طراحی مدرن

طراحی مدرن

طراحی مدرن تجسم های متفاوتی را در بر می گیرد ، که می تواند تعریف آن را دشوار کنددر ساده ترین اصطلاحات ، طراحی داخلی مدرن به انعکاس حرکت هنر مدرن در فضای داخلی خانه اشاره داردچندین ویژگی اصلی و مضمون طراحی در طول طراحی مدرن دیده می شود ، با این حال ، که می تواند در بخشی به عنوان تعریف توصیف شود.

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید

 

مضامین طراحی در طراحی مدرن

مدرنیسم طرد شکوفایی های پر زرق و برق سایر سبک های طراحی ، مانند سبک های طراحی گوتیک ، رنسانس و ویکتوریا بودبنابراین ، بسیاری از طرح های مختلف مدرن دارای چندین مولفه مشترک هستند که مضامین طراحی با طراحی مدرن مرتبط شده اند.

 

خطوط مستقیم را تمیز کنید

منظور از طراحی مدرن ، تضادی از سبک های طراحی قبلی بود که از بافت های سنگین ، کنده کاری ها و رنگ های چوبی در خانه استفاده می کردبنابراین ، بیشتر اجزای طراحی مدرن ، از مبلمان گرفته تا شکل اتاق ها ، شامل خطوط تمیز و مستقیم و بدون جزئیات اضافی استاین تفاوت کمی با طراحی معاصر دارد که از منحنی ها و خطوط گسترده استفاده می کندخطوط طراحی مدرن واضح تر ، واضح تر و بسیار ضعیف هستند.

گفته می شود ، انواع مختلفی از طراحی وجود دارد که در این گروه قرار می گیرند ، به ویژه برای مبلمان ، مانند:

  • سبک رسالت
  • هنر دکو
  • شاکر

هر یک از این مبلمان اضافی و تمیز و یدکی ، بخشی جدایی ناپذیر از طراحی داخلی مدرن استوسایل مرتبط با وسایل از جمله موارد زیر است:

  • کاشی های بزرگ با لبه های اصلاح شده
  • کف های چوبی سنباده که دانه ها را به حداقل می رساند
  • قفسه های کتاب و قفسه ها به جای بیرون زدن در فضا ، درون دیوارها قرار دارند
  • نقشه های کف باز با چند دیوار
  • عدم قالب گیری برای اصلاح پنجره ها ، درها و دیوارها

استفاده از فلز

کروم و فولاد ضد زنگ بخش عمده ای از طراحی مدرن را تشکیل می دهنداز بین بردن جزئیات فلزی سنتی (مانند آهن فرفورژه) در را برای استفاده از فلزات تمیز و صیقلی در محل خود باز می کند.

دیدن کروم یا فولاد ضد زنگ به عنوان بخشی از مبلمان ، مانند پایه های میز یا قسمت های در معرض قاب صندلی ، غیرمعمول نیستاز کروم به طور گسترده در سراسر خانه که در شیرهای آب ، دستگیره درها ، دستگیره های کابینت ، لامپ ها و نرده ها دیده می شود ، استفاده می شودکروم جلا دارای درخشش بسیار بالا و ته رنگی کمی آبی است که باعث می شود بسیار سرد به نظر برسد ، که به آن کمک می کند تا به خوبی با مأموریت طراحی مدرن برای دور شدن از سبک های قدیمی تر و "بیشتر" مطابقت داشته باشد.

مینیمالیسم

مینیمالیسم نقشی جدایی ناپذیر در طراحی مدرن ، طراحی مدرن معاصر و طراحی معاصر دارداصول مینیمالیسم شامل رویکرد "کمتر کم نیست" برای طراحی یک فضا استاین بدان معناست که هیچ جزئیات اضافی مانند ستون ، قالب ریزی و سازه ، تزئینات کابینت ، استفاده بیش از حد از رنگ یا استفاده بیش از حد از منسوجات وجود ندارد.

می توان طراحی مینیمالیستی را اضافی دانست ، اما در واقع برای اطمینان از ضروری بودن آنچه در خانه وجود دارد ، برنامه ریزی زیادی لازم استخانه های مینیمالیست به دلیل ساده سازی کارآیی ، معمولاً بسیار راحت تر از آن هستند که به نظر می رسند.

کمبود شلوغی

عدم وجود شلوغی و شلوغی به رویکرد مینیمالیستی طراحی مدرن منجر می شوددر حالی که بهم ریختگی برای افراد مختلف می تواند معنای زیادی داشته باشد ، اما در رابطه با طراحی مدرن ، در درجه اول به لوازم جانبی اشاره دارداین بدان معنی است که بدون دست کش ، گلدان ، سفال ، کلکسیون یا استفاده بیش از حد از بالش ، فرش یا پتو استفاده نمی شودهرگونه وسایل ضروری ، از جمله کتاب ، وسایل الکترونیکی و یادگاری یا در داخل کابینت یا کمد از چشم دور نگه داشته می شود یا در داخل خانه با قفسه های تعبیه شده یا انبار مخفی در زیر نیمکت ها یا صندلی های پنجره تعبیه شده است.

رنگ های لهجه پررنگ

اکثر خانه هایی که به سبک مدرن تزئین شده اند از رنگ های خنثی و سایه های سیاه و سفید منحصراً در خانه استفاده می کننداز رنگهای پررنگ و غالباً اصلی به عنوان لهجه برای کمک به شکستن مواد خنثی و ایجاد نقاط کانونی استفاده می شوداین رنگها اغلب کم مصرف معرفی می شوند و بندرت به عنوان رنگ دیوارهای سرتاسری مورد استفاده قرار می گیرندنمونه هایی از نحوه استفاده از رنگهای پررنگ در طراحی مدرن می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هنر دیواری انتزاعی
  • یک مبلمان تک رنگ به رنگ برجسته مانند مبل چرمی قرمز یا صندلی پلاستیکی نارنجی
  • چند بالش پرتاب پررنگ
  • یک فرش پرتاب پررنگ رنگ
  • یک دیوار لهجه ای

طراحی روستایی مدرن

 

تاریخچه طراحی مدرن

طراحی مدرن بخشی از حرکت بزرگتر مدرنیسم استقدمت مدرنیسم معمولاً به اواخر قرن نوزدهم برمی گردد ، گرچه نمونه هایی از تفکر مدرنیسم قبل از آن زمان وجود دارد.

طراحی مدرن برای تفکر مدرن

 

اینفوگرافیک کامل را مشاهده کنید

اساساً ، مدرنیسم با تفکر مدرن مرتبط استمدرنیست ها مشتاق بودند هنجارهای فکری ، خلاقانه و فرهنگی عصر روشنگری را از بین ببرند و مرزها را از نظر فرهنگی و خلاقانه برساننداین شامل دور شدن از دین سازمان یافته و ایده خدای واحد و قادر مطلق بودمدرنیست ها نگران تهیه هنجارها و آداب و رسوم جدید بودند که بیشتر مناسب جهانی است که از زمان انقلاب صنعتی تغییر بزرگی را تجربه کرده باشدکلمات Ezra Pound به یکی از شعرهای مدرنیسم تبدیل شد : آن را جدید بساز!

مدرنیسم به عنوان یک جنبش روشنفکری آغاز شد ، اما به زودی به تمام بخشهای زندگی ، از سیاسی تا خلاق ، سرایت کردادبیات ، هنر ، موسیقی و طراحی - چه معماری و چه طراحی داخلی - همه تحت تأثیر مدرنیسم قرار گرفتندبرخی از زیرشاخه های هنر و طراحی که تحت عنوان مدرنیسم قرار می گیرند عبارتند از:

  • آینده نگری
  • باهاوس
  • نئو-دادا
  • کوبیسم
  • مینیمالیسم
  • اکسپرسیونیسم انتزاعی

بدون بتن تاریخ پایان برای مدرنیسم وجود دارد، اگر چه بیشتر مردم توافق دارند که ) پست مدرنیسم در شروع اواخر 1970s / اوایل 1980s (هر چند تاریخ برای موسیقی پیش از آن استپسامدرنیسم مورد بحث بسیاری از محققان است ، برخی معتقدند که این تعریف به عنوان مفهوم گرایی و خلقتات میان رسانه ای تعریف می شود ، در حالی که برخی دیگر معتقدند که مدرنیسم هرگز در واقع پایان نیافته و جای خود را به پست مدرنیسم نداده است.

نمونه هایی از طراحی مدرن

می توان طراحی داخلی مدرن را بیش از آنکه به عنوان یک سبک تعریف و تعریف کند ، به عنوان یک طیف در نظر بگیریمطراحی مدرن همزمان شامل طرحهای روشن و جسورانه فروشگاهی مانند Ikea و مبلمان فوق العاده مینیمالیستی استدر یک انتهای طیف ، روحیه طراحی مدرن این است که تصور طراحی برای جذابیت گسترده را به نفع طرحهای واضح تر و مینیمالیستی تر رد کنیم ، در حالی که در انتهای دیگر طیف شما می توانید طرحهایی را الهام گرفته از رنگهای جسورانه استفاده شده در هنر انتزاعی

 

اتاقی با نقشه طبقه باز

 

طرح طبقه باز

 

نقشه طبقه باز در این خانه در یک فضا به آشپزخانه و اتاق نشیمن می پیونددیک شمارنده ضمن ارائه نشستن و مکالمه ، یک تعریف بصری بین دو منطقه ارائه می دهداین طرح همچنین دارای خطوط تمیز ، لهجه های کرومی و یک رنگ لهجه - قرمز - است که در فضا تکرار می شود.

 

آشپزخانه مدرن

 

آشپزخانه مدرن

 

طراحی آشپزخانه مدرن شامل بسیاری از مضامین و ایده های مشابه در طراحی داخلی مدرن استاین آشپزخانه دارای خطوط تمیز در کابینت ها و پیشخوان های بدون لبه های تزئینی یا پانل های برجسته استخطوط تیز در کل صفحه پشت تکرار می شوند ، در حالی که یک رنگ تک رنگ در سراسر آشپزخانه نشان داده شده است.

 

اتاق نشیمن مدرن

 

استفاده از رنگ اصلی

 

این اتاق نشیمن در حالی که تاریک تر از بیشتر فضاهای مدرن است ، از چندین مضمون اصلی طراحی مدرن استفاده می کندخطوط تمیز موجود در مبلمان در کل فضا تکرار می شود ، در حالی که برای کشیدن چشم و ایجاد بیان در منطقه از یک رنگ پررنگ استفاده می شود.

 

اتاق نشیمن مدرن

 

حداقل طراحی

 

این اتاق نشیمن مینیمالیستی از مبلمان بسیار ناچیز استفاده می کند ، طرح رنگ را بسیار ساده و یک شکل تکراری - دایره ها - را به عنوان تنها عنصر طراحی نگه می داردیک تکه کوچک قرمز روی زمین ، سیاه و سفید را می شکند.

 

ساخته شده در قفسه ها

 

قفسه های داخلی

 

این اتاق نشیمن نشان می دهد که چگونه به نمایش گذاشتن وسایل شخصی مانند ظروف سفالی یا کالاهای جمع آوری شده ، بدون بهم ریختگی اتاقاین قفسه های داخلی برای نشان دادن محتوای خود از درون روشنایی دارند ، در حالی که خطوط قفسه ها تقلید از خطوط دیده شده در جای دیگر اتاق است.

خانه خود را به روز کنید

طراحی مدرن ممکن است یک تعریف واحد نداشته باشد ، اما حرکتی بود و مشخص کننده تعداد زیادی از سبک های طراحی بودکمی طراحی مدرن به خانه خود تزریق کنید تا واقعاً درک کنید که این سبک طراحی می تواند چگونه باش

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید

منبع :

 

https://interiordesign.lovetoknow.com/What_is_the_Definition_of_Modern_Design