تزئین اتاق خواب

 

 

 

چگونه اتاق خواب خود را مانند یک طراح داخلی تزئین کنیم؟


توسط MICHELLE ULLMAN

 

به روز شده در 01/02/20

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

Designer bedroom with dark brown walls

 
kevinjeon00 / Getty Images
 

 

با توصیه های ساده و دلگرم کننده سه طراح داخلی برتر، اتاق خواب خود را از بلاه به زیبایی تبدیل کنید. ما از ذهن‌های تزیینی درخشان Kari Ann Peniche-Williams از DAF House، Tiffani Stutzman از Tiffani Stutzman Design، و Annie Elliott از Annie Elliot Design استفاده کرده‌ایم تا در مورد تغییر اتاق خواب به مشتریان خود راهنمایی کنند. شما از ایده های بزرگ آنها الهام خواهید گرفت تا پیشنهاداتی در مورد نکات کوچکی که می توانید به اتاق خواب خود اضافه کنید تا واحه رویایی که همیشه می خواستید ایجاد کنید.

 

 

رنگ کلید است

 

جای تعجب نیست که طراحان ما با انتخاب رنگ برای اتاق خواب شروع کنند. Peniche-Williams می گوید در مورد حالت یا لحنی که می خواهید در اتاق خواب ایجاد کنید، تصمیم بگیرید، سپس رنگی را انتخاب کنید که منعکس کننده آن احساس باشد.


Peniche-Williams اضافه می کند که از رنگ قوی نترسید. من حتی رنگ‌های تیره‌تر را در اتاق‌های کوچک دوست دارم. اما اگر دیوارهای خنثی را ترجیح می‌دهید، با رنگ‌آمیزی سقف، کمی رنگ به آن اضافه کنید.»

 

 

Stutzman پیشنهاد می کند از رنگ های تیره در اتاق خواب استفاده کنید. او می‌گوید: «رنگ‌های ملایم یا تیره محیط آرام‌تری نسبت به رنگ‌های روشن ایجاد می‌کنند.» نمونه‌هایی از رنگ‌های ملایم برای دیوارها و فرش‌ها عبارتند از آبی کم رنگ، صورتی مایل به قرمز یا خاکستری روشن. نمونه‌هایی از رنگ‌های تیره شامل آبی سرمه‌ای، آلویی یا سبز مریمی است.


اگر یک پروژه نقاشی در مقیاس بزرگ در طرح های بازسازی اتاق خواب شما نیست، یک دیوار برجسته را در اتاق خواب خود انتخاب کنید که روی آن رنگ اضافه کنید، حتی اگر با کاغذ دیواری باشد. یا به سادگی دیوارهای خود را فراموش کنید و با رنگ آمیزی یک تکه مبلمان قدیمی در اتاق خواب خود به رنگی سرگرم کننده، رنگ به آن اضافه کنید.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

 

آن را درست روشن کنید


در حالی که بیشتر چراغ‌ها در اتاق خواب خاموش می‌شوند، اما برای کارهای دیگری که در فضا انجام می‌دهید به جز خواب بسیار مهم است. طراحان داخلی نورپردازی اتاق خواب را جدی می گیرند و همه موافقند که اکثر مردم اهمیت این را ندارند که وسایل نور چقدر سبک می توانند وارد اتاق خواب شوند. Peniche-Williams می‌گوید به‌جای چراغ‌های سقفی عمومی، اتاق خواب را با لوستر یا چراغ‌های کنار تخت با شخصیت شخصی‌سازی کنید.


الیوت می‌گوید دیمرها در اتاق خواب بسیار مهم هستند زیرا به سرعت حال و هوا را ایجاد می‌کنند. او دیمرهایی را برای چراغ های رومیزی نیز پیشنهاد می کند که یک فضای گرم و دنج آنی ایجاد می کند. او طرفدار نورهای سقفی زیاد در اتاق خواب نیست، اما اگر آنها را دارید، مطمئن شوید که آنها نیز روی کم نور هستند.

 

 

بافت برابر است با دنج


یکی دیگر از عناصر تزئینی که اغلب نادیده گرفته می شود، افزودن بافت است. آوردن بافت به اتاق خواب لایه ای از شکوه و راحتی را اضافه می کند. Stutzman بافت های نرم، آرامش بخش و مخملی را به اتاق خواب می آورد، مانند یک صندلی دمپایی که با مخمل پوشانده شده است، یک فرش ابریشمی، بالش های پرتابی پوشیده شده با خز مصنوعی، یا یک پرتاب گره کش کابلی. اشیایی مانند میز لاکی یا چراغ های کرومی بهتر است از محیطی آرام دور نگه داشته شوند و در فضای نشیمن بیرون از اتاق خواب قرار گیرند.


الیوت بافت نرم روی زمین را دوست دارد. او توصیه می کند یک فرش کوچک از پوست گوسفند را، حتی روی فرش، برای تسکین و نوازش پاهای برهنه، پایین بیاندازید.

 

 

انتخاب یک تخته سر پوشیده شده


بسیاری از اتاق خواب های طراح دارای سرتخت های بزرگ و زیبا به عنوان یک عنصر اصلی طراحی هستند. دلیل آن این است که این یک راه آسان برای ایجاد تمرکز، عمق و بافت در اتاق است. هنگام انتخاب یک تخت خواب مخملی از این نکات طراح استفاده کنید:

 

  • برای حداکثر بافت، به سراغ یک تخته سر پرزدار بروید.
  • یک تخته سر پوشیده از مخمل ظاهری مجلل می بخشد.
  • برای انعطاف پذیری، یک رنگ خنثی برای تخته سر خود انتخاب کنید تا با هر تخته رنگی کار کند.

 

 

درهم ریختگی را پاک کنید


دکوراتورها موافق هستند که درهم و برهمی حال و هوای آرامش بخش یا رمانتیک را از بین می برد. الیوت می‌گوید که یک اتاق نامرتب به شما کمک می‌کند وقتی وارد اتاق خواب می‌شوید، فوراً احساس آرامش کنید. او از مشتریان می‌خواهد که شلوغی‌هایی را که به طور طبیعی به مبلمان اتاق خواب راه پیدا می‌کند، کاهش دهند.

 

استاتزمن می گوید، اتاق خوابی که پر از اشیاء کوچک است، باعث می شود که چشم در اطراف اتاق حرکت کند. او می گوید: «یک مورد بزرگ روی دفتر، قفسه کتاب یا میز اتاق خواب را از نظر بصری آرامش بخش تر می کند.

 

Peniche-Williams دوست دارد تخته های سر بزرگ را به اتاق خواب بیاورد. "داشتن یک تخته سر که تقریباً به سقف می رسد، اتاق خواب را بزرگ و مجلل می کند." وقتی تمرکز روی تخته سر است، به وسایل تزئینی بیشتری در اتاق خواب نیاز ندارید.

 

پنیش-ویلیامز می‌گوید یک اتاق خواب منظم حس آرامش را نیز تداعی می‌کند. حتی یک حرکت کوچک، مانند اطمینان از اینکه اثر هنری شما با استفاده از نوار چسب در پشت هر قاب، به خوبی در جای خود آویزان است، احساس سازماندهی را در اتاق ایجاد می کند.

 

 

چیزهای کوچک به حساب می آیند


طراحان داخلی به خاطر نگه داشتن چند ترفند تزئینی مخفی در آستین خود بدنام هستند. در طول راه، سه طراح ما یاد گرفته‌اند که چگونه افزودن چیزهای کوچک به اتاق خواب کمک زیادی می‌کند.

 

سس مخفی الیوت تمرکز بر سبک فصلی در اتاق خواب است. او می‌گوید: «روتختی‌تان را در تمام طول سال یک رنگ ثابت، ترجیحاً سفید روشن نگه دارید.» «اما بالش‌ها و روتختی‌های خود را با فصل‌ها تغییر دهید.» او در تابستان از یک پرتاب نخی سبک وزن و یک پتوی موهر چهارخانه استفاده می‌کند. برای مثال در زمستان

 

Peniche-Williams می گوید: "طبیعت را در اتاق خواب خود بگنجانید." یک ارکیده ساده یا یک درخت گلدانی یک لمس زیبا، پاک کننده و تسکین دهنده است که با هر سبکی از دکوراسیون مطابقت دارد.

 

در نهایت، طراحان استفاده از رایحه های تازه را برای تغییر حال و هوای اتاق پیشنهاد می کنند. علاوه بر شمع ها و خوشبو کننده های هوا، راه های دیگری نیز برای خوشبو کردن اتاق خواب شما وجود دارد. به عنوان مثال، با مخلوط کردن در یک بطری اسپری کوچک یک فنجان آب مقطر، چند قاشق غذاخوری الکل مالشی و حدود دوجین قطره از اسانس مورد علاقه خود، خوشبو کننده هوای طبیعی خود را بسازید. مخلوط را به هوا بپاشید، یا حتی مقدار کمی روی تشک و ملحفه های خود بپاشید.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.thespruce.com/make-your-bedroom-special-4108135