نکات رندر معماری فتوشاپ

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

10 نکته رندر معماری فتوشاپ برای معماران مبتدی


ارسال شده در 2 فوریه 2019

 

 

Photoshop for Architects یک نرم افزار قدرتمند ویرایش تصویر است که امکان تبدیل عکس ها یا تصاویر ساده را به پروژه های معماری شگفت انگیز فراهم می کند. شما فقط باید مفیدترین ویژگی های طراحی و ویرایش عکس برنامه را بیاموزید و یک چرخه کاری موثر ایجاد کنید تا بهره وری خود را به حداکثر برسانید.

 

دلیل اصلی اینکه فتوشاپ محبوب ترین نرم افزار مورد استفاده معماران برای ویرایش تصویر است، رابط کاربر پسند و هزاران آموزش ویدیویی آن است. PS به شما امکان می دهد رندرهای معماری موجود را تغییر داده و بهبود دهید و همچنین رندرهای جدید ایجاد کنید (اما در مورد مدل سازی محصول سه بعدی، برخی از موانع برای استفاده از ابزارهای PS وجود دارد). PS حتی طراحان تجسم بسیار تحسین شده اکثر کارهای خود را در فتوشاپ با استفاده از اشیاء سه بعدی خشن که در برنامه های دیگر انجام می شوند به عنوان پایه و اساس انجام می دهند.

 

اگر فقط به کار با این نرم افزار عادت کرده اید، در اینجا لیستی از 10 نکته وجود دارد که به شما کمک می کند رندر معماری فتوشاپ را بهتر و سریعتر انجام دهید.

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 

 

نکته 1. SystematicWorkflow


مانند سایر برنامه های ویرایش تصویر، استفاده از فتوشاپ برای رندر معماری بهترین نتایج را زمانی به دست می دهد که کنترل کامل ساختار پروژه خود را حفظ کنید. هنگام کار، مطمئن شوید که همیشه می توانید چند قدم به عقب یا جلو بروید بدون اینکه پیشرفت خود را از دست بدهید. کلید حفظ چنین انعطاف پذیری استفاده از لایه های ماسک و تنظیم است. پوشاندن به شما اجازه می دهد تا به جای تغییر کل تصویر، تغییرات کوچکی را در مناطق خاصی از لایه های مختلف ایجاد کنید.

 

 

 

نکته 2. لایه های پروژه خود را سازماندهی کنید


در حالی که همیشه بهتر است تا حد امکان لایه های کمتری داشته باشید، فایل های رندر معماری فتوشاپ معمولاً پیچیده و آشفته می شوند. بهترین راه برای سازماندهی آنها، گروه بندی آنها در پوشه ها بر اساس محتوای آنها است. به طور معمول، پوشه های لایه فایل شما باید شامل موارد زیر باشد:

 

  • فایل های پایه (کار خطی، رندر پایه، آلفا و غیره)
  • آسمان
  • پس زمینه (ساختارهای اطراف، مناظر واقعی و غیره)
  • هواپیمای زمینی (جاده ها، پیاده روها، زمین های چمن و غیره)
  • فضای داخلی
  • گیاهان، مردم و حمل و نقل
  • جلوه های بصری (پوشش های رنگی، شعله ور شدن لنز و غیره)
  • HDR/فیلترها


همچنین، نام‌های منحصربه‌فردی را برای هر لایه تعیین کنید تا متوجه نشوید «لایه ۳ کپی» روی آن چیست یا به کدام پوشه تعلق دارد.

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 

 

نکته 3. از اشیاء هوشمند استفاده کنید


آیا تا به حال این احساس ناخوشایند اضافه کردن یک عکس به بوم را تجربه کرده اید که تنها پس از بزرگنمایی، آن را پیکسل کنید؟ این مشکل با استفاده از Smart Object حل می شود. آنها برای پروژه های معماری فتوشاپ عالی هستند، زیرا می توانید اندازه آنها را تغییر دهید، بچرخانید یا بدون افت کیفیت تغییر دهید، چیزی که با یک تصویر شطرنجی غیرممکن است به دست آورید. اشیاء هوشمند نیز مفید هستند زیرا هر تغییری را که در Free Transform ایجاد می کنید حفظ می کنند. این به شما امکان می دهد آن تغییرات را در هر مرحله از پروژه خود تنظیم یا حذف کنید. می‌توانید کپی‌هایی از اشیاء هوشمند ایجاد کنید و از آنها بخواهید که به عنوان نمونه عمل کنند. می توانید این کار را با انتخاب "New Smart Object" در منوی Copy یک شی موجود انجام دهید.

 

 

 

نکته 4. کلیدهای میانبر می توانند در زمان شما صرفه جویی کنند


رندر فتوشاپ با کلیک های زیاد از طریق منوها، تنظیمات و گزینه ها سروکار دارد. اگر می خواهید زمان صرف شده در منوهای کشویی را کاهش دهید، توصیه می شود کلیدهای میانبر ضروری را به خاطر بسپارید تا بتوانید فوراً عملکردهای مختلف را انتخاب کرده و ابزارها را فعال کنید. در اینجا لیستی از کلیدهای میانبر که بیشتر برای رندرهای معماری در فتوشاپ استفاده می شوند آورده شده است:

 

 

صاف کردن لایه ها:


MAC: Cmd+Alt+Shift+E


WINDOWS: Ctrl+Alt+Shift+EInvert

 

 

انتخاب:


MAC: Cmd+Shift+I


WINDOWS: Ctrl+Shift+INew

 

 

لایه از طریق برش:


MAC: Cmd+Shift+J
WINDOWS: Ctrl+Shift+J

 

 

افزایش/کاهش اندازه قلم مو:


مک: ]/[


WINDOWS: ]/[

 

 

حالت‌های ترکیبی:


MAC: Shift+plus(+) یا minus(-)


WINDOWS: Shift+plus(+) یا minus(-)

 

 

تغییر اندازه بوم:


MAC: Cmd+Opt+C


WINDOWS: Ctrl+Alt+C

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 

 

 

 

 

نکته 5. در زمان نمونه برداری رنگی صرفه جویی کنید


طراحان مبتدی که حتی یک آموزش معماری فتوشاپ را تماشا نکرده اند، تمایل دارند وقت خود را با وارد کردن عکس ها به PS تنها با هدف انجام نمونه برداری رنگی تلف کنند. یک روش کارآمدتر برای انجام این کار این است که به سادگی قطره چکان را انتخاب کنید، روی دکمه سمت چپ ماوس کلیک کرده و نگه دارید و آن را به نقطه رنگ مورد خود منتقل کنید. این می تواند یک تصویر باز شده، یک صفحه وب، تصویر دسکتاپ شما یا هر چیز دیگری باشد.

 

 

 

نکته 6. از کار خود محافظت کنید


بخش مهمی از یک طراح حرفه ای به اشتراک گذاشتن کار خود با مشتریان بالقوه است. به همین دلیل مهم است که از فایل ها محافظت کنید تا بدون اجازه شما قابل استفاده نباشند. در حالی که افزودن واترمارک راهی مناسب است و زیباترین راه نیست. در عوض، از کار خود با رمز عبور محافظت کنید تا نتوان آن را چاپ یا ویرایش کرد. به سادگی فایل های خود را در فرمت PDF ذخیره کنید و رمز عبور را در بخش امنیت، مجوزهای منو تایپ کنید.

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 

 

نکته 7. هر پیکسل پنهان را جستجو کنید


یک پروژه فتوشاپ رندر معماری در مقیاس بزرگ معمولاً با لایه‌های متعدد، اشیاء هوشمند و بافت‌ها سروکار دارد. با این همه جابجایی، به راحتی می توان پیکسل های خارج از بوم را از دست داد. اگر می‌خواهید پیکسل‌های مخفی را در همه لایه‌ها ببینید، به منوی «تصویر» بروید و «Reveal All» را انتخاب کنید. این باعث افزایش اندازه بوم برای نمایش تمام پیکسل های موجود می شود.

 

 

 

نکات 8. قبل از اعمال فیلترها، آنها را امتحان کنید


افزودن یک فیلتر به یک عکس بزرگ یک فرآیند حافظه فشرده است. اگر می‌خواهید از اتلاف وقت جلوگیری کنید تا ببینید دسته‌ای از فیلترها چگونه به نظر می‌رسند، بهتر است آن را فقط روی قسمت کوچکی از تصویر خود اعمال کنید.

 

 

 

نکته 9. یک پالت رنگ ثابت برای پروژه خود حفظ کنید


اگر پروژه رندر معماری فتوشاپ شما از چندین عکس تشکیل شده است، داشتن یک پالت رنگ ثابت بسیار مهم است تا ظاهری منسجم و حرفه ای داشته باشد. می توانید از تابع Match Color واقع در منوی Image "Adjustments" استفاده کنید. فقط تصاویری را که باید تغییر دهید باز کنید و تصویر را با رنگ های لازم در منوی کشویی Source انتخاب کنید. این اجازه می دهد تا داده های رنگی را از تصویر منبع به تصویر دیگر اعمال کنید. همچنین، امکان تغییر درخشندگی و شدت رنگ در همان منو وجود دارد.

 

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید یا کلیک کنید...

 

 

نکته 10. بدانید چه زمانی باید بگویید "بس است!"


رندر معماری فتوشاپ اگر گردش کار ثابتی نداشته باشید زمان زیادی را صرف می کند. توانایی تغییر و بهبود بی‌پایان کارتان هم موهبت و هم یک نفرین است. برای جلوگیری از به دام افتادن خود در چرخه بی پایان ویرایش عکس، توصیه می شود یک ضرب الاجل مشخص برای خود تعیین کنید تا زمان را برای اعمال فیلترها و سبک های مختلف که می دانید هرگز استفاده نخواهید کرد تلف نکنید. اگر تازه کار معماری خود را شروع کرده اید، می توانید رندرهای معماری خود را برای تعمیر عکس ارسال کنید http://fixthephoto.com و کمک حرفه ای فتوشاپ را آسان و سریع دریافت کنید.

 

با پیروی از این نکات ساده، می توانید رندر معماری فتوشاپ خود را بسیار سریعتر و کارآمدتر کنید.

 


این مطلب در وبلاگ، تجسم ارسال شده است و با برچسب معماری، مقاله، فتوشاپ، رندر، نرم افزار، نکات، تجسم تگ شده است. پیوند ثابت را نشانه گذاری کنید.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://thearchitectsdiary.com/10-photoshop-architectural-rendering-tips-for-beginning-architects/