عوامل طلاق

 

 

طلاق چقدر رایج است و دلایل آن چیست؟

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

طلاق چقدر رایج است؟

 

طلاق در ایالات متحده بسیار رایج است و تقریباً نیمی از ازدواج ها به طلاق یا جدایی دائمی ختم می شود. نشان داده شده است که تعهد عامل روشنی در کنار هم ماندن برخی از زوج هاست. مواردی وجود دارد که طلاق ضروری است، اما کسانی که در شرایط دیگر هستند اغلب بعداً نشان می‌دهند که آرزو می‌کنند قبل از طلاق بیشتر تلاش می‌کردند. عوامل زیادی وجود دارد که زوجین را در معرض خطر بالاتر طلاق قرار می دهد. دانستن برخی از آمارها و یافته های ذکر شده در زیر ممکن است مفید باشد.

 

 

چند درصد از ازدواج ها به طلاق ختم می شود؟


محققان تخمین می زنند که 40 تا 50 درصد از ازدواج های اول به طلاق یا جدایی دائم و حدود 60 تا 65 درصد از ازدواج های دوم به طلاق ختم می شود. اگرچه طلاق همیشه بخشی از جامعه آمریکا بوده است، طلاق در 50 سال گذشته رایج تر شده است. تغییرات در قوانین طلاق را بسیار آسان کرده است. بالاترین میزان طلاق ثبت شده در دهه 1970 و اوایل دهه 1980 بوده است. از آن زمان میزان طلاق کاهش یافته است، اما همچنان بالاست.

 

 

چه عواملی با افزایش خطر طلاق مرتبط است؟


در طول سال‌ها، محققان عوامل خاصی را تعیین کرده‌اند که افراد را در معرض خطر بالاتر طلاق قرار می‌دهد: ازدواج در سنین پایین، تحصیلات و درآمد محدود، زندگی مشترک قبل از ازدواج، بارداری قبل از ازدواج، عدم وابستگی مذهبی، داشتن یک خانواده مطلقه و احساسات ناامنی

 

سن جوانی. ازدواج در سنین پایین احتمال طلاق را به خصوص در سال های اولیه ازدواج افزایش می دهد.

 

آموزش کمتر. تحقیقات نشان می دهد که کسانی که حداقل تحصیلات دانشگاهی دارند (در مقایسه با دبیرستان یا پایان ندادن دبیرستان) شانس کمتری برای طلاق دارند.

 

درآمد کمتر. داشتن درآمد متوسط ​​می تواند به زوج ها کمک کند تا از استرسی که ممکن است منجر به طلاق شود دوری کنند.

 

زندگی مشترک قبل از ازدواج. به نظر می‌رسد زوج‌هایی که قبل از ازدواج با هم زندگی می‌کنند، در صورت ازدواج شانس بیشتری برای طلاق دارند، اما این خطر بیشتر در مورد کسانی است که با چندین شریک زندگی مشترک داشته‌اند. یک باور رایج این است که زندگی مشترک قبل از ازدواج فرصتی را برای شناخت بهتر یکدیگر فراهم می کند، اما تحقیقات نشان می دهد کسانی که قبل از ازدواج با هم زندگی می کنند قبلاً نسبت به طلاق نرمی نشان داده اند. همین ملایمت نسبت به طلاق همان چیزی است که زوجین را در معرض خطر قرار می دهد. با این حال، برخی از هشدارها در مورد این یافته ها وجود دارد. تحقیقات نشان می‌دهد زوج‌هایی که نامزد می‌کنند و سپس با هم زندگی می‌کنند، دیگر در معرض خطر طلاق آینده نیستند. تعهد آنها به ازدواج خطر طلاق آینده را کاهش می دهد.

 

بچه دار شدن و بارداری قبل از ازدواج. بچه دار شدن و بارداری قبل از ازدواج به طور قابل توجهی احتمال طلاق در آینده را افزایش می دهد.

 

بدون وابستگی مذهبی محققان تخمین زده اند که احتمال طلاق در افرادی که وابستگی مذهبی دارند در مقایسه با کسانی که به هیچ گروه مذهبی تعلق ندارند، کمتر است.

 

طلاق والدین متأسفانه، تجربه طلاق والدین، خطر طلاق را دو برابر می کند. و اگر همسر شما نیز طلاق والدین خود را تجربه کرده باشد، خطر طلاق شما سه برابر می شود. این بدان معنا نیست که شما مستعد این نیست که ازدواجتان به طلاق ختم شود، فقط ممکن است لازم باشد از روندهای ازدواج خود آگاهی بیشتری داشته باشید و برای یک ازدواج موفق بیشتر تلاش کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه ازدواج سالم به چه معناست اینجا را کلیک کنید.

 

 

رایج ترین دلایلی که افراد برای طلاق خود بیان می کنند چیست؟


تحقیقات نشان داده است که متداول ترین دلایلی که افراد برای طلاق می آورند عبارتند از عدم تعهد، مشاجره زیاد، خیانت، ازدواج در سنین پایین، انتظارات غیر واقعی، عدم برابری در رابطه، عدم آمادگی برای ازدواج و سوء استفاده. بسیاری از دلایل رایجی که مردم برای طلاق خود بیان می کنند، می تواند زیر چتر این باشد که دیگر عاشق نباشند. تحقیقات نشان می دهد که ماهیت عشق در طول زمان تغییر می کند. اگر احساس می کنید که از عشق دور شده اید، مشاوره ازدواج ممکن است به ارائه دیدگاه جدیدی کمک کند که به شما در کشف دوباره آن عشق کمک کند.

 

 

چرا تعهد اینقدر مهم است؟


دکتر اسکات استنلی، محقق و درمانگر برجسته ازدواج، تعهد را اینگونه تعریف می کند: «داشتن دیدگاه بلندمدت از ازدواج که به ما کمک می کند تحت تأثیر مشکلات و چالش هایی که روزانه تجربه می کنیم غرق نشویم». وقف شخصی به ازدواجتان مستلزم تمایل واقعی برای کنار هم بودن با همسر در آینده و داشتن هویت به عنوان یک زوج است. وقتی سطح بالایی از تعهد در یک رابطه وجود دارد، ما احساس امنیت بیشتری می کنیم و حاضریم بیشتر بدهیم. توسعه این سطح از تعهد می تواند زمان ببرد زیرا یاد می گیرید طرز فکر خود را تغییر دهید. زمانی که به نظر می رسد سطح تعهد شما در حال محو شدن است، یادآوری لحظات خوب در رابطه می تواند مفید باشد.

 

 

آیا دلایل معتبر روشنی برای طلاق وجود دارد؟


برخی از زوج ها با شرایط بسیار سختی مانند سوء استفاده، خیانت یا اعتیاد مواجه می شوند. هر یک از این موقعیت ها مستحق توجه ویژه است:

 

سو استفاده کردن

وقتی الگوی سوء استفاده در ازدواج یا خانواده وجود دارد، جای تعجب نیست که شواهدی وجود داشته باشد که پایان دادن به ازدواج معمولاً برای همه افراد درگیر بهترین است. در حالی که برخی از همسران قادر به پایان دادن به آزار و غلبه بر آزار هستند، همسران و فرزندان مورد آزار معمولاً زمانی که ازدواج پایان می یابد، وضعیت بهتری دارند.


با این حال، گاهی اوقات پایان دادن به ازدواج با همسر بدسرپرست می تواند خطرناک باشد. احتمالاً ایده خوبی است که با یک پناهگاه خشونت خانگی در جامعه خود کار کنید تا به شما کمک کند تا رابطه را با خیال راحت پایان دهید.
اگر مشکوک هستید که شما (یا کسی که می‌شناسید) در یک رابطه توهین‌آمیز هستید، ممکن است بخواهید به این صفحه وب در نشانه‌های سوء استفاده نگاه کنید. همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر و کمک، می توانید به خط تلفن ملی خشونت خانگی به شماره 800-799-7233 دسترسی داشته باشید یا از وب سایت آنها به آدرس http://www.thehotline.org/ دیدن کنید.

 

خیانت

اکثر آمریکایی ها می گویند اگر همسرشان به آنها خیانت کند به ازدواج خود پایان می دهند. با این حال، بسیاری از زوج‌ها (۵۰ تا ۶۰ درصد) که در زندگی زناشویی خود با خیانت روبرو شده‌اند، اراده و قدرت لازم برای با هم ماندن را پیدا می‌کنند.


یک منبع عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهبودی پس از خیانت زناشویی، کتاب «گذر از ماجرا: برنامه ای برای کمک به شما در مقابله، درمان و حرکت در کنار هم یا جدا» است.


همچنین، کمک گرفتن از یک مشاور ازدواج آموزش دیده و/یا یک رهبر مذهبی متعهد را در نظر بگیرید که به شما کمک می کند تا در بهبودی، تصمیم گیری برای انجام چه کاری و ترمیم ازدواج، اگر تصمیم دارید با هم بمانید، کمک بگیرید. بهبودی از خیانت بدون کمک می تواند بسیار دشوار باشد.

 

اعتیادها

اعتیاد می تواند به اشکال مختلفی مانند الکل، مواد مخدر، قمار یا پورنوگرافی ظاهر شود.

اگر با اعتیاد مواجه هستید یا همسرتان از اعتیاد رنج می برد، می توانید از سازمان هایی مانند الکلی های گمنام و معتادان گمنام کمک بگیرید.

در برخی موارد، فرد معتاد می تواند بهبود یابد و ازدواج قابل ترمیم است. در موارد دیگر، بهتر است همسر و فرزندان از معتاد جدا شوند تا ببینند آیا می توان پیشرفت کرد یا خیر. هر فردی شرایط منحصر به فردی دارد و باید تصمیم بگیرد که چه چیزی برای او مناسب است. مجدداً به یک متخصص آموزش دیده و/یا یک رهبر مذهبی مراجعه کنید تا به شما کمک کند تا بدانید چگونه می توانید به بهترین شکل وضعیت خود را مدیریت کنید.


پشتیبانی تحقیق را اینجا بیابید.