آموزش اسکچاپ (مبتدی15) - کاهش اندازه فایل اسکچاپ

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

چگونه اندازه فایل Sketchup را کاهش دهیم

 

 


چند دلیل وجود دارد که ممکن است بخواهید حجم فایل Sketchup خود را کاهش دهید: شاید شما یک معمار هستید که فایلی را از مشاور دریافت کرده اید و باید برخی از اجزای آن را حذف کنید تا آن را کوچکتر کنید، یا شاید با یک فایل واقعا بزرگ کار می کنید. و شما به سادگی می خواهید آن را کاهش دهید تا کار با آن آسان تر و بارگیری سریع تر باشد.

 

در این آموزش، ما به یک روش ساده برای کاهش حجم فایل خود صرف نظر از دلیل آن می پردازیم!

 

 

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/oH8UjBSYOlk

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 


برای کاهش حجم فایل Sketchup، کامپوننت ها را حذف کنید


Default Tray > Components. اگر به سینی پیش‌فرض در سمت راست صفحه‌نمایش خود بروید، متوجه تب "کامپوننت‌ها" خواهید شد. برای مشاهده لیستی از اجزای مختلف در مدل خود، روی تب کلیک کنید. می توانید شروع به حذف اجزای خاصی کنید که در مدل خود به آنها نیاز ندارید، اما اندازه فایل را به میزان قابل توجهی کوچکتر نمی کند. برای انجام این کار، باید کامپوننت ها را از فایل Sketchup واقعی خود پاک کنید.

 

 

delete components to reduce Sketchup file size

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

SAVE A COPY AS! قبل از ادامه، مطمئن شوید که یک کپی از فایل Sketchup اصلی خود را ذخیره کرده اید! به این ترتیب، اگر در نهایت به کامپوننتی که بعداً حذف کرده اید نیاز پیدا کردید، راهی برای بازگشت به آن دارید. هنگامی که یک سند جدید را ذخیره می کنید، راهی برای بازگشت به نسخه اصلی نخواهید داشت، بنابراین مطمئن شوید که ذخیره کرده اید!

 

Window > Model Info > Statistics. برای ایجاد تفاوت قابل توجه در اندازه فایل Sketchup، باید پنجره "اطلاعات مدل" را باز کنید. به "پنجره" بروید و "اطلاعات مدل" را از منوی کشویی انتخاب کنید. سپس بر روی تب "آمار" کلیک کنید. کادری که می‌گوید «نمایش اجزای تودرتو» را علامت بزنید. این به شما کمک می کند تا آنچه را که در مدل می گذرد تجسم کنید.

 

 

Sketchup file size model info

 

 

Purge Unused. در پنجره "اطلاعات مدل"، روی دکمه "پاکسازی استفاده نشده" کلیک کنید. اگر به اعداد موجود در برگه «آمار» نگاه کنید، ممکن است به نظر خیلی اتفاق نیفتاده باشد، اما در واقع همه مؤلفه‌هایی را که استفاده نمی‌کردید حذف کرد. حالا، اگر ذخیره را بزنید و به اندازه نگاه کنید، باید به طور قابل توجهی کوچکتر از نسخه اصلی باشد.

 

 

purge unused components to reduce Sketchup file size

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

اندازه فایل Sketchup را در برنامه وب کاهش دهید


همچنین می توانید اندازه فایل را در برنامه وب Sketchup کاهش دهید. با باز بودن برنامه، روی نماد "کامپوننت ها" در نوار ابزار سمت راست کلیک کنید تا تب "کامپوننت ها" باز شود. یک دکمه در بالای برگه با نماد بازیافت روی آن وجود دارد. روی این دکمه کلیک کنید تا اجزای استفاده نشده در مدل خود را پاک کنید.

 

اگر برای وارد کردن اجزا به برنامه وب Sketchup به کمک نیاز دارید، می توانید این آموزش را بررسی کنید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

reduce Sketchup file size with web app

 

 

تلاش برای کار با یک فایل بزرگ می تواند خسته کننده باشد، اما با این مراحل آسان می توانید حجم فایل خود را کاهش دهید و زمان کار خود را سرعت بخشید! چه نکات اسکچاپ دیگری را می خواهید یاد بگیرید؟ در نظرات به ما اطلاع دهید!

 

هک مبارک!