روف گاردن | گرین اکو روف

Green Eco-Roofs

 

پشت بام سبز

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

Pitched Green Roof

 

 

سقف سبز که با نام اکوی سقف یا سقف زنده نیز شناخته می شود ، سقف ساختمان است که به طور جزئی یا کاملاً با پوشش گیاهی پوشانده شده است و رویش روی یک غشای ضد آب کاشته شده است. لاستیک EPDM به دلیل خاصیت ضد آب و انعطاف پذیری به طور گسترده ای به عنوان غشای ضد آب برای ساخت سقف سبز استفاده می شود. سقف های سبز چندین هدف را برای ساختمان به کار می برد ، مانند جذب آب باران ، ایجاد عایق ، ایجاد زیستگاه برای حیات وحش و کمک به کاهش دمای هوای شهری و مبارزه با اثر جزیره گرمایی.

 

مهم است که قبل از شروع هر پروژه بام سبز یا روف گاردن ، ساختار سقف برای تحمل وزن اضافی کافی باشد. محاسبات ساختاری باید خاک و آب احتباس شده موجود در خاک را در نظر بگیرد. سقف در حالت ایده آل باید به سمت ناودانهای 1:50 یا 20 میلی متر در هر متر سقوط کند. با نصب فیله های چوبی به تیرچه های موجود و سوار شدن مجدد ، می توانید به هر سقف مسطح شیب کمی اضافه کنید.

 

سقف به سطوح بالایی احتیاج دارد تا شامل زهکشی ، ژئوتکستایل ، خاک و گیاهان باشد. این باید برای جلوگیری از پوسیدگی از چوب tanalized ساخته شود. یک ایستگاه کوچکتر نیز در لبه قطره ای یا لبه ناودان تقریباً 10-20 میلی متر لازم است تا تخلیه انجام شود.

 

 

SkyScraper Roof Garden

 

 

جهت مشاوره  رایگان کلیک کنید...

 

 

نصب پشت بام سبز

 


پس از اطمینان از استحکام سقف و ساختار آن به اندازه کافی:

 

  1. قاب مورد استفاده برای حفظ اجزای پشت بام سبز
  2. غشای سقف EPDM را مطابق توضیحات بخش آموزش ما نصب کنید
  3. برای محافظت از غشا و حفظ رطوبت ، یک ورقه پشم ژئوتکستایل را روی EPDM بگذارید
  4. یک لایه زهکشی با استفاده از سنگریزه های گرد شسته شده (نه نخود فرنگی) یا شیارهای پروفیل برای کمک به تخلیه و حفظ رطوبت کافی نصب کنید.
  5. غشای ژئوتکستایل دیگر یا غشای کششی مقاوم در برابر پوسیدگی را برای حفظ خاک و جلوگیری از ایجاد لایه زهکشی مناسب کنید
  6. لایه خاک را اضافه کنید. عمق بستگی به انتخاب گیاهان و نیازهای عمق ریشه دارد
  7. با انتخاب گونه خود منطقه را بکارید. توجه به میزان رشد گیاهان ، نیاز به نگهداری ، نیاز آبی و موقعیت سقف در ارتباط با خورشید بسیار مهم است

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

 

https://www.rubber4roofs.co.uk/roof-garden-flat-roofs