انواع نمای ساختمان

 

 

انواع نمای ساختمان (قسمت سوم)

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

نمای ساختمان

 


نمای ساختمان عنکبوتی

نمای اسپایدر ترکیبی زیبا از فولاد و شیشه است که از فولاد به عنوان سازه نگهدارنده و نوشیدنی به عنوان نما استفاده می شود. شیشه های به کار رفته در این نما دو جداره و لمینت بوده و فاصله 1 تا 1.5 سانتی متری بین آینه ها با چسب های سیلیکونی بی رنگ پر شده است. زیرا فریم استفاده نمی شود و به هیچ وجه دید به بیرون را سخت نمی کند و شفافیت و روشنایی از مزیت های قابل توجه این نما است. از آنها در نمای ساختمان های تجاری و اداری بلندمرتبه استفاده می شود.

لوور آلومینیومی

لوور پنجره ای با تیغه های افقی است که از تابش مستقیم نور خورشید به ساختمان جلوگیری می کند. نمای آلومینیومی لوور یکی از آن نماهای منحصر به فرد است و در صرفه جویی در مصرف انرژی کارایی بالایی دارد. آلومینیوم لوور فقط برای نمای ساختمان نیست. همچنین می توان از آن برای سقف ها استفاده کرد.

 

نمونه پروژه های گروه معماری مشاور

 

نماهای بایرامیکس

این یک سیستم پوشش تزئینی است که برای نماهای داخلی و خارجی استفاده می شود. نمای بایرامیکس یکی از نماهای تزیینی است که از سنگدانه ها، رنگ ها، رزین های طبیعی و مصنوعی قابل اجرا بر روی سطوح مختلف فلزی، چوبی، سیمانی و آجری می باشد. نمای بایرامیکس با تنوع رنگی بالا،قابلیت شستشو با آب،پوشش سطحی یکنواخت،نظافت آسان.

پس از اجرا و خشک شدن ظاهری سنگ تزئینی به خود می گیرد. سختی، مقاومت مکانیکی، فیزیکی، شیمیایی مواد تشکیل دهنده بالا بوده و ماندگاری رنگ و میزان انسجام ذرات در مدت طولانی کاهش نمی یابد. این نما به دلیل مقاومت کم در برابر عوامل مختلف زیبایی خود را در مدت کوتاهی از دست می دهد.

  1. تنوع رنگ
  2. آسان برای استفاده
  3. نگهداری و تعمیر آسان
  4. قابلیت شستشو با آب

نمای ساختمان چوبی

یکی از زیباترین نماهای ساختمان، نمای چوبی است که این روزها در ساخت خانه های مدرن استفاده می شود. ترکیب چوب با مصالح دیگر مانند فلز و شیشه باعث می شود الوارهای فرآوری شده بهترین انتخاب برای نما هستند زیرا در برابر حشرات، رطوبت و آتش مقاوم بوده و عمر نما را افزایش می دهند. به عنوان مثال، نمای چوبی ترمووود یا نمای ترمووود یکی از زیباترین و بادوام ترین نماهای چوبی است که زیبایی استثنایی برای ساختمان دارد.

نما ETICS

نمای ETICS نوعی نمای عایق برای ساختمان است که از آن در برابر رطوبت، گرما و سرما محافظت می کند. از جمله عایق های استفاده شده برای این نما می توان به فوم پلی استایرن و پشم معدنی اشاره کرد. وجود این عایق ها هزینه های سرمایش و گرمایش ساختمان را به میزان قابل توجهی به حداقل می رساند.
پوشش نهایی نمای ETICS می تواند چوب، آجر لعابدار، فلز باشد.

 

نمونه پروژه های گروه معماری مشاور

 

نما سرامیک

نمای سرامیک نیز یکی از انواع نماهایی است که در طراحی ساختمان کاربرد فراوانی دارد. سرامیک های چینی زیر مجموعه ای از کاشی و سرامیک هستند با این تفاوت که در دمای بالاتر (نزدیک به 1400 درجه سانتیگراد) نسبت به کاشی های معمولی پخته می شوند و با فشار بالا تولید می شوند.

به طور کلی نمای سرامیک با دو روش نصب خشک یا مهار شده و روش نصب مرطوب یا چسبی انجام می شود.

  1. ضد آب است
  2. دارای تنوع طرح و رنگ بی نظیری است
  3. قدرت بدنی آن بالاست
  4. در برابر یخ زدگی مقاوم خواهد بود
  5. نسوز بودن خیلی مهم نیست

نمای ساختمان معدنی

نمای معدنی ترکیبی از سنگ های معدنی، گرانیت سفید و سنگ مرمر با گچ است. از مزایای آن می توان به مقرون به صرفه بودن، سرعت اجرا بالا، سازگاری با محیط زیست، تنوع رنگ و طرح و دوام آن اشاره کرد. ما را به آتش نشان دادند.

یکی از مهمترین معایب نمای معدنی عدم مقاومت آن در برابر رطوبت است. در نتیجه به مرور زمان آسیب جدی می بیند.

نوعی نما دارای خاصیت ضد آب است که در آن از الیاف مصنوعی، اکسید تیتانیوم استفاده شده است. بنابراین برای استفاده در نمای بیرونی بسیار مناسب است.

نمای ساختمان فلزی کششی

فلز منبسط شده یا فلز کششی به صفحات فلزی (آهن، آلومینیوم، فولاد، برنج و مس) اطلاق می شود. فرآیند تولید برش داده می شود و سپس به روش خاصی کشیده می شود. بر خلاف انواع توری سیمی که به هم بافته می شوند، چنین توری های کششی یک تکه هستند و از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند.

پانل های فلزی کششی با ضخامت ها و قطر های مختلف در رنگ های متنوع به صورت آماده ارسال می شود. به دلیل داشتن نمای سه بعدی یا گسترده، دیدگاه های خلاقانه ای را در اختیار معماران و سازندگان قرار می دهد.

 

نمونه پروژه های گروه معماری مشاور

 

نمای MONOLITH

ترکیبی از ذرات مرمر، گرانیت، کوارتز با رنگ های کاملا طبیعی با رزین ها، روان کننده ها و مواد مخصوص

  1. مزایای نمای یکپارچه
  2. سرعت اجرای آن از نماهای سنگی و آجری بیشتر است
  3. آنها سبک وزن، کمی ضخیم تر و انعطاف پذیرتر هستند
  4. ضد آب هستند و در برابر نفوذ آب مقاوم هستند

نمای بتن اکسپوز

یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی در بتن. بتن اکسپوز یعنی نمای بتنی یا بتن اکسپوز نوع جدیدی از بتن است. با تغییر مواد کامپوزیت و روش تولید آن، محصولات جدیدی با کاربردهای جدید ایجاد شده است.

این بتن دارای سطحی صیقلی و صاف است به طوری که امکان اجرای پوشش دیگری بر روی سطح آن وجود ندارد. کیفیت پوشش نهایی این ماده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در نتیجه پانل های بتنی اکسپوز یکی از جدیدترین مصالح نمای ساختمان هستند که نمایانگر سبک مدرن و نمایانگر به روز بودن ساختمان است.

 

پوشش نانو

یکی از جدیدترین روش های مورد استفاده در نمای ساختمان، استفاده از نانو پوشش نامرئی و بسیار نازک روی نما می باشد. دارای ویژگی های مختلفی مانند عدم جذب رطوبت، مقاومت در برابر آتش، مقاومت در برابر گرما و سرما می باشد. هنگامی که از پوشش نانو در نما استفاده شود، نما را در برابر انواع عوامل محیطی که باعث آسیب می شود مقاوم می کند.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛