آموزش پست پروداکشن

 

 

آموزش فتوشاپ رندر معماری – پست پروداکشن

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

در این آموزش فتوشاپ رندر معماری، بر اساس رندری که با 3d Studio MAX و Vray ساخته‌ایم، اطلاعاتی در مورد فرآیند تجسم معماری پس از تولید در فتوشاپ به شما می‌دهیم. به طور خاص ما از یک تکنیک خاص بر اساس عناصر رندر خاصی مانند VrayRawShadows، VrayWireColor، VrayExtraTex استفاده می کنیم تا سرعت کار در فتوشاپ را افزایش دهیم. ما عمدتاً از مجموعه معماری tonytextures خود استفاده می کنیم و به شما نشان می دهیم که به عنوان مثال از کجا تهیه کنید. دانلودهای رایگان تا بتوانید نحوه کار با گرافیک ما را به بهترین شکل یاد بگیرید - پس اجازه دهید شروع کنیم!

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 


افزودن پس زمینه آسمان به رندر اصلی معماری در فتوشاپ


اول از همه، فتوشاپ را باز می کنیم و رندر اولیه ای را که قبلا در 3d Studio Max ایجاد کرده بودیم، باز می کنیم. من از فرمت فایل .PNG به عنوان خروجی استفاده کردم تا مطمئن شوم هیچ پس‌زمینه‌ای رندر نمی‌شود و پس‌زمینه شفاف است.

 

 

 

 

فرمت فایل .JPG کار نخواهد کرد زیرا از شفافیت پشتیبانی نمی کند و پس زمینه سیاه (یا سفید) خواهد بود. پس‌زمینه شفاف مستقیم فرآیند افزودن یک تصویر پس‌زمینه آسمان جدید را آسان‌تر می‌کند.

 

برای یک تصویر پس‌زمینه جدید، گالری 4000+Free Textures خود را مرور کردم و این یکی را اینجا پیدا کردم:

 

 

 

 

شما می توانید عکس رایگان را از اینجا دانلود کنید.

 

یا بررسی کنید یا دیگر بافت های پس زمینه منظره رایگان!

 

تصویر را وارد کنید و ابتدا آن را با توجه به اندازه بوم رندر معماری خود در فتوشاپ مقیاس کنید. سپس Hue و Saturation را طوری تنظیم کنید که به نظر می رسد با رندر اصلی مطابقت دارد. در این مثال استفاده شده است

 

  • رنگ 5+
  • اشباع 30+
  • سبکی +15

 

 

 

 

 

اضافه کردن چشم انداز بافت چمن


همانطور که اکنون می خواهیم عناصر بافت را به عناصر ساختمان یا رندر خاصی اضافه کنیم، از اولین عنصر Render خود استفاده می کنیم که یک تصویر VrayWireColor است. ایده این است که عناصر مختلف ساختمان با یک رنگ ساده ارائه می شوند، بنابراین انتخاب مناطق خاص با ابزار جادویی عصا و جایگزینی آنها با بافت واقعی تر بسیار آسان است. رندر VrayWireColor کد رنگی ما به این صورت است:

 

 

 

 

خوب، در اینجا من ناحیه نارنجی و زرد را با کمک ابزار Magic Wand در فتوشاپ انتخاب می کنم و دوباره برای یک عکس رایگان با یک منطقه چمن پرسپکتیو زیبا در پیش زمینه تصویر جستجو می کنم. من به دنبال دو تصویر خواهم بود، یکی با نوعی چمن باغ کلاسیک (برای محوطه چمن نزدیک خانه) و دیگری با یک چمنزار که همچنین تعدادی گل برای منطقه پیش‌زمینه دارد. بنابراین این یکی را انتخاب کردم…

 

 

Grass Texture Perspective Free Download

 

 

...و یک تصویر بافت با چمنزار پرسپکتیو و چند گل:

 

 

Perspective Grass Texture with Flowers

 

 

اگر می خواهید هر دو فایل را دانلود کنید، لطفا آن را از اینجا و اینجا بگیرید.

 

ما اکنون ناحیه زرد و نارنجی را با ابزار Magic Wand انتخاب می کنیم و آن ناحیه را از لایه رندر اصلی حذف می کنیم (یا از یک لایه ماسک استفاده می کنیم تا بتوانید بعداً آن را تغییر دهید)

 

 

architecture visualization tutorial

 

 

اگر به سادگی لایه های بافت جدید را در زیر لایه رندر قرار دهید - جایی که به تازگی مناطق را حذف کرده اید - به نظر می رسد:

 

 

photoshop architecture tutorial - rendering layer

 

 

اگر به بافت های عکس زیبا نیاز دارید، قطعاً باید بیش از 4000 بافت عکس رایگان ما را بررسی کنید که در آن بافت های مختلف دیوار آجری و بافت های ساختمانی را پیدا می کنید!

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 

 

ادغام بافت چمن پرسپکتیو با صحنه با استفاده از تکنیک قلم مو


خوب - در مرحله بعد می خواهم حتی بهتر عناصر جدید را با صحنه خود ادغام کنم. در هر پروژه تجسم معماری، این بخش یکپارچه از فرآیند است. بنابراین ما روی لبه‌های بافت تمرکز می‌کنیم که دیوار را لمس می‌کنند تا با استفاده از قلموی چمن شماره 134 کمی واقع‌گرایی به آن بدهیم و لبه‌ها را پاک کنیم. مجدداً می‌توانیم Hue و Saturation را طوری تنظیم کنیم که برای ما بهترین به نظر می‌رسد (در این مثال از Hue 4+، اشباع +23 و Lightness +3 برای اولین بافت و Hue از +8 استفاده کرده است. اشباع 7+ و سبکی 2+ برای بافت دوم).

 

تصویر زیر را ببینید که نشان می دهد چگونه عناصر چمن اکنون بهتر با صحنه ادغام می شوند…

 

 

grass texture perspective in photoshop

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 

 

 

 

 

افزودن سایه های ساختمان به محوطه چمن جدید


اکنون برای ایجاد یک افکت سایه بر روی بافت چمن جدید خود، وارد یک عنصر Vray دیگر می شویم که VrayRawShadows است.

 

 

 

 

ابتدا عکس را برعکس می کنم (CTRL+I) تا همه رنگ های تیره به سفید و برعکس تغییر کنند. سپس حالت ترکیب لایه ها را به "Multiply" تغییر می دهم و opacity لایه را روی حدود 40٪ تنظیم می کنم.

 

 

architecture visualization tutorial in photoshop

 

 

 

افزودن پوشش گیاهی مانند درختچه ها و انگور


اکنون به وارد کردن پوشش گیاهی به صورت درختچه، گیاه، انگور، درخت و سایر عناصر می‌پردازیم. من فایل‌هایی را که در این آموزش استفاده می‌کنم ذکر می‌کنم، اما اگر برای طی کردن مراحل به چیزهای رایگان نیاز دارید، کافی است "OpenArchiVIZpack" رایگان ما را با تعداد زیادی گیاهان، درختان، درختان و غیره رایگان بگیرید.

 

 

 

 

بیایید با بوته های روی دیوار سنگی شروع کنیم. در اینجا من از یک عنصر معماری CutoutPlants V03 خود استفاده می کنم و آن را در محیط مرتب می کنم.

 

 

 

 

اگر وقت خالی دارید و می توانید تصاویر را به تنهایی برش دهید، گالری بافت عکس رایگان ما را ببینید، جایی که به عنوان مثال گالری بافت بوته ما را پیدا می کنید.

 

مثل همیشه با فایل Hue و Saturation از مبدا بازی می کنم تا با ظاهر صحنه ام مطابقت داشته باشد. من همچنین به سایه ای از این گیاه نیاز دارم، بنابراین یک کپی از این لایه ایجاد می کنیم و آن را به صورت عمودی برگردانیم، فقط Saturation را به -96 و Lightness را به -54 تغییر می دهیم. سپس لایه را زیر لایه اصلی قرار می دهم و در نهایت opacity را روی 84 درصد تنظیم می کنم.

 

 

 

 

سپس درختچه را که شامل لایه سایه است نیز کپی کرده و به سمت چپ منتقل می کنم. سپس کدورت (33%) را کم می کنم تا به نظر برسد که پشت نرده شیشه ای قرار دارد.

 

 

 

ما این روش را با گیاهانی که در بالکن قرار می گیرند انجام می دهیم. بنابراین من از تعدادی گل بریده استفاده می کنم که بخشی از مجموعه CutoutPlantsV04 هستند. دوباره برخی از تنظیمات اساسی را تغییر می دهم - در این مورد:

 

  • صدای +6
  • اشباع 16-
  • سبکی +2


سپس با همین تکنیک سایه را نیز ایجاد می کنم.

 

 

 

 

بعد می‌خواهم چیزی روی دیوار سفید سمت راست اضافه کنم - ما در اینجا به مقداری تاک یا پیچک نیاز داریم. من در مجموعه CutoutPlantsV01 یک تصویر درخت بریده شده پیدا کردم که می تواند این کار را انجام دهد:

 

 

 

 

پس از وارد کردن تصویر گیاه انگور بریده شده، آن را مطابق با چشم انداز دیوار تغییر می دهم:

 

 

 

 

علاوه بر این، تصویر وارد شده باید مطابق با حال و هوای رندر اصلی من اصلاح شود. من Saturation را افزایش می دهم و سبکی را کمی کاهش می دهم.

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 

 

اضافه کردن یک درخت بریده به پیش زمینه


درختان بریده شده بخشی از تقریباً هر تصویرسازی معماری و تولید پست در فتوشاپ هستند. بنابراین من یک درخت زیبا از مجموعه CutoutTrees V01 خود انتخاب کردم. طبق معمول Hue، Saturation و Lightness اصلاح می شوند و یک لایه سایه ایجاد می شود.

 

 

 

 

این بار باید لایه کپی شده را برای سایه به شکل زیر تبدیل و کشش دهم:

 

 

 

 

خوب من فکر می کنم اکنون شما روش اضافه کردن گیاهان را دارید. بنابراین من چند مورد دیگر را اضافه می کنم تا زمانی که مناظر شبیه به این شود:.

 

 

 

 

افزودن افراد برش به رندر معماری خود در فتوشاپ


بدیهی است که مردم برای جان بخشیدن به هر تجسم معماری مهم هستند. من دوست دارم از بافت هایی با تاری حرکتی استفاده کنم که در مجموعه ArchitecturePeople پیدا می کنید. خوبی مجموعه های آماده این است که واقعاً می توانید آن را در صحنه خود بارگذاری کنید، آن را مقیاس کنید و انجام دهید!

 

 

 

 

سایه های صاف را با عنصر رندر Vray اضافه کنید


ما آخرین عنصر Render خود را وارد می کنیم که VrayExtraTex است…

 

 

 

 

وقتی این تصویر انتخاب شد، به لایه‌ها می‌رویم و روی Multiply کلیک می‌کنیم، سپس مات را روی 90% تنظیم می‌کنیم یا همانطور که می‌خواهیم، ​​و همین است، در لبه‌ها یا رئوس‌هایی که سایه ایجاد می‌کنند، جلوه‌های دیگری دریافت می‌کنیم.

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 

 

افزودن افکت وینیتینگ


اکنون که ما همه عناصر محیطی خود را در جای خود داریم، می‌خواهم با استفاده از یک لایه تنظیم که منحنی‌های همه عناصر زیر را تغییر می‌دهد، یک افکت تصویری به تصویر نهایی اضافه کنم. در اینجا ابتدا مناظر کامل را تاریک می کنم:

 

 

 

 

سپس یک پاک‌کن دایره‌ای منتشر را انتخاب می‌کنیم و به پاک کردن ناحیه از مرکز به بیرون روی لایه ماسک ادامه می‌دهیم و مقادیر منحنی را برای دستیابی به مقداری شبیه تصویر تنظیم می‌کنیم.

 

 

 

 

همانطور که می بینید اکنون گوشه ها و قسمت های بیرونی تصویر کمی تیره تر شده اند. شاید کمی زیاد باشد، اما برای آموزش خوب است که آن را نشان دهید:

 

 

 

 

ظاهر گرمتری ایجاد کنید


و در نهایت یک لایه نقشه گرادیان اضافی وارد می کنیم، در این مورد از یک نقشه گرادیان Gold 2 استفاده کردیم، اما شما می توانید از هر چیزی که دوست دارید استفاده کنید و چند تست انجام دهید، ما از این استفاده می کنیم و مقدار 25% را برای دستیابی به احساس گرمای بیشتر به آن می دهیم. .

 

 

 

 

 

 

در این فرآیند گیر نکنید، می توانید آزمایش خود را انجام دهید و اجازه دهید جادو اتفاق بیفتد. نتیجه نهایی من اکنون به این صورت است:

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 

 

 

 

 

واقعا امیدوارم از این آموزش لذت برده باشید! امیدوارم بتوانید مراحل را دنبال کنید و چند تکنیک را در پروژه تجسم معماری بعدی خود نیز آزمایش کنید! مهمترین بخش این است که سعی کنید با تنظیم اشباع، رنگ و روشنایی عناصر جدید مانند درختان بریده شده، گیاهان و سایر محیط های معماری را با رندر اصلی خود ادغام کنید. علاوه بر این، همیشه خوب است که زمان بیشتری را در برخی جزئیات صرف کنید، مانند عکس چمن پیش زمینه برای ادغام بهتر آن با رندر من. اگر در انتها یک لمس منحصربفرد نیز اضافه کنید، فکر می کنم آماده رفتن هستید!

اگر این آموزش فتوشاپ رندر معماری را دوست داشتید و می‌خواهید خودتان آن را آزمایش کنید - می‌توانید از مجموعه کاملاً رایگان ما از همراهان معماری برای پروژه تجسم بعدی خود در اینجا استفاده کنید:

 

 

 

 

لطفا اگر دوست دارید این مقاله را انتشار دهید...

 

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.tonytextures.com/tutorial-photoshop-post-production-architecture-visualization/