طراحی روشنایی دفتر کار

 

 

طرح روشنایی دفتر لندن ماکس فوردهام

توسط نیک کرامپ

28 آگوست 2018

هنگامی که ما سیستم های روشنایی را برای مشتریان خود طراحی می کنیم، به ایجاد یک محیط سالم اهمیت زیادی می دهیم. اخیراً، ما توانستیم با طراحی نصب نورپردازی جدید خود در روتوندا (دفتر مکس فوردهام در لندن) این رویکرد را برای خودمان اعمال کنیم.

گروه معماری مشاور

ما طرح نورپردازی جدید خود را برای ارائه چندین مزیت طراحی کردیم، از جمله:

  • بهره وری انرژی بیشتر
  • انعطاف پذیری و کنترل کاربر
  • یک محیط سالم تر و رفاه بهتر

در فضای اداری، چراغ‌های کاری کاربردی داریم که هم از طریق حسگرهای PIR برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هم تنظیمات حالت روی میزها کنترل می‌شوند تا به ما امکان انتخاب سطح نور را بدهد. برای تکمیل این نصب معمولی، ما سیستمی را برای روشنایی بیودینامیک در ارتباط با روانشناس محیطی داخلی خود، هنری پلی، و با استراتژی رفاه دفتر خود توسعه دادیم.

ما می‌دانیم که به‌عنوان یک گونه، با واقعیت‌های فیزیکی محیط خود، و به‌ویژه تغییر ماهیت نور روز آشنا هستیم. بسیاری از فرآیندهای بدن ما از ترشح هورمون به فشار خون را هدایت می کند. بنابراین، نورپردازی که می‌تواند تغییرات تن، روشنایی و توزیع نور طبیعی را تکرار کند، می‌تواند به ما کمک کند که کارآمدتر، سالم‌تر و همچنین بهتر بخوابیم.

شواهد زیادی برای حمایت از این فرض وجود دارد، اگرچه جزئیات - به ویژه در مورد اینکه چرا مغز ما سیگنال های خاصی را به بدن ارسال می کند - به خوبی درک نشده است. بنابراین، ما نه تنها از این فرصت استفاده کرده‌ایم تا سیستمی بیودینامیک ارائه دهیم که به بهترین نحو کار می‌کند، بلکه سیستمی که می‌تواند برنامه‌ریزی شود تا به ما اجازه دهد راه‌های جدیدی برای بهبود سلامت فیزیولوژیکی و روانی بررسی کنیم. هنگامی که این تابستان به پایان می رسد و شب ها شروع می شود، ما می توانیم این طرح ها را امتحان کنیم و ببینیم که چگونه کار می کنند، محیط بهتری در دفتر برای خود ایجاد می کنیم و درس هایی را می آموزیم که می توانیم در پروژه های آینده خود به کار ببریم.


حالت پایه - تنوع تونال

این مدل پایه ای است که در حال حاضر در حال اجرا هستیم. دمای رنگ حلقه چراغ ها در هر طبقه با توجه به چیزی که می توانیم انتظار داشته باشیم در بیرون پیدا کنیم تغییر می کند. ثابت شده است که نورهایی مانند این به افراد کمک می کند در طول روز هوشیارتر باشند و در شب نیز بهتر بخوابند.

 

حالت پیشرفته - ردیاب خورشیدی

این شامل استفاده از چراغ ها به عنوان یک ساعت خورشیدی است که حرکت خورشید را در اطراف روتوندا ردیابی می کند و حلقه نورها را بر این اساس روشن می کند. می دانیم که دمای رنگ نور تنها چیزی نیست که به عملکرد خوب ما کمک می کند، بلکه نور مستقیم خورشید و تغییرات آن نیز مهم هستند. بنابراین ما تلاش می کنیم تا زمانی که می توانیم مقداری را در داخل ساختمان خود نگه داریم - از این رو ما یک حالت پیشرفته را اضافه کرده ایم که موقعیت خورشید و توزیع نور را در آسمان به حرکت در می آورد.

ما این را در اواخر سال امتحان خواهیم کرد، و مهندسان ما باید بتوانند به بالا نگاه کنند و بفهمند که خورشید کجاست، حتی بدون هیچ نمایی از آسمان.

راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد - نور یک حلقه در یک زمان، رنگ آمیزی هر حلقه برای مطابقت با خورشید و آسمان در آن زمان، یا استفاده از یک پالت در حال تغییر رنگ‌های سفید. ما همچنین باید تصمیم بگیریم که در شب چه کاری انجام دهیم (می‌توانیم یک ردیاب ماه داشته باشیم، به حرکت خورشید نگاه کنیم، اگرچه نمی‌توانیم آن را از پنجره ببینیم، یا فقط روشنایی را ثابت نگه داریم).

       


ما در ماه‌های آینده برخی از برنامه‌ها را امتحان می‌کنیم تا ببینیم که آیا این برنامه‌ها پیشرفت‌های بزرگ‌تری را در رفاه ما ارائه می‌دهند تا صرفاً تغییر تن صدا.

امیدواریم نتایج موفقی را گزارش کنیم.

نیک کرامپ یک شریک ارشد و رئیس تیم Light+Air است. او در دفتر ما در لندن مستقر است و می توان با شماره 020 7267 5161 و از طریق ایمیل به آدرس  n.cramp@maxfordham.com تماس گرفت .