اتاق ها در Revit

 

 

اتاق ها در ریویت 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید

 

 

Rooms in Revit – آموزش کامل مبتدیان

 

بنابراین، مثل همیشه، خودم را در شرایط معمول یافتم. من یک تمرین نسبتاً ساده برای قرار دادن اتاق‌ها در یک پروژه معماری بسیار بزرگ انجام می‌دادم تا متوجه شوم (احتمالاً برای دهمین بار) که اتاق‌های Revit این مراحل را انجام نمی‌دهند. انصافاً باید بگویم که مانند هر برنامه با عمق قابل توجهی، من در برخی از اصول اولیه کمی زنگ زده بودم. بنابراین، برای کمک به اطلاع رسانی به برخی از کارکنان جوان (و بدیهی است که خودم را مجدداً با عملکردهای خاصی آشنا کنم) یک آموزش مفید برای مبتدیان تهیه کرده ام که همه چیزهایی را که کاربران باید در مورد استفاده از Rooms در Revit بدانند فهرست کرده ام. من با اصول اولیه شروع کردم - چگونه یک اتاق در Revit ایجاد می کنید؟

 

برای ایجاد یک اتاق در Revit، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که فضاهایی را دارید که اتاق ها را به وضوح با دیوارهای مرزی حصارکشی می کنند (با اطمینان از فعال بودن ویژگی Boundary) یا ترکیبی از دیوارهای مرزی و خطوط جداکننده (موجود در معماری) برگه). سپس، به برگه معماری بروید و "Rooms" را انتخاب کنید (میانبر "RM"). سپس خواهید دید که مکان نما شما خطوط مرزی جدید اتاق را در داخل مرزهای دیوار نشان می دهد، هنگامی که ماوس را بر روی فضاها نگه دارید. برای قرار دادن اتاق، به سادگی در فضای تعیین شده کلیک کنید. می توانید قبل از قرار دادن اتاق، ارتفاع اتاق را در نوار بالایی تعیین کنید (ارتفاع را می توان پس از قرار دادن اتاق با انتخاب مجدد اتاق نیز ویرایش کرد). می‌توانید پس از قرار دادن اتاق‌ها، برچسب‌ها را انتخاب کنید تا نام و شماره اتاق‌ها متناسب با آن به‌روزرسانی شود.

 

 

بنابراین، این اصول اولیه خارج از راه است. اما بیایید کمی بیشتر به جزئیات بپردازیم و تمام عملکردهایی را که Rooms در Revit دارند، بیان کنیم. حتماً آموزش کامل مبتدی را برای Rooms in Revit در زیر بخوانید تا اطلاعات ارزشمندی که ممکن است قبلاً نشنیده باشید.

 

توجه: من یک ویدیوی همراه ایجاد کرده ام که مراحل ذکر شده در این آموزش مبتدیان را برای یادگیری در مورد Rooms in Revit نشان می دهد. اگر فرمت یادگیری ترجیحی شما این است، در زیر تعبیه شده است، بنابراین امیدوارم لذت ببرید! اگر روشی خطی تر و روشمندتر در مورد نحوه ایجاد و کنترل اطلاعات اتاق در مدل Revit خود را ترجیح می دهید، در زیر ویدیو برای یک حساب کاربری گام به گام ادامه دهید.

 

 

مقدمه اتاق ها در ریویت ( سطح : مبتدی )

 


در زیر نحوه ایجاد، مدیریت و کنترل اتاق‌ها در Revit را تحت عنوان‌های زیر شرح می‌دهم:

 

  1. قرار دادن اتاق‌ها در Revit – درک مرزهای دیوار Revit، نحوه قرار دادن اتاق در مدل Revit، نحوه کنترل ارتفاع اتاق‌ها در Revit و نحوه استفاده از جداکننده‌های اتاق در Revit برای افزودن مرزهای جدید برای اتاق خود در صورت عدم وجود. از یک دیوار
  2. برچسب‌گذاری اتاق‌ها در Revit – نحوه برچسب‌گذاری یک اتاق، شماره‌گذاری و تغییر نام اتاق‌های Revit با استفاده از برچسب‌های گزارش برچسب‌های اتاق و نحوه تنظیم خانواده برچسب اتاق برای پروژه Revit خود.
  3. طرح‌های طرح رنگ اتاق Revit و Color Fill Legends – چگونه طرح رنگی خود را ایجاد و ویرایش کنید، یک افسانه پر رنگ ایجاد کنید تا در طرح revit خود قرار دهید و چگونه طرح‌های رنگی خود را با شرایط گزارش‌گیری مختلف، مانند ایجاد بخش‌ها، کنترل کنید.
  4. برنامه های اتاق – نحوه ایجاد یک برنامه اتاق پایه، نحوه اضافه کردن پارامترهای گزارش به برنامه اتاق، نحوه سفارش و سازماندهی مجدد برنامه و در نهایت نحوه قرار دادن برنامه اتاق خود در برگه revit خود.
  5. نکات و ترفندهای مفید برای اتاق‌ها در Revit – برخی تفاوت‌های ظریف و جریان‌های کاری کوچک که باید از آن آگاه باشید که باعث صرفه‌جویی در وقت و غم شما می‌شود.

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

نحوه راه اندازی و قرار دادن اتاق های خود در Revit:


نحوه تنظیم مدل Revit خود قبل از قرار دادن اتاق ها:

 

مانند ایجاد هر رابطه سالم، همه چیز در مورد مرزها است!

 

  • دیوارها - نیازی به گفتن نیست، قبل از قرار دادن اتاق‌های خود در حالت Revit، ابتدا باید دیوارهای معماری خود را ایجاد کنید تا فضایی را که اتاق‌ها به آن اختصاص داده می‌شوند، تشکیل دهید. به طور خلاصه، برای ایجاد دیوارهای خود در Revit، برگه Architecture → Walls (میانبر "WA") را انتخاب کنید و شروع به ترسیم دیوارهای معماری خود کنید، و مطمئن شوید که سطح میزبان و محدودیت‌های بالا همانطور که می‌خواهید تنظیم شده‌اند. اطمینان حاصل کنید که ویژگی "Boundary" در Revit Walls شما فعال است در غیر این صورت اتاق ها دیوار را به عنوان یک مرز نادیده می گیرند و از طریق دیوار گسترش می یابند.
  • جداکننده‌های اتاق - وقتی فضای باز بزرگی دارید که دارای عملکردهای متعدد است، ممکن است بخواهید آن را به اتاق‌های مختلف تقسیم کنید تا با کاربردهای مختلف فضا ارتباط برقرار کنید. این جایی است که خطوط جداکننده اتاق وارد عمل می شوند. اینها خطوطی هستند که بدون استفاده از دیوار، یک مرز اتاق در Revit ایجاد می کنند. برای ایجاد خطوط جداکننده اتاق در Revit، ابتدا به «برگه معماری → جداکننده اتاق» بروید. این ابزار رسم استاندارد را به شما ارائه می دهد که در آن می توانید چند محدوده اتاق اضافی را در طرح Revit خود پیش نویس کنید تا فضاهای خود را برای تعیین اتاق خود تقسیم کنید.
  • مرزهای برجسته - اگر مطمئن نیستید که کدام دیوارها محدود هستند و کدامیک نیستند، می توانید به راحتی دیوارهای مرزی را به صورت انبوه برجسته کنید. برای انجام این کار، باید در ابزار ایجاد اتاق (که در ادامه بحث می‌شود) باشیم و گزینه «Highlight Boundaries» را انتخاب کنیم که نشان می‌دهد کدام دیوارها در سراسر مدل Revit شما محدود می‌شوند.


اکنون که راه‌اندازی کامل شده است و همه مرزهای خود را حل کرده‌ایم، بیایید ابزارهای Room Placement را در Revit بررسی کنیم و شروع به پر کردن پلان‌های طبقه کنیم.

 

 

قرار دادن اتاق ها در Revit :


برای شروع قرار دادن اتاق های خود در Revit به «Architecture → Room» (یا کلیدهای میانبر «RM») بروید. با این کار ابزار اتاق ظاهر می شود. با این کار گزینه هایی برای قرار دادن اتاق شما در تب ابزار بالا ظاهر می شود، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

 

 

Default Room Tools
هنگامی که در گفتگوی ایجاد اتاق قرار گرفتید، ابزارهای اتاق پیش‌فرض در Revit را انتخاب کنید

 

 

قرار دادن خودکار اتاق ها - به طور کلی، از این استفاده نکنید. من فقط در صورتی می توانم این ابزار را توصیه کنم که پلان طبقه ای که در آن قرار دارید در یک سطح صاف با ارتفاع سقف ثابت در سراسر باشد. این ابزار می تواند قرار دادن اتاق را در مراحل اولیه پروژه تسریع کند، اما به طور کلی من (و اکثر کاربران دیگر تا آنجا که می توانم بگویم) ترجیح می دهیم اتاق ها را به صورت دستی قرار دهیم. توجه: اگر می خواهید از ابزار قرار دادن اتاق خودکار استفاده کنید، از قبل مطمئن شوید که مرزهای شما کامل است. تشخیص یک اتاق با مرزهای نادرست بدون قرار دادن دستی می تواند بسیار دشوار باشد.

 

برجسته کردن مرزها - همانطور که قبلاً مشخص شد  previously → it  محدود کننده دقیق برجسته شده را نشان می دهد (از جمله دیوارها و جداکننده های اتاق. برای بررسی سریع سلامت عقل قبل از قرار دادن اتاق ها در سراسر اتاق عالی است. تصویر زیر را ببینید که مرزهای برجسته شده را در مدل نمونه ما نشان می دهد.

 

 

Highlight Room Boundaries in Revit

 

 

همانطور که در نمونه مدل Revit مشاهده می کنید، دیوارهای مرزی برجسته شده اند. - توجه داشته باشید که چگونه دیوارها به رنگ آبی با اطراف نارنجی برجسته می شوند تا مشخص شود که آنها دارای ویژگی "Boundary" فعال هستند.


Tag on Placement – ​​هنگامی که از ابزار Room Tool استفاده می کنید، این به طور خودکار فعال است، اما می توانید آن را خاموش کنید. این اساساً یک تگ توصیفگر اتاق (هر کدام که در قالب پروژه خود دارید) را همزمان با قرار دادن اتاق قرار می دهد. در این مورد زیاد فکر نکنید - در بیشتر موارد فقط آن را رها کنید.

 

اکنون می‌توانیم گزینه‌های درون ابزار اتاق را درک کنیم و می‌توانیم شروع به قرار دادن اتاق‌های خود کنیم. قبل از قرار دادن اتاق های خود مطمئن شوید که دو محدودیت زیر را رعایت کرده اید :

 

  1. اطمینان حاصل کنید که از نظر فیزیکی اتاق های خود را در سطح مورد نظر برای پایه اتاق قرار می دهید. این به‌عنوان پیش‌فرض دیکته می‌شود که بر اساس برنامه‌ای که در آن قرار دارید، بنابراین مطمئن شوید طرحی که اتاق‌ها را در آن قرار می‌دهید با سطح پایه صحیح اتاق‌های شما مرتبط باشد (و به سطح دیگری مرتبط نیست، اما از طریق وسعت دید دستکاری شده تا به‌عنوان نمایش داده شود است)
  2. Limit Offset - این اساساً ارتفاع اتاق شما است. به یاد داشته باشید، می‌توانید اتاق‌هایی داشته باشید که فراتر از اشیایی مانند سقف، یا از طریق هسته‌های پله‌ها به بالا گسترش می‌یابند، بنابراین این یک ویژگی مهم برای کنترل دستی است. "حد بالایی" خود را (که سطحی است که افست شما با آن محاسبه می شود) و "Offset" (مقدار ارتفاع اتاق مورد نظر شما بالاتر از سطح "حد بالایی") را از نوار ابزار "تغییر|تخصیص اتاق" در نوار ابزار اختصاص دهید. بالا، همانطور که در زیر نشان داده شده است.

 

 

Place Room Toolbar for Controlling the Vertical Room constraints in Revit

 

 

 

همانطور که در نوار ابزار اتاق مکان می بینید، می توانید قبل از قرار دادن اتاق، افست های اتاق بالایی (ارتفاع) را کنترل کنید. این را نیز می توان پس از قرار دادن اتاق ها با انتخاب اتاق و تغییر همان مقادیر در برگه Properties ویرایش کرد.


برای قرار دادن اتاق ها، فقط مکان نما را در دیوارهای مرزی که محیط اتاق را مشخص می کند قرار دهید و کلیک کنید. همانطور که ماوس را بر روی یک منطقه نگه می دارید، باید یک شکل "X" بزرگ را ببینید که نشان می دهد اتاق را در یک مرز شناخته شده قرار می دهید. به قرار دادن اتاق های خود به طور مداوم در سراسر مدل خود در سطح هر طبقه ادامه دهید تا زمانی که اتاق ها در هر جایی که لازم است قرار گیرند.

 

در نهایت، ممکن است فضایی داشته باشیم که باید به دو یا چند اتاق دیگر تقسیم شود، حتی اگر دیوارهای مرزی برای تقسیم فضاها وجود نداشته باشد. یک مثال معمولی از این ممکن است یک فضای نشیمن با پلان باز باشد که باید آن را به عنوان یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و فضای ناهارخوری جداگانه فراخوانی کنید. برای انجام این کار در Revit از Separator Lines استفاده می کنیم.

 

همانطور که قبلاً گفته شد، برای قرار دادن خطوط جداکننده اتاق در Revit، به "برگه معماری → جداکننده اتاق" بروید. اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که مرزهای جدید خود را روی پلان های طبقه خود بکشیم که فضاها را به عملکردهای مختلف تقسیم می کند تا بتوانیم یک اتاق جدید را در آن فضا اعمال کنیم. تصاویر زیر را ببینید تا دنباله را بفهمید:

 

 

Room Area and Boundary before placing the Separator lines
مساحت اتاق و مرز موجود قبل از قرار دادن خطوط جداکننده

 

Room Area and Boundary after placing the Separator line
بعد از قرار دادن خط جداکننده جدید، مساحت اتاق و مرز موجود کاهش یافت

 

New room can be placed in the empty space now defined by the bounding property of the Room Separator Line
اکنون می توان یک اتاق جدید را در فضای خالی قرار داد که اکنون با ویژگی مرزی خط جداکننده اتاق تعریف شده است.

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

برچسب گذاری اتاق ها در Revit:


اکنون که می‌دانیم چگونه اتاق‌ها را به مدل Revit خود اضافه کنیم، می‌توانیم شروع به قرار دادن برچسب‌های اتاق در سرتاسر خود کنیم. همانطور که قبلا ذکر شد، ابزار اتاق دارای یک گزینه "برچسب در محل" است که هنگام قرار دادن اتاق ها، آنها را در سراسر مدل برچسب گذاری می کند. این عالی و مفید است، اما فقط اتاق‌ها را در نمای پلانی که در ابتدا آن‌ها را قرار داده‌اید برچسب‌گذاری می‌کند. هر گونه طرح های تکراری، طرح های جزئیات و غیره، برچسب ها را ندارند. در این مثال، شما باید بدانید که چگونه اتاق‌ها را در Revit تگ کنید.

 

چگونه اتاق‌های خود را در Revit تگ کنید: برای برچسب‌گذاری اتاق‌هایی که قبلاً در مدل خود قرار داده‌اید، به «برگه معماری → اتاق برچسب» بروید (میانبر صفحه کلید «RT»). اکنون مرزهای اتاق مشخص شده را خواهید دید که به رنگ آبی روشن در پلان خود مشخص شده اند. سپس، مانند قبل، می توانید شروع به قرار دادن برچسب های اتاق خود به همان روشی کنید که اتاق های خود را در ابتدا قرار داده اید. مکان نما را بالای اتاق های تعریف شده قبلی نگه دارید و کلیک کنید - برچسب اتاق مرتبط و اطلاعات مربوط به آن اتاق ظاهر می شود.

 

ممکن است متوجه شوید که دکمه «تگ اتاق» در برگه معماری دارای یک فلش رو به پایین است. پس از انتخاب، یک منوی فرعی باز می‌شود که گزینه‌ای به نام «برچسب همه برچسب‌گذاری نشده» را نشان می‌دهد. این به شما این امکان را می‌دهد که برچسب‌ها را در چندین دسته قرار دهید (اما بدیهی است که در این سناریو ما فقط می‌خواهیم اتاق‌ها را برچسب گذاری کنیم). دنباله تصویر زیر را ببینید تا ببینید چقدر سریع می‌توانیم اتاق‌های تعریف‌شده را در کل پلان طبقه‌بندی کنیم. این یک راه عالی برای سرعت بخشیدن به برچسب گذاری مجدد اتاق ها و فضاهای از پیش تعریف شده در پروژه های بزرگتر است.

 

 

 

Empty Floor Plan Awaiting Room Tags
برچسب های اتاق انتظار پلان طبقه خالی

 

 

Menu for Tagging all not Tagged.
منوی برچسب‌گذاری همه برچسب‌گذاری نشده‌اند. نه اینکه چگونه برچسب‌های اتاق تنها برچسب انتخاب شده هستند و "برچسب‌های بارگیری شده" به طور پیش‌فرض روی خانواده برچسب اتاق ترجیحی ما تنظیم شده‌اند.

 

 

Room Tags Immediately Populated Throughout the Plan View
برچسب‌های اتاق بلافاصله در سراسر نمای پلان پر شده است

 

 

اکنون که اتاق‌ها و برچسب‌های اتاق خود را قرار داده‌ایم، باید نام‌ها و شماره‌های اتاق‌ها را در کل به‌روزرسانی کنیم. دو راه برای انجام این کار وجود دارد. اولین مورد از طریق برنامه اتاق است (بعداً گسترش می یابد) اما روش بصری تر به روز رسانی این اطلاعات در خود طرح است. به منظور شماره گذاری مجدد و تغییر نام اتاق های خود در revit، برچسبی را انتخاب کنید که قبلاً قرار داده شده است. آبی برجسته می شود و مرز اتاق مربوطه را نشان می دهد. مجدداً، برچسب برجسته شده را برای بار دوم (از روی شماره یا نام) انتخاب کنید و یک گفتگوی ویرایش متن باز می شود. اکنون می توانید نام و شماره اتاق مورد نظر را تایپ کنید. این کار را در تمام اتاق ها تکرار کنید و اعداد را مطابق با قراردادهای برچسب گذاری داخلی خود ترتیب دهید.

 

 

Renaming and Renumbering Rooms - First Tag Selection
تغییر نام و شماره گذاری مجدد اتاق ها - انتخاب اولین برچسب اطلاعات اتاق را به رنگ آبی و همچنین مرز را به رنگ قرمز برجسته می کند.

 

 

Renaming and Renumbering Rooms - Second Tag Selection
پس از برجسته شدن، بخشی از تگ را که می خواهید ویرایش کنید انتخاب کنید و یک قسمت متنی قابل ویرایش ظاهر می شود که می توانید آن را مطابق با نیاز خود تغییر دهید.

 

 

در نهایت، ما باید نحوه ایجاد یک خانواده تگ اتاق سفارشی برای گزارش ویژگی های اتاق مختلف را درک کنیم. مطمئناً می‌توانید از یک تگ اتاق پیش‌فرض همراه با برنامه‌تان استفاده کنید، اما در این مثال متوجه خواهید شد که من یک برچسب اتاق را با 3 ویژگی گزارش‌دهی مختلف نشان می‌دهم - شماره اتاق، نام اتاق و مساحت کل. من در اینجا یک فرآیند کامل ایجاد خانواده را تجزیه نمی کنم، اما در اصل تگ Room از 3 پارامتر برچسب تشکیل شده است. برچسب ها به فونت های متنی مختلف اختصاص داده می شوند (بنابراین، برای مثال، شماره اتاق ممکن است Arial Narrow 3mm، نام ممکن است Arial Narrow 2.5mm و Area Room ممکن است Arial Narrow 1.8mm و غیره باشد). برای اختصاص دادن پارامتر برچسب خود به شیء متنی خود در خانواده، فقط مورد متنی خود را در place / select your text item → Labels → Select  گزارش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

آنها را به صورت عمودی روی هم قرار دهید و در نهایت با یک خانواده برچسب اتاق مشابه مانند این مثال مواجه خواهید شد. (این با جزئیات بیشتر در ویدیوی تعبیه شده در بالا پوشش داده شده است)

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

طرح‌های طرح رنگ اتاق Revit و افسانه‌های رنگ پر :


برای اعمال طرح رنگ اتاق خود، باید مراحل زیر را انجام دهید:

 

نحوه ایجاد و ویرایش طرح رنگ اتاق خود در Revit: برای شروع، مطمئن شوید که در نمای پلان مورد نظر خود هستید که می خواهید رنگی کنید. سپس، به "برگه معماری - اتاق و منطقه (کشویی) - طرح‌های رنگی بروید. با این کار پنجره گفتگوی زیر ظاهر می شود.

 

 

Creating your Colour Scheme - what to report
ایجاد طرح رنگی خود - چگونه طرح خود را تنظیم کنید

 

 

همانطور که در بالا می بینید، ابتدا باید "اتاق ها" را از منوی کشویی "Category" انتخاب کنید. در مثال، من یک طرح رنگ جدید به نام "طرح رنگ بر اساس نام اتاق" ایجاد کرده ام (این یک ویرایش نام "By Room Name Legend" است که در لیست پیش فرض است). سپس می‌توانم آزادانه رنگ‌ها را به دلخواه بر اساس هر اتاق در ستون رنگ تغییر دهم. در صورت تمایل می‌توانید الگوی اتاق‌های خود را نیز اعمال کنید، اما از نظر تاریخی این موارد منجر به مشکلات چاپی شده است، بنابراین من پر کردن جامد را در سراسر آن انتخاب می‌کنم.

 

اکنون که طرح رنگ خود را ایجاد کرده اید، باید آن را در نمای Plan خود اعمال کنید. می توانید این کار را با انتخاب آن از منوی «طرح رنگ» موجود در منوی Proprties در پلان طبقه خود، که در زیر نشان داده شده است، انجام دهید. همانطور که می بینید، هنگامی که طرح رنگ جدید ایجاد شده خود را از منوی Revit Plan Properties خود انتخاب کردید، اکنون طرح به روز می شود تا تخصیص رنگ اتاق طرح های شما را منعکس کند.

 

 

How to Apply your Colour Scheme to your Plan view
چگونه از طریق منوی Properties، طرح رنگ خود را در نمای Revit Plan خود اعمال کنید

 

Plan view with Colour Scheme Applied
اکنون می توانید نمای پلان را با طرح رنگ اعمال شده مشاهده کنید، که طرح رنگ تازه ایجاد شده شما را منعکس می کند.

 

 

نحوه اضافه کردن Color Fill Legend به نمای Plan خود در Revit: این مرحله بسیار ساده است. برای اینکه افسانه پر رنگی خود را به طرح خود اضافه کنید، به تب "Annotate" بروید و "Color Fill Legend" را انتخاب کنید. سپس می توانید به سادگی روی نمای طرح انتخابی خود که قبلاً طرح رنگ را به آن اختصاص داده بودید کلیک کنید. Color Fill Legend به طور خودکار نوع طرح رنگی را که در نمای پلان خود اعمال کرده اید تشخیص می دهد و کلید Legend را مطابق شکل زیر ایجاد می کند.

 

 

Colour Fill Legend Applied to plan containing Colour Scheme
Color Fill Legend برای طرح حاوی طرح رنگ اعمال شد

 

 

نحوه ایجاد یک طرح رنگی توسط دپارتمان در Revit: فرض کنید که طرح رنگ به تفکیک اتاق، سایر ذینفعان را در مورد عملکرد مشترک فضاها به روشی که می‌خواهید مطلع نمی‌کند و می‌خواهید بلوک‌های رنگی را از اتاق جدا کنید. بر اساس اتاق و نشان دهنده استفاده از هر اتاق است. می‌توانیم این کار را با ایجاد «بخش‌ها» برای هر یک از اتاق‌ها انجام دهیم تا بتوانیم یک افسانه پر رنگ ایجاد کنیم که در عوض توسط بخش اتاق‌ها گزارش می‌شود.

 

برای ایجاد طرح رنگ دپارتمان، همان مراحل طرح رنگ اتاق‌ها را در بالا دنبال کنید، اما در قسمت «دسته» حتماً «بخش» را انتخاب کنید.

 

برای اختصاص بخش‌ها به اتاق‌های خود، اتاق را انتخاب کنید و نام گروهی را که می‌خواهید اتاق را به آن اختصاص دهید تایپ کنید. می توانید هر تعداد اتاق را که بخواهید برای یک بخش درخواست دهید.

 

 

How to Assign a Department to a Room in Revit
چگونه اتاق های خود را به یک بخش در Revit اختصاص دهید

 

 

در نهایت، مانند قبل، می‌توانیم طرح رنگ را از طریق تب Properties مرتبط با Plan به View اختصاص دهیم. شما باید با چیزی که منعکس کننده مثال زیر است به پایان برسانید:

 

 

Department Colour Scheme Applied to the View Properties. Colour Fill legend will automatically update to reflect the chose Colour Scheme
طرح رنگ دپارتمان برای مشخصات View اعمال شد. افسانه Color Fill به طور خودکار به روز می شود تا طرح رنگ انتخابی را منعکس کند. همانطور که می بینید، من 4 بخش را معرفی کرده ام که همه اتاق ها به آنها تعلق دارند.

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

نحوه ایجاد یک برنامه اتاق در Revit :


اکنون که مدل Revit شما شامل اتاق‌ها، برچسب‌های اتاق و یک طرح رنگی می‌شود، می‌توانیم یک جدول زمانی ایجاد کنیم که می‌تواند پارامترهای اتاق مختلف را در سرتاسر گزارش کند. هدف این بخش کوتاه این است که شما را به درک درستی از ایجاد برنامه زمانبندی اتاق برسانید که معادل آنچه در زیر نشان داده شده است:

 

 

Finished Room Schedule
برنامه اتاق تمام شده مرتبط با پروژه نمونه ما.

 

 

برای شروع، به «مشاهده – برنامه‌ها – زمان‌بندی/تعداد» بروید. سپس با منوی گزینه ها استقبال خواهید شد. اطمینان حاصل کنید که در بخش "دسته" "اتاق" را انتخاب کنید. مطمئن شوید که "Schedule Building Components" فعال است و فاز شما به درستی تنظیم شده است (مدل نمونه ما چندین فاز دارد، بنابراین می توانید ببینید که "فاز 2" را گزارش می دهد. اگر فاز خاصی برای مدل خود ندارید، احتمالاً "ساخت جدید" خواهد بود. در پرونده شما)

 

 

Creating your Base Room Schedule in Revit
گزینه هایی برای ایجاد برنامه اتاق خود در Revit

 

 

سپس با ویژگی های زمانبندی مانند تصویر اول زیر روبرو خواهید شد. در نمونه خود ما جدول را با پارامترهای زیر پر کردیم: تعداد، نام، محیط، ارتفاع نامحدود، مساحت و حجم (در تصویر دوم قابل مشاهده است). تصویر سوم نشان می دهد که چگونه می توانید با مرتب سازی بر اساس پارامتر "Number" برنامه را به ترتیب صعودی سازماندهی کنید. در نهایت، تصویر چهارم برنامه اتاق شما را نشان می دهد که در برگه شما قرار داده شده است (همان تصویری که در بالا نشان داده شده است)

 

 

Assign Your Room Schedule Properties Window in Revit
منوی اختصاص دادن پنجره ویژگی های برنامه زمانی اتاق شما در Revit

 

 

Selected Room Schedule Properties for our example
برای مثال ما، ویژگی های برنامه اتاق انتخاب شده است

 

 

Order your Schedule by Ascending Room Number
برنامه خود را بر اساس شماره اتاق صعودی در برگه مرتب‌سازی/گروه‌بندی سفارش دهید

 

 

Finished Room Schedule
برنامه اتاق تمام شده مرتبط با پروژه نمونه ما.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

نکات و ترفندهای مفید برای دانستن در مورد Rooms در Revit :

 

مانند هر برنامه با جزئیات قابل توجهی، Revit تفاوت های ظریف خود را دارد. اتاق‌ها در Revit تفاوتی با هم ندارند - در اینجا دو نکته ظریف وجود دارد که باید هنگام استفاده از Rooms در Revit از آنها آگاه باشید.

 

  1. گردش کار صحیح برای حذف اتاق ها از پروژه Revit شما از برنامه های اتاق است. اگر قرار بود اتاقی را از نمای پلان خود انتخاب کنید و delete را فشار دهید، اتاق پروژه شما را به طور کامل حذف نمی کند، بلکه فقط هندسه اتاق را حذف می کند (به این معنی که نام و شماره اتاق فعال باقی می مانند و در انتظار تعیین مرز جدید هستند). گردش کار صحیح برای حذف کامل اتاق‌ها از پروژه Revit، حذف ردیفی است که اتاق در برنامه‌های اتاق شما قرار دارد. برای انجام این کار، به yoru Room Schedule بروید، روی ردیف متعلق به اتاقی که می خواهید حذف کنید کلیک راست کرده و "حذف ردیف" را انتخاب کنید. اکنون هندسه اتاق و همچنین اطلاعات مرجع اتاق به طور کامل از فایل Revit ما حذف شده است.
  2. اتاق‌ها در Revit از مراحل فراتر نمی‌روند: یادگیری این روش ممکن است گیج‌کننده باشد، اما باید اتاق‌های مورد نظر خود را در هر مرحله از پروژه خود قرار دهید. فقط به این دلیل که یک اتاق را در طرح موجود قرار داده اید، به این معنی نیست که در مراحل ساخت و ساز جدید شما وجود خواهد داشت. این به این دلیل است که استفاده از یک اتاق ممکن است تغییر کند حتی اگر خود اتاق هیچ تغییری نکرده باشد. یک راه سریع برای جمع‌آوری مجدد اکثر اتاق‌های خود در حین بالا رفتن از مراحل این است که به سادگی آنها را در مرحله قبل انتخاب کنید، در کلیپ‌بورد کپی کنید و آنها را در فاز جدید جای‌گذاری کنید. شعبده بازي!

 

با این کار این آموزش کامل مبتدیان در مورد Rooms in Revit به پایان می رسد. اگر نظر یا نکته / ترفند مفیدی دارید که در موارد فوق حذف شده است، لطفاً نظر خود را در زیر بنویسید و ما به مرور زمان به این پست اضافه خواهیم کرد.

 

در خبرنامه 8020 BIM مشترک شوید تا از افشاگری‌های شخصی من در Revit و پست‌های آموزشی تفصیلی مانند این خبرنامه دریافت کنید.

 

See you for the next one.

Niall

 

https://8020bim.com/category/revit-tutorials/rooms-in-revit