باغبانی روف گاردن

 

روف گاردن سایه دار

 

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

Designing-a-shade-garden.jpg

 

انتخاب گیاهان مناسب برای باغ های سایه دار - فقط دفعه بعد که پیاده روی می کنید به پیچیدگی گیاهان در کف جنگل نگاه کنید.

 

 

سایه زیاد در باغ!


خودداری مشترکی که ما از صاحبان خانه های ناامید می شنویم ... "من سایه زیادی دارم ، نمی توانم چیزی در باغ خود پرورش دهم!" این همه واقعیت دارد. گیاهان عالی و مناسب برای همه شرایط رشد وجود دارد.

 

رایج ترین گیاهان "برو به" برای باغبانی سایه ای هاست ها ، سرخس ها و درختچه های سرخدار هستند. زیرزمین های سایه دار جنگل ها با مجموعه ای متراکم از مواد گیاهی بومی در هر کجا که ممکن است سرگردان باشید پر شده است. گیاهان سایه دار ، به ویژه گونه های بومی متناسب با شرایط محلی ، از زیباترین و مقاوم ترین آنها هستند. گیاهان سایه دار اغلب دارای برگهای نازک با سطح وسیع هستند. بنابراین آنها از نظر آناتومیکی سازگار با فتوسنتز کارآمد در نور کم هستند.

 

 

adiantum+pedatum_shade+plant.jpg

شکل ظریف Adiantum pedatum (سرخس موی شمالی) خاکهای مرطوب ، هوموس و اسیدی را در سایه متراکم ترجیح می دهد.

 

 

hosta-mouse-ears_shade+plant.jpg

Hosta "گوش موش آبی" به آسانی در خاکهای غنی از لحاظ ارگانیک و با زهکشی خوب در زیر نور آفتاب تا سایه متراکم رشد می کند. اجازه ندهید خاک ها خشک شوند.

 

 

Hosta_Medio_Variegata.jpg

به نظر می رسد Hosta "Undulata picto" دارای قلم موهای سفید روی هر ساقه است. این یک ریزوماتوس ، توده ای است که بومی درختان جنگلی در ژاپن ، کره ، چین است.

 

 

taxus-baccata-leaves.jpg

Taxus x media (Yew) یک گیاه همیشه سبز عالی برای شرایط سایه است ، چه آن را به صورت پرچین هرس کنید و چه اجازه دهید شکل طبیعی آن رخ دهد.

 

 

در حالی که هر گیاه برای رشد و شکوفایی به نور احتیاج دارد ، میزان مناسب نور خورشید متفاوت است. با توجه به شرایط مناسب ، گیاهان تقریباً در همه جا می توانند موفق شوند! بدیهیات مقدس باغبانی را به خاطر بسپارید - "گیاه راست ، مکان راست".

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

هنگام طراحی باغ ، دفتر ما یک مطالعه سایه بان از چشم انداز ایجاد می کند تا به ما در اطلاع رسانی شرایط در محل کمک کند. ما طرحی سه بعدی از الگوهای نور در طول سال ایجاد می کنیم. این امر به انتخاب گیاه ، همراه با شرایطی مانند کیفیت خاک ، کیفیت آب ، کیفیت باد ، بیماری و تداخل آفات کمک می کند. در انتخاب گیاهان برای محل ، صاحب خانه باید نوع نور موجود در باغ را در طول روز و در طول فصل رشد مشاهده کند.

 

 

تعریف سایه

 


در اینجا به بررسی شرایط نوری در باغ می پردازیم…

 

ابتدا تعیین کنید که ناحیه مورد نظر خورشید جزئی است یا سایه جزئی؟ یک خط ظریف این دو را متمایز می کند. آفتاب جزئی به این معنی است که میزان خورشید خورشید کامل نیست ، اما سایه جزئی نیست. اکثر منابع این مورد را بین 4-6 ساعت آفتاب در روز قرار می دهند. سایه جزئی به این معناست که میزان خورشید کمتر از جزئی خورشید است ، اما بیشتر از سایه است ، که معمولاً 2-4 ساعت خورشید در روز تعریف می شود. این را در مناطقی که مستقیماً آفتاب صبحگاهی (در ضلع شرقی ساختمانها) یا آفتاب بعد از ظهر (در ضلع غربی سازه ها) می گیرد ، پیدا کنید ، اما در بعد از ظهر ، از ساعت 10:00 تا 14:00 بعد از ظهر وجود ندارد.

 

سایه از نظر کمبود نور خورشید است ، اما از نظر باغبانی ، این به معنای کمتر از دو ساعت نور خورشید در روز است.

 

  1. سایه های روشن خورشید تا حدی فیلتر می شوند ، مانند آنهایی که در زیر درختان سایبان مانند ملخ عسل و توس یافت می شوند ، جایی که الگوی همیشه در حال حرکت خورشید و سایه وجود دارد. این را در زیر درختان با شاخه های بلند یا شاخ و برگ کمی جستجو کنید. ممکن است سایه روشن را که سایه خال دار یا سایه متناوب نامیده می شود مشاهده کنید.
  2. سایه متوسط ​​با نور منعکس شده ، مانند کف یک جنگل چوبی سخت رخ می دهد.
  3. سایه سنگین یا سایه متراکم مکانی است که نور مستقیم خورشید ندارد ، مانند پایه دیوار رو به شمال یا زیر درختان متراکم همیشه سبز. توجه به این نکته ضروری است که همه گیاهان برای زنده ماندن به مقداری نور نیاز دارند. ** (** تعریف اقتباس از برنامه توسعه باغبانی ایالت پن.)

 

 

باغبانی سایه - طراحی و توصیه های گیاهی

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

بسیاری از باغ های شهرکی که ما در منهتن طراحی می کنیم و باغ های قهوه ای در بروکلین سایه های متفاوتی دارند. درختان ، درختچه ها ، گیاهان چندساله فقط چند هفته گل تولید می کنند ، با این حال شاخ و برگ آن برای کل فصل باقی می ماند. راه حل تمرکز بر طراحی با شکل برگ ، رنگ برگ ، ارتفاع ، بافت ، معماری یا کیفیت جنگل است.

 

برخی از گیاهان دارای برگهای فوق العاده براق هستند که در عین تاریکی ، نور را منعکس می کنند. پوشش های زیر زمینی مانند Asarum europaeum به آرامی پخش می شوند و کنتراست و درخشندگی ایجاد می کنند. (بومی شمال شرقی ایالات متحده Asarum canadense به سرعت گسترش می یابد و شکل و بافت عالی را ارائه می دهد.) گیاهان متنوع یا آنهایی که حاشیه برگ آنها برجسته است (لبه های آنها) می توانند الگوهای بصری را به فضای سبز بیاورند. هنگام انتخاب گیاهان به دلیل شکوفه گل ، عاقلانه انتخاب کنید و علاقه خود را در طول فصل تنظیم کنید.

 

 

Asarum-europaeum+shade+plant.jpg

Asarum europaeum/زنجبیل وحشی اروپایی دارای برگهای براق براق بود که روشنایی را می افزاید. رشد آهسته دارد ، اما می تواند شرایط خشک را پس از ایجاد تحمل کند.

 

 

asarum-canadense+shade+plant.jpg

Asarum canadense/زنجبیل وحشی کانادا مستعمرات متراکم در زیرزمین جنگل ها تشکیل می دهد. و ای برگهای قلبی شکل !!

 

a

Brunnera-Jack-Frost.jpg

شاخ و برگ Brunnera "Jack Frost" هر باغی را روشن می کند. (تصویر از مهد کودک های Terra Nova گرفته شده است)

 

 

Convullaria+majalis.jpg

Convallaria majalis/زنبق دره هنگام جرم گیری دارای بافت فوق العاده ای است. معطر است ، گوزن و خرگوش ، طیف گسترده ای از خاک را تحمل می کند ، اما می تواند تهاجمی باشد.

 

در حالی که بسیاری از گلها در بهار و اوایل تابستان شکوفا می شوند ، چرا چند گل دیگر را در زمانهای دیگر سال پیدا نمی کنید؟ سازماندهی علاقه و شکوفایی گیاه خود در طول سال! پوشش دائمی Heuchera "عروس پاییزی" در پاییز شکوفا می شود ، مانند Actea racemosa. Actea racemosa (قبلا Cimicifuga نامیده می شد) یک گیاه مناسب برای طراحی باغ کوچک است و گرده افشان ها را به ارمغان می آورد! در باغهای کوچک یا فضاهای کوچکتر ، گیاهانی را در نظر بگیرید که فرم آنها از نظر معماری عمودی تر است ، به طوری که تمایل آنها به بلندتر شدن از عرض بیشتر است. علاوه بر این ، سبز تنها رنگ شاخ و برگ نیست! ارقامی را با رنگ بنفش یا سرمه ای در شاخ و برگ آنها امتحان کنید.

 

 

Heuchera-Autumn-Bride.jpg

شکوفه های "عروس پاییزی" Heuchera باغی را در اواخر تابستان روشن می کند ، نمونه ای که بیشتر از Heuchera در بهار شکوفا می شود.

 

 

shade+planting+actea.jpg

سومین سال اکتبر شکوفه Actea/Cimicifuga racemosa در باغ قهوه ای بروکلین

 

 

Cimicifuga-with-bee-in-shade.jpg

گرده افشان ها را با شکوفه های اولیه پاییز Actea racemosa همراه کنید.

 

 

tiarella+shade+plant.jpg

‘"بال فرشته" یکی از ارقام Tiarella cordifolia با شاخ و برگ هیجان انگیز است.

 

 

درختچه ها: کاملیاس نمایش خود را از اواخر تابستان تا پاییز و تا دسامبر ، بسته به محل زندگی و نوع تنوع شما ، اجرا می کند. گیاهان در سایه روشن و متوسط ​​رشد می کنند. محیط جنگلی نور کاملی را فراهم می کند. به دنبال دورگه هایی باشید که گلها را با رنگهای صورتی ، قرمز ، سفید و یاقوتی باز می کنند. هاردی در مناطق 7 تا 9

 

بوته Clethra alnifolia یک درختچه همه کاره است که می تواند در سایه کامل ، آفتاب کامل و هر جایی در بین آن رشد کند. تابستان را در باغ های پروانه ای و بارانی قرار دهید. ما رقم "Ruby Spice" را دوست داریم. مراقب مکیدن باشید و مرتباً آن را شکل دهید.

 

 

clethra+ruby+spice+in+the+garden.jpg

Clethra alnifolia/گلهای تابستانی به خوبی در سایه روشن.

 

 

camellia-japonica-frans-van-damme-leaf1-1.jpg

برگ براق Camellia japonica حتی در اواخر زمستان باغ سایه ای را روشن می کند.

 

 

cornus_alba_ivory_halo.jpg

Cornus alba "Ivory Halo" ، که در صنعت با نام "Bailho" نیز شناخته می شود دارای حاشیه های سفید خامه ای روی برگ است. لبه بیرونی به برجسته شدن گیاه و ایجاد تضاد در برابر الگوهای گیاهی کمک می کند.

 

 

rhododendron-maximum-at-otterh.jpg

این که حداکثر رودودندرون همیشه سبز باشد یا پریکلیمنوئیدهای رودودندرون برگریز (Pinxterbloom azalea) چوبی هستند که باید در باغ سایه دار باشند.

 

چه حاشیه ها ، چه کاشتن در زیر گیاهان بلندتر و چه ایجاد ظروف ، شاخ و برگ گیاهان سایه دار طراحی های بی پایان را برای ایجاد یک باغ کامل ارائه می دهد. در اینجا یک طرح کاشت زیبا با سه نوع سرخس ، Hosta 'Abiqua' ، primulas ، geraniums ارائه شده است.

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

 

https://www.toddhaimanlandscapedesign.com/blog/shade-gardening