طراحی داخلی در اواخر قرن 18 تا اوایل قرن 20 در ایالات متحده

 

 

 

اواخر قرن 18 تا اوایل قرن 20 در ایالات متحده

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

جنبش کلاسیک پس از انقلاب، 1785-1835

 

حتی پس از انقلاب آمریکا، علیرغم افزایش تماس‌ها با افکار و ایده‌های فرانسوی، نفوذ تزئینی انگلیسی در ایالات متحده غالب شد. اگرچه بسیاری از رهبران مانند توماس جفرسون آرزو داشتند که یک گسست کامل از سنت‌های انگلیسی را ببینند، اشکال دوران استعمار گرجستان تا سال 1800 یا پس از آن به طور معمول ادامه یافت. با این حال، در سال 1785، واکنش در اروپا علیه سبک نسبتاً سنگین کلاسیک به نام پالادیانیسم آزاد و جزئیات روکوکو و باروک آن شروع به تأثیرگذاری بر طراحی در ایالات متحده کرد.

 

 

What Is: Palladian Style, more than a villa in the Veneto? | The Culture Concept Circle

سبک پالادیانیسم

 

 

جفرسون، عمدتاً تحت نفوذ فرانسه، رهبر یکی از جنبه‌های جنبش جدید در جنوب شد که برنامه‌ریزی عملی را با کلاسیک گرایی تحت اللفظی مبتنی بر مطالعه مستقیم آثار باستانی ترکیب می‌کرد. در حالی که علاقه جفرسون به فرم کلاسیک سخت به ویژه در معماری احساس می شد، مرحله تزئینی جنبش، هم در شمال و هم در جنوب، تحت تسلط تفسیر آزادتر و شخصی تر از نقوش کلاسیک بر اساس کار برادران آدام در انگلستان، قبل از و در طول انقلاب آمریکا این تأثیر اصلی در طراحی‌های معمار بوستون چارلز بولفینچ و پیروانش بود و در حدود سال 1800 در کتاب‌های الگوی سازندگان ویلیام پین و آشر بنجامین رایج شد.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

خانه‌های بوستون، سالم و پورتسموث که در حدود سال‌های 1800-1810 توسط یا تحت تأثیر Bulfinch و Samuel McIntire، معمار Salem ساخته شده‌اند، بهترین نمونه‌هایی از تغییرات ایجاد شده توسط مقیاس خوب و دقت ظریف آدام خود هستند. طرح‌های الهام‌گرفته‌شده، چیزی که به سبک اولیه فدرال معروف شده است. در خانه های آن زمان دایره، بیضی و هشت ضلعی به عنوان تغییرات گاه به گاه در پلان معرفی می شد و راه پله پرنده یا آزاد از مشخصه راهرو ورودی می شد.

 

 

Federal Style Home | Federal style house, Colonial style homes, Colonial exterior

خانه ای به سبک فدرال

 

 

در دکوراسیون داخلی، پوشش های چوبی عملاً رها شده بود یا به قسمت زیر نرده صندلی محدود می شد - یعنی قالب گیری دیوار در ارتفاع پشتی صندلی. تأکید تزئینی بر روی مانتل و رومانتل، درها و قاب پنجره ها، و قرنیز، معمولاً از چوب و غنی شده با تزئینات ظریف تکراری (چه کنده کاری شده یا کاربردی) بود. رنگ غنی در پارچه‌ها و اثاثه یا لوازم داخلی با سطوح دیوار و تزئینات با رنگ‌های روشن، رنگ‌های خاکستری یا سفید مشخص می‌شد. کاغذ دیواری های چاپ بلوک با نقوش کلاسیک و همچنین تزئینات استنسیل شده در خانه های ساده تر، اغلب استفاده می شد.

 

 

Mural & Stencil Ideas for Early Homes - Old House Journal Magazine

خانه ای قدیمی به سبک استنسیل

 

 

به طور کلی از اشکال هندسی و کوزه، چماق، پاترا و تاج گل استفاده می شد. طعم سبکی و تضعیف نزدیک به خشکی در مبلمان منعکس شد. طرح‌های تولیدکنندگان مبلمان انگلیسی جورج هپل‌وایت و توماس شرایتون، تحت تأثیر فرم‌های لویی شانزدهم و Directoire، نسخه‌های آمریکایی را در اواخر قرن حاضر در آثار ساموئل مک‌اینتایر از سالم، جان سیمور از بوستون، دانکن فیف از نیویورک، یافت. هنری کانلی از فیلادلفیا، و کابینت‌فروشی‌های بالتیمور و چارلستون. در ابتدا، چوب‌های سبک و پرداخت‌ها و منبت‌های تزئینی ترجیح داده می‌شد، اما در سال 1820 نفوذ امپراتوری فرانسه جایگزین چوب ماهون مایل به قرمز تیره، تزئینات حکاکی‌شده و طلاکاری‌شده، و اشکال سنگین، اغلب نامتناسب، بیشتر با سلیقه کلاسیک در نظر گرفته شد.

 

 

we used Old Masters Red Mahogany stain on our cabinets. We loved it so much that we just … | Stained kitchen cabinets, Gel stain kitchen cabinets, Staining cabinets

خانه ای با کابینت و میزهای چوبی ماهونی

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

پس از سال 1820 سبک اولیه فدرال رو به زوال گذاشت و کلاسیک گرایی جفرسونی با معرفی جزئیات یونانی و حتی مصری اصلاح شد و به اصطلاح احیای یونانی را تشکیل داد. الگوی کلاسیک که در دهه 1820 با اثاثیه و پارچه‌هایی با طعم سنگین‌تر شرایتون-امپراتوری همراه بود، به سبک اساسی در طراحی ساختمان و تزئینات تبدیل شد. با تحریک مبارزات یونانی برای استقلال ملی، تا حدود سال 1850 ادامه یافت و برای آن زمان یک سبک ملی بدون مشابه در اروپا را تشکیل داد. با این حال، در جنبه تزئینی بعدی خود، احیای یونان به یک مد تبدیل شد تا یک سبک. به این ترتیب نه تنها پایان نئوکلاسیک قرن 18 بلکه آغاز جنبش رمانتیک است.

 

 

Romanitc Interior Design | Blog About Romantic Era Home Decor

طراحی داخلی به سبک رمانتیک

 

 

 

جنبش رمانتیک و نبرد سبک ها، 1835-1925


نمادگرایی منظم سبک کلاسیک رومی توسط جفرسون به عنوان بیان مناسب آرمان ملی آمریکا در نظر گرفته شده بود. اما در سال 1835 محدودیت های آن خسته کننده شده بود. تغییرات اجتماعی و اقتصادی که قبلاً با انقلاب صنعتی آغاز شده بود، واکنش را تشویق کرد. این امر کمابیش بیان رمانتیک و احساسی را در مجموعه‌ای از احیای سبک‌های ناسازگار با شرایط واقعی یافت.

 

احیای یونان تقریباً بلافاصله با رمانتیسم باستانی مدهای «گوتیک»، «توسکانی» و «کلبه روستایی» رقیق شد. اینها فرصتی را به جریان پنهانی سودمندگرایی عملی ارائه کردند که توسط فرمول کلاسیک سرکوب یا خنثی شد، و همچنین زمینه ای حاصلخیز برای طعم بدیع یا عجیب و غریب در تزئینات ایجاد کرد که توسط اشتهای ناشی از ثروت برای راحتی و نمایش ایجاد شده بود. در اواسط قرن، آخرین بقایای نظم در رمانتیسیسم ویکتوریایی اولیه در زیر انبوهی از نقوش تزئینی و اشیاء به راحتی و ارزان توسط ماشین تولید می‌شدند. در نتیجه معرفی رنگهای شیمیایی کنترل نشده و جادوی ماشین بافندگی ژاکارد، که امکان بافتن نقوش پیچیده را فراهم می کرد، رنگ به طور گیج کننده ای تند یا درخشان و به طور کلی از شخصیت خارج شد. افزایش سفر و سهولت ارتباطات باعث شد که سبک های آمریکایی به سختی از سبک های اروپایی متمایز شوند.

 

 

جهت مشاوره تلفنی رایگان کلیک کنید

 

 

Old House Interior Design Emiliesbeauty Com Victorian Folkart Home Decor Chalk Vintage Victorian… | Victorian house decor, Vintage victorian house, Victorian homes

دکوراسیون شگفت انگیز خانه ویکتوریایی قدیمی

 

 

این سالاد تزئینی از نقوش کلاسیک و قرون وسطایی با احیای اشکال قرن هجدهم جایگزین شد که به طور موقت در "روکوکو دوم" در دهه 1850 پیروز شد، زمانی که چوب رز و گردو جای چوب ماهون را گرفتند. مدهای مبتنی بر قرن هفدهم و رنسانس بعدی موفق به این امر شدند، تا اینکه نمایشگاه صد ساله فیلادلفیا در سال 1876 قرون وسطایی "صنایع دستی" و سری جدیدی از احیای سبک های تحت اللفظی تر از جمله دوران استعمار را به آمریکا آورد. اینها به نوبه خود تأثیر شرقی عجیب و غریب جنبش زیبایی شناسی اواخر قرن نوزدهم را جذب کردند.

 

 

The Centennial Exhibition, Philadelphia, 1876

نمایشگاه صد ساله فیلادلفیا در سال 1876

 

 

در ربع اول قرن بیستم، این سردرگمی در باستان شناسی برای افراد ثروتمند و برای اکثر مردم، بازتولیدهای دوره ای ارائه شده توسط دکوراتور و تولید کننده عمده فروشی به اوج خود رسید. این 90 سال توسعه فنی و مالی عظیم برای تجزیه و تحلیل بیشتر در اینجا بسیار گیج و پیچیده است. با این حال، تقریباً از همان ابتدا، مجموعه‌ای از انتقادات و تجربیات عقلانی هم در اروپا و هم در آمریکا در حال توسعه بود که در اوایل دهه 1920 در بحبوحه تحولات اجتماعی و اقتصادی پس از جنگ جهانی اول بیان مؤثری پیدا کرد.

 

 

1920 interior design style Off 55% - canerofset.com

نمونه ای از طراحی داخلی در 1920

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.britannica.com/art/interior-design/Late-18th-to-early-20th-centuries-in-the-U-S