طراحی داخلی سنتی

 

 

سبک طراحی داخلی سنتی چیست؟


توسط کریستین هونادل


 به روز رسانی در 06/11/21

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

Traditional interior design style

 

 

طراحی داخلی سنتی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد - یک سبک دکوراسیون خانه کلاسیک، گرم، آرامش بخش و آشنا که ریشه در سنت های گذشته دارد بدون اینکه مختص هیچ دوره زمانی خاصی باشد.

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید

 


سبک طراحی داخلی سنتی چیست؟


طراحی داخلی سنتی سبک محبوبی از دکوراسیون است که عمدتاً بر اساس سبک‌های اروپایی قرن 18 و 19 و تصورات مرسوم از ظاهر خانه است.

 

یک طرح سنتی طراحی داخلی بی زمان و بی مکان، راحت و کنار هم است، اما بیش از حد فانتزی نیست. انواع مبلمان، منسوجات، پالت‌های رنگی، و دکور مورد استفاده در اتاق‌هایی که به‌طور سنتی طراحی شده‌اند، به تاریخچه‌ی اتاق‌ها اشاره می‌کنند و آشنا هستند تا روند. به عنوان مثال، یک اتاق خواب به سبک سنتی ممکن است شامل یک طرح رنگی خنثی باشد. یک تخته سر چوبی کنده کاری شده یا روکش شده؛ میزهای خواب و چراغ های رومیزی همسان؛ یک صندوق عقب؛ یک صندلی راحتی روکش دار و عثمانی؛ و احتمالاً یک نقاشی منظره روی دیوار.

 

 

Traditional interior design style
TerryJ / Getty Images

 

 

خاستگاه های سبک طراحی داخلی سنتی


طراحی داخلی سنتی در قرن بیستم با رونق یافتن حومه های پس از جنگ و تلاش مردم برای تقلید از سنت های طراحی داخلی قرن 18 و 19 اروپا، به ویژه انگلستان و فرانسه، رواج یافت.

 

طراحی داخلی سنتی به آرامی در پس زمینه زمزمه می کند در حالی که دوره های طراحی هیجان انگیزتر، مد روز یا خاص دهه ها می آیند و می روند. در حالی که طراحان مدرن اواسط قرن از روش‌های جدید تولید و رونق مسکن پس از جنگ برای تولید مبلمان و اشیاء خانگی نوآورانه با استفاده از مواد جدید استفاده می‌کردند، طرفداران طراحی سنتی از همان روش‌های تولید برای ایجاد بازتولید صندلی‌های کلاسیک Queen Anne و Chippendale استفاده می‌کردند.

 

پسران بزرگ طراحی سنتی جذابیت خود را برای جریان اصلی حفظ کرد، در حالی که دهه 1980 پست مدرن شاهد جنبش های تأثیرگذار اما کوتاه مدت مانند طراحی ممفیس بود که هر مفهوم مرسوم رنگ و فرم را به چالش می کشید، اما هرگز جریان اصلی را به چالش نمی کشید.

 

بسیاری از آمریکایی ها در خانه هایی بزرگ می شوند که می توان آنها را سنتی دانست. و بسیاری از مردم در یک فضای داخلی سنتی که با این وجود به روز شده و برای زندگی مدرن راحت است، احساس راحتی می کنند. هدف از طراحی یک اتاق نشیمن سنتی ایجاد یک عامل شگفت انگیز نیست، بلکه ارائه یک پس زمینه اطمینان بخش برای زندگی خانوادگی است که در بهترین حالت، زیبا، راحت و کم اهمیت است. در بدترین حالت، یک اتاق سنتی می تواند خسته کننده، قدیمی، قدیمی و بدون الهام باشد.

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید

 

 


طراحی سنتی امروز


فقط به این دلیل که طراحی سنتی ریشه در سنت دارد به این معنی نیست که تغییر نمی کند و نباید تغییر کند و با زمان تغییر کند. Grandmillennials احیای شیک مادربزرگ را آغاز کرده اند. بسیاری از خانه های سنتی امروزی دارای عناصر مدرنی مانند جزایر آشپزخانه بزرگ و فضاهای با پلان باز هستند. طراحان کنونی احتمالاً قطعات معاصر، رنگ‌های جسورانه‌تر، و مبلمان و دکورهای قدیمی‌تر و قدیمی‌تر را اضافه می‌کنند تا یک ریف بر سبک کلاسیک ایجاد کنند که بسیاری آن را سنتی جدید می‌نامند. ترکیبی از طراحی سنتی و معاصر، سبک ترانزیشنال به یک دسته بندی دکوراسیون داخلی تبدیل شده است.

 

 

Traditional interior design style
 
Sara Ligorria-Tramp / Emily Henderson Design

 

 

ویژگی های کلیدی سبک طراحی داخلی سنتی


مبلمان، دکور، هنر ریشه در طراحی اروپایی عمدتاً از قرن 18 و 19، به ویژه در انگلستان و فرانسه دارد.

 

 

  • طراحی بر اساس سبک های گذشته است، اما اغلب با جزئیات کمتر تزئینی به پایان می رسد
  • اتاق ها به گونه ای تنظیم شده اند که کاربردی، مناسب خانواده و راحت باشند
  • تمرکز بر تقارن شامل برنامه‌ریزی فضای معمولی پیرامون استفاده‌های کلاسیک از فضا است. جفت مبلمان و اشیاء مانند صندلی یا لامپ؛ و به جای اتاقی مملو از کنار هم قرار گرفتن و کنتراست، احساس هماهنگی اورهال
  • فضاهای داخلی ممکن است شامل عناصر معماری سنتی مانند قالب‌گیری تاج و گلدان باشد
  • پالت های رنگی شامل رنگ های خنثی ظریف با استفاده کم از رنگ های پررنگ است
  • پوشش های چوبی روی کف و مبلمان معمولا تیره تر است
  • دیوارها معمولاً با رنگ‌های خنثی رنگ‌آمیزی می‌شوند، اما ممکن است شامل کاغذدیواری‌های طرح‌دار ظریف در نقوش سنتی مانند گل‌دار، راه‌راه یا گلدار باشد.
  • منسوجات عموماً خنثی یا با طرح‌های ظریف مانند کاغذ دیواری هستند و ممکن است شامل پنبه سنگین، پشم، مخمل، دمشک و ابریشم باشد.

 

 

 

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید

 

 

نکات دکوراسیون داخلی سنتی

 

 

  • به چیدمان مبلمان، اولویت دادن به تقارن، جریان و انسجام توجه کنید تا اتاق‌ها را برای خانواده‌ها دوست‌داشتنی و استفاده آسان کنید.
  • پالت رنگی خنثی را انتخاب کنید که به نفع رنگ های زمینی یا جواهری باشد
  • به دنبال قطعاتی باشید که از نظر سبک و رنگ به طور هماهنگ با هم کار می کنند، اما به دنبال مجموعه های هماهنگ از همه چیز نباشید، در غیر این صورت ظاهر نمایشگاه مبلمان کنسرو شده خواهید داشت.
  • در حالی که شما به احتمال زیاد مبلمان تولید مثل را در طرح های دکوراسیون سنتی پیدا می کنید، از پاشیدن اشیاء عتیقه، قطعات معاصر یا آثار هنری قدیمی که با طراحی کلی هماهنگ است اما ابعاد بیشتری می بخشد نترسید.
  • در اثاثیه نرم و منسوجات با رنگ های ظریف، راه راه، گل و چهارخانه استفاده کنید.
  • نسخه های ساده و معاصر وسایل روشنایی کلاسیک مانند آویزها، دیوارکوب ها یا لوسترها را نصب کنید.
  • قالی‌های قدیمی یا قدیمی به‌سبک ایرانی برای افزودن الگو و جذابیت به یک اتاق سنتی خوب عمل می‌کنند. انتخاب یک فرش ترکی بیش از حد رنگ شده در اینجا می تواند کمی مزیت را اضافه کند
  • رنگ های چوبی گرم و غنی مانند گردو را برای مبلمان و لکه های تیره تر را برای کفپوش انتخاب کنید
  • پنجره‌ها معمولاً کلاسیک و چند لایه هستند، با پرده‌ها و پرده‌های ساده یا حتی پرده‌ها، اما تعابیر مدرن از سبک سنتی معمولاً از پرده‌های پرده‌های پرهیاهوی گذشته چشم پوشی می‌کنند.
  • از لوازم سنتی مانند رومیزی، شمعدان، نقره عتیقه، ست های چینی، و کتانی های قدیمی استفاده کنید، اما به روشی دقیق ویرایش شده و عمدی برای جلوگیری از به هم ریختگی یا قدیمی به نظر رسیدن.

 

سبک سنتی را به‌جای هدف نهایی، به عنوان نقطه عزیمت در نظر بگیرید، احساس آزادی در ترکیب عناصر غیر سنتی برای ایجاد فضای شخصی‌تر و خاطره‌انگیزتر

 


مقاله بعدی : 10 برنامه ضروری برای طراحی داخلی

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

منبع :

 

 

https://www.thespruce.com/decorating-in-the-traditional-style-1977669