آموزش اسکچاپ (مبتدی13) - ایجاد فیس در اسکچاپ

 

 

 

نحوه ایجاد چهره به صورت خودکار | Sketchup Create Faces Q & A

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 



در این پرسش و پاسخ ایجاد چهره در اسکچاپ، ما به یک روش ساده برای ایجاد خودکار چهره در اسکچاپ خواهیم پرداخت. این می تواند یک ترفند مفید برای استفاده در صورتی باشد که یک مدل Wireframe دارید و فقط باید موارد را ببندید. هیچ کس نمی خواهد تمام روز را صرف کشیدن خطوط برای بستن یک شکل کند!

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

طراحی را دیدیم که عاشق استفاده از اسکچاپ است، اما بستن هر مجموعه از خطوط کار بسیار خسته‌کننده‌ای است:

 

"من عاشق اسکچاپ هستم. فایل‌های اتوکد مثلثی‌ام را وارد می‌کنم و سپس با کشیدن خطی در سراسر مثلث بدون چهره، به تمام مثلث‌ها صورت دستی می‌دهم. گاهی اوقات مجسمه های من بیش از 10000 مثلث دارند که باید به آنها صورت بدهم. این یک کار خسته کننده است. یک آزمایش واقعی برای سلامت عقل من آیا یک پلاگین خودکار برای تبدیل سه خط اتصال بدون چهره به یک با چهره وجود دارد؟

 

 

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/NRACqyusAvI

 

 

 

از شنیدن خوشحال خواهید شد، پاسخ "بله" است! در این آموزش کوتاه، نحوه استفاده از افزونه ای به نام Eneroth Face Creator برای ایجاد خودکار چهره را بررسی خواهیم کرد. می‌توانید افزونه Eneroth Face Creator را در اینجا پیدا کنید. اگر برای نصب آن به کمک نیاز دارید، آموزش پلاگین ما را بررسی کنید تا نحوه نصب آسان پلاگین های Sketchup را بیاموزید!

 

 

 

پلاگین Sketchup Create Faces


وارد كردن. ابتدا مدل اتوکد دو بعدی خود را وارد کنید یا چند شکل در اسکچاپ بکشید. اگر این اولین باری است که پلاگین را آزمایش می‌کنید، مطمئن شوید که چهره‌های شکل‌ها را در Sketchup حذف کرده‌اید تا بتوانید نحوه عملکرد افزونه را ببینید. در این مثال، هر مثلث را با زاویه متفاوت و در صفحات جداگانه ترسیم کردیم. به این ترتیب می‌توانیم نشان دهیم که افزونه بدون توجه به سطحی که در آن شکل باشد، چهره‌هایی را برای یک شکل تولید می‌کند.

 

 

Sketchup create faces for triangles

 

 

انتخاب کنید. هنگامی که اشکال خود را ترسیم کردید یا مدل خود را وارد کردید، از ابزار انتخابگر برای انتخاب همه اشکال استفاده کنید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

Extensions > Eneroth Face Creator. به برگه «افزونه‌ها» در نوار منو بروید و «Eneroth Face Creator» را از منوی کشویی انتخاب کنید. می بینید که Sketchup به طور خودکار برای هر یک از اشکال چهره ایجاد می کند. بدون ترسیم خط مورد نیاز است!

 

 

Sketchup create faces extension

 

Sketchup create faces plugin

 

 

البته ممکن است مواقعی پیش بیاید که مدل سه بعدی بسیار پیچیده تری را وارد کنید. خوشبختانه، پلاگین Sketchup create faces دقیقاً با یک شکل سه بعدی کار می کند!

 

Import. مدل سه بعدی خود را به اسکچاپ وارد کنید.

 

 

Sketchup create faces for 3D model

 

 

 

 

انتخاب کنید. از ابزار انتخابگر برای انتخاب کل مدل استفاده کنید.

 

 

Extensions > Eneroth Face Creator. را از منوی کشویی "extensions" انتخاب کنید. مجدداً، مدل شما به طور خودکار برای هر مثلث چهره تولید می کند - مهم نیست که چقدر شکل ممکن است پیچیده به نظر برسد!

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

Sketchup create faces plugin for 3D model

 

 

 

به همین سادگی! فراموش نکنید که قبل از شروع به کار پلاگین Eneroth Face Creator را بگیرید. هنگامی که آن را نصب کردید، می‌توانید چهره‌ها را سریع‌تر از وارد کردن مدل خود ایجاد کنید، در حالی که سلامت عقل خود را حفظ می‌کنید!

 

آیا این آموزش مفید بود؟ استفاده از این افزونه Sketchup create faces بسیار ساده است و به ما کمک می کند زمان زیادی را هنگام مدل سازی از بین ببریم! می خواهیم بدانیم پلاگین Sketchup مورد علاقه شما برای استفاده از چیست؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

 

هک مبارک!