طراحی آشپزخانه

 

 

12 سبک طراحی آشپزخانه که به بهترین وجه برای خانه های هندی مناسب است


انتخاب شده از LivspaceKitchens#

 

انوشا براری

 

13 مه 2021

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

وقتی به طراحی داخلی آشپزخانه فکر می کنید، چه جنبه هایی به ذهن شما خطور می کند؟ چیدمان آشپزخانه - آشپزخانه باز یا بسته؟ شما همچنین باید شکل آشپزخانه را در نظر بگیرید - اینکه آشپزخانه L شکل باشد، U شکل یا آشپزخانه موازی مهم است. همچنین ممکن است در نظر داشته باشید که کابینت مدولار یا نیمه مدولار را برای آشپزخانه انتخاب کنید.

 

با این حال آیا تا به حال به انتخاب سبک برای آشپزخانه خود فکر کرده اید؟ بله، آشپزخانه ها نیز مانند بقیه خانه های شما دارای سبک هستند. و شما همواره از یکی از سبک ها بدون اطلاع از آن استفاده می کنید. پس چگونه در مورد انتخاب آگاهانه؟

 

بهترین سبک های طراحی داخلی آشپزخانه برای خانه های هندی کدام است؟

 


بیایید شما را با محبوب ترین سبک های طراحی داخلی آشپزخانه در هند آشنا کنیم تا بتوانید عاقلانه انتخاب کنید. و به شرح زیر هستند:

 

  • سنتی
  • نوین
  • انتقالی
  • سبک کانتری
  • صنعتی
  • شیک کهنه
  • سبک بوهمی
  • امروزی
  • اسکاندیناوی
  • مدرن میانه قرن
  • استعماری
  • التقاطی

 

 

شماره 1: سنتی

 

 

interior design for kitchen-traditional kitchen-white kitchen

بدون لوازم داخلی

 


اجازه دهید ابتدا بفهمیم که آشپزخانه های مدولار در هند حدود دو دهه قدمت دارند. بنابراین مفهوم "سنتی" در هند با سبک غربی متفاوت است. در زمینه ما، یک آشپزخانه سنتی چیزی شبیه به این است. این یک مدل قدیمی از اولین آشپزخانه های مدولار است. کابینت ها دارای شیار و دستگیره خواهند بود، لفت، کابینت دیواری و کابینت پایه وجود خواهد داشت. لوازم خانگی جزئی از کابینت نیستند و فقط یک منبع روشنایی وجود دارد. نور پس زمینه خنثی خواهد بود و عناصر هندی معمولی را در کاشی کاری مشاهده خواهید کرد.

 

 

شماره 2: مدرن

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید

 

 

interior design for kitchen-white kitchen-handleless kitchen

آشپزخانه های مدرن معمولا یکپارچه تر هستند

 


طراحی داخلی آشپزخانه مدرن در هند بدون درز و صاف است. لوازم داخلی بیشتری را مشاهده می‌کنید، کابینت‌ها دسته‌های پروفیلی دارند یا فشاری برای لمس هستند. نورپردازی را می بینید که به دو دسته نورهای محیطی و وظایف تقسیم می شود، معمولاً در زیر نور کابینت، در حالی که مواد مورد استفاده برای روکش کابینت (شامل اکریلیک، لمینت براق یا شیشه های رنگ شده پشتی) ظاهر یکپارچه را برجسته می کند. حتی بک اسلش را می توان از شیشه یا سنگ لاکی (همانند پیشخوان) استفاده کرد تا ظاهری یکدست داشته باشد.

 

 

شماره 3: انتقالی

 

 

Transitional Kitchen - Transitional - Kitchen - Portland Maine | Houzz

دارای عناصر آشپزخانه سنتی و مدرن است

 

همانطور که از کلمه "گذر" پیداست، این سبکی است که دو دوره زمانی مختلف را با هم ترکیب می کند. اگر دقت کنید این آشپزخانه ترکیبی از سبک سنتی و مدرن است. کابینت ها شیاردار و دارای دسته هستند اما لوازم داخلی هستند. پشت اسپلش برای یکپارچگی سنگ است اما هیچ نورپردازی وجود ندارد. اساساً، عناصر دو دوره زمانی مختلف به طور ارگانیک در یک کیچ انتقالی ترکیب می شوند. اگر به ظاهر قدیمی یا قدیمی علاقه دارید اما همچنین می خواهید آشپزخانه ای کارآمد داشته باشید، می توانید این سبک را انتخاب کنید.

 

 

شماره 4: سبک کانتری

 

 

interior design for kitchen-yellow kitchen-country style kitchen

به دنبال عناصر گرم و روستایی مانند دیوار آجری یا تیرهای چوبی باشید

 


اولاً، همه آشپزخانه‌های سبک کشور باید دارای چیدمان باز باشند. ایده این است که شخصی که در یک آشپزخانه روستایی آشپزی می کند دید کاملی از خانه داشته باشد. به این عناصر روستایی مانند تیرهای چوبی برای سقف و دیوارهای سنگی یا آجری اضافه کنید. رنگ‌های چوبی یا رنگ‌های گرم با این سبک طراحی داخلی آشپزخانه که اساساً دنج هستند، بهترین هماهنگی را دارند.

 

 

شماره 5: صنعتی

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید

 

 

industrial kitchen-kitchen island

ظاهری «ناتمام» مشخص دارد

 

 

برای کسانی که تا به حال داستان ما را در مورد روند آشپزخانه در سال 2021 نخوانده اید، آشپزخانه های صنعتی هستند و آنها اینجا هستند تا بمانند! چراغ‌ها و وسایل مشکی فلزی، روکش غشایی، دیوارها و کف‌پوش‌های سیمانی و ظاهر ناتمام کلی که با آشپزخانه‌های صنعتی سبک لفت می‌آید، نشان خود را در خانه‌های هندی ایجاد کرده است. نه تنها یک سبک مقرون به صرفه است، بلکه نگهداری آن نیز بسیار آسان است.

 

 

شماره 6: نوستالوژیک شیک

 


 

wooden kitchen-open storage in kitchen

ترفند این است که برخی از لوازم جانبی زیبا و اضافه کردن برخی از عناصر قدیمی

 


اگر بخواهیم سبک شیک شیک را به طور خلاصه توضیح دهیم، ظاهری است که می‌توانید از میان فروش گاراژ انتخاب کنید. این سبک نواقص را در خود می گیرد. در واقع، در واقع با این نواقص جزئی رشد می کند زیرا هر فضایی را منحصر به فرد می کند. با توجه به آشفتگی آشپزخانه های متوسط ​​هندی، این انتخاب عالی است.

 

نکته حرفه ای


 یک ظاهر شیک قدیمی می تواند به یک آشپزخانه قدیمی را بدون هیچ گونه بازسازی ساختاری زیبا ببخشد و آشفتگی در آشپزخانه شما را به سبکی منحصر به فرد تبدیل کند.

 

و چگونه انجامش میدهی؟

 

کابینت های باز خود را با پرده های دسته دار بپوشانید و برای کابینت های قدیمی دستگیره های زیبا/عجیب نصب کنید. عناصری مانند نورپردازی قدیمی را اضافه کنید و از شیشه های سنگی زیبا برای پر کردن قفسه های باز استفاده کنید.

 

 

شماره 7: بوهمی

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید

 

 

blue kitchen-bohemian kitchen-moroccan tiles for flooring

رنگ‌ها، الگوها و گیاهان ظاهری «لایه‌ای» به آشپزخانه می‌دهند



بله، دارای گیاهان، رنگ های زیاد و ظاهری لایه ای است که هسته اصلی هر فضای بوهمی است. آشپزخانه های بوهمی از نظر زیبایی شناسی تفاوتی ندارند. الگوها به این سبک با کاشی های کف و همچنین بک اسپلش بافته می شوند. منتظر رنگ ها باشید، رنگ های روشن زیاد. در واقع می توانید از کوزه ها و ظروف پر جنب و جوش برای افزودن به این ظاهر جسورانه استفاده کنید. و گیاهان، در قالب باغ آشپزخانه شما نیز باید گنجانده شوند.

 

نکته حرفه ای


با استفاده از لوازم جانبی، دکور و مهمتر از همه گیاهان می توان به هر آشپزخانه ای ظاهری بوهمیایی داد.

 

 

شماره 8: معاصر

 

 

blue kitchen-breakfast counter-brick wall

طرح باز + پیشخوان صبحانه + طراحی بدون درز = آشپزخانه های معاصر

 


اولاً، معاصر یک سبک نیست، بلکه ترکیبی از عناصر سبک است که در حال حاضر مد هستند. منظور ما این است که یک آشپزخانه معاصر در دهه آینده ممکن است بسیار متفاوت از آشپزخانه ای باشد که اکنون توضیح می دهیم. از سال 2021، یک آشپزخانه معاصر دارای کابینت های مدولار با دسته های باریک یا بدون دسته است. دارای لوازم داخلی و دارای طرح باز با پیشخوان صبحانه می باشد. آشپزخانه های دو رنگ یا دو رنگ برش را برای عنصر کنتراست مدرن می کند. اگر در مورد یک آشپزخانه جمع و جور صحبت می کنیم، این امر به ویژه مرتبط است.

 

 

شماره 9: اسکاندیناوی

 

 

white kitchen-scandinavian kitchen

آشپزخانه های اسکاندی از شب طبیعی به عنوان یک عنصر طراحی استفاده می کنند

 


باور کنید یا نه، طراحی اسکاندیناوی راه خود را به آگاهی طراحی هندی ها رسانده است. ما نه تنها طراحی اسکاندیناوی را درک می کنیم، بلکه عناصر مختلف آن را نیز با نظمی شگفت انگیز انتخاب می کنیم. وقتی این پدیده جهانی فراگیر اتاق نشیمن و اتاق خواب ما را تحت تأثیر قرار داده است، آشپزخانه ها نمی توانند خیلی عقب باشند. نور طبیعی در طراحی داخلی آشپزخانه Scandi نقش اساسی دارد، بنابراین یک پنجره بزرگ نگه دارید یا آن را حک کنید. رنگ‌های سفید یا خنثی با روکش بدون درز (بدون دسته قابل رویت و سطوح صاف مانند اکریلیک) ترجیح داده می‌شوند. با این حال، برخی از عناصر گرما مانند پارکت لمینت چوبی در محدوده این سبک ضروری است. همچنین می‌توانید در آشپزخانه‌هایی که ذاتاً از نظر چیدمان باز هستند، گیاهان آپارتمانی را به راحتی پرورش دهید.

 

 

شماره 10: مدرن میانه قرن

 


 

interior design for kitchen-mid century modern

آشپزخانه های مدرن اواسط قرن با فضای ناهار خوری ادغام می شوند

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید

 


ناقص است اگر بگوییم آشپزخانه های مدرن اواسط قرن باز هستند. بسیار دقیق تر است که بگوییم فضای غذاخوری در این سبک با آشپزخانه ادغام می شود. قابلمه ها و ماهیتابه های آویزان عنصر متمایز این طراحی خیاطی است که برای آپارتمان های جمع و جور در بالای شهر ساخته شده است. لوازم خانگی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کنند زیرا از نظر تاریخی قرار بود آشپزخانه زنان شاغل یا مرد مجرد باشد. از نظر رنگ، سایه‌های جدید مانند رنگ‌های ارغوانی یا آبی مانند رنگ‌های چوبی و فلزی ترجیح داده می‌شوند. بافت در این سبک بسیار مهم است، بنابراین یک کاشی طرح دار شورون یا شاه ماهی به همراه داشته باشید!

 

 

شماره 11: کلاسیک

 


 

monochrome kitchen-colonial kitchen
آشپزخانه های کلاسیک با مقیاس و حال و هوای قدیمی خود مشخص می شوند



کلاسیک یک سبک طراحی داخلی آشپزخانه است که بوی قوانین کلاسیک گذشته ما را می دهد. این سبک شامل عناصر قدیمی مانند لوستری است که در اینجا می بینید با جنبه های بومی طراحی هندی مانند صندلی های چوبی منحنی. کابینت ها با دستگیره هایی که جزئیات شیشه ای ظریفی دارند، شیک به نظر می رسند. الگوی صفحه شطرنج که در پشت اسپلش می بینید نیز یک عنصر متمایز کلاسیک است. چوب تیره رنگ در این سبک ترجیح داده می شود. از این رو، کفپوش یک سایه عمیق از چوب لاستیکی است.

 

نکته حرفه ای


فقط در صورتی می توانید سبک استعماری را امتحان کنید که آشپزخانه به اندازه کافی بزرگ داشته باشید.

 

 

شماره 12: التقاطی

 

 

kitchen design-blue backsplash-distressed cabinet finish
چند عنصر سبک مختلف را می توانید در اینجا ببینید؟

 


آخرین اما نه کم‌اهمیت، التقاطی سبکی است که عناصری را از همه سبک‌های دیگر حفر می‌کند. این اساساً ترکیبی شخصی‌شده از عناصر سبک ناهماهنگ است که به نوعی با هم معنا پیدا می‌کنند. از آنجایی که این سبک اساسا شخصی است، هیچ دو آشپزخانه التقاطی شبیه هم نیستند. این یکی را برای مثال در نظر بگیرید. پشت اسپلش شیشه ای لاکی است که مدرن است، کابینت ها ظاهر شیاردار آشپزخانه هایی به سبک روستایی دارند، اما روکش آن پریشان است، که نمونه ای از سبک صنعتی است.

 

نکته حرفه ای


این را خودتان امتحان نکنید آشپزخانه های التقاطی باید به دقت توسط متخصصان طراحی شوند.

 

اگر از خواندن این سبک ها لذت بردید، برای بیش از 50 طرح برتر برای آشپزخانه های هندی الهام بیشتری بگیرید.

 

ما دوست داریم از شما بشنویم! نظرات و پیشنهادات خود را در editor@livspace.com برای ما بنویسید

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

جهت مشاوره رایگان طراحی با 09122061417 تماس بگیرید

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.livspace.com/in/magazine