اصول رندرینگ عالی در لومیون

 

از خیابان‌های شلوغ تا استراحتگاه‌های زیبا: چگونه Lumion به رندرها جان می‌بخشد


14 فوریه 2021

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

یک تخت خواب نامرتب در یک صبح آفتابی. یک پیاده رو پر جنب و جوش در یک شهر بزرگ. کشف کنید که Lumion چگونه به معماران کمک می کند تا طرح های خود را در زمینه زندگی واقعی قرار دهند.

 

Rendering a sunny morning
صبح آفتابی تنبل، رندر شده در Lumion توسط Gui Felix (پروژه توسط Marcio Kogan از MK27).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در هر صحنه یک زندگی کامل وجود دارد.

این روشی است که برگ‌های درخت با باد حرکت می‌کنند یا جفت چکمه‌ها در انتهای یک مسیر طولانی از ردپاهای گل آلود. این انرژی یک ساختمان عمومی شلوغ با جریان بی پایان افراد جالب و منحصر به فرد آن است، و این احساس یک عصر گرم و دنج در داخل خانه است در حالی که باران شدید پنجره ها را می کوبید.

 

 

لومیون طراحی معماری را در این بافت متفاوت زندگی، از پوشش گیاهی گرفته تا بافت، از نور تا مردم، قرار می دهد. این طراحی ظاهری فنی دارد و آن را به یک موقعیت واقعی منتقل می کند، لحظه ای در زمان با تمام نقص ها، هرج و مرج و غیرقابل پیش بینی بودنش. واقعیتی واضح، پرانرژی و پر از احساسات.

 

در این پست وبلاگ، چند نمونه از رندرهای Lumion را خواهید دید که به زیبایی معنای "زنده" بودن یک رندر سه بعدی را به تصویر می کشد. ما همچنین زیر کاپوت چند رندر از کاربران Lumion را بررسی خواهیم کرد و از نزدیک نگاه خواهیم کرد. به جزئیات خاصی که رندر را پر از زندگی می کند نگاه کنید.

 

 گروه معماری مشاور

 

حس زندگی در رندرهای معماری


بسیاری از ما فردی را می شناسیم که سرشار از زندگی است. کسی که سرزنده و خودجوش است و همیشه از بودن در کنار شخصیت های پرانرژی خود لذت می برد.

 

فضاها نیز می توانند پر از زندگی باشند. آنها جرقه ای را به تصویر می کشند که در آن فعالیت های انسانی با محیط ساخته شده مواجه می شود و طعم منحصر به فرد طراحی شما و نحوه تجربه آن را نشان می دهد. بنابراین وقتی تجربه فضاهایی را که طراحی کرده اید به اشتراک می گذارید، آیا نمی خواهید زندگی در آنها بدرخشد؟

 

آن احساس فضای زندگی شده، نشانه های زندگی نامرئی، می تواند تصویری خسته کننده را به تصویر بکشد و آن را به رندر جذابی از طراحی زیبا تبدیل کند.

 

Cafe in Thailand, rendered in Lumion 11 by Architiss
کافی شاپ در چیانگ مای، ارائه شده در Lumion 11 توسط Architiss (طراحی و مدل سه بعدی توسط Weerawuit).

 

 

خوشبختانه، تنها یک راه برای نشان دادن زندگی در رندرهایتان وجود ندارد. امکانات تقریبا بی پایان هستند! برای مثال، تصور کنید می‌خواهید به سادگی «ویژگی‌های زنده بودن» را نشان دهید. با گنجاندن اشیاء طبیعت با جزئیات دقیق (درختان، گیاهان، درختچه‌ها و غیره با بافت زیبا)، شخصیت‌های متحرک و چند پرنده در آسمان، می‌توانید شروع کنید به نشان دادن نحوه مواجهه و تعامل دنیای زنده‌ها با ایده‌های طراحی شما.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

حالا بیایید تصور کنیم که می‌خواهید «شیوه‌ای از زندگی» را در رندرهای خود نشان دهید، چیزی که می‌دانید مشتری شما می‌خواهد ببیند. با آگاهی از ساکنان آینده، می‌توانید جنبه‌هایی از شخصیت و سبک زندگی آنها را آشکار کنید، خواه یک وسیله نقلیه گران‌قیمت در مسیر، محوطه‌سازی بی‌نظیر، یک استخر شنای مجلل مشرف به اقیانوس، آثار هنری روی دیوارها یا طراحی مبلمان، به نام چند مورد.

 

New objects available in Lumion 11

 

زندگی می تواند یک "نیروی شکل دهنده" باشد. این حسی است که وقتی یک طوفان تاریک در افق می‌درخشد، یا وقتی آشپزخانه در نور قرمز غروب آفتاب غوطه‌ور می‌شود و ذرات ریز گرد و غبار در اطراف شناور هستند، به شما دست می‌دهد. در این شرایط می‌توانید نیرویی را احساس کنید، فضایی که همه چیز از سرزندگی هوا گرفته تا انرژی باد تعریف می‌کند.

 

Winter cabin, designed by Vårdal Arkitekter AS and rendered in Lumion 11 by Bartosz Orliński .
کابین زمستانی، طراحی شده توسط Vårdal Arkitekter AS و رندر شده در Lumion 11 توسط Bartosz Orliński.

 

 

راه های بی پایانی برای ثبت زندگی در رندرهایتان وجود دارد، فرقی نمی کند تصاویر ثابت، انیمیشن یا پانورامای 360 ایجاد کنید. و با بسیاری از ابزارها، ویژگی‌ها و جلوه‌های بصری موجود در Lumion 11، می‌توانید به سرعت و به آسانی تعریف منحصربه‌فرد خود از زندگی و معنای آن را برای طراحی‌های خود بیان کنید.

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

 

چگونه به رندر واقعیت بدیم


Lumion به رندر تازگی می دهد - هم فرآیند و هم نتیجه. هنگامی که دیدگاه دقیق و واقعی از طرح خود را در مکان آینده (یا تصوری) خود بیان می کنید، شما را راهنمایی می کند. Lumion باعث می شود روند افزودن زندگی به عنوان بخشی طبیعی از گردش کار شما احساس شود.

 

در این بخش، می‌خواهیم شش راه مختلف برای پر کردن رندرهایتان با زندگی در Lumion بررسی کنیم. دنبال کنید و سعی کنید نکات زیر را در پروژه های رندر سه بعدی خود پیاده سازی کنید!

 

 

زندگی گیاهی


به دنبال یکی از سریع ترین و موثرترین راه ها برای القای زندگی در طراحی خود هستید؟ با پوشش گیاهی و مجموعه وسیع و متنوع زیستی در کتابخانه داخلی Lumion از طبیعت باکیفیت و اشیاء طبیعت با جزئیات شروع کنید. در این دسته می‌توانید همه چیز را از درختان مخروطی و نخل گرفته تا علف‌ها و گل‌ها و موارد دیگر پیدا کنید.

 

اگر درخت یا گیاه خاصی را در ذهن دارید، به سادگی از ابزار جستجو استفاده کنید و نام رایج درخت یا گیاه را تایپ کنید، مانند کاج مدیترانه یا کینگزویل شمشاد. این می تواند به ویژه زمانی مفید باشد که به پوشش گیاهی رندر نیاز دارید تا مکان واقعی را منعکس کند.

 

با ابزارهایی مانند Mass Placement، Cluster Placement و Paint Placement، دستیابی به یک نمایش فوق العاده واقعی از یک چشم انداز تنوع زیستی آسان است.

 

New fine-detail nature in Lumion 11

 

مطمئن شوید که از اشیاء طبیعت با جزئیات ریز استفاده کنید که بیشترین تأثیر را دارند، مانند نزدیک دوربین که واقعاً می توانید بافت پوست یا تهویه برگ را احساس کنید.

 

Red House on Street, rendered in Lumion 10
خانه قرمز، ارائه شده در لومیون توسط آندر آلنکار.

 

 

طراحی ویژه + ... مشاوره رایگان

 

 

متریال و بافت


Texture این توانایی منحصر به فرد را دارد که یک رندر سه بعدی را از یک نمایش دیجیتالی به یک اثر ملموس تبدیل کند که در ذهن بینندگان زندگی می کند.

 

با کمک نقشه جابجایی و کتابخانه داخلی لومیون با بیش از 1250 متریال قابل تنظیم، می‌توانید نمایش زیبایی از مصالح ساختمانی خود ارائه دهید و در عین حال به بیننده کمک کنید تا درشتی دیوارهای گچی، کف زدن پاشنه‌ها در کف کاشی یا به وضوح تصور کند. احساس غلغلک دادن تیغه های علف برهنه آنها.

 

Chair on wooden floor, rendered in Lumion 11 by 3D Fernandes
صندلی روی کف چوبی، رندر شده در Lumion 11 توسط 3D Fernandes.

 

 

Lumion دارای 229 نقشه جابجایی داخلی است که با یک "D" در تصویر کوچک مواد نشان داده شده است. با استفاده از این مواد، می توانید به سادگی نوار لغزنده جابجایی را تغییر دهید. همچنین می‌توانید نقشه‌های جابجایی خود را برای هر انتخاب مواد، چه مواد لومیون یا وارداتی، وارد کنید. برای یک منبع جامع برای بافت‌ها، به «فهرست رسمی مجموعه‌های بافت لومیون» ما مراجعه کنید.

 

 

نقص و هوازدگی


مهم نیست که در حال طراحی یک خانه مسکونی یا یک آسمان خراش شهری هستید، موادی که انتخاب می کنید در نهایت با فرسایش آهسته ناشی از عناصر طبیعی و زمان مواجه خواهند شد. بادهای طوفانی نمکی ممکن است هر ماه اوت به ساختمان شما ضربه بزنند. اسکیت‌بردها ممکن است لبه تیز عناصر طراحی کم ارتفاع و بتنی طرح شما را از بین ببرند. مس ممکن است به سادگی قدیمی باشد و به همین دلیل پوشیده از سرمه ای باشد.

 

طبیعی است که بخواهید تصویری بی عیب و نقص از طراحی معماری خود را نشان دهید، اما واقعیت این است که فضاها پر از نقص، فرسایش و تخریب هستند. خوشبختانه، Lumion این واکنش پیچیده و طبیعی را انجام می دهد و بیان آن را در پروژه های رندر شما ساده می کند.

 

House in Brazil, rendered by Gui Felix
خانه در برزیل، ارائه شده در Lumion توسط Gui Felix.

 

 

گروه معماری مشاور

 

 

به عنوان مثال، نوار لغزنده Weathering Lumion می تواند سال ها پوسیدگی، فرسایش و عدم تقارن را تنها با یک حرکت جزئی اضافه کند. شما می توانید فورا سختی دیجیتال گوشه ها را با نوار لغزنده Edges کاهش دهید و حتی با گزینه Import new model، نواقصی مانند ترک ها و لکه های آب را وارد کنید.

 

 

نورپردازی


نورپردازی یکی از اساسی ترین عناصر یک رندر زیبا است. این رندرهای قدیمی و دیجیتالی تر را از تصاویر و انیمیشن های پر از زندگی متمایز می کند. تسلط بر سایر نرم‌افزارهای رندر معمولاً یکی از سخت‌ترین جنبه‌های آن است، اما در Lumion که سادگی کلید آن است، نیست.

 

Regency by Adam Ingram (Ark Visuals)
پروژه Regency، رندر شده در Lumion توسط آدام اینگرام (Ark Visuals).

 

Lumion دارای چندین عنصر نورپردازی داخلی و خارجی است که به شما کمک می کند تا چیزهایی مانند جهت نور، انتشار، رنگ، روشنایی، گرما و غیره را به دقت ثبت کنید.

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

دیدن پروژه های گروه معماری مشاور

 

اگر اولین بار است که از اشیاء نوری Lumion استفاده می‌کنید، می‌توانید با بازی کردن با نورافکن‌ها، چراغ‌های omni و نورهای ناحیه به سرعت به آنها تسلط پیدا کنید. مطمئن شوید که نور طبیعی را کم کرده اید (با تب Weather در حالت ساخت یا با افکت های خورشید یا آسمان واقعی)، و چیزهای مختلفی را که می توانید به دست آورید کاوش کنید، از برجسته کردن مبلمان با ترتیبات نور سینمایی گرفته تا گرفتن شرایط نوری خاص، مانند غروب خورشید. یا سایر موقعیت های کم نور.

 

Paris Scene, rendered in Lumion 11 by Fernando Fernandes
خیابان پاریس، رندر شده در لومیون 11 توسط 3D Fernandes.

 

اگر از قبل نمایه نورپردازی IES پروژه خود را می‌دانید، می‌توانید نمایه IES را در تمام نورافکن‌های صحنه خود وارد کنید و تعادل نوری دقیقی را که برای پروژه می‌خواهید ایجاد کنید.

 

مبلمان، اشیاء و افراد


کتابخانه محتوای Lumion به شما، معمار (و نه فقط کارشناس رندر) راهی مستقیم برای وارد کردن حیات به طراحی خود می دهد. با انتخاب بیش از 6200 مدل، پوشش اقلام طبیعت، اثاثیه داخلی و خارجی، اشیاء حمل‌ونقل، افراد و موارد دیگر، می‌توانید به سرعت طیف متنوعی از اقلام را مرتب کنید و نمایشی دقیق از یک مکان واقعی ایجاد کنید - گویی که از آن استفاده کرده‌اید. یک عکس از پروژه ذهن شما

 

چه یک محله در شهر کوچک، یک رستوران در گوشه‌ای شلوغ مرکز شهر، یا یک فضای داخلی بزرگ با انبوهی از نور طبیعی، اشیایی که قرار می‌دهید و قرار می‌دهید، داستان، انرژی و فضایی را که همراه با طراحی‌تان با آن ارتباط برقرار می‌کنید تعیین می‌کنند. به همین دلیل، مهم است که با استفاده از ویژگی‌های ساده Move، Rotate و Scale Lumion مراقب مکان‌های خود باشید تا شی را سریع در موقعیت مناسب قرار دهید.

 

kitchen by Aditya Pradana
آشپزخانه در یک روز شلوغ، ارائه شده در Lumion توسط Aditya Pradana.

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

اثرات، محیط و احساسات


می توانید بفهمید که مردم چه زمانی یک اثر معماری را در دل خود احساس می کنند. آنها واکنش احساسی نشان می دهند.

 

اغلب به همین دلیل است که روزی که از یک ساختمان مهم بازدید می کنید، آب و هوا را به یاد می آورید.


شاید در شبی که شما از برج ایفل دیدن کردید باران تمام شده بود و احساس عاشقانه ای در هوا وجود داشت. شاید شما در گرمترین روز سال به موزه Solomon R. Guggenheim رفته اید و جنگل بتنی شهر نیویورک را به یک سونا ظالمانه تبدیل کرده اید. یا شاید در تور تالیسین فرانک لوید رایت، غروب خورشید بر فراز تپه های جنوبی ویسکانسین غیرمنتظره ترین زیباترین چیزی بود که تا به حال دیده اید.

 

Spanish Patio, rendered in Lumion 11 by Minitel Creative.
پاسیو اسپانیایی، رندر شده در Lumion 11 توسط Minitel Creative.

 

فضای یک مکان این است که چگونه می توانید با بینندگان خود به روشی بسیار قدرتمند و معنادار ارتباط برقرار کنید. با طیف گسترده افکت‌ها در حالت‌های عکس و فیلم Lumion، طیف گسترده‌ای از ابزارهای بصری عالی برای ایجاد فضا در رندرهای خود را کشف خواهید کرد.

 

Backyard design by Stephan Pavlov
طراحی حیاط خلوت، ارائه شده در لومیون توسط استفان پاولوف.

 

با استفاده از یکی از استایل ها یا هر ترکیبی از Real Skies، Sky Light، Hyperlight، Color Correction و Exposure می توانید به پروژه رندر خود پایه و اساس اولیه یک رندر زیبا بدهید.

 

House in the woods (evening lighting), rendered in Lumion 11 by Gui Felix - Lumion Expert .
خانه در جنگل (نور عصرانه)، مدل ارائه شده توسط دیگو تاپیا.

 

و با این پایه، می‌توانید با ابزارهای جوی مانند بارش، که شما را در هنگام ایجاد یک باران یا طوفان برفی با جزئیات زیاد راهنمایی می‌کند، جلوتر بروید. مطمئن شوید که به مرحله بارش توجه کنید، زیرا می توانید تعیین کنید که طوفان در حال رسیدن یا خروج است. برای آخرین لمس‌ها، کمی مه در فاصله اضافه کنید تا احساس بد خلقی بیشتر شود و سپس نوار لغزنده‌های رگه‌های باران را بالا ببرید تا احساس آرامش‌بخش و آرامش‌بخش قطرات باران را که روی شیشه می‌روند را به تصویر بکشید.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

با Lumion 11 به طرح های خود حس تازگی ببخشید


از عکس واقعی گرفته تا هنرمندانه تر، القای حس تازگی در رندرهای شما این است که چگونه می توانید بلافاصله با بینندگان طرح های خود ارتباط برقرار کنید. این یک پلت فرم آشنا برای شما، همکاران و مشتریان شما فراهم می کند تا به طور واقعی طرح و رابطه آن را با محیط اطراف خود بررسی کنید.

 

Lumion با ساده، مستقیم و مرتبط با هنر معماری، از فرآیند گرفته تا نتایج، به رندرینگ جان می بخشد. اگر می خواهید Lumion را با پروژه رندر بعدی خود امتحان کنید، نسخه آزمایشی 14 روزه رایگان را همین امروز دانلود کنید!