9 نکته مهم فتوشاپ برای معماران

 

 

9 نکته مهم فتوشاپ برای معماران

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

نوشته شده توسط RenderPlan


29 آگوست 2017

 

 

 

 


این مقاله در ابتدا توسط RenderPlan با عنوان "9 نکته قدرتمند فتوشاپ برای یک گردش کار موثر" منتشر شد.

نرم افزار قدرتمندی مانند فتوشاپ می تواند یک تصویر یا طراحی معمولی را به یک دارایی فوق العاده برای یک پروژه تبدیل کند. ترفند این است که یاد بگیرید از برخی از بهترین ویژگی های آن استفاده کنید و گردش کار خود را برای حداکثر بهره وری بهینه کنید.

 

در طول سال‌ها فتوشاپ به ابزاری برای معماران برای هر نوع ویرایش مبتنی بر تصویر تبدیل شده است. این نرم افزار به لطف ویژگی های همه کاره آن ضروری شده است. این یک ابزار قدرتمند برای بهینه سازی رندرها یا ایجاد آنها از ابتدا است. برخی از مشهورترین هنرمندان تجسم به شدت به فتوشاپ متکی هستند و از توده های بسیار خامی که در برنامه های سه بعدی انجام می شود به عنوان نقطه شروع استفاده می کنند. از رندرهای فوتورئالیستی گرفته تا ویرایش عکس پروژه های ساخته شده و زیباسازی کارهای خط، فتوشاپ می تواند بهترین دوست یک معمار باشد.

 

 

1. گردش کار غیر مخرب


مانند هر نوع نرم‌افزاری، حفظ کنترل پروژه و اجازه دادن به خودتان بین مراحل رفت و برگشت بدون از دست دادن کار مهم است. یک گردش کار غیر مخرب می تواند باعث صرفه جویی در زمان و سردرد شما شود. از ماسک‌ها و لایه‌های تنظیم برای حفظ انعطاف‌پذیری استفاده کنید، تعداد لایه‌ها را در پالت لایه‌ها کاهش دهید تا بتوانید چیزهای خاصی را آزمایش کرده و تغییر دهید و نحوه تعامل آنها را ببینید. ماسک‌ها به شما این امکان را می‌دهند که بخش‌هایی از لایه‌های مختلف را برش دهید و تنظیمات را در مناطق خاصی از تصویر اعمال کنید. لایه ها را گروه بندی کنید و برای جلوگیری از سردرگمی به آنها نام های خاص بدهید. اگر یک لایه را کپی کنید و آن را به عنوان "لایه 1 کپی" بگذارید، به راحتی می توانید با یک فایل کثیف روبرو شوید.

 

 

2. اشیاء هوشمند


آیا تا به حال تصویری را روی بوم قرار داده اید، آن را کوچک کنید تا متوجه افت کیفیت شوید؟ این چیزی است که اشیاء هوشمند می توانند آن را کاهش دهند. بر خلاف تصاویر شطرنجی، می‌توان آن‌ها را کوچک یا تا اندازه اصلی خود کوچک کرد و بدون از دست دادن کیفیت چرخش داد. یکی از چیزهای مهم در مورد اشیاء هوشمند این است که چگونه آنها گزینه های Free Transform را که برای آنها اعمال می کنید ذخیره می کنند. برای مثال، اگر یک شی هوشمند را تحریف کنید و تبدیل را اعمال کنید، اگر بعداً نیاز به تنظیم تبدیل داشته باشید، تبدیل اصلی شما همچنان در دسترس خواهد بود. می‌توانید اشیاء هوشمند را با رفتارهای تکراری مانند نمونه‌ها کپی کنید. اگر می خواهید به طور جداگانه روی آنها کار کنید، گزینه New Smart Object via Copy را انتخاب کنید.

 

 

3. کلیدهای میانبر


استفاده از کلیدهای میانبر می تواند به میزان قابل توجهی سرعت کار شما را افزایش دهد. یاد بگیرید که از صفحه کلید برای دسترسی سریع به ویژگی ها و گزینه های خاص استفاده کنید. در اینجا برخی از کلیدهای میانبر که بیشتر به آنها نیاز دارید آورده شده است:

 

 

9 Important Photoshop Tips for Architects,Courtesy of RenderPlan

 

 

ایجاد یک لایه:


MAC: Shift+Cmd+N


WINDOWS: Shift+Ctrl+N

 

 

صاف کردن لایه ها:


MAC: Cmd+Alt+Shift+E


WINDOWS: Ctrl+Alt+Shift+E

 

 

انتخاب معکوس:


MAC: Cmd+Shift+I


WINDOWS: Ctrl+Shift+I

 

 

کل تصویر را لغو انتخاب کنید:


MAC: Cmd+D


WINDOWS: Ctrl+D

 

 

لایه جدید از طریق کپی:


MAC: Cmd+J


WINDOWS: Ctrl+J

 

 

لایه جدید از طریق برش:


MAC: Cmd+Shift+J


WINDOWS: Ctrl+Shift+J

 

 

افزایش/کاهش اندازه برس:


MAC:  ]/[


WINDOWS :  ]/[

 

 

تبدیل رایگان:


MAC: Cmd+T


WINDOWS: Cmd+T

 

 

حالت های ترکیبی:


MAC: Shift+plus(+) یا minus(-)


WINDOWS: Shift+plus(+) یا minus(-)

 

 

تغییر اندازه تصویر:


MAC: Cmd+Opt+i


WINDOWS: Ctrl+Alt+i

 

 

تغییر اندازه بوم:


MAC: Cmd+Opt+c


WINDOWS: Ctrl+Alt+c

 

 

 

4. نمونه رنگ های خارج از فتوشاپ


به جای وارد کردن یک تصویر به فتوشاپ فقط برای اینکه بتوانید یک رنگ خاص را نمونه برداری کنید، می توانید ابزار Eyedropper را انتخاب کنید، کلیک چپ کنید، مکان نما را نگه دارید و در هر نقطه خارج از فتوشاپ (دسکتاپ، پوشه های دیگر، تصاویر، مرورگر وب و غیره) بکشید. 

 

 

5. از تصاویر خود محافظت کنید


به عنوان یک حرفه ای، احتمالاً فایل های فتوشاپ را برای مشتریان ارسال می کنید. مهم است که از کار خود محافظت کنید و مطمئن شوید که مشتریان بدون اجازه یا مشارکت شما از آن استفاده نمی کنند. می توانید فایل را به گونه ای رمزگذاری کنید که برای چاپ یا ویرایش به رمز عبور نیاز داشته باشد. می‌توانید آن را به‌عنوان PDF ذخیره کنید و Security، سپس Permissions را انتخاب کنید و یک رمز عبور وارد کنید تا از چاپ و ویرایش جلوگیری کنید.

 

 

6. همه را آشکار کنید


هنگام کار با لایه های مختلف و قرار دادن تصاویر، می توانید این واقعیت را فراموش کنید که پیکسل های مخفی خارج از بوم وجود دارد. اینجاست که Reveal All می تواند مفید باشد. به Image > Reveal All بروید تا بوم به اندازه کافی بزرگ شود تا همه پیکسل ها در هر لایه قرار بگیرند.

 

 

7. فیلترها را آزمایش کنید


اعمال فیلتر بر روی تصاویر می تواند یک کار فشرده حافظه باشد. اعمال فیلتر روی یک تصویر نسبتا بزرگ ممکن است کمی طول بکشد. به همین دلیل است که خوب است یک منطقه کوچکتر را انتخاب کنید و یک فیلتر را به عنوان آزمایش روی آن اعمال کنید.

 

 

8. رنگ یک تصویر را مطابقت دهید


برای حفظ ثبات رنگ بین چندین تصویر از یک پروژه، دستور Match Color می تواند در زمان شما صرفه جویی کند. می‌توانید دو تصویر - تصویر منبع و تصویر هدف - را به‌عنوان دو تصویر یا لایه جداگانه باز کنید، سپس Image > Adjustments > Match Color را انتخاب کنید و تصویر منبع را از منوی کشویی Source انتخاب کنید. این آمار رنگ ها را از یک تصویر می خواند و آنها را روی تصویر دیگر اعمال می کند. همچنین می توانید روشنایی، شدت رنگ و محو شدن را تنظیم کنید.

 

 

9. رها کردن را یاد بگیرید


اگر تصمیم‌گیری را یاد نگیرید، تغییر دادن تصاویر در فتوشاپ می‌تواند زمان زیادی را از شما بگیرد. تنوع گزینه ها و استفاده از یک گردش کار غیر مخرب بسیار عالی است، اما می تواند به راحتی شما را تحت تاثیر قرار دهد. مهم است که یک چارچوب زمانی برای خود تعیین کنید و درگیر امتحان همه سبک های ممکن نشوید. رها کردن را یاد بگیر

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.archdaily.com/878638/9-important-photoshop-tips-for-architects