بهترین وضوح یک رندر سه بعدی

 

 

چگونه بهترین وضوح را برای یک پروژه رندر سه بعدی معماری انتخاب کنیم؟

 

 

January 6, 2022

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

اگر به این فکر می کنید که چگونه بهترین وضوح را برای CGI معماری انتخاب کنید، در مسیر درستی هستید تا از پروژه رندر سه بعدی خود بیشترین بهره را ببرید. چرا؟ زیرا انتخاب صحیح عرض، ارتفاع و جزئیات رندرها به اندازه انتقال طرح و فضای مفاهیم برای اهداف شما مهم است. و اگر در ابتدای پروژه در مورد رزولوشن تصمیم نگیرید، ممکن است تصاویری دریافت کنید که برای هدف خود مناسب نیستند.

 

برای کمک به شما در جهت گیری در فرآیند سفارش تجسم معماری سه بعدی حرفه ای، این مقاله را آماده کرده ایم. در اینجا، نکاتی را در مورد چگونگی تعیین وضوح مورد نیاز و برقراری ارتباط در مورد این موضوع با تیم CGI خود خواهید یافت. در نتیجه، می‌توانید تصاویری کاملاً خیره‌کننده برای به نمایش گذاشتن طرح‌های خود در هر ارائه یا کانال بازاریابی، بدون هیچ‌گونه تکراری، دریافت کنید. بیا بریم!

 

طراحی خود را به ما بسپارید...

 

#1. چرا برای اهداف مختلف به وضوح متفاوت نیاز دارید؟

 

 

Photorealistic Restaurant 3D Rendering in Evening Setting

 

 

اول از همه، اجازه دهید در مورد اهمیت وضوح تصویر صحبت کنیم. متأسفانه، وقتی صحبت از ارتقای خدمات معماری با تصاویری با کیفیت بالا می شود، «یک اندازه مناسب همه» وجود ندارد. از ارائه ها و نمونه کارها آنلاین گرفته تا پست های رسانه های اجتماعی تا وثیقه چاپی، هر استفاده ای نیاز به وضوح متفاوتی دارد.

 

به همین دلیل است که همیشه بهتر است به متخصصان CGI خود بگویید که از رندرها برای چه چیزی استفاده خواهید کرد. در غیر این صورت، تصاویری که دریافت می کنید ممکن است برای هدف مورد نظر خود مناسب نباشند. در این مورد، باید منتظر بمانید تا آنها دوباره رندر شوند. به لطف انعطاف‌پذیری فناوری تجسم سه بعدی، می‌توانید هر صحنه سه‌بعدی را با هر وضوحی رندر کنید. اما زمان می برد و هیچ کس تاخیر را دوست ندارد.

 

بنابراین، به یاد داشته باشید که هدف از رندرها را از قبل تعیین کنید و آن را به تیم تجسم CG خود در میان بگذارید. و اگر از همان ابتدا در مورد اندازه دقیق پیکسل ها مطمئن نیستید، نگران نباشید. هنرمندان حرفه ای سه بعدی همیشه به شما کمک می کنند تا گزینه های مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

 

 

 

#2. DPI و PPI چیست؟ آیا بالاترین وضوح همیشه بهترین است؟

 

 

Best Resolution for CG Image of Innovative Housing Complex

 

 

برای انتخاب بهترین رزولوشن برای رندرهای خود، نه تنها باید عرض و ارتفاع لازم را بر حسب پیکسل، بلکه DPI/PPI بهینه را نیز بدانید. حالا، آن ها چیست؟ اجازه بدید ببینم:

 

  • DPI (همچنین dpi)، یا نقطه در اینچ، معیاری از چگالی نقطه در تصاویر چاپ شده است. این تعداد نقاط منفرد را نشان می دهد که می توانند در یک خط در فاصله 1 اینچی قرار گیرند.
  • PPI (همچنین ppi)، یا پیکسل در هر اینچ، معیاری برای سنجش تراکم پیکسل در تصاویر دیجیتال است. نشان دهنده تعداد پیکسل های جداگانه ای است که می توان در یک خط 1 اینچی قرار داد.


اگرچه وضوح بالاتر به معنای کیفیت بهتر است، اما لازم نیست که بالاترین تعداد پیکسل را در هر پروژه انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از رندرهای خود در تبلیغات آنلاین، خبرنامه های ایمیل و پست های رسانه های اجتماعی استفاده کنید، نیازی به PPI خیلی بالا نخواهید داشت.

 

همچنین، باید به یاد داشته باشید که هر چه وضوح تصویر بالاتر باشد، زمان بیشتری برای رندر کردن تصاویر نیاز است. به علاوه، هزینه پروژه های تجسم معماری سه بعدی را افزایش می دهد.

 

و اکنون، بیایید ببینیم که چگونه بهترین گزینه ها را برای استفاده آنلاین و آفلاین از CGI معماری انتخاب کنیم.

 

 

 

#3. چگونه بهترین وضوح را برای استفاده آنلاین انتخاب کنیم

 

 

Architect Adding a New 3D Render to Online Portfolio

 

طراحی خود را به ما بسپارید...

 

حدود 5 سال پیش، وضوح 1920x1080px Full HD بهینه ترین انتخاب برای تصاویر وب بود. اما برای نمایشگرهای LCD و OLED امروزی با وضوح بالا، اغلب کافی نیست. بنابراین، در حالی که Full HD هنوز حداقل گزینه قابل اجرا است، بهتر است 3-4k را انتخاب کنید، که رزولوشن جدید است. و از نظر تراکم پیکسلی، 72ppi وضوح استاندارد برای استفاده آنلاین است.

 

هرچه رزولوشن بر حسب پیکسل بالاتر باشد، تصویر روی صفحه نمایش بهتر به نظر می رسد. اما در عین حال، شما می خواهید رندرهای شما سریع بارگذاری شوند. به علاوه، اگر در مورد وب سایت شما صحبت می کنیم، نمی خواهید چند تصویر بصری کل فضای سرور میزبان شما را اشغال کند. به همین دلیل است که باید رزولوشن را هوشمندانه انتخاب کنید. به عنوان مثال، یک تصویر وب سایت با عرض کامل، مانند پس زمینه صفحه اصلی، باید حداقل 2560 پیکسل عرض داشته باشد تا در اکثر مانیتورها واضح به نظر برسد. و هر عکسی که کل صفحه را نمی گیرد باید مطابق با طرح وب سایت تغییر اندازه داده شود.

 

نکته دیگر برای بهینه سازی عملکرد وب سایت شما استفاده از کمپرسورهای تصویر است. بسیاری از پلتفرم‌های آنلاین رایگان برای استفاده مانند compressimage.io وجود دارند که به شما امکان می‌دهند فوراً اندازه تصاویر خود را بدون افت کیفیت کاهش دهید. در نتیجه، رندرهایی با کیفیت بالا دریافت می کنید که 80 تا 90 درصد وزن کمتری نسبت به نسخه اصلی دارند. به این ترتیب، دیگر نگران زمان بارگذاری رندرهای 3-4k نخواهید بود.

 

چگونه رزولوشن مناسب را برای تصاویر رسانه های اجتماعی خود انتخاب کنیم؟ در اینجا یک برگه تقلب کوچک با نمونه هایی از بهترین وضوح برای پلتفرم های مختلف SM آورده شده است.

 

 

Best Resolution of Renders for Social Media Platforms

 

 

و اکنون، بیایید به جزئیات اندازه تصویر برای استفاده آفلاین برویم.

 

 

 

#4. نحوه انتخاب بهترین وضوح برای چاپ

 

 

Large Billboard with Architectural 3D Render on a Busy City Road

 

طراحی خود را به ما بسپارید...

 

وقتی نوبت به چاپ می رسد، قانون شماره یک این است - هر چه اندازه بوم بزرگتر باشد، DPI کمتر است. برای هر بوم با اندازه حداکثر 5ft2 (1.5m2)، استاندارد صنعتی 300dpi است. این امر در مورد اکثر انواع مواد چاپی، از جمله بروشورها، بروشورها، کاتالوگ ها، پوسترها و بنرهای کوچکتر صدق می کند. از نظر وضوح در پیکسل، انتخاب بهینه عرض 3-4k است. اما اندازه دقیق تصویر همیشه به چیدمان شما بستگی دارد.

 

در مورد بنرهای بزرگتر که 5-10 فوت مربع (1،5-3 متر مربع) هستند، می توانید DPI را به 150 کاهش دهید. به این ترتیب، فایلی با اندازه قابل مدیریت دریافت خواهید کرد و قیمت چاپ معقول باقی خواهد ماند. نتیجه نهایی بهترین به نظر می رسد زیرا بنرهای بزرگتر از فاصله دورتری مشاهده می شوند.

 

و اگر در مورد هر چیزی بزرگتر از 10 فوت مربع (3 متر مربع) صحبت کنیم، DPI می تواند از 75 به 20 برسد. برای مثال، اگر برای بیلبوردی چاپ می کنید که از حدود 30 فوت مربع (10 متر مربع) مشاهده می شود، می توانید انتخاب کنید. 20-30dpi و کافی خواهد بود. تصویر همچنان با کیفیت بسیار بالا ظاهر می شود زیرا از دور مشاهده می شود.

 

در حالی که این اطلاعات اصول اولیه انتخاب رزولوشن مناسب برای چاپ را پوشش می دهد، همیشه بهتر است از قبل با استودیو چاپ تماس بگیرید تا همه جزئیات را بدانید. به این ترتیب، می‌توانید الزامات مورد نیاز را برای هنرمندان سه بعدی خود توضیح دهید تا آنها دقیقاً آنچه را که نیاز دارید را بدون هیچ تاخیری تحویل دهند. و در زمان و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد.

 

اکنون می دانید که چگونه بهترین وضوح را برای تجسم سه بعدی معماری انتخاب کنید. طبیعتاً بسیاری از جزئیات می توانند از پروژه ای به پروژه دیگر سفارشی و منحصر به فرد باشند. اما اطلاعات این مقاله باید به شما در درک اهمیت و منطق انتخاب رزولوشن مناسب برای کارهای خاص کمک کند. امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد و پروژه رندر سه بعدی بعدی شما به خوبی پیش برود.

 

به دنبال خدمات تجسم سه بعدی پیشرفته هستید؟ با ما تماس بگیرید و تصاویر واقعی را برای مفاهیم هر پیچیدگی در کمتر از 1 هفته دریافت کنید!

 

 

 

درباره نویسنده مقاله :

 

آنا وین - Ana Wayne


محتوا نویس، کپی رایتر

 

آنا نویسنده محتوا برای ArchiCGI است. او علاقه زیادی به طراحی و معماری - و صحبت کردن در مورد آن دارد. خارج از محل کار، او از طرفداران فیلم های علمی تخیلی و خبره غذاهای خیابانی است.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://archicgi.com/cgi-services/how-to-pick-best-resolution-for-architectural-rendering/