حالت های ترکیبی طراحی داخلی

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

Interior Design — PROJECT CD — STUDIO CD

 


باید تاکید کرد که حالت‌ها یا حالت‌های ترکیب‌بندی مختلفی وجود دارد که در طراحی داخلی امکان‌پذیر است. تشخیص این واقعیت، اعمال معیارهای انتقادی معتبر برای این حالت ها را دشوار می کند، زیرا بسیاری از آنها به شدت شخصی هستند. چیزی که ممکن است برای یک نفر زیبا به نظر برسد، ممکن است برای دیگری زشت یا درهم و برهم باشد. هر فردی آداب و رسوم فرهنگی و تعصبات خود را در طراحی داخلی به ارمغان می آورد و از بسیاری جهات از نظر روانی مشروط و تحت تأثیر قرار می گیرد تا برخی چیزها را بپذیرد و برخی دیگر را طرد کند. بنابراین، در بحث در مورد حالت‌های مختلف ترکیب، باید ساکنان و سوابق آنها، محل و مکان را در نظر گرفت و سپس سعی کرد ابتدایی‌ترین اصول طراحی را به عنوان دستورالعمل‌های کلی به کار برد.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

ترکیب های رسمی و غیر رسمی نسبتاً به راحتی تعریف و طبقه بندی می شوند. در واقع، این تمایز در طول تاریخ مبلمان و دکوراسیون داخلی مفید است. سبک‌های رسمی معمولاً با زندگی در دادگاه یا اثاثیه خانه‌های اعیانی یا نخبگان پولدار مرتبط است. دوره‌های غیررسمی معمولاً با زندگی روستایی یا اثاثیه ساده‌تر ساخته شده توسط صنعتگران محلی در مناطق روستایی همراه است، جایی که آنها تجارت خود را با ابزار محدود و با استفاده از چوب‌های محلی انجام می‌دادند. مبلمان رسمی، به عنوان یک قاعده، منجر به ترکیبات داخلی رسمی می شود. تعادل و تقارن مطمئناً به ترکیب‌های رسمی منجر می‌شود. رسمی بودن با دوره خاصی مرتبط نیست. در واقع، یک صندلی بسیار معروف معاصر، صندلی بارسلونا توسط Mies van der Rohe، یک قطعه بسیار رسمی و شیک است. استفاده از آن صندلی در چیدمان اتاق غذاخوری معمولی اشتباه به نظر می رسد.

 

 

لودویگ میس ون درروهه و صندلی های ماندگارش – خریدمگ


صندلی بارسلونا توسط Mies van der Rohe

 

 

 

تنظیم به شدت بر شخصیت یک فضا تأثیر می گذارد. طبق تعریف خود، یک محیط روستایی روستایی و غیررسمی است و در یک خانه شهری رسمی یا آپارتمان شهری اشتباه و نامتجانس به نظر می رسد. از آنجایی که بیشتر فضاهای داخلی تجاری و عمومی در مراکز شهری واقع شده‌اند، هر تلاشی برای اینکه چنین فضای داخلی روستایی یا خانگی به نظر برسد، یک پارادوکس زیبایی‌شناختی خواهد بود. به همین ترتیب، طراحی یک رستوران واقع در یک کارخانه یا انبار قدیمی در نیوانگلند با یک شخصیت رسمی و شهری با اثاثیه ظریف، خواه معاصر یا عتیقه با ماهیت رسمی، به همان اندازه نامتجانس به نظر می رسد.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

حالت‌های خاصی از ترکیب‌بندی با عملکرد فضاها و مکان و معماری تعیین می‌شوند. به عنوان مثال، یک فضای داخلی دنج یا خانگی معمولاً با فضای داخلی مسکونی یا فضای داخلی مشابه ی صمیمی مرتبط است، مانند رستوران هایی که ممکن است بخواهند "دنج" به نظر برسند. برخی از فضاهای داخلی، مانند دیسکوها، نیاز به هیجان دارند و سایر فضاهای داخلی، مانند سالن های تشییع جنازه، به آرامش یا وقار نیاز دارند. فرد انتظار حالت‌های خاصی از ترکیب را برای عملکردهای خاص دارد، اما انتظاراتش تحت تأثیرات بیرونی بسیاری است، مانند پیشینه شخصی، مکان، تداعی‌های روان‌شناختی، و مدهای در حال تغییر. به عنوان مثال، انتظار می رفت که فضای داخلی بانک معمولی تا حدود سال 1950 محکم، با وقار، الهام بخش، رسمی و بالاتر از همه اعتماد به نفس باشد. طراحی معاصر برای تجارت و صنعت توسط همه پذیرفته شده است و در اوایل دهه 1950 شاهد گسترش منطقی این اصول طراحی مستقر در حوزه طراحی بانک بود. یکی از اولین تغییرات اساسی در طراحی سنتی برای فضاهای بانکی، دفتر منهتن شرکت اعتماد سازندگان بود که توسط Skidmore، Owings و Merrill در اوایل دهه 1950 طراحی شد. این اولین بانک "شیشه ای" بود که به طور گسترده منتشر شد، و روندی را ایجاد کرد که به شیوه جدیدی از ترکیب برای بانک ها تبدیل شده است.

 

 

Poly International Plaza von SOM - Skidmore, Owings & Merrill | Bürogebäude

پلی اینترنشنال پلازا

پکن، چین

2016

PROJEKT VON SOM - SKIDMORE، OWINGS & MERRILL

نیویورک، ایالات متحده آمریکا
 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

گرایش های مد یا طراحی بر واکنش فرد نسبت به بسیاری از انواع طرح ها تأثیر می گذارد. اصطلاح شلوغی معمولاً با طراحی ویکتوریایی قرن نوزدهم مرتبط است. بر اساس تعریف معمولی از واژه درهم و برهم، به فضای داخلی خانه با مجموعه‌ای از لوازم جانبی و با انبوهی از ظرافت‌ها فکر می‌کنید - خانه‌های معمولی ویکتوریایی. در اواسط دهه 1960، یک رویکرد جدید برای طراحی دفتر، که منعکس کننده رویکرد "بهم ریخته" بود، توسعه یافت. این دفتر در نگاه اول آشفته به نظر می رسد. در واقع، این سیستم (منظره اداری نامیده می‌شود؛ انواع فضای داخلی: فضای داخلی عمومی: برنامه‌ریزی فضا) بسیار کارآمد است و به همین دلیل قابل قبول تلقی می‌شود، حتی اگر تأثیر بصری به سمت آشفتگی باشد. به طور سنتی، فضاهای داخلی اداری و تجاری بکر، منظم و بسیار منظم بودند و ایده ظاهری درهم و برهم برای طراحان بی‌معنی بود.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

سخت ترین حالت ترکیب بندی برای تحلیل عینی، حالتی است که برخی افراد آن را عجیب و غریب می نامند. این احتمال وجود دارد که همه فضاهای داخلی عجیب و غریب اظهاراتی بسیار شخصی باشند و نتوان آنها را به صورت منطقی در قالب طراحی نظری درک کرد. برای شروع، آنچه ممکن است برای یک آمریکایی معمولی عجیب و غریب به نظر برسد، می تواند برای فرهنگ دیگری بسیار معمولی یا حتی خانگی باشد. طراحی ژاپنی یا شرقی به طور کلی به عنوان مثال عمل می کند. یک فضای داخلی به سبک ژاپنی بسیار ظریف، آرام و ساده است، اما برای افراد ناآشنا چنین فضای داخلی عجیب و غریب به نظر می رسد. بدون شک همان پدیده به طور معکوس صادق است. مردم شرقی اغلب تحت تأثیر طراحی به سبک غربی قرار گرفته اند و احتمالاً به این دلیل که از نظر آنها عجیب و غریب به نظر می رسد، آن را پذیرفته اند. افزایش تحرک طبقات متوسط ​​بسیاری از کشورها امروزه سفرهای خارجی را برای افراد بیشتری امکان پذیر کرده است و در نتیجه برخی از تفاوت های بسیار قوی منطقه ای در طراحی را کاهش می دهد. شیوه های ترکیب هنوز در سطح ملی یا قطعاً بر اساس تقسیمات جغرافیایی و قومی عمده قابل تشخیص است، اما آنها تمایل کمتری دارند. بسیاری از تفاوت‌های ظریف در داخل یک کشور وجود دارد که برخی از آنها بر اساس پیشینه‌های اجتماعی-اقتصادی متفاوت است، بیشتر به شیوه تفاوت سنتی بین سبک‌های رسمی (در دربار و خانه‌های اشراف) و شیوه‌های ترکیب غیررسمی برای مردم کشور و میانه. کلاس ها. برچسب هایی که برای این حالت های ترکیب اعمال می شود اغلب فقط توصیفی هستند. آنها را نباید با ارزیابی عینی ارزش های طراحی اشتباه گرفت. فضای داخلی که بنا به تعریف خالق، عجیب یا زیبا است، ممکن است یک طراحی عجیب و غریب به خوبی انجام شده باشد یا نباشد.

 

 

Rustic Interior Design Photos - Rustic Interior Designer - Western Interior Design | Interior design rustic, Western interior design, Southwest decor

 

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

منبع :

 

 

https://www.britannica.com/art/interior-design/Modes-of-composition