طراحی داخلی در شرق

 

 

طراحی داخلی در منطقه آسیا

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

ancient Chinese texture with decorative ornaments. Selective focus Stock Photo - Alamy

 


نقوش تزیینات آسیای شرقی هیچ ارتباطی با نقوش غرب ندارند، اگرچه بسیاری از آنها از اشیاء هنری و تزئینات صادر شده در پنج قرن گذشته آشنا هستند. هیچ گونه تضاد سبک هایی مانند آنچه در غرب مشاهده می شود وجود نداشته است.

 

نقوش هنر شرق بسیار و متنوع است، مانند اژدها (موجود همه جا حاضر و خیرخواه)، به اصطلاح چینی ققنوس یا فنگ‌هوانگ و انواع موجودات واقعی و افسانه‌ای. گل ها و شاخ و برگ ها بخشی از یک نماد گل استادانه هستند و نقوش انتزاعی زیادی وجود دارد که همه آنها بخشی از یک نمادگرایی پیچیده و غنی هستند که معمولاً در صورت شناخته شدن کلید قابل تفسیر هستند. زبان چینی حاوی بسیاری از کلمات یکسان است که معانی کاملاً متفاوتی دارند که در گفتار با لحن مشخص می شوند. برای مثال کلمه fu می تواند به معنای خفاش یا شادی باشد. بنابراین، تزئین خفاش ها نماد شادی است. این در زبان ژاپنی درست نیست، اما ژاپنی ها بسیاری از نقوش چینی مانند خفاش (kōmori) را تصاحب کرده اند. هدفی که در اصل یک شی چینی تزئین شده با اژدها برای آن در نظر گرفته شده بود، اغلب از تعداد پنجه های پا قابل استنباط است - پنج برای امپراتور، چهار برای شاهزاده های خون، و سه پنجه برای مقامات. کاج، بید و بامبو در پیوند "سه دوست" نامیده می شوند و نشان دهنده بودا، کنفوسیوس و لائوزی هستند.

 

 

Temple of Heaven ornament in detail, Beijing, China, Asia

نقوش هنر شرق

 


طومارهای نقاشی یا خوشنویسی از ویژگی های طراحی داخلی در شرق است. آنها هر از چند گاهی تغییر می کنند تا به طرح تزئینی طراوت ببخشند و همچنین بر کیفیت آنها تأکید شود. به همین ترتیب، یک گلدان با یک شاخه از شکوفه هلو یا گل های دیگر ممکن است با احتیاط تنظیم شود. کابینت ها و صندوق های نگهداری از اهمیت بالایی برخوردار هستند و اغلب از چوب کافور ساخته می شوند. یک ویژگی مهم در خانه های شمال چین و کره، کانگ یا سکوی آجری گرم است که خانواده در زمستان سرد شمالی روی آن می خوابند یا می نشینند.

 

 

Chinese Dragon Carved Camphor Wood Trunk | Chairish

نمونه صندوق چینی با چوب کافور

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.britannica.com/art/interior-design/Interior-design-in-the-East