آموزش اسکچاپ (مبتدی18) - نحوه تبدیل فایل ها از Sketchup به STL

 

 

نحوه خروجی گرفتن فایل ها از Sketchup به STL

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

آموزش ویدیویی : https://youtu.be/6eSN6mNo_us

 

 

آیا نمی دانید چگونه یک مدل اسکچاپ بگیرید و از آن برای چاپ یک مدل سه بعدی استفاده کنید؟ ساده است! تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک افزونه نصب کنید و فایل خود را از Sketchup به STL صادر کنید. این به شما امکان می دهد مدل اسکچاپ خود را به یک فایل قابل چاپ سه بعدی تبدیل کنید. می‌توانید از مدل موجودی که دارید استفاده کنید یا یکی را از انبار سه بعدی دانلود کنید.

 

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

 

صادرات از Sketchup به STL:


Window > Extension Warehouse. در نوار منوی بالا، روی دکمه "انبار افزونه" کلیک کنید. اگر به هر دلیلی آن نوار را ندارید، به سادگی به "پنجره" بروید و روی "انبار برنامه افزودنی" کلیک کنید. پنجره انبار توسعه ظاهر می شود.

 

 

 

 

جستجوی STL. پس از باز شدن پنجره انبار افزونه، می توانید افزونه را جستجو کنید. ممکن است متوجه گزینه «Sketchup STL» در کادر سمت راست با عنوان «برنامه‌های افزودنی برتر» شوید. شما می توانید آن را از آنجا انتخاب کنید، اما اگر در لیست نیست، فقط می توانید از نوار جستجو استفاده کنید. "STL" را در نوار جستجو در سمت چپ بالای پنجره تایپ کنید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

from sketchup to stl search

 

 

Sketchup STL را انتخاب کنید. پس از وارد شدن به جستجوی خود، دسته ای از گزینه های مختلف ظاهر می شوند. یکی را انتخاب کنید که "Sketchup STL" توسط تیم Sketchup را می گوید. ما می دانیم که این یکی از یک منبع قابل اعتماد است زیرا توسط Sketchup ساخته شده است.

 

 

Sketchup to STL plugin

 

 

نصب. برای نصب افزونه، روی دکمه قرمز رنگ «نصب» در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. پیامی ظاهر می شود که از شما می پرسد آیا می خواهید افزونه را نصب کنید، "بله" را انتخاب کنید. پس از نصب، پیام دیگری ظاهر می شود که به شما اطلاع می دهد با موفقیت نصب شده است. برای ادامه روی "ok" کلیک کنید.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

from Sketchup to STL install button

 

 

File > Export STL. اکنون که افزونه را نصب کرده اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل خود را از Sketchup به STL صادر کنید. برای انجام این کار، به "file" بروید و روی "export STL" کلیک کنید. یک پنجره کوچک با برخی از گزینه های صادرات باز می شود. می‌توانید «فقط صادرات انتخاب فعلی» را انتخاب کنید. اگر چندین مدل در فایل Sketchup خود دارید، این گزینه خوبی است. واحدها و فرمت فایلی که با چاپگر سه بعدی شما کار می کند را انتخاب کنید. (اگر از تنظیمات مطمئن نیستید، ممکن است مجبور شوید با سازنده چاپگر خود تماس بگیرید.)

 

 

Export from Sketchup to STL

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

from Sketchup to STL export options

 

 

Export. هنگامی که تنظیمات صادرات خود را انتخاب کردید، روی "صادرات" ضربه بزنید. سپس می توانید انتخاب کنید که کجا می خواهید فایل خود را ذخیره کنید و سپس روی "ذخیره" کلیک کنید تا به پایان برسد.

 

بسته به نوع چاپگر سه بعدی شما ممکن است مجبور شوید مدل خود را به فایل دیگری صادر کنید، اما فایل های STL بسیار جهانی هستند، بنابراین باید بتوانید از آن برای پروژه های مختلف استفاده کنید.

 

 

from Sketchup to STL 3D model

 

 

اکنون می توانید به راحتی مدل های خود را از Sketchup به فایل های STL صادر کنید! Sketchup افزونه های مفید دیگری نیز دارد که می توانید از آنها برای آسان کردن پروژه های خود استفاده کنید. به دنبال افزونه های بیشتری برای چاپ هستید؟ در اینجا ببینید چگونه می توانید چهره یک مدل را باز کنید. در مرحله بعد چه فایل هایی را پرینت سه بعدی خواهید کرد؟ در قسمت نظرات پایین ما را آگاه کنید!

 

 

هک مبارک!