5 اپلیکیشن رایگان طراحی

 

5 بهترین برنامه رایگان CAD برای اندروید

 

مترجم : گروه معماری مشاور

در اینجا لیستی از بهترین برنامه های CAD رایگان برای اندروید آمده است. با استفاده از این برنامه ها می توانید مدل های دو بعدی و سه بعدی را که با فرمت های مختلف فایل CAD حمل می شوند مشاهده کنید. برخی از فرمت‌های CAD که این برنامه‌ها پشتیبانی می‌کنند عبارتند از DWG، DXF، STP و IGS . برای مشاهده و تجزیه و تحلیل یک مدل CAD، این برنامه ها ابزارهایی مانند جهت گیری مدل لمسی، زوم، حرکت و غیره را ارائه می دهند. علاوه بر آن، شما همچنین حالت های مشاهده را در برخی از برنامه ها مانند جامد، بافت و قاب سیمی برای تجزیه و تحلیل بیشتر مدل دریافت می کنید. مشابه ابزارهای مشاهده، می توانید ابزارهای ویرایش مدل و حاشیه نویسی را پیدا کنید. با استفاده از ابزارهای حاشیه نویسی و ویرایش، کاربران می توانندساختار اصلی یک مدل را ویرایش کنید، متن را به مدل اضافه کنید، سطح مدل را اصلاح کنید، و غیره. همچنین در اکثر برنامه‌ها ابزارهای لایه‌ها را دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهند روی مدل‌های چند لایه کار کنید. به علاوه، شما همچنین می توانید از آن برای مشاهده تمام یا لایه های خاصی از یک مدل استفاده کنید.

 گروه معماری مشاور

پس از مشاهده و ویرایش یک مدل، می توانید مدل را در قالب اصلی در همه برنامه ها ذخیره کنید. اگرچه گزینه هایی برای تغییر فرمت نیز در برخی از برنامه ها وجود دارد. در برخی از برنامه‌ها، یک ویژگی کاربردی وارد کردن ابری نیز دریافت می‌کنید که به شما امکان می‌دهد فایل‌های CAD را از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری مانند Google Drive، Dropbox و غیره وارد کنید. به طور کلی، استفاده از همه این برنامه‌ها بسیار ساده است. برای دانستن بیشتر در مورد این برنامه ها، فهرست را مرور کنید.

برنامه های CAD مورد علاقه من برای اندروید:

CAD Assistant  برنامه مورد علاقه من است زیرا تمام ابزارهای ضروری برای مشاهده و تجزیه و تحلیل فایل های CAD با فرمت های مختلف را ارائه می دهد. به علاوه، بر خلاف سایر برنامه های مشابه، هیچ محدودیتی را اعمال نمی کند.

همچنین می‌توانید فهرست‌های بهترین نرم‌افزار  CAD Viewer ،  نرم‌افزار CAD و  نرم‌افزار متن باز 3D CAD را برای ویندوز بررسی کنید.

 

CAD Assistant

CAD Assistant یک برنامه رایگان CAD برای اندروید است. این اساسا یک برنامه نمایشگر CAD است که در آن می توانید فایل های CAD را با فرمت های مختلف مانند BREP، IGES، STEP و PLY مشاهده کنید. برای مشاهده صحیح یک مدل، ابزارها و حالت های مختلف مشاهده را ارائه می دهد که هر کسی می تواند به راحتی از آنها استفاده کند. بیایید نگاهی کوتاه به ویژگی های اصلی این برنامه CAD برای اندروید بیاندازیم.

ویژگی های اصلی:

  • باز کردن فایل : با استفاده از آن، می توانید به صورت دستی یک فایل CAD ذخیره شده محلی را در این برنامه مرور و بارگذاری کنید. توصیه می شود برای جلوگیری از ناپایداری و خرابی از یک فایل CAD با حجم کمتر از 50 مگابایت استفاده کنید.

  • حالت نمایش و نمای مواد : با استفاده از این بخش، می‌توانید بین مدل‌های مختلف مشاهده مانند متریال، بافت، انحراف، قاب سیمی، سایه‌دار مسطح و غیره جابجا شوید.

  • Slice : با استفاده از این ابزار می توانید یک مدل سه بعدی را از وسط برش دهید یا ساختار داخلی را مشاهده کنید.

  • اندازه گیری : از طریق این ابزار، می توانید فاصله بین هر دو نقطه را در یک مدل پیدا کنید.

  • Touch Orientation : این برنامه همچنین به کاربران اجازه می دهد جهت یک مدل سه بعدی را با لمس و حرکت انگشت روی صفحه تغییر دهند.

  • ذخیره : از آن برای ذخیره یک مدل در فرمت اصلی یا در برخی فرمت های دیگر مانند PLY، STL، OBJ، MSH، WRL و غیره استفاده کنید.

افکار نهایی:

این یکی از بهترین برنامه های رایگان CAD برای اندروید است که در آن می توانید فایل های CAD را با فرمت های مختلف مشاهده و تجزیه و تحلیل کنید.

برای دانلود این اپلیکیشن بر روی لینک های زیر بزنید :

HOME PAGE

 

PLAY STORE PAGE

CAD Pockets

CAD Pockets یک برنامه رایگان CAD برای اندروید و iOS است. با استفاده از این برنامه می توانید طرح های دو بعدی و سه بعدی موجود در فرمت های فایل CAD یعنی DXF، DWG و DWF را مشاهده و ویرایش کنید . علاوه بر این، شما همچنین می توانید طرح های موجود در یک فایل PDF را مشاهده و ویرایش کنید. برای ویرایش طرح های CAD، ابزارهای مختلف ترسیم، اندازه گیری و لایه را ارائه می دهد . اکنون، ویژگی های اصلی این برنامه را بررسی کنید.

ویژگی های اصلی:

  •  پشتیبانی Local and Cloud Storage : در این برنامه می توانید فایل های CAD را به صورت محلی و همچنین ذخیره شده در فضای ابری (Google Drive، Dropbox، OnliDrive و غیره) اضافه کنید.

  • حالت مشاهده : با استفاده از حالت‌های مشاهده، می‌توانید چشم‌انداز دوبعدی و سه بعدی یک طرح وارداتی را مشاهده کنید. به علاوه، ابزارهایی برای تغییر جهت یک طرح نیز در آن وجود دارد.

  • ابزار ویرایش : این برنامه ابزارهای ویرایش مختلفی را ارائه می دهد که از طریق آنها می توانید اشکال جدید را روی طرح های موجود بکشید، متن را روی طرح اضافه کنید، طرح ها را ادغام کنید و موارد دیگر.

  • ابزار اندازه گیری : با استفاده از ابزارهای اندازه گیری، می توانید فاصله، زاویه و شعاع یک طرح را اندازه گیری کنید.

  • لایه‌ها : با استفاده از لایه‌ها، می‌توانید روی چندین لایه از یک طرح کار کنید که بعداً در صورت نیاز می‌توانید آنها را ادغام کنید.

  • Export : پس از انجام تمام تغییرات در طراحی CAD، می توانید آن را در قالب تصویر JPEG صادر کنید.

محدودیت ها:

  • بسیاری از ویژگی های این برنامه مانند فرمت های صادراتی (DWF و PDF)، همکاری غیرفعال، لایه های محدود و غیره قفل هستند. برای باز کردن تمام ویژگی ها، باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید.

افکار نهایی:

این یکی دیگر از برنامه های CAD خوب برای اندروید است که در آن می توانید فایل های CAD را مشاهده و ویرایش کنید.

برای دانلود این اپلیکیشن بر روی لینک های زیر بزنید :

HOME PAGE

 

PLAY STORE PAGE

GnaCAD

GnaCAD یکی دیگر از برنامه های CAD رایگان برای اندروید است. با استفاده از این برنامه می توانید فایل های CAD دو بعدی و سه بعدی با فرمت های DXF و DWG را مشاهده و ویرایش کنید. به علاوه، می‌توانید فایل‌های ذخیره‌شده محلی و ذخیره‌شده در فضای ابری را در این برنامه بارگیری کنید. مجموعه خوبی از ابزارهای مشاهده و ویرایش مدل نیز در آن وجود دارد که هر کسی می تواند به راحتی از آنها استفاده کند. بیایید نگاهی کوتاه به ویژگی های اصلی این برنامه بیندازیم.

ویژگی های اصلی:

  • Modify : این بخش دارای ابزارهای مختلف ویرایش (explode، chamfer، fillet، join، break و غیره) برای ویرایش جنبه های مختلف یک مدل سه بعدی است.

  • ابعاد : از طریق این ویژگی می‌توانید اجزا را تراز کنید، قطر اجزا را بگیرید، مختصات را مشخص کنید و غیره.

  • اندازه گیری : همانطور که از نام آن پیداست، برای اندازه گیری جنبه های مختلف یک مدل CAD مانند اندازه گیری مساحت، اندازه گیری زاویه، اندازه گیری فاصله و غیره استفاده می شود.

  • Insert : با این ویژگی می توانید تصاویر، طرح های بلوک، پوشش و پیوست ها را به یک مدل CAD درج کنید.

  • اشتراک‌گذاری و صادرات : پس از تکمیل طراحی، می‌توانید آن را در قالب‌های PDF، DWG و DXF صادر کنید.

محدودیت:

  • این برنامه تبلیغات را در رابط کاربری خود نشان می دهد.

افکار نهایی:

این یکی دیگر از برنامه های CAD خوب برای اندروید است که به کاربران امکان مشاهده و ویرایش فایل های CAD با فرمت های مختلف را می دهد.

برای دانلود این اپلیکیشن بر روی لینک های زیر بزنید :

HOME PAGE

 

PLAY STORE PAGE

ARES Touch

ARES Touch یکی دیگر از برنامه های CAD رایگان برای اندروید و iOS است. با استفاده از این برنامه می توانید مدل های دو بعدی و سه بعدی یک فایل DWG را مشاهده کنید. به غیر از DWG، هیچ فرمت فایل دیگری را پشتیبانی نمی کند. برای مشاهده مدل ها، ابزارهای مختلف مشاهده و جهت یابی را ارائه می دهد. همچنین دارای ابزارهای ویرایشی مختلفی است اما شما نمی توانید از آنها استفاده کنید زیرا فقط برای مشترکین ممتاز در دسترس هستند. اکنون، ویژگی های اصلی این برنامه را بررسی کنید.

ویژگی های اصلی:

  • View : این بخش دارای ابزارهای مختلف مشاهده است که از طریق آنها می توانید یک مدل را از جهات مختلف مشاهده کنید، جهت یک مدل را تغییر دهید، مدل را جابجا کنید، روی یک مدل بزرگنمایی کنید و مدل را بازسازی کنید (بازسازی) .

  • Layer Tools : با استفاده از ابزارهای لایه، می توانید همه یا لایه های انتخاب شده یک مدل را در یک زمان مشاهده کنید.

  • Save As : پس از مشاهده و تجزیه و تحلیل یک مدل CAD، می توانید آن را در فرمت فایل DWG ذخیره کنید.

محدودیت ها:

  • این نسخه رایگان ARES Touch محدودیت‌های مختلفی مانند ویرایش غیرفعال، غیرفعال کردن صادرات به PDF و غیره را اعمال می‌کند. برای حذف محدودیت‌ها، باید یک اشتراک ممتاز در این برنامه خریداری کنید.

افکار نهایی:

این یکی دیگر از برنامه های CAD مناسب برای اندروید است که می توانید از آن برای مشاهده و تجزیه و تحلیل مدل های 2 بعدی و سه بعدی CAD استفاده کنید.

برای دانلود این اپلیکیشن بر روی لینک های زیر بزنید :

HOME PAGE

PLAY STORE PAGE

 

 

CorelCAD Mobile

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

CorelCAD Mobile  یکی دیگر از برنامه های CAD رایگان برای اندروید است. با استفاده از این برنامه، می توانید مدل های 2 بعدی و 3 بعدی CAD با فرمت فایل DWG را مشاهده و حاشیه نویسی کنید. در این برنامه، می‌توانید فایل‌های DWG را مستقیماً از سرویس‌های ذخیره‌سازی آنلاین مانند Google Drive، OneDrive و غیره وارد کنید. اکنون، ویژگی های اصلی این برنامه CAD برای اندروید را بررسی کنید.

ویژگی های اصلی:

  • ابزارهای مشاهده : برای مشاهده و تجزیه و تحلیل یک مدل، این برنامه ابزارهایی مانند حرکت ، بزرگنمایی، نمایش بازنشانی، جهت گیری مدل لمسی و غیره را ارائه می دهد.

  • ابزار حاشیه نویسی : برای حاشیه نویسی یک مدل، ابزارهای ترسیم و حاشیه نویسی را ارائه می دهد که از طریق آن می توانید متن، خطوط، چند خط، اضافه کردن یک یادداشت ساده، اضافه کردن رهبر و غیره را روی یک مدل اضافه کنید.

  • Save As : پس از حاشیه نویسی یک مدل، می توانید آن را در فرمت فایل DWG ذخیره کنید.

محدودیت ها:

  • در این نسخه رایگان CoralCAD ​​Mobile، نمی توانید یک مدل را ویرایش کنید یا آنها را در قالب PDF صادر کنید . برای حذف این محدودیت ها، باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید.

افکار نهایی:

این یکی دیگر از برنامه های ساده برای استفاده CAD برای اندروید است که می توانید از آن برای مشاهده و حاشیه نویسی یک فایل DWG استفاده کنید.

برای دانلود این اپلیکیشن بر روی لینک های زیر بزنید :

HOME PAGE

 

PLAY STORE PAGE