طراحی داخلی | گروه معماری مشاور

 

7 اصل طراحی داخلی چیست؟

بیسیک هر طرح

 

جهت مشاور رایگان کلیک کنید

 

7 اصل طراحی داخلی را می توان با استفاده از عناصر طراحی ایجاد یک نگاه کلی که شما یا مشتری خود می خواستید ، به دست آورد.

آنها پایه و اساس طراحی داخلی هستند و باید بدانید که روند کار شما را بهم ریخته است.

 

به عنوان طراحان داخلی ، ما در استفاده از اصول و عناصر طراحی در پروژه های تجاری و مسکونی برای فضاهای ایجاد شده در حد ایده آل هستیم.

 

ما سعی می کنیم فضاهایی ایجاد کنیم که به تقویت پیام ، موضوع یا حتی نام تجاری شما کمک کند.

فضاهایی که به دیگران می گوید شما کی هستید.


در این پست گسترده ، با اصول آشنا خواهیم شد.

7 اصل طراحی داخلی عبارتند از:

  1. تعادل
  2. تاکید
  3. تضاد
  4. ریتم
  5. مقیاس و نسبت
  6. هماهنگی و وحدت
  7. جزئیات

هر اصل یک گام واقعاً مهم در طراحی کلی شماست و باید از آن آگاهی داشته باشید و به آنها فکر کنید که روند طراحی شما را برانگیخت. من به شما نشان خواهم داد که چگونه گام به گام آنها را مدیریت کنید.

بیایید برویم و آنها را با جزئیات شرح دهیم.

 

 

جهت مشاور رایگان کلیک کنید

 

 

1. تعادل

 


در میان تمام اصول طراحی داخلی ، اولین موردی که مورد بحث قرار خواهد گرفت تعادل است. هر طراح فارغ از اینکه در چه زمینه ای باشد ، می داند که تعادل چقدر مهم است. همه چیز در مورد وزن بصری فضای شما و نحوه تقسیم آن بین دو طرف است.

یک درس سریع که مردم از همان دوران جوانی می آموزند این است که وقتی تعادلی وجود ندارد همه چیز به سمت کناری حرکت می کند یا اشتباه می رود. این که آیا چوبهایی را به ارتفاع یک مایل چیده اید ، دوچرخه سواری می کنید ، می دانید چه وقت از اوقات فراغت لذت ببرید ، چه وقت استراحت کنید یا چه موقع باید سخت کار کنید. همه اینها به تعادل مربوط می شود. این ثابت زندگی است. اما چگونه می توان این مفهوم را به طراحی داخلی ترجمه کرد؟

وقتی همه چیز متعادل است ، همه چیز درست احساس می شود. حتی برخی از طراحان معتقدند که این همه چیز در طراحی است ، بنابراین اگر آن را بهم بزنید ، تمام مراحل دیگر از هم می پاشد.

هنگامی که معنی تعادل را بررسی می کنید ، فرهنگ لغت وزنی توزیع شده به طور مساوی را بیان می کند که باعث می شود چیزی یا کسی ثابت و قائم بماند. در طراحی داخلی ، این به معنای توزیع یکنواخت عناصر برای ایجاد تعادل بصری است. این می تواند از طریق معرفی اشکال ، رنگها یا بافتهای مختلف یا ایجاد تقارن فضای واقعی باشد.

ما نوع تعادل شعاعی ، متقارن و نامتقارن را می دانیم. تصمیم گیری برای انتخاب نوع ، می تواند تأثیر زیادی در درک مشتری شما در فضا داشته باشد. با ایجاد تعادل مناسب در هر اتاق ، اولین احساس درست را ایجاد کنید.

 

ترازوی شعاعی


تعادل شعاعی از انواع فوق الذکر کمترین استفاده یا توصیف عمومی است. این بیشتر با پله ها ، میز ناهار خوری گرد یا لوستر همراه است که سعی می کنیم فضایی متعادل را ایجاد کنیم. اولین برداشت باید این باشد که به نظر می رسد هر عنصر دیگری در تقارن دایره ای اطراف نقطه کانونی تابش می کند.

تعادل شعاعی ، درست همانطور که از نامش پیداست ، تقریباً یک دایره است. وسایل در اطراف نقطه مرکزی توزیع و مرتب می شوند یا از داخل یا خارج گسترش می یابند. اگر می خواهید تمرکز خود را روی مورد اصلی خاصی قرار دهید ، آن را برای جلب توجه به سمت داخل اعمال کنید.

 

 

تعادل نامتقارن


من می گویم محبوب ترین نوع Balance عمدتا برای آن فضاهای مدرن طراحی شده است. برای دستیابی به تعادل نامتقارن ، می توان با نگه داشتن نقطه کانونی در یک محور مرکزی خیالی ، از هر عنصر در تعداد فرد استفاده کرد.

 

از طریق این نوع تعادل در مقایسه با متقارن دستیابی به آن آسان نیست ، وقتی این را با نسخه متقارن مقایسه می کنید انرژی و انرژی بیشتری دارد.

بین وزن بصری جسم و تعادل نامتقارن رابطه شدیدی وجود دارد. به جای تکرار موارد مشابه در یک فضای داخلی برای رسیدن به تعادل ، در تعادل نامتقارن برعکس عمل می کنیم.

ما از عناصر مختلف با وزن مشابه در محور مخالف استفاده می کنیم. به عنوان مثال اشکال پیچیده احساس سنگینی را در افراد ایجاد می کند. به همین دلیل است که از آنها معمولاً برای دستیابی به تعادل نامتقارن استفاده می شود. فضای داخلی معمولاً احساس سفتی و پویایی کمتری دارد زیرا فضاهایی از این قبیل دارای اجسام مختلف هستند که با هم کار می کنند و تعادل ایجاد می کنند. برای طراحی واقعا به چشم خوبی نیاز دارد.

 

 

تعادل متقارن

 

دستیابی به این نوع سخت نیست و بیشتر در طراحی های متمرکز سنتی استفاده می شود. همچنین ، در اتاق های نوع مربع بسیار رایج است. اگر اتاق شما باریک است ، به فکر انتخاب نوع نامتقارن باشید.

 

برای دستیابی به تعادل متقارن باید:

 

  • تقسیم فضا به دو نیمه مساوی که در یک محور خیالی قرار دارد مرکز را پرتاب می کند.
  • هر نیمه به همان اندازه نیمه دیگر جبران می شود. این به فضای زندگی احساس آرامش می دهد.
  • پس از تکرار موارد یا آینه کردن آنها در امتداد یک محور برای رسیدن به تقارن.

این نوع تعادل غالباً در طبیعت از جمله بدن انسان دیده می شود. این احساس عزت ، آرامش و ثبات را به تصویر می کشد. تعادل متقارن همچنین می تواند گاهی اوقات غیر تصوری ، کسل کننده و ایستا تلقی شود. شما می توانید از طریق استفاده از رنگ ، نحوه چیدمان آسیاب ، وسایل ، مبلمان و روش استفاده از الگوها به آن برسید.

 

 

2. تأکید

 


تأکید همراه با Balance دو اصل مهم را تشکیل می دهد که باید در مورد آنها بیاموزیم. مفهوم تأكید به عنوان یك اصل طراحی داخلی بیان می كند كه یك مبلمان یا هنر اصلی باید نقش های جلب توجه را بازی كند. یکی از اولین وظایف ما این است که نقطه کانونی خود را انتخاب کرده و پس از شروع تعادل و استفاده از سایر اصول را رعایت کنیم.

 

 

 بیاموزید که چگونه نقطه کانونی را ایجاد کنید


هر عنصر طراحی داخلی شامل بافت ، فرم ، الگو و رنگ به تأکید بر نقاط تمرکز خاص کمک می کند. عناصر باید در روشی استفاده شوند که در آن غلبه نقطه کانونی وجود دارد. بقیه اقلام دکور باید تحت سلطه این نکته قرار بگیرند. آنها همچنین باید تضادها را با هم تقسیم کنند تا اولویت اصلی فضای کلی و تمرکز خود به نقطه کانونی تبدیل شود.

حتی می توانید برای ایجاد علاقه و درام در یک فضا ضمن ایجاد اولین برداشت عالی ، بر دو حوزه طراحی تأکید کنید. نمی توان به اهمیت برداشت های اول به اندازه کافی تأکید کرد. اطمینان از درخشش پیام ، محصول ، مضمون ، اعتقاد یا شخصیت برند شما در یک تجارت موفق بسیار مهم و ضروری است.

 

 

جهت مشاور رایگان کلیک کنید

 

 

تأکید از طریق عناصر طراحی


برای ایجاد تأکید می توانید از دو عنصر طراحی استفاده کنید. نور و رنگ دو روش سریع و آسان برای انجام این کار هستند. برای جلب توجه مورد مهم خود از یک رنگ روشن یا متضاد به علاوه مقداری نور متمرکز استفاده کنید تا مورد توجه شما قرار گیرد.

همچنین می توانید جهت را با استفاده از خطوط ، موارد در مقیاس کوچکتر استفاده کنید یا بافتهای جدید را در اطراف نقطه تمرکز خود معرفی کنید تا با تأکید برجسته شود. شما باید با تضاد موارد در اطراف نقطه تمرکز خود ، یک تأثیر بصری ایجاد کنید. به این ترتیب ، در برابر پس زمینه درخشان خواهد شد. این برای ایجاد یک نقطه کانونی در فضای داخلی رستوران ، آبگرم ، دفتر کار ، یا فروشگاه خرده فروشی بسیار مناسب است.

 


تأکید از طریق قرار دادن


نحوه قرارگیری نقطه تمرکز مورد نظر خود در یک فضای داخلی یکی از موارد بسیار مهم است. به عنوان مثال در اتاق های خطی ، مانند دیوار در انتهای راهرو ، یا یک منطقه از ویژگی های مرکزی بیشترین تأکید و تأثیر را خواهد داشت.

اگر با تکرار عناصر طراحی در فضای داخلی ریتم ایجاد کنید ، می توانید با ایجاد وقفه در نظم دقیقاً در نقطه مرکزی ، تأکید ایجاد کنید تا تمرکز را به یک مورد برسانید که بر خلاف همه موارد دیگر نیست. این تأکید از طریق قرار دادن است.

 

 

3. کنتراست

 


بعد از اینکه درمورد نوع Balance و نقطه کانونی اتاق تصمیم گرفتیم ، باید به فکر Contrast و چگونگی جالب جلوه دادن فضای شما باشیم.

تضاد در طراحی داخلی به تفاوت رنگ یا درخشش اشیا مربوط می شود که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.


با استفاده از سه عنصر قابل دستیابی است. اینها فضا ، فرم و رنگ است. برای دستیابی به کنتراست و ایجاد یک شی قابل تشخیص می توان از چاپ یا بالشهای دو رنگ متضاد مانند سفید یا سیاه استفاده کرد.

 

 

 

محبوب ترین کنتراست سیاه و سفید


همچنین می توانید از طریق ترکیب بیش از یک فرم به آن دست یابید. به عنوان مثال ، یک مبل مستطیل شکل و یک آینه دایره ای ترکیب کنید تا توجه بین هر دو مورد توزیع و متعادل شود.

هیچ چیز کاملاً مهم به عنوان اولین برداشتی که از یک اتاق ساخته شده وجود ندارد. فضاهایی وجود دارد که وقتی اولین بار به آنها نگاه می کنید ، به دلیل تأثیر بصری شگفت آور چشمگیر ، باعث می شود نفس بکشید. در عین حال ، هر عنصر با هم متناسب است. از طرف دیگر ، فضاهای دیگر که به خوبی طراحی نشده اند ، تمایل به سقوط دارند و هیچ تأثیری بر جای نمی گذارند.

ماده مخفی ایجاد کننده اولین برداشت عالی در اکثر موارد تضاد است. هنگامی که به درستی از آن استفاده می کنید ، این اصل اساسی طراحی می تواند مقادیر زیادی از علاقه بصری را به طراحی داخلی شما اضافه کند در حالی که آن را به طور همزمان جمع می کند.

 


ایجاد کنتراست با استفاده از اشکال


فرم و شکل روشهای عالی برای افزودن کنتراست به فضاها هستند. درک تفاوت بین لبه های گرد و صاف و گوشه های تیز زاویه دار آنقدرها هم سخت نیست. این نوع کنتراست اغلب در مبلمان منزل دیده می شود. با این حال ، می توان آن را با انواع مختلف هنرهای دیواری یا حتی لوازم جانبی مانند آینه ها نیز استفاده کرد.

برخی از سبک های طراحی در مقایسه با سایرین بسیار بهتر کار می کنند. شما ممکن است اشکال مختلف را امتحان کنید و با اشکال اسکاندیناوی ، اشکال مدرن یا اشکال هندسی اواسط قرن بازی کنید.

مهم نیست که نتیجه فضای طراحی شده شما چه نتیجه ای دارد ، کنتراست هر بار تأثیر و اولین برداشت عالی را ایجاد می کند.

 

 

جهت مشاور رایگان کلیک کنید

 

 

ایجاد کنتراست از طریق اختلاط و تطبیق

 


اختلاط و تطبیق یک روش سریع و آسان برای ایجاد کنتراست است. ذاتاً ، به دلیل عناصر طراحی که شما با هم ترکیب کرده اید و به ظاهر نهایی رسیده اید ، هر طرح قرار است شامل مواد مختلفی باشد.

برای ایجاد کنتراست ، مواردی را که احساس مغایرت با یکدیگر دارند ، به طور هدفمند مخلوط و مطابقت دهید. این اشاره به این دارد که اشیا از چه محصول یا موادی ساخته شده اند و ظاهر محصولات چگونه است. به این فکر کنید که سنگ و چوب طبیعی را برای مبلمان مخلوط کنید و اینها را در برابر فولاد و کروم قرار دهید. همچنین می توانید از پارچه هایی مانند استفاده از یک رنگ ثابت ساده و سپس مخلوط کردن و مطابقت آن با موارد طرح دار استفاده کنید.

 

 

ایجاد کنتراست با بافت

 


اهمیت بافت را نمی توان به اندازه کافی تأکید کرد. در طراحی داخلی ، مفهوم بافت به درک نحوه احساس عناصر طراحی اشاره دارد.

به عنوان مثال ، تصور کنید که احساس می کنید وقتی دست خود را روی یک صفحه عقب ناهموار و خنک در برابر بالای صاف میز قرار می دهید ، احساس می کنید. این درک بافت در فضای داخلی است که مهم است.

هنگامی که دو بافت را در کنار هم قرار می دهید ، از نظر بصری به فضا اضافه می کند. این بدان معنی است که اجزای طراحی با سرعت بیشتری می توانند چشم ها را به خود جلب کنند. وقتی از دو بافت متضاد استفاده می کنید ، مانند خشن و صاف ، این بهترین نتیجه را می دهد.

 

 

ایجاد کنتراست با رنگ

 


استفاده از رنگ برای ایجاد کنتراست به احتمال زیاد ساده ترین و بارزترین روش ایجاد است.

به همه اتاق های خود یک طرح رنگی مکمل بدهید ، استفاده از دو سایه مخالف در هر انتهای چرخ رنگ بیشترین تأثیر را ایجاد می کند.

به عنوان مثال ، قرمز و سبز ، بنفش و نارنجی و مواردی از این دست. سیاه یا سفید ، البته ، همیشه به سبک خواهد بود زیرا این یک ترکیب کلاسیک است که واقعا برجسته است.

اگر سبکی که می خواهید به آن دست پیدا کنید رنگارنگ تر است ، می توانید از ترکیب رنگ هایی مانند زرد و بنفش یا نارنجی و آبی نیز استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که در اصول طراحی داخلی ، در فضای بسیار زیاد ، یک رنگ باید غلبه داشته باشد در حالی که رنگ دیگر آن را برجسته می کند. استفاده از یک سایه را برای هر دیوار در نظر بگیرید در حالی که سایه دیگر برای لوازم جانبی ، مبلمان و منسوجات استفاده می شود.

برای تن دادن به همه چیز ، تنها کاری که باید انجام دهید افزودن موارد خنثی اضافی است.

یک رنگ خنثی به چشمان شما یک نقطه بصری برای استراحت می دهد در حالی که پس زمینه تسکین دهنده ای برای تضاد رنگی شما برای شروع ظاهر می شود.

 

 

4. ریتم

 


ما به چهارمین اصل مهم طراحی داخلی با نام Rhythm رسیدیم. هنگام جستجوی یک ترکیب عالی یا ترکیبی برای دستیابی به تعادل و در هارمونی کلی که همه به دنبال آن هستیم ، کم و بیش همزمان به Contrast ، Rhythm و Scale فکر می کنیم.

همه اصول کاملاً بهم پیوسته و دستورالعمل آینده شما برای موفقیت را تشکیل می دهند.

 

به احتمال زیاد وقتی موضوع موسیقی مطرح می شود ، به شنیدن کلمه ریتم عادت کرده اید. در موسیقی ، ریتم موضوعی است که همه آوازها ، پل ها و مصراع ها را در یک آهنگ به هم پیوند می دهد. در طراحی داخلی اما ریتم به روشی مشابه عمل می کند.

شاید در گذشته به آن توجه نکرده باشید اما الگویی ظریف است و همه اصول طراحی داخلی شما را به هم پیوند می دهد. اکثر مردم این باور را دارند که "سس طراحی" مخفیانه ریتم است. این اصلی است که اشاره خاصی به لهستانی به فضای داخلی سطح بالا می دهد.

این ماده برای کمک به چشم در یک فضا و به صورت سازمان یافته در حرکت است. ریتم همچنین از نظر زیبایی و خشنودی از نظر زیبایی و یا از نظر عملکرد نقش مهمی در نحوه درک افراد از فضای داخلی شما دارد.

 

برای تشویق ریتم و جریان حرکات داخل اتاق می توانید از پنج تکنیک اصلی استفاده کنید.

 

  • کنتراست - قرار دادن عناصر طراحی مستقیم در مقابل دیگری باعث ایجاد کنتراست می شود. باعث حرکت چشمها به عقب و جلو بین دو عنصر طراحی می شود. آن را با اضلاع مخالف چرخ رنگ ایجاد کنید وگرنه می توانید مواد را مخلوط کرده و مطابقت دهید. فلز و چوب یک مثال عالی خواهد بود.

 

  • انتقال - این به عناصر طراحی مانند اشکال اجازه می دهد تا چشم ها را در جریانی که بدون وقفه از یک نقطه کانونی در اتاق به یک نقطه دیگر منتقل می کند ، حرکت دهند. پیاده روهایی که مشخص شده اند نمونه های عالی انتقال در ریتم هستند. شما مسیری را ایجاد می کنید تا افراد بتوانند آن را دنبال کنند و در یک فضای خاص بهتر حرکت کنند.

 

  • درجه بندی - این یک پیشرفت به معنای گام به گام برای انتقال چشم از یک انتهای اتاق به قسمت دیگر اتاق است. یک نمونه از درجه بندی ، ستاره ها هستند. شکل آنها به طور یکپارچه اجازه می دهد تا چشمان شما از یک انتهای آسمان به سر دیگر منتقل شوند. پیشرفت از رنگ های روشن به تاریکی روش دیگری برای دستیابی به درجه بندی است.

 

  • تابش - این زمانی است که بسیاری از عناصر مختلف طراحی گرد هم می آیند و تعادل چرخشی را در اطراف یک شی در مرکز تشکیل می دهند. تابش را می توانید در میزهای ناهار خوری گرد ببینید. تابش در مناطق نشسته وجود دارد که قطعات مبلمان در اطراف یک نقطه کانونی مرکزی مرتب شده اند.

 

  • تکرار - بهترین روش برای استفاده کمتر و مورد علاقه من برای استفاده از ریتم ، تکرار مداوم یک الگو در فضاها برای ایجاد حس ثبات است. می توانید با استفاده از همان الگوهای نساجی ، ویژگی های معماری یا اشیا تکرار شده ، چراغ ها یا اشکال از طریق فضای طراحی خود ، آن را ایجاد کنید.

 

درک معنای هر تکنیک یک چیز است. با این حال ، درک چگونگی استفاده مناسب از آنها چیز دیگری است.

شما نباید همه روشهای مختلف را همزمان در یک پروژه استفاده کنید. نگران نباشید ، یک یا دو تکنیک را در اجزای مختلف طراحی گنجانده اید که می تواند به یکپارچه سازی فضاها از نظر بصری کمک کند.

در مورد ریتم در طراحی داخلی بیشتر بخوانید و بیشتر بدانید ، پست وبلاگ من را که فقط این موضوع را توصیف می کرد پرتاب کرد.

 

 

5. مقیاس و تناسب

 


بیشتر طراحان داخلی درک می کنند که مقیاس و تناسب در طراحی داخلی مهم است. این قسمت بسیار مهمی از اصول طراحی داخلی است. بیایید ببینیم چه تفاوتی بین آنها وجود دارد:

 

مقیاس چیست?


مقیاس به اندازه یک شی مربوط به مورد دیگر اشاره دارد. به طور خاص ، مفهوم مقیاس هنگامی استفاده می شود که اندازه یک شی object به طور مشخص شناخته شود. چند نمونه عبارتند از:

  • ارتفاع استاندارد دیوار
  • ارتفاع میز و صندلی
  • حمام یا دوش چند متر باید باشد تا احساس تنگی نکنید.
  •  

جهت مشاور رایگان کلیک کنید

 

تناسب چیست?


تناسب به رابطه اندازه کلی بین دو جسم مختلف اشاره دارد. وقتی طراحان به تناسب مراجعه می کنند ، سعی می کنند نحوه ارتباط اشیا با یکدیگر را در یک اتاق توصیف کنند.

مثال: میز قهوه خوری به اندازه مبل که از آن استفاده شده است باید دو سوم باشد.

 

 

نسبت طلایی در طراحی داخلی


وقتی نوبت به مقیاس و تناسب می رسد ، به احتمال زیاد در مورد نسبت های طلایی 1.618 خواهید شنید. به نظر می رسد طبیعت برای ایجاد کمال این نسبت را تکرار می کند. نسبت طلایی در توصیف تناسبات بدن انسان نیز ضروری است. این را می توان در عرصه های مختلف طراحی یافت. تصور می شود اشیا that حاوی این نسبت از نظر زیبایی ، زیبایی و زیبایی بیشتری دارند.

فضای داخلی موفق نیز از نسبت طلایی استفاده می کند

چیدمان اتاق می تواند این نسبت را با موفقیت اعمال کند. طراحان اتاق ها را به دو نیم تقسیم می کنند. یکی که یک سوم فضا را اشغال می کند و نیمی دیگر دو سوم فضا را اشغال می کند. بخش کوچکتر برای استفاده ثانویه است ، مانند محل ذخیره سازی یا جایگزین. بخش بزرگتر شامل مبلمان اصلی اتاق است ، که مشخص می کند عملکرد اصلی اتاق چیست.

روشهای ظریفی وجود دارد که این جیره را می توان مشاهده کرد. وقتی یک پالت رنگ را برای یک اتاق انتخاب می کنید ، وقتی فکر می کنید سایه ها با نسبت 1؛ 618 از طیف نور جدا شوند ، می توانید این کار را خیلی راحت تر انجام دهید. این رنگ ها تمایل دارند که کاملاً با هم کار کنند.

 

 

6. جزئیات

 

 

طراحی داخلی مربوط به انتخاب دقیق رنگ ها ، پارچه ها ، مواد ، سبک ها و محصولات استفاده شده برای دکوراسیون اتاق است. هنگام تزئین یا طراحی توجه به جزئیات بسیار مهم است. به طور طبیعی ، مبلمان و رنگ بیشترین نقش را دارند ، اما این کوچکترین جزئیات است که تفاوت متمایزی بین یک خانه سرگرم کننده ، روشن و یک خانه خسته کننده ایجاد می کند.

جزئیات کوچک مهم است
جزئیات کوچک یک اتاق را کامل می کند. به عنوان مثال ، رنگ کف یا بافت یا نحوه مطابقت الگوی کاغذ دیواری با وسایل. وقتی می بینید خانه خود را دوباره دکوراسیون می کنید و مبلمان آن را مبله می کنید اما احساس می کنید خانه از دست رفته است ، شاید زمان آن باشد که جزئیات کوچک را اضافه کنید.

 

سعی کنید در پالت طراحی پیش رو که برای اتاق شما برنامه ریزی شده است ، رنگهای مختلفی وجود نداشته باشد. کمتر بیشتر است.

 

جزئیات Enerice Interiors

طراحی فضای داخلی با علم و هنر افزایش فضا با استفاده از هر عنصر طراحی از جمله جزئیات ارتباط دارد. ایجاد محیطی دلپذیر برای استفاده مردم از فضا ، همان چیزی است که اهمیت دارد. طراحان داخلی برای اجرای طرحی که در ذهن دارند ، باید جزئیات را مدیریت ، هماهنگ ، تحقیق و برنامه ریزی کنند. جزئیات به ایجاد فضاهای عملکردی در داخل ساختمان بستگی دارد که فضای داخلی برای چه کاری استفاده می شود. عناصر تزئینی یک فضا را تزئین می کنند ، مانند:

  • درهای جلو منبت کاری شده با چوب با مبلمان منبت کاری شده با چوب
  • چاپ فلور-د-لیس روی فرش مطابق با بالش های پرتاب
  • یک جفت میز کنار تخت که با سر تخته مطابقت دارد
  • نرده چوبی ماهور و راه پله ای که با یک لوستر بلور بزرگ در ورودی بزرگ خانه شما به پایان می رسد
  • فرشی به رنگ خاکستری روشن که با فرش سمور یا راسو خز مصنوعی پوشانده شده و با بالشهای پرز خز مطابقت دارد

این فقط چند نمونه است. در کل ، با آنها اتاق شما در عین حال تمام ، کامل و کاربردی به نظر می رسد. اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات را در پست وبلاگ دیگر من بخوانید.

 

 

7.هماهنگی و وحدت

 


می توان گفت پس از اتمام 6 اصل طراحی داخلی ، نزدیک خط پایان هستیم. ما اطمینان حاصل کردیم که مقدار مناسب تعادل ، کنتراست ، ریتم ، مقیاس و جزئیات موجود در اطراف نقطه کانونی ما وجود دارد. فضای طراحی شده ما تقریباً عالی به نظر می رسد و فقط باید یک اصل بسیار مهم دیگر را در آن بگنجانیم. هارمونی و وحدت نامیده می شود.

صدای آنها بسیار شبیه به هم است اما در واقع هر یک از آنها نقشی متفاوت در نحوه تجربه فضای تمام شده دارند.

 

وحدت


وحدت زمانی است که عناصر مشابه با هم ترکیب شوند. شما می توانید احساس کنید که آنها فقط در کنار هم قرار گرفته اند. پس از ایجاد Unity در بیشتر موارد احساس خواهید کرد که چیزی از دست رفته است. دستیابی به هر 7 اصل طراحی داخلی کار سختی است. ما باید مهارت و نگاه خوبی داشته باشیم تا بتوانیم بر مورد آخر به نام هارمونی تسلط پیدا کنیم.

 

هماهنگی


هماهنگی زمانی است که به نظر می رسد همه چیز به هم تعلق دارند. این به یکسان بودن مربوط است. تکرار طراحی مانند فرم ، شکل ، بافت ، رنگ بهترین روش برای رسیدن به هماهنگی برای ایجاد ترکیبات است. به نظر می رسد فضای هماهنگ شامل همه چیزهایی است که کاملاً با هم کار می کنند. همه چیز درست احساس می شود. نتیجه نهایی با همه چیز دقیقاً همان جایی که باید باشد خوشایند است.

 

همه نمی دانند که چگونه به هارمونی برسند. من می گویم 90٪ مهارت طراحی را می توان فکر کرد اما شما با 10٪ که اکثریت آن هارمونی است ، متولد شده اید.

هماهنگی و وحدت انسجامی ایجاد می کند که به افراد کمک می کند الگوها را تشخیص دهند. مغز انسان جزئیاتی را دسته بندی می کند که اشیا similar مشابه را به سرعت تکرار و تشخیص می دهد. اگر عناصر طراحی وجود نداشته باشد ، آرامش یا انسجام حاصل نمی شود.

انسجام به دلیل این واقعیت که یک اتاق را از نظر بصری آسان می کند مهم است. شما احساس راه رفتن در یک اتاق بدون انسجام را می دانید و احساس می کنید که تحمل آن بیش از حد است؟ چشم و مغز شما احساس می کند اگر وجود نداشته باشد ، صدمه می بیند. تنها با هماهنگی و وحدت می توان به آن دست یافت.

 

جهت مشاور رایگان کلیک کنید

17 14 206 0912

 

منبع :

https://tilen.space/what-are-7-principles-of-interior-design-base-of-each-design/