آموزش اسکچاپ (مبتدی10) - 5 اشتباه اسکچاپ برای مبتدی

 

 

5 اشتباه اسکچاپ که هر مبتدی مرتکب می شود (و نحوه اجتناب از آنها)

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

وقتی برای اولین بار شروع به کار می کنید، ممکن است به راحتی دچار اشتباهات Sketchup شوید و ندانید به کجا باید مراجعه کنید! در این مقاله، پنج اشتباه بزرگی که مبتدیان مرتکب می شوند را مرور می کنیم. ما همچنین نکات مفیدی را به شما ارائه خواهیم کرد تا بتوانید در آینده از اشتباهات مشابه جلوگیری کنید. این نکات ساده را دنبال کنید تا بتوانید روند کار و مدل سازی خود را به طور موثر افزایش دهید. شما در کمترین زمان یک حرفه ای Sketchup خواهید بود!

 

 

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/3AAinsOhSkA

 

 

 

اشتباهات اسکچاپ

 


1. کسب و کار چسبنده

 

هنگام مدل‌سازی اشیا در اسکچاپ، باید قسمت‌های مختلف را به گروه‌ها و مؤلفه‌ها جدا کنید. در غیر این صورت، نمی‌توانید تک تک قسمت‌های مدل خود را بدون تأثیر بر کل حرکت دهید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

Sketchup mistakes: sticky business

 

 

نحوه رفع آن: اشیایی را که می خواهید به طور مستقل از بقیه مدل جابجا شوند انتخاب کنید. کلیک راست کرده و «ساخت گروه» را انتخاب کنید. حالا وقتی جسم را حرکت می دهید، بقیه مدل را با خود نمی برد.

 

 

 

2. ذخیره بیش از حد از انبار سه بعدی

 

یکی دیگر از رایج ترین اشتباهات اسکچاپ، ذخیره بیش از حد است. اساساً به این معنی است که مجموعه ای از مدل های سه بعدی را از انبار سه بعدی دانلود کنید و آنها را در مدل خود قرار دهید. این می تواند چیز خوبی باشد، اما گاهی اوقات وقتی تازه وارد Sketchup هستید، به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. در نگاه اول، هرگز نمی توانید مطمئن باشید که چه چیزی را دانلود می کنید.

 

به عنوان مثال، در این مدل، ما یک چراغ آویز را دانلود کردیم، اما وقتی روی آن کلیک می کنید، می بینید که کادر آبی رنگ محدود به نور نیست. اگر "هندسه پنهان" را روشن کنید، متوجه خواهید شد که اشیاء دیگری در مدل آویز وجود دارد. این واقعاً می تواند سرعت مدل شما را کاهش دهد زیرا اطلاعات اضافی Sketchup باید بارگیری شود.

 

 

Sketchup mistakes: overstocking

 

 

نحوه رفع آن: روی گروهی که دانلود کرده اید کلیک کنید و اطلاعات اضافی را حذف کنید. اگر تعداد زیادی کامپوننت استفاده نشده در مدل دارید، حتی اگر چیزی در نمای مدلسازی سه بعدی خود نداشته باشید، همچنان به حجم فایل شما اضافه می کنند. برای خلاص شدن از شر آنها می توانید به پنجره > اطلاعات مدل > آمار بروید و روی دکمه «پاکسازی استفاده نشده» کلیک کنید. با این کار از شر اجزای اضافی که در حال حاضر استفاده نمی کنید خلاص می شوید.

 

 

3. آویزان شدن در استایل

 

گاهی اوقات هنگام مدل‌سازی، افراد می‌توانند در ظاهر مدل یا سبکی که برای اضافه کردن انتخاب می‌کنند گرفتار شوند. این واقعاً می تواند زمان بارگذاری را کاهش دهد و هنگام مدل سازی واقعاً ضروری نیست.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

Sketchup Mistakes: getting hung up on style

 

 

نحوه رفع آن: به برگه «styles» در «سینی پیش‌فرض» بروید. در برگه «انتخاب»، از منوی کشویی روی «سبک‌های مختلف» کلیک کنید. اگر به گوشه سمت راست پایین هر سبک نگاه کنید، ممکن است نماد کرونومتر سبز رنگ را ببینید. این نشان می دهد که یک سبک مدل سازی سریع است. سعی کنید هنگام کار از سبک های مدل سازی سریع استفاده کنید و سبک های هنری بیشتری را برای رندرهای نهایی ذخیره کنید. بهترین تمرین این است که یک صحنه "کار" با سبک سریع و صحنه های دیگر با نتیجه نهایی مطلوب تنظیم کنید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

4. مدل سازی همه چیز

 

گرفتار شدن در مدل سازی همه چیز می تواند آسان باشد اما وقت خود را تلف نکنید. به هر حال ممکن است همه چیز را در مدل نبینید.

 

 

Sketchup mistakes: modeling everything

 

 

نحوه رفع آن: مطمئن شوید که پارامترها را در ابتدای پروژه تعریف کرده اید. نماهای خود را زودتر انتخاب کنید و به آنچه در تصویر نهایی خواهید دید فکر کنید. آنچه را که نیاز ندارید یا نمی توانید ببینید، مدل نکنید.

 

 

5. استفاده از ابزارهای بسیار زیاد

 

وقتی افزونه های زیادی دارید، ممکن است با هم تضاد داشته باشند. گاهی اوقات مبتدیان ممکن است در دام عدم یادگیری کامل اسکچاپ بیفتند، بنابراین از اسکچاپ برای یک چیز استفاده می کنند و سپس مدل خود را به برنامه دیگری می برند تا کار دیگری انجام دهند و غیره.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

Sketchup mistakes: too many tools

 

 

نحوه رفع آن: تعداد ابزارهایی را که استفاده می کنید به حداقل برسانید. هرچه ابزارها ساده تر و اساسی تر باشند، بهتر است. سعی کنید هنگام مدل سازی از ابزار به عنوان عصا استفاده نکنید. در عوض، تمام ابزارهای Sketchup را یاد بگیرید و با برنامه آشنا شوید تا بتوانید قبل از رفتن به برنامه دیگر، تا حد امکان در Sketchup کار کنید.

 

 

آیا در Sketchup مبتدی هستید؟ در مورد چه اشتباهات اسکچاپ به کمک نیاز دارید؟ صفحه آموزش ما را برای راهنمایی های مفیدتر بررسی کنید یا در نظر زیر سوال بنویسید!

 

هک مبارک!