نحوه برنامه ریزی برای طراحی منظر یا لنداسکیپ ( Landscape )

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید

مقدمه 

 

قرار دادن نقشه روی کاغذ (یا کامپیوتر) در طراحی چشم انداز شما بسیار مهم است. اگر روی یک پروژه ساده کار می کنید ، نمودار و کاغذ ردیابی ممکن است تمام نیاز شما باشد. یک طراح منظره حرفه ای با یک نقشه برداری و نقشه توپوگرافی شروع می کند ، و سپس به طور معمول با تکامل و تبلور دید شما ، یک سری طرح مفهومی ، اوج های اولیه و رندرهای نهایی ایجاد می کند.

 

Basic Grid را ایجاد کنید


منطقه را اندازه گیری کرده و ابعاد اساسی را به کاغذ نمودار منتقل کنید یا آنها را به یک ابزار طراحی آنلاین مانند Google Sketchup وارد کنید. برای دریافت راهنمایی در مورد ترسیم نقشه منظره ، به انجمن ملی باغبانی مراجعه کنید.

بعد ، موقعیت ویژگیهای ثابت را که نمی توانید تغییر دهید یا به آنها اهمیتی نمی دهید ، مانند ساختمانها ، درختان ، مسیرهای ورودی ، ورودی حیاط ، فضای سبز ، نماها ، سیستم های آبیاری و موارد مشابه ، ترسیم کنید.

 

نکته: در گوشه ای از کاغذ ، یک قطب نما قرار دهید تا یادآوری نور خورشید و الگوهای سایه را به شما یادآوری کند.

 

CI-R-and-S-Landscaping_landscape-basemap_s4x3

gamze

رسم اصلی شبکه

CI-R-and-S-Landscaping_rough-concept-landscape-plan_s4x3

gamze

طرح مفهوم خشن

 

آن را بیرون بکشید


حالا باید بازی کنید. برای شنیدن ممیزی مفاهیم مختلف ، از کاغذهای کاغذی ردیابی یا کپی های متعدد عکس یا الکترونیکی استفاده کنید که به شما امکان می دهد با ترکیب ها ، مسیرها و نسبت های مختلف فرم را امتحان کنید.

خیلی زود نیست که عناصری مانند درختچه ها و پاسیوهایی را که به مقیاس کشیده می شوند و در تنظیمات مختلف روی شبکه قرار می گیرند ، وارد کنید. از جزئیات عملی ، مانند قرار دادن سیستم های آبیاری و روشنایی ، برق رسانی به پمپ حوضچه (یا می توانید خورشیدی بروید؟) و دسترسی (آیا می توانید چرخ دستی را از پله های سنگ پایین ببرید؟) غافل نشوید.

برنامه نهایی را ترسیم کنید
هنگامی که به یک الگوی اساسی ترافیک و "استخوان های" فضا بسنده می کنید ، سرگرمی شروع می شود به گونه ای که برچسب های رمز آلود به لکه های سبز زیبا ، تخت گل های رنگارنگ و الگوهای سنگفرش تبدیل می شوند. همانند تزئینات اتاق ، نحوه کار رنگها ، اشکال ، بافت ها و الگوها را با هم تجسم کنید.

 

HGRM_4-Final-Plan-Rendering-Cropped_s4x3

طرح نهایی / ارائه

CI-R-and-S-Landscaping_plant-and-hardscape-symbol_s4x3

gamze

Plant & Hardscape Symbol Key

 

بفهمید چیست


طرح های منظره از نمادهایی برای نشان دادن گیاهان ، مواد سخت ، درختان و ویژگی های معماری استفاده می کنند. نمادها استاندارد نیستند بنابراین از هر چیزی که استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید که برای شما و طراح منظره شما معنی یکسانی دارند. آنها باید ساده و در عین حال نمایانگر ظاهر واقعی ویژگی های منظره باشند.

به عنوان مثال ، مناطق سخت باید شبیه مواد و الگوی مورد استفاده باشند - مستطیل های زیگزاگی برای آجر استخوان شاه ماهی ، اشکال تصادفی آمیب برای سنگ پرچم ، نقاط کوچک برای شن و غیره. چه کد رنگی داشته باشید و چه نمادها را شماره گذاری کنید ، پیش نویس نهایی طرح خود را دوباره بررسی کنید تا مطمئن شوید که نماد مناسب را در جای مناسب قرار داده اید.

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید

 

منبع :

https://www.hgtv.com/outdoors/outdoor-remodel/how-to-plan-a-landscape-design