افزایش وضوح تصویر در فتوشاپ

 

 

استفاده از Smart Sharpen برای بهترین وضوح تصویر در فتوشاپ

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

بیاموزید که چگونه با Smart Sharpen، پیشرفته‌ترین (اما استفاده آسان) فیلتر شارپ‌سازی تصویر فتوشاپ، تصاویر را مانند افراد حرفه‌ای شارپ کنید! و چرا Smart Sharpen انتخاب بهتری نسبت به Unsharp Mask است!

نوشته استیو پترسون

در آموزش قبلی این مجموعه، نحوه شارپ کردن تصاویر با Unsharp Mask، ابتدایی ترین فیلتر شارپ در فتوشاپ را به شما نشان دادم. این بار، من به شما نشان می دهم که چگونه با استفاده از Smart Sharpen نتایج بهتری بگیرید.

Smart Sharpen در مقابل ماسک Unsharp

هم Unsharp Mask و هم Smart Sharpen انتخاب های عالی برای شارپ کردن تصاویر هستند. اما Smart Sharpen حتی بهتر است، با مزایای مهم. Unsharp Mask فیلتر بسیار قدیمی‌تری است و راهی برای تشخیص لبه‌های تصویر شما ندارد. همچنین فاقد کنترل بر روی هایلایت ها و سایه ها است که اغلب منجر به بریدن و از بین رفتن جزئیات در روشن ترین و تاریک ترین پیکسل ها می شود.

در مقایسه، Smart Sharpen فیلتر جدیدتری است که از فناوری جدیدتر بهره می برد. Smart Sharpen می تواند لبه ها را تشخیص دهد، بنابراین بدون تیز کردن نویز لبه ها را تیز می کند. همچنین هاله‌های نازک‌تر و کمتر قابل‌توجهی در اطراف لبه‌ها ایجاد می‌کند و در نتیجه تصویری تمیزتر ایجاد می‌کند. و Smart Sharpen شامل کنترل‌هایی برای محو کردن کنتراست لبه‌ها در نقاط برجسته و سایه‌ها می‌شود، بنابراین تصویر شما بدون از دست دادن جزئیات واضح‌تر به نظر می‌رسد. بیایید ببینیم چگونه کار می کند!

جدید در Smart Sharpen در Photoshop CC: کاهش نویز

برای بهترین نتایج با Smart Sharpen، باید از Photoshop CC استفاده کنید که شامل ویژگی کاهش نویز است که در نسخه‌های قبلی فیلتر موجود نیست.

 

بیا شروع کنیم!

چگونه با Smart Sharpen تصاویر را واضح کنیم

می توانید از هر تصویری برای دنبال کردن استفاده کنید. من از این تصویری که از Adobe Stock دانلود کرده ام استفاده خواهم کرد:

تصویر اصلی تیز نشده در فتوشاپ. اعتبار عکس: Adobe Stock

 
تصویر اصلی. اعتبار عکس: Adobe Stock.

من زوم می کنم تا بتوانیم پروانه را از نزدیک ببینیم. در اینجا جزئیات زیادی وجود دارد که می توانم با تیز کردن آنها را به نمایش بگذارم. اما در حال حاضر، خیلی نرم به نظر می رسد:

نگاهی دقیق تر به ناحیه ای که تیز می شود

 
نگاهی دقیق تر به ناحیه ای که تیز می شود.

مرحله 1: لایه تصویر را به یک شی هوشمند تبدیل کنید

Smart Sharpen را می توان به عنوان یک فیلتر ثابت استفاده کرد، اما بهتر است آن را به عنوان یک فیلتر هوشمند اعمال کنید . این تنظیمات فیلتر را قابل ویرایش نگه می‌دارد و تغییر گزینه‌های ترکیبی فیلتر را آسان‌تر می‌کند. برای اعمال Smart Sharpen به عنوان یک فیلتر هوشمند، ابتدا لایه تصویر خود را به یک شی هوشمند تبدیل کنید .

اما به خاطر داشته باشید که فتوشاپ در هر بار تنها می تواند یک لایه را شارپ کند. بنابراین اگر سند شما دارای چندین لایه است، قبل از شارپ کردن باید آنها را در یک لایه جدید ادغام کنید .

در پانل لایه ها ، تصویر من در لایه پس زمینه ظاهر می شود . برای تبدیل لایه به یک شی هوشمند، روی نماد منو در سمت راست بالای پانل لایه ها کلیک کنید:

با کلیک بر روی نماد منوی پنل لایه ها در فتوشاپ

 
روی نماد منوی پنل لایه ها کلیک کنید.

و سپس Convert to Smart Object را از منو انتخاب کنید:

انتخاب دستور Convert to Smart Object در فتوشاپ

 
"تبدیل به شی هوشمند" را انتخاب کنید.

یک نماد شیء هوشمند در سمت راست پایین تصویر کوچک پیش‌نمایش لایه ظاهر می‌شود و به ما می‌گوید که اکنون با یک شی هوشمند کار می‌کنیم:

نماد شی هوشمند در تصویر کوچک پیش نمایش لایه در فتوشاپ

 
نماد یک شی هوشمند را نشان می دهد.

مرحله 2: فیلتر Smart Sharpen را انتخاب کنید

برای اعمال Smart Sharpen، به منوی Filter در نوار منو بروید، Sharpen را انتخاب کنید و سپس Smart Sharpen را انتخاب کنید :

انتخاب فیلتر Smart Sharpen در فتوشاپ

 
به Filter > Sharpen > Smart Sharpen بروید.

کادر محاوره ای Smart Sharpen

با این کار کادر محاوره ای Smart Sharpen فتوشاپ با یک پنجره پیش نمایش در سمت چپ و اسلایدرها و گزینه های مختلف در سمت راست باز می شود.

پنجره پیش‌نمایش تصویر را در سطح زوم 100% نمایش می‌دهد ، جایی که هر پیکسل تصویر دقیقاً یک پیکسل صفحه را اشغال می‌کند و دقیق‌ترین پیش‌نمایش وضوح را به شما ارائه می‌دهد. سطح بزرگنمایی را می توان با استفاده از نمادهای مثبت و منفی زیر پیش نمایش تغییر داد، اما بهتر است آن را روی 100٪ بگذارید:

انتخاب فیلتر Smart Sharpen در فتوشاپ

 
کادر محاوره ای Smart Sharpen در Photoshop CC.

مرحله 3: برای یک پیش نمایش بزرگتر، کادر محاوره ای Smart Sharpen را تغییر اندازه دهید

یکی از اولین مزایای بزرگ Smart Sharpen نسبت به Unsharp Mask این است که می توان اندازه کادر محاوره ای را تغییر داد تا پنجره پیش نمایش بسیار بزرگتر شود. برای تغییر اندازه آن، کناره ها یا گوشه های کادر محاوره ای را کلیک کرده و به سمت بیرون بکشید.

سپس هنگامی که اندازه کادر محاوره‌ای را تغییر دادید، روی پنجره پیش‌نمایش کلیک کرده و بکشید تا پیش‌نمایش در مرکز موضوع خود قرار گیرد:

تغییر اندازه کادر محاوره ای Smart Sharpen فتوشاپ برای پیش نمایش واضح تر.

 
برای پیش نمایش بزرگتر، اندازه کادر محاوره ای Smart Sharpen را تغییر دهید.

مرحله 4: مطمئن شوید که Remove روی Lens Blur تنظیم شده است

یکی دیگر از مزایای بزرگ Smart Sharpen این است که می تواند لبه ها را تشخیص دهد، درست مانند فیلتر High Pass که در یک آموزش جداگانه به آن پرداخته ام. لبه ناحیه ای با تغییر ناگهانی و ناگهانی روشنایی بین پیکسل های همسایه است. اما برای اینکه Smart Sharpen لبه ها را تشخیص دهد، گزینه Remove باید روی Lens Blur تنظیم شود .

دو گزینه دیگر در اینجا Gaussian Blur و Motion Blur هستند. Gaussian Blur باعث می‌شود Smart Sharpen دقیقاً مانند Unsharp Mask رفتار کند و قابلیت تشخیص لبه ندارد. و Motion Blur برای از بین بردن تاری ناشی از حرکت سوژه یا لرزش دوربین است.

برای اکثر تصاویر، قبل از ادامه، باید مطمئن شوید که Remove روی Lens Blur تنظیم شده است:

گزینه حذف فیلتر Smart Sharpen در فتوشاپ، به Lens Blur می‌پردازد.

 
گزینه Smart Sharpen's Remove را روی Lens Blur تنظیم کنید.

مرحله 5: مقدار Amount را برای اضافه کردن کنتراست لبه تنظیم کنید

وضوح تصویر تماماً به منظور افزایش کنتراست در امتداد لبه‌ها است که باعث روشن‌تر شدن سمت روشن و تیره‌تر شدن سمت تاریک می‌شود. هرچه کنتراست لبه قوی تر باشد، تصویر واضح تر به نظر می رسد. و درست مانند Unsharp Mask، Smart Sharpen از لغزنده Amount برای کنترل میزان کنتراست استفاده می کند.

در مقدار پیش‌فرض مقدار 200%، تصویر در حال حاضر واضح‌تر به نظر می‌رسد. اما اینکه چقدر واضح تر به نظر می رسد بستگی به اندازه تصویر و میزان جزئیات دارد.

گزینه Amount فیلتر Smart Sharpen در فتوشاپ که برای کنترل کنتراست لبه ها استفاده می شود.

 
مقدار Amount مقدار کنتراست اعمال شده روی لبه ها را تعیین می کند.

نحوه روشن و خاموش کردن پیش‌نمایش واضح‌سازی

می‌توانید پنجره پیش‌نمایش را در کادر محاوره‌ای بین نسخه اصلی و واضح تصویر با کلیک کردن و نگه داشتن داخل پنجره پیش‌نمایش تغییر دهید. با نگه داشتن دکمه ماوس، تصویر اصلی را خواهید دید. و هنگامی که دکمه ماوس خود را رها کردید، به نسخه شارپ شده برمی گردید.

در سمت چپ تصویر اصلی من است. و در سمت راست شارپنینگ با استفاده از تنظیمات پیش‌فرض Smart Sharpen (مقدار: 200٪، شعاع: 1 پیکسل، کاهش نویز: 10٪) است. توجه داشته باشید که گزینه Reduce Noise که در یک لحظه به آن خواهیم پرداخت، فقط در Photoshop CC موجود است :

مقایسه بین تصویر بدون شارپ و تنظیمات فیلتر Smart Sharpen پیش فرض در فتوشاپ.

 
تصویر بدون وضوح (چپ) و تنظیمات پیش‌فرض Smart Sharpen (راست).

برای افزودن وضوح بیشتر، مقدار Amount را افزایش دهید

با افزایش مقدار Amount، کنتراست بیشتری به لبه ها اضافه می کنیم و تصویر را واضح تر نشان می دهیم. من مقدار را به حداکثر مقدار آن 500٪ افزایش می دهم :

در فتوشاپ مقدار Amount فیلتر Smart Sharpen را به 500 درصد افزایش دهید

 
Amount را روی حداکثر مقدار آن تنظیم کنید.

در سمت چپ شارپینگ پیش‌فرض روی 200% و در سمت راست با افزایش مقدار به 500% است. در مورد من، از آنجایی که من با یک تصویر بزرگ و با وضوح بالا کار می کنم، کنتراست افزایش یافته نسبت به یک تصویر کوچکتر کمتر قابل توجه است:

مقایسه ای بین مقادیر پیش فرض و مقدار بالاتر در فیلتر شارپ هوشمند فتوشاپ.

 
تیز کردن با مقدار 200٪ (چپ) و در 500٪ (راست).

انتخاب بهترین مقدار مقدار برای وضوح تصویر

بنابراین بهترین تنظیم مقدار برای استفاده چیست؟ این واقعاً به اندازه تصویر و میزان جزئیات بستگی دارد . اما برای اکثر تصاویر، مقادیر مقدار بین 150٪ تا 200٪ بهترین کار را دارند.

با این حال، گزینه Amount به تنهایی تصاویر را واضح نمی کند. برای اینکه واقعاً تأثیر مقدار Amount بر شارپ کردن را ببینیم، باید گزینه Radius را نیز تنظیم کنیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. و برای اینکه راحت‌تر ببینید Radius چگونه کار می‌کند، مقدار Amount خود را روی 500% تنظیم می‌کنم.

مرحله 6: مقدار Radius را برای تنظیم ضخامت لبه تنظیم کنید

مقدار Radius در کادر محاوره‌ای Smart Sharpen، ضخامت لبه‌ها را با تنظیم تعداد پیکسل‌هایی که از لبه‌ای به سمت بیرون امتداد می‌یابند که باید بخشی از لبه در نظر گرفته شود، کنترل می‌کند. شعاع تأثیر زیادی بر وضوح دارد زیرا لبه‌های ضخیم‌تر کنتراست افزایش یافته از تنظیم مقدار را آشکارتر می‌کند. بنابراین دو گزینه، Amount و Radius، دست به دست هم می دهند.

مقدار Radius پیش‌فرض 1 پیکسل به این معنی است که مقدار Amount تنها روی یک پیکسل در دو طرف تأثیر می‌گذارد (یک پیکسل در سمت روشن لبه و یکی در سمت تاریک). اما هرچه شعاع را افزایش می دهیم، منطقه وسیع و گسترده تری تحت تأثیر قرار می گیرد:

گزینه شعاع فیلتر Smart Sharpen در فتوشاپ که برای کنترل ضخامت لبه استفاده می شود.

 
Radius ضخامت لبه را کنترل می کند.

من Radius را از 1 پیکسل به 2 پیکسل افزایش می دهم، به این معنی که لبه ها اکنون 4 پیکسل ضخامت دارند (2 پیکسل در سمت روشن و 2 پیکسل در سمت تاریک). و در حال حاضر شاهد یک جهش بزرگ در کنتراست و وضوح هستیم. شعاع 1 پیکسلی در سمت چپ و شعاع 2 پیکسلی در سمت راست قرار دارد:

مقایسه بین مقادیر پیش‌فرض و Radius بالاتر در فیلتر Smart Sharpen فتوشاپ.

 
شعاع: 1 پیکسل (سمت چپ)؛ شعاع: 2 پیکسل (راست).

ایجاد هاله با تنظیم مقدار Radius خیلی زیاد

اما اگر مقدار Radius را خیلی بالا قرار دهیم، لبه ها خیلی ضخیم می شوند و هاله های قابل مشاهده (طرح های روشن و تیره) ایجاد می کنند.

در سمت چپ شارپنینگ با شعاع 2 پیکسل است. و در سمت راست نتیجه پس از افزایش Radius به 5 پیکسل است. به خطوط اصلی (هاله ها) توجه کنید که اکنون در اطراف پاها، موها، آنتن ها و در جزئیات بال پروانه ظاهر می شوند. اینها نشانه های مطمئنی هستند که تصویر بیش از حد تیز شده است. به علاوه، واقعاً زشت به نظر می رسد:

مقایسه بین مقادیر پیش‌فرض و Radius بالاتر در فیلتر Smart Sharpen فتوشاپ.

 
شعاع: 2 پیکسل (چپ)؛ شعاع: 5 پیکسل (راست).

مقایسه هاله های Smart Sharpen با Unsharp Mask

اما به همان اندازه که هاله ها به چنین مقدار Radius بالایی نگاه می کنند، در واقع با Smart Sharpen بهتر از Unsharp Mask به نظر می رسند . و ما می توانیم آن را در اینجا در کادر محاوره ای Smart Sharpen ثابت کنیم.

برای اینکه Smart Sharpen مانند Unsharp Mask رفتار کند، بدون قابلیت تشخیص لبه، کافی است گزینه Remove را از Lens Blur به Gaussian Blur تغییر دهید :

گزینه Remove فیلتر Smart Sharpen را به Gaussian Blur تغییر دهید

 
تغییر Remove به Gaussian Blur.

و توجه کنید که اکنون هاله ها چقدر ضخیم تر ظاهر می شوند، حتی اگر مقدار Radius ثابت باقی بماند (5 پیکسل). Lens Blur در سمت چپ و Gaussian Blur در سمت راست قرار دارد. اگر من با Unsharp Mask تصویر را شارپ می کردم، دقیقاً همان تنظیمات Amount و Radius به نظر می رسید. بنابراین نه تنها Smart Sharpen می تواند لبه ها را تشخیص دهد، بلکه هاله های نازک تری نیز تولید می کند. یک برد دیگر برای Smart Sharpen:

هاله Smart Sharpen (سمت چپ) و Unsharp Mask (راست) با استفاده از همان مقدار Radius در فتوشاپ

 
هاله Smart Sharpen (سمت چپ) و Unsharp Mask (راست) با استفاده از همان مقدار Radius.

برای فعال کردن مجدد ویژگی تشخیص لبه، Remove back را روی Lens Blur تنظیم می‌کنم :

در فیلتر Smart Sharpen فتوشاپ، گزینه Remove را روی Lens Blur قرار دهید

 
Lens Blur تنظیمی است که برای اکثر تصاویر استفاده می کنید.

انتخاب بهترین مقدار Radius برای وضوح تصویر

مانند مقدار Amount، بهترین مقدار Radius برای استفاده به تصویر شما بستگی دارد. اما این بستگی به این دارد که آیا تصویر برای چاپ یا برای مشاهده روی صفحه شارپ می شود. این به این دلیل است که پیکسل ها در چاپ بسیار کوچکتر به نظر می رسند، بنابراین هاله ها بسیار نازک تر و کمتر آشکار به نظر می رسند.

برای جبران، به یک مقدار Radius بالاتر و هاله های ضخیم تری برای نسخه چاپ شده نیاز دارید تا به همان وضوح نسخه روی صفحه نمایش داده شود. و طرف دیگر این است که تصویری که برای چاپ شارپ می شود معمولاً روی صفحه نمایش شما بیش از حد تیز به نظر می رسد.

هنگام شارپ کردن برای چاپ، شعاع 1 تا 3 پیکسل معمولاً عالی عمل می کند. اما از آنجایی که Smart Sharpen هاله‌های نازک‌تری نسبت به Unsharp Mask تولید می‌کند، اغلب می‌توانید با مقادیر Radius حتی بالاتری کنار بیایید. اگر 3 پیکسل کافی نیست، Radius را به 4 یا حتی 5 پیکسل فشار دهید (البته مطمئن شوید که Remove روی Lens Blur تنظیم شده است).

هنگام شارپ کردن برای ایمیل، وب یا هر نوع مشاهده صفحه نمایش، شعاع 0.5 پیکسل به 1 پیکسل بهتر عمل می کند. سعی کنید Radius را زیر 1 پیکسل نگه دارید تا بهترین نتایج شارپ صفحه نمایش را داشته باشید.

برای تصویر من، شعاع 4 پیکسل را انتخاب می کنم، و مقدار Amount را از 500٪ به پیش فرض 200٪ کاهش می دهم:

تنظیم مقادیر Amount و Radius فیلتر Smart Sharpen در فتوشاپ

 
مقادیر Amount و Radius با هم کار می کنند تا تصویر را واضح تر کنند.

این تنظیمات باعث می‌شود که تصویر روی صفحه بیش از حد واضح به نظر برسد، اما هنگام چاپ، بسیار بهتر به نظر می‌رسند:

تصویر واضح شده پس از تنظیم گزینه های Smart Sharpen Amount و Radius

 
نتیجه پس از تنظیم مقادیر Amount و Radius.

مرحله 7: نوار لغزنده Reduce Noise را بکشید تا تصویر پاک شود

در Photoshop CC، Adobe یک ویژگی Reduce Noise را به Smart Sharpen اضافه کرد. مشکل نویز این است که همان تغییر ناگهانی روشنایی را بین پیکسل های مجاور ایجاد می کند که فتوشاپ هنگام تشخیص لبه ها به دنبال آن است. بنابراین صدا همراه با هر چیز دیگری تیز می شود.

با استفاده از نوار لغزنده Reduce Noise می توانید نویز را کاهش دهید. اما اگر سعی کنید تمام نویزها را حذف کنید، جزئیات بیش از حد را صاف خواهید کرد. بنابراین در عوض، لغزنده را به سمت راست بکشید تا تصویر تمیزتر به نظر برسد و نویز کمتر حواس‌تان را پرت کند. مقدار پیش فرض 10% اغلب تمام چیزی است که شما نیاز دارید:

ویژگی Reduce Noise در فیلتر Smart Sharpen فتوشاپ که برای جلوگیری از تشدید نویز ناخواسته در تصویر استفاده می شود.

 
از نوار لغزنده Reduce Noise برای پاک کردن نویزهای ناخواسته استفاده کنید (فقط Photoshop CC).

مرحله 8: در صورت نیاز، وضوح را در هایلایت ها و سایه ها محو کنید

در این مرحله، اثر تیز کردن اصلی انجام می شود. اما یک مشکل بالقوه دیگر وجود دارد که می‌توانیم با Smart Sharpen برطرف کنیم، و این مزیت دیگری است که Smart Sharpen نسبت به Unsharp Mask دارد.

بسته به تصویر شما و میزان کنتراست لبه‌ای که اضافه کرده‌اید، شارپ کردن گاهی اوقات می‌تواند منجر به برش در نقاط برجسته و سایه‌ها شود ، جایی که درخشان‌ترین پیکسل‌های لبه به رنگ سفید خالص و تیره‌ترین پیکسل‌های لبه به سیاهی خالص خرد می‌شوند.

نحوه دسترسی به گزینه های Shadows و Highlights

اگر بعد از شارپ کردن متوجه هر ناحیه بیش از حد روشن یا تیره شدید، بخش Shadows/Hilights را بچرخانید :

باز کردن گزینه‌های Shadows و Highlights در کادر محاوره‌ای Smart Sharpen فتوشاپ

 
با کلیک بر روی عبارت "Shadows/Highlights".

این دو مجموعه دیگر از گزینه‌ها را باز می‌کند، یکی برای Shadows و دیگری برای Highlights . هر بخش شامل سه لغزنده (میزان محو شدن، پهنای تن و شعاع) است و در هر دو بخش دقیقاً یکسان عمل می کنند:

گزینه‌های Shadows و Highlights در کادر محاوره‌ای Smart Sharpen فتوشاپ که برای بازیابی جزئیات بریده شده استفاده می‌شود.

 
برای بازیابی جزئیات بریده شده از گزینه های Shadows و Highlights استفاده کنید.

مقدار محو کنید

نوار لغزنده Fade Amount میزان وضوح را در سایه ها یا هایلایت ها محو می کند (بسته به اینکه در کدام بخش هستید). هر چه مقدار بیشتر باشد، شارپینگ کمتری اعمال می شود. در مقدار پیش‌فرض Fade Amount 0%، همه گزینه‌های موجود در بخش Shadows / Highlights به طور موثر خاموش می‌شوند.

پهنای تونال

Tonal Width محدوده سطوح روشنایی را که توسط Fade Amount تحت تأثیر قرار می گیرد، کنترل می کند.

در بخش Shadows، مقادیر کمتر Tonal Width، محو شدن را فقط به تیره‌ترین پیکسل‌های لبه محدود می‌کند، در حالی که مقادیر بالاتر شامل تعداد بیشتری از Midtones است. و در بخش Highlights، مقادیر پایین‌تر، محو شدن را فقط به روشن‌ترین پیکسل‌های لبه محدود می‌کنند، در حالی که مقادیر بالاتر شامل آهنگ‌های میانی بیشتری است.

شما به طور کلی نیازی به نگرانی در مورد عرض تون ندارید زیرا مقدار پیش فرض 50٪ به خوبی کار می کند.

شعاع

و مقدار Radius پهنای ناحیه اطراف هر پیکسل را که فتوشاپ به آن نگاه می کند کنترل می کند تا تعیین کند آیا پیکسل در محدوده تونال مشخص شده قرار می گیرد یا خیر. اگر این کار را کرد، آنگاه تحت تأثیر Fade Amount قرار خواهد گرفت. اگر نه، نمی شود.

شعاع پیش‌فرض ۱ پیکسل معمولاً خیلی کم است. برای تأثیرگذاری بر یک منطقه وسیع‌تر، سعی کنید مقدار را نزدیک‌تر به 50 پیکسل افزایش دهید .

مثال: بازیابی جزئیات برجسته پس از شارپ کردن

تصویر من هیچ مشکل آشکاری در سایه‌ها یا هایلایت ندارد، اما برای اینکه ببینم چگونه می‌توان از این لغزنده‌ها برای بازیابی جزئیات بریده‌شده استفاده کرد، کنتراست لبه‌ها را با افزایش مقدار Amount اصلی تا 500% افزایش می‌دهم . و حالا اگر به نزدیکی چشم پروانه نگاه کنیم، ناحیه‌ای از نقاط برجسته روشن و منحرف کننده را در امتداد لبه سمت چپ می‌بینیم:

تصویری که برش هایلایت را پس از شارپ کردن با Smart Sharpen در فتوشاپ نشان می دهد

 
نمونه ای از برش هایلایت پس از شارپ کردن.

من می توانم با افزایش مقدار Fade Amount در بخش Highlights، روشنایی را به عقب برگردانم و جزئیات را در آن قسمت بازیابی کنم. برای حفظ کنتراست لبه‌ها تا حد امکان در بقیه تصویر، مقدار Fade Amount را به‌طور خودکار تا 100 درصد افزایش ندهید. در عوض، کمترین مقداری را پیدا کنید که همچنان نتیجه مورد نیازتان را به شما می دهد.

من مقدار را به 30 درصد افزایش خواهم داد. و همچنین مقدار Radius را به 50 پیکسل افزایش خواهم داد:

محو کردن افکت Smart Sharpen در هایلایت

 
محو شدن وضوح در هایلایت ها.

و در اینجا ما نتیجه را می بینیم. ظریف است، اما در سمت چپ نسخه اصلی با هایلایت های بریده شده در اطراف چشم است. و در سمت راست نسخه با برش کمتر و جزئیات برجسته تر بازیابی شده است:

مقایسه ای که تصویر شارپ شده را با نقاط برجسته بریده شده نشان می دهد و نسخه با جزئیات برجسته بازیابی شده است.

 
برش برجسته (چپ) پس از محو کردن وضوح (راست) کاهش یافته است.

مرحله 9: کادر محاوره ای Smart Sharpen را ببندید

هنگامی که آماده اعمال تنظیمات وضوح خود هستید، روی OK کلیک کنید تا کادر محاوره ای Smart Sharpen بسته شود:

بستن کادر محاوره ای Smart Sharpen در فتوشاپ

 
بستن Smart Sharpen.

مرحله 10: حالت ترکیبی Smart Sharpen را به Luminosity تغییر دهید

و در نهایت، چه با Smart Sharpen یا Unsharp Mask یک تصویر را شارپ کنیم، مرحله نهایی همیشه یکسان است. با تغییر حالت ترکیبی فیلتر، باید از مصنوعات رنگی در نسخه تیز شده جلوگیری کنیم .

در پانل لایه ها، Smart Sharpen به عنوان یک فیلتر هوشمند در زیر تصویر ظاهر می شود. با دوبار کلیک کردن روی نماد Blending Options ، گزینه های ترکیب فیلتر را باز کنید :

باز کردن گزینه های ترکیبی فیلتر Smart Sharpen در فتوشاپ

 
روی نماد Blending Options دوبار کلیک کنید.

و در کادر گفتگوی Blending Options، حالت ترکیب را از Normal به Luminosity تغییر دهید . این امر با محدود کردن تأثیر آن به روشنایی پیکسل‌ها، از شفاف‌تر کردن رنگ Smart Sharpen جلوگیری می‌کند.

اگر متوجه شدید که شارپینگ شما خیلی قوی به نظر می رسد، می توانید در اینجا با کاهش Opacity فیلتر Smart Sharpen، آن را کاهش دهید. اما مال خودم را 100% می گذارم. پس از اتمام کار روی OK کلیک کنید تا کادر گفتگو را ببندید:

تغییر حالت ترکیبی Smart Sharpen به Luminosity در کادر گفتگوی Blending Options فتوشاپ

 
تغییر حالت ترکیبی Smart Sharpen به Luminosity.

پیشنهاد شده: سه راه برای ترکیب دو تصویر در فتوشاپ

نحوه روشن و خاموش کردن تیز کردن

برای مقایسه نسخه اصلی و شارپ تصویر خود، Smart Sharpen را با کلیک کردن روی نماد نمایان بودن فیلتر هوشمند در پانل لایه‌ها روشن و خاموش کنید:

چگونه فیلتر Smart Sharpen را در فتوشاپ روشن و خاموش کنیم

 
روشن و خاموش کردن افکت تیز کردن.

در سمت چپ تصویر اصلی من تیز نشده است و در سمت راست نتیجه نهایی شارپ شده است:

تصویر نهایی شارپ شده با استفاده از فیلتر Smart Sharpen در فتوشاپ

 
نسخه تیز نشده (سمت چپ) و Smart Sharpened تصویر (راست).
 

و حالا ما آن را در اختیار داریم! به این ترتیب می توان تصاویر را با استفاده از فیلتر Smart Sharpen در فتوشاپ شارپ کرد!

برای آموزش های بیشتر فتوشاپ به بخش ویرایش عکس ما مراجعه کنید. و فراموش نکنید، همه آموزش های ما اکنون برای دانلود به صورت PDF در دسترس هستند !