راهنمای نورپردازی خانه

 

 

راهنمای روشنایی خانه و مزایای آن

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 


نور یکی از اجزای ضروری دکوراسیون داخلی و دکوراسیون خانه است. نورپردازی خوب خانه فضای شما را راحت و کاربردی می کند - ما را به مقصد هدایت می کند. و محیط و حال و هوای یک اتاق نیز توسط نور موجود در آن اداره می شود. نورپردازی مدرن نقش مهمی در طراحی داخلی خانه ایفا می کند، زیرا همه چیز موجود را بهبود می بخشد - مبلمان، کفپوش، تزئینات و بافت.

 

بدون نور مناسب، تمام جزئیات معماری، آثار هنری و نقاط کانونی مورد توجه قرار نمی گیرند. اما زمانی که نورپردازی به درستی انجام شود، هماهنگی و ترکیب کامل نورها، لایه ها، جهت و جریان را تضمین می کند.

 

این راهنما در مورد انواع مختلف نور مورد نیاز برای هر اتاق در خانه شما صحبت خواهد کرد. از چراغ های فانتزی گرفته تا چراغ های آویز و چراغ های تزئینی در خانه همه آنها را پوشش می دهیم.

 

 

انواع مختلف نورپردازی چیست؟

 

 

Six most popular styles of decoration lights for home makes it comfortable and functional.

 

 

به طور کلی سه نوع نورپردازی وجود دارد:

 

 

نورپردازی محیط:


نورپردازی محیطی که به آن «نورپردازی عمومی» نیز می‌گویند، منبع اصلی نور برای یک اتاق است. نور محیطی روشنایی راحت و بدون تابش خیره کننده بیش از حد فراهم می کند تا به شما کمک کند راحت تر در اتاق حرکت کنید.

 

چند نمونه از نورپردازی محیطی عبارتند از:

 

  • لوستر
  • روشنایی مسیر
  • چراغ های سقفی توکار
  • دیوارکوب
  • چراغ های LED پایین
  • چراغ های دیواری

 

 

روشنایی وظیفه:


نورپردازی وظیفه ای نورهایی هستند که در یک نقطه خاص متمرکز می شوند تا تکمیل یک کار را آسان تر کنند در مقایسه با نور محیطی که کل فضا را روشن می کند. نورپردازی وظیفه برای مکان یابی اجسام کوچکتر با کنتراست کم مفید است.

 

برخی از وسایلی که روشنایی کار را فراهم می کنند عبارتند از:

 

  • چراغ رومیزی قابل حمل
  • نورپردازی آویز
  • نورپردازی زیر کابینت
  • فیکسچر فرورفته گیمبال جهت دار
  • چراغ های روشویی
  • چراغ های رومیزی

 

 

نورپردازی تاکیدی:


نورپردازی تاکیدی برای کسانی است که به درام و شخصیت اضافی روی اشیاء مورد علاقه خود نیاز دارند. از نورپردازی تاکیدی برای جلب توجه به سمت آنچه می خواهید برجسته کنید استفاده می شود. این می تواند یک نقاشی، یادگاری، یک مجسمه، نقل قول های انگیزشی یا بیشتر باشد.

 

چند نمونه از نورپردازی تاکیدی عبارتند از:

 

  • نور شمع
  • چراغ های مسیر مستقیم
  • لوستر با دیمر
  • دیوارکوب
  • نورافکن

 

 

چگونه نور مناسب را برای مناطق مختلف خانه خود انتخاب کنم؟


در اینجا ما به شما می گوییم که در هر قسمت از خانه خود به چه نوع نورپردازی نیاز دارید تا در مسیر خود به تکاپو نیفتید یا انجام کارها برایتان دشوار نباشد.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

چه نوع نورپردازی برای اتاق نشیمن مناسب است؟


اگر در تاریکی بنشینید، داشتن یک اتاق نشیمن زیبا چیست؟ نورپردازی خوب خانه در هر اتاقی از اهمیت بالایی برخوردار است، چه بخواهید آثار هنری را به نمایش بگذارید یا کمی نور را بر روی کفپوش زیبای خود بتابانید. اتاق نشیمن مرکز هر خانه ای است که بیشتر فعالیت ها در آن انجام می شود. بنابراین یک اتاق روشن ضروری است. اتاق نشیمن شما باید دارای این چراغ های ذکر شده در زیر باشد.

 

 

Home lighting: chandeliers work beautifully in the living room and act as a focal point in the area is hanging lights for home.

 

 

لوستر


لوسترها در اتاق نشیمن عالی عمل می کنند، به خصوص اگر سقف های بلندی دارید و می خواهید چند چراغ آویز تزئینی برای خانه خود داشته باشید. می تواند به عنوان یک نقطه کانونی در اتاق عمل کند و یک گزینه عالی برای دکوراسیون خانه است. همه لوسترها برای عمارت ها یا خانه های مجلل در نظر گرفته نشده اند، زیرا این روزها در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارند. یک لوستر می تواند نور را به طور یکنواخت در تمام اتاق پخش کند. همچنین حس سلطنتی به اتاق های نشیمن می دهد.

 

 

لامپ های کف


لامپ های طبقه بهترین گزینه برای اتاق نشیمن هستند زیرا می توانند کل اتاق را روشن کنند یا می توانند برای روشن کردن یک منطقه خاص تنظیم شوند. یک لامپ زمینی می تواند فضای اتاق نشیمن را به طور کامل تغییر دهد و حال و هوای درجه یک را نیز به آن اضافه کند.

 

 

چراغ های فن


اخیراً روند جدیدی در حال ظهور است که در آن مجموعه ای از چراغ ها به یک پنکه سقفی وصل می شوند. لامپ ها به گونه ای طراحی شده اند که بتواند در برابر لرزش فن مقاومت کند. چراغ های فن به خوبی فضاها را روشن می کند و شخصیت را نیز اضافه می کند.

 

 

چراغ های آویز


چراغ های آویز می توانند افزودنی عالی برای اتاق نشیمن باشند. این نوع نور را می توان روی صندلی، مبل یا مبلمان دیگر آویزان کرد. چراغ‌های آویز روی یک ناحیه خاص متمرکز شده‌اند و می‌توانند به عنوان چراغ کار نیز استفاده شوند.

 

 

چراغ های دیواری


بهترین راه برای خانه دار کردن و گرم کردن اتاق نشیمن، نصب چراغ های دیواری است. برخی از خانه ها ممکن است برای لوستر مناسب نباشند. اگر سقف بیش از حد بلند باشد، طناب های آویز بلند نیز ممکن است فضا را به هم بریزند. اینجاست که چراغ های دیواری می توانند بهترین گزینه باشند. آنها را در دو طرف مبل قرار دهید تا به اتاق نشیمن شما درخشندگی زیبایی ببخشد.

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

چه نوع نورپردازی برای اتاق خواب مناسب است؟


شاید فکر نکنید نورپردازی در اتاق خواب حیاتی است زیرا هدف اصلی این اتاق خوابیدن است. اما وقتی به آن فکر می کنید، فعالیت هایی مانند مطالعه یا کار وجود دارد که به نور خاصی نیاز دارند. در اینجا انواع روشنایی که برای اتاق خواب مناسب است را معرفی می کنیم.

 

 

Bedroom fancy lights for the home have focus lights and hanging led lighting best suited for bedrooms.

 

 

چراغ های رومیزی


چراغ رومیزی راه حل مناسبی برای نورپردازی برای هر اتاق خواب است زیرا در اشکال و اندازه های مختلفی وجود دارد که در کنار تخت شما قرار می گیرد. یک چراغ رومیزی مفید است زیرا به شما کمک می کند تا به تختخواب خود هدایت شوید. همچنین یک چراغ رومیزی روی میز کنار تخت شما به راحتی در دسترس شماست. این کار باعث صرفه جویی در تلاش اضافی برای روشن و خاموش کردن آن از تختخواب می شود.

 

 

چراغ های طبقه بزرگ


اگر اتاق خواب شما فضای کافی دارد، یک چراغ کف بزرگ می تواند برای نورپردازی مناسب باشد. هنگام انتخاب یک چراغ کف مطمئن شوید که با دکوراسیون اتاق خواب شما مطابقت داشته باشد زیرا اگر مراقب نباشید این لامپ ها می توانند به نقطه کانونی تبدیل شوند. سبک و طرحی را انتخاب کنید که برای اتاق خواب مناسب باشد حتی اگر تغییراتی در دکوراسیون ایجاد کنید.

 

 

دیوارکوب


اگر فضای اتاق خواب شما تنگ است و نمی تواند کف یا یک چراغ رومیزی را در خود جای دهد، چراغ های دیوارکوب یک جایگزین عالی است. آنها صرفه جویی در فضا هستند و ظرافت را به اتاق خواب ها اضافه می کنند. دیوارکوب ها می توانند نور کافی را فراهم کنند و آن را گرم و جذاب کنند.

 

 

لوستر


در حالی که ممکن است بسیاری با ایده لوستر در اتاق خواب موافق نباشند، این چراغ ها به طور کلی جذابیت متفاوتی دارند. اگر اتاق خواب شما دارای سقف بلندی است، یک لوستر می تواند آن را مجلل و باکلاس جلوه دهد. لوسترها فوق‌العاده آراسته هستند و قطعاً برای کسانی هستند که عاشق ظرافت سلطنتی در فضاهای خود هستند.

 

 

نورپردازی توکار


برای اینکه اتاق خواب دنج و گرم باشد از نورپردازی توکار استفاده می شود. نصب آن ممکن است مشکل باشد، اما اگر درست انجام شود، درخشش ظریفی به فضاها می بخشد. برای برجسته کردن قسمت‌ها یا ویژگی‌های خاص در اتاق خواب از نورهای فرورفته استفاده کنید. دیمرها می توانند روشنایی فرورفته را کنترل کنند تا بتوانید روشنایی یا نرمی را مطابق با خود تنظیم کنید.

 

 

همچنین درباره ایده های نورپردازی اتاق نشیمن بیشتر بخوانید

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

چه نوع نورپردازی برای حمام مناسب است؟


حمام اولین جایی است که بعد از بیدار شدن از خواب می رویم. همچنین مکانی است که اکثر مردان و زنان قبل از بیرون رفتن لباس می پوشند. اکثر مردم اهمیت روشنایی در حمام را نادیده می گیرند. در نتیجه این فضا در مقایسه با سایر فضاهای داخلی خانه از نظر اولویت در رتبه پایینی قرار دارد. حمام‌های مدرن فوق‌العاده، بزرگ و مجلل هستند - مکانی برای استراحت و استراحت، بنابراین نصب وسایل روشنایی صحیح نیز مهم است.

 

 

This modern bathroom has hanging led ceiling lights for the home next to the mirror that looks luxurious.

 

 

چراغ های سقفی


نصب چراغ های سقفی در حمام به عنوان روشنایی محیط کافی است. این یک چراغ عمومی است که حمام را روشن می کند اما نمی توان از آن برای نظافت استفاده کرد. نام‌های رایج دیگر چراغ‌های سقفی، نور پایین و نور قابلمه است. چراغ های سقفی در سقف در یک دهانه توخالی نصب می شوند.

 

 

چراغ های روشویی


وقتی صحبت از نورپردازی به میان می‌آید، چراغ‌های روشویی اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اما برای نظافت ضروری هستند. یک حمام با نور مناسب برای اصلاح، آرایش کردن یا سایر کارهای روزمره مراقبت از خود الزامی است. این بدان معناست که یک حمام به مقدار مناسبی از نور مناسب نیاز دارد. طیف گسترده ای از چراغ های روشویی وجود دارد اما اکثر مردم دیوارکوب ها را ترجیح می دهند و این نوع لامپ معمولاً به صورت جفت در دو طرف آینه استفاده می شود. دیوارکوب ها از سایه های ناخواسته خشن جلوگیری می کنند و نور را به طور مساوی توزیع می کنند.

 

 

چراغ های آینه


اگر چراغ های فانتزی برای دکوراسیون منزل می خواهید، چراغ های آینه ای می توانند انتخاب مناسبی باشند. چراغ های آینه را می توان در اطراف آینه نصب کرد. همچنین می توانید یک آینه حمام آماده با چراغ های توکار خریداری کنید. نورهای آینه ای می توانند فضا را متحول کنند و آن را روشن تر، جادارتر و جذاب تر کنند.

 

 

چراغ های مسیر


چراغ‌های مسیر با سر چراغ‌های مجزا به صورت پیوسته بر روی دیوار یا سقف حمام نصب می‌شوند. چراغ‌های مسیر در بالای آینه‌ها قرار می‌گیرند تا در صورت نیاز بتوانید سر چراغ‌ها را تغییر دهید یا قرار دهید. این ویژگی مفید است، به خصوص زمانی که در حال آراستن، آرایش کردن موهای خود یا آرایشی که نیاز به نور متمرکز دارد، می باشد.

 

درباره ایده های روشنایی حمام بیشتر کاوش کنید

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

چه نوع نورپردازی برای آشپزخانه مناسب است؟


یک آشپزخانه نیز مانند صبحانه به تعادل کامل نور نیاز دارد. آشپزخانه فضایی چند منظوره است که در آن فعالیت‌هایی انجام می‌شود - از آشپزی، پرداخت قبوض گرفته تا تکالیف. باید اطمینان حاصل کنید که آشپزخانه شما در هر گوشه و کناری از نور خوبی برخوردار است. اجازه دهید انواع نورهای مورد نیاز آشپزخانه را با شما آشنا کنیم.

 

 

Kitchen has cabinet and ceiling lighting perfect balance of lighting in every nook and corner is the best lights for home.

 

 

نورپردازی کابینت


پیدا کردن بشقاب یا ظروف مناسب در یک کابینت بدون نور ممکن است دشوار باشد. در حالی که اکثر صاحبان خانه ممکن است چراغ های کابینت را انتخاب نکنند، نصب آنها می تواند عملی و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد. چراغ های کابینت زیر سقف قفسه هر کابینت نصب می شود. استفاده از کابینت ها در شب را که ممکن است نور عمومی به آن نرسد آسان تر می کند. همچنین می توانید از چراغ های LED برای خانه استفاده کنید تا چیدمان آشپزخانه مدولار خود را روشن کنید.

 

 

نورپردازی آویز


محبوب ترین نور و انتخاب ایده آل برای آشپزخانه، نورپردازی آویز است. یک چراغ آویز همراه با یک لامپ با یک آباژور تزئینی که آن را می پوشاند ارائه می شود. از یک چراغ آویز برای روشن کردن یک نقطه خاص در آشپزخانه (مانند بالای جزیره آشپزخانه یا پیشخوان صبحانه) یا پخش نور در سراسر منطقه استفاده کنید. چند چراغ آویز را در ارتفاعات مختلف بالای جزیره آشپزخانه خود جمع کنید تا یک مرکز بصری چشم نواز داشته باشید.

 

 

نورافکن


اگر آشپزخانه ای بزرگ با سقف های بلند دارید، نورافکن ها بسیار ارزشمند هستند. پوشاندن نقاط تاریک و نورپردازی سطوح خاص زمانی که نورافکن دارید آسان است. آنها در بالای کانترها، اجاق گاز و غیره استفاده می شوند. به این ترتیب می توانید از نور کافی در حین پخت و پز مطمئن باشید.

 

 

نور طبیعی


نور طبیعی بهترین انتخاب برای آشپزخانه است و بسیاری از صاحبان خانه آن را انتخاب می کنند زیرا گزینه بهتری نسبت به جایگزین مصنوعی است. اول از همه این که انرژی زیادی را ذخیره می کند. ترکیب کاملی از نور طبیعی و مصنوعی این فضا را گرم و دلپذیر می کند.

 

 

دیمرها


برای همه چراغ های خود دیمر قرار دهید. روشنایی آشپزخانه را با نصب یک دیمر روی هر یک از وسایل تنظیم کنید تا بتوانید روشنایی یا نرمی را در صورت لزوم و در صورت نیاز کنترل کنید.

 

 

همچنین، درباره ایده های طراحی نورپردازی آشپزخانه بیشتر بخوانید

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

چه نوع نورپردازی برای اتاق غذاخوری مناسب است؟


نور خوب در اتاق ناهار خوری ضروری است زیرا این جایی است که دوستان و خانواده در طول شب جمع می شوند. یک میز ناهار خوری در یک خانه هندی می تواند به عنوان مکانی برای غذا خوردن، ایستگاه کاری برای بچه ها برای انجام تکالیف خود و غیره باشد. شما باید نوری داشته باشید که برای یک عصر با دوستان یا برای یک روز معمولی زمانی که یک وعده غذایی مقوی با خانواده می خورید مناسب باشد.

 

 

The dining room has a chandelier home ceiling light that blends well with the decor of the dining room.

 

 

لوستر


نصب یک لوستر می تواند نور را در یک منطقه بزرگ تامین کند و در نتیجه نیاز به وسایل دیگر را برطرف کند. سبک های زیادی از لوسترها در بازار وجود دارد - لوسترهای درام، چرخ های واگن، لوسترهای کریستالی، لوسترهای سبک شمعی فقط چند مورد را نام می برند. یکی را انتخاب کنید که به خوبی با دکوراسیون اتاق غذاخوری شما ترکیب شود.

 

 

چراغ های آویز


یک چراغ آویز می تواند به اتاق غذاخوری شما شخصیت بدهد. آنها نورهای روشن و متمرکزی هستند که فضای زیادی را اشغال نمی کنند. دو یا چند چراغ آویز برای فضایی با نور روشن نصب کنید. مطمئن شوید که مستقیماً بالای میز ناهارخوری متمرکز شده است تا بتوانید غذای خود را به راحتی بخورید.

 

 

دیوارکوب


دیوارکوب ها مستقیماً روی دیوار ثابت می شوند. آنها طوری طراحی شده اند که مقدار کمی نور را به سمت بالا یا پایین بر روی یک جسم نزدیک دیوار ساطع کنند. اگر می خواهید یک اثر هنری، ظروف چینی تزئینی یا هر اثر هنری دیگری را که دوست دارید به نمایش بگذارید، این نوع نورپردازی عالی است.

 

 

چراغ های یارو


چراغ‌های کوو بهترین نورپردازی برجسته برای اتاق‌های غذاخوری هستند. لامپ های متعددی بر روی سقف نصب شده اند که درخششی ملایم و ملایم ایجاد می کنند. نور به سمت بالا می تابد و توجه را به ابعاد و عمق جزئیات سقف جلب می کند. چراغ های یارو سایه های روی سقف را از بین می برند. نوری ظریف و لطیف از خود ساطع می کند اما تأثیری قوی ایجاد می کند.

 

 

درباره ایده های نورپردازی اتاق غذاخوری بیشتر کاوش کنید

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

چگونه آینه به بازتاب نور و فضا کمک می کند؟


آیا می دانید که سلاح مخفی دکوراتور یک آینه است؟ آینه ها نه تنها برای بررسی ظاهر ما استفاده می شوند، بلکه برای گرفتن نور و بزرگتر نشان دادن فضا نیز استفاده می شوند. آینه ها می توانند توهمات فضایی و بافتی ایجاد کنند و می توانند برای برجسته کردن لوازم مورد علاقه شما و بزرگتر نشان دادن آنها از زوایای مختلف استفاده شوند.

 

ببینید آینه شما چگونه می تواند …

 

 

ایجاد بافت


آینه ها به دو صورت می توانند بافت ایجاد کنند. ابتدا می توانید یک قاب آینه بافت دار برای جلوه سه بعدی روی دیوار خود نصب کنید. این می تواند به عنوان یک دکور در هر اتاق عمل کند. ثانیا، آینه را به گونه ای قرار دهید که یک شی از قبل در اتاق را منعکس کند - گلدان، میز قهوه یا اثر هنری روی دیوار دیگر.

 

 

از آینه برای روشن کردن اتاق استفاده کنید


یک آینه در مقابل یا در کنار پنجره قرار دهید تا میزان نفوذ نور طبیعی به اتاق افزایش یابد. آینه ها مقدار نور را دوبرابر می کنند، بنابراین مهم نیست که هوای بیرون چه باشد، نور روز را مهار می کند. آینه بزرگتر، فضا روشن تر است.

 

 

اتاق را با استفاده از آینه تقویت کنید


آینه ها می توانند اتاق را بزرگتر نشان دهند. از آینه در فضاهای نامناسب استفاده کنید یا یک آینه آراسته را به دیوار آویزان کنید. این به هر فضایی ابعاد بیشتری می بخشد.

 

 

آینه های گروهی برای علاقه بصری


آینه ها را روی دیوار در اشکال و اندازه های مختلف بچینید تا شبیه هنر دیواری شود. یک آینه با قرارگیری خوب می تواند دید را تغییر داده و فضا را باز کند. آینه های زیادی با شکل ها و قاب های مختلف در بازار موجود است بنابراین با توجه به سلیقه، بودجه و سبک زندگی انتخاب کنید.

 

در اینجا بهترین لامپ هایی است که می توانید برای خانه خود بخرید:

 

  • برای سقف های بلند: LED Light Light Cree BR30
  • بهترین لامپ LED: معادل 60 وات فیلیپس
  • بهترین لامپ اقتصادی: فیلیپس 455576 معادل 60 وات
  • بهترین لامپ هوشمند: لامپ هوشمند Philips Hue White LED
  • بهترین لامپ برای حمام: لامپ LED A19 معادل 75 وات
  • بهترین برای آشپزخانه: لامپ کری 100 وات معادل
  • بهترین لامپ هوشمند قابل تنظیم: کیت استارت سفید رنگ فیلیپس

 

 

و این همه چیزهایی است که باید در مورد نورپردازی های مختلف خانه بدانید. امیدواریم این راهنما به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

 

 

همچنین بخوانید:

 

                    8 ایده نورپردازی برای خانه شما


                    ایده های نورپردازی DIY

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.designcafe.com/guides/home-lightings-and-its-benefits