؟ در زیر در نظرات به من اطلاع دهید و برخی از داستان های موفقیت یا نکاتی را که دارید به اشتراک بگذارید.

چه کسی تاور کرین را اداره می کند؟


عملیات جرثقیل برجی فقط یک کار یک نفره نیست. چیدن مواد یک کار تیمی است که به یک اپراتور، یک مدیر باتلاق یا بالابر و یک خدمه دکلینگ نیاز دارد.

وظیفه اپراتور اجرای جرثقیل از کابین است. آنها مسئول حرکت و عملیات بلند کردن جرثقیل هستند. هنگامی که بارها معمولاً از دید مستقیم اپراتور خارج می شوند. دوربین‌ها استفاده می‌شوند، اما آنها باید به کارگردان باتلاقی یا بالابر خود نیز تکیه کنند.

وظیفه مدیران باتلاق یا بالابر نظارت بر بلند کردن از روی زمین است. آنها معمولاً از طریق رادیو با اپراتور ارتباط مستقیم دارند. نقش آنها اطمینان از اتصال ایمن بار و در حد ظرفیت جرثقیل است. آنها همچنین مسئول هستند که مطمئن شوند مسیر سفر برای اپراتور مشخص است.

خدمه دکلینگ تیمی هستند که در واقع بار را به قلاب جرثقیل متصل می کنند. آنها مسئول اتصال ایمن بار و اطمینان از اتصال ایمن آن به جرثقیل هستند.

این گروه از افراد با هم برای بهره برداری از محل ساخت و ساز ضروری است.

 

 

 • 

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛ 

مشاوره رایگان  ؛  کلیک کنید...