طراحی داخلی مدرن

 

 

 

راهنمای طراحی داخلی مدرن: طراحی مدرن چیست؟


نوشته شده توسط کارکنان MasterClass

 

آخرین به روز رسانی: 7 ژانویه 2022 • 3 دقیقه مطالعه

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

طراحی مدرن سبکی از طراحی داخلی است که در اوایل قرن بیستم ظهور کرد و همچنان الهام بخش طراحان داخلی معاصر است.

 

 

 

طراحی مدرن چیست؟


طراحی مدرن یک سبک طراحی داخلی است که با پالت رنگی تک رنگ، خطوط تمیز، مینیمالیسم، مواد طبیعی و نور طبیعی مشخص می شود. این به طور خاص به یک جنبش زیباشناختی تاریخی اشاره دارد که در اوایل تا اواسط قرن بیستم رخ داد. اگرچه اغلب با اصطلاح "طراحی معاصر" اشتباه گرفته می شود - یا به جای یکدیگر استفاده می شود، طراحی مدرن سبک متمایز خود است.

 

 

جهت مشاوره طراحی رایگان کلیک کنید

 

 

تاریخچه مختصری از طراحی مدرن

 

طراحی مدرن ریشه در مدرنیسم دارد، جنبشی که در اوایل قرن گذشته با تأکید بر تفکر انتزاعی، کارکرد و اشکال ساده و واضح مشخص می شود.

 

  • ریشه های آلمانی و اسکاندیناویایی: شما می توانید ریشه های طراحی مدرن را در طراحی باهاوس آلمان و طراحی اسکاندیناوی جستجو کنید. باهاوس که به نام Staatliches Bauhaus نیز شناخته می شود، یک مدرسه طراحی آلمانی و جنبش هنری متعاقب آن در اوایل قرن بیستم بود که با هنرهای زیبا و عملکرد در هنرهای تجسمی، هنرهای تزئینی و معماری ازدواج کرد. زیبایی‌شناسی طراحی مدرن مکتب باهاوس شامل عملکرد مینیمالیستی و آزمایش‌هایی با شکل است.
  • تأثیر هنر مدرن: طراحی خانه مدرن برخاسته از جنبش هنر مدرن است، که گرایش های حداکثری طراحی ویکتوریایی را به نفع فلسفه فرم-فالو-کارکرد رد می کرد. فن آوری های جدید، صنعتی شدن و دسترسی به مصالح ساختمانی مانند فولاد و بتن نیز از هنر و معماری مدرن از دهه 1920 تا اوایل دهه 1950 خبر داد. خطوط تمیز، پنجره‌های کف تا سقف، فضاهای نشیمن باز و سقف‌های مسطح سبک غالب این عصر شد.
  • میراث ماندگار: در پایان جنگ جهانی دوم، معماران جوان شروع به انتقاد از ماهیت شدید مینیمالیسم کرده بودند. در دهه 1960، حساسیت های مینیمالیستی شروع به تولد دوباره تزئینات و پست مدرنیسم کرد. با این حال، میراث مدرنیسم همچنان در ساختمان‌های نمادین و به عنوان الهام‌بخش معماری معاصر به حیات خود ادامه می‌دهد.

 

 

جهت مشاوره طراحی رایگان کلیک کنید

 

 

پنج تعریف عناصر طراحی مدرن


اگر می خواهید ظاهر مدرن را در خانه خود بگنجانید، ایده های طراحی مدرن زیر را در نظر بگیرید.

 

  1. خطوط تمیز: خانه های مدرن با خطوط تمیز و مستقیم و حداقل تزئینات ساخته می شوند.
  2. مینیمال دکوراسیون منزل: فضاهای مدرن عاری از شلوغی و شکوفایی های غیر ضروری هستند. دکوراسیون مدرن، عملکرد را بر مد ترجیح می دهد.
  3. رنگ های خنثی: سبک مدرن از رنگ های روشن به نفع یک پالت رنگی تک رنگ و خنثی جلوگیری می کند. رنگ های سفید، بژ، خاکستری، مشکی و پاستلی را در نظر بگیرید.
  4. پلان طبقه باز: از مبلمان به جای دیوار برای تمایز بین فضاهای یک خانه پلان باز استفاده کنید. به عنوان مثال، یک جزیره آشپزخانه می تواند آشپزخانه را از اتاق ناهارخوری جدا کند و یک مبل سکشنال می تواند تعریفی را برای یک اتاق نشیمن باز به ارمغان بیاورد.
  5. مبلمان کوتاه و بلند: مبلمان بلندی که در پایین زمین قرار گرفته اند، اگر از مواد طبیعی مانند چوب یا فلز رنگ نشده نیز ساخته شده باشند، می توانند ظاهری مدرن به خانه شما ببخشند. روکش‌های چرم و پارچه، روکش‌های چوبی (مانند آن‌هایی که برای ایجاد صندلی کلاسیک مدرن Eames در اواسط قرن استفاده می‌شوند)، شیشه، کروم، استیل و بتن نیز روکش‌های محبوب مبلمان مدرن هستند.

 

 

 

طراحی داخلی مدرن در مقابل مدرن: تفاوت چیست؟


طراحی مدرن به سبک زیبایی شناختی یک لحظه تاریخی خاص اشاره دارد، در حالی که طراحی معاصر به سبک های همیشه در حال تکامل لحظه فعلی اشاره دارد. سبک معاصر فلسفه خاصی از طراحی را در بر نمی گیرد، بلکه اصطلاحی است که برای توصیف گرایش های طراحی داخلی امروزی به کار می رود، که لزوماً ریشه در هیچ سبک طراحی خاصی ندارند.

 

 

 

آماده‌اید فضای خود را شیک به‌روزرسانی کنید؟


با مشاوره رایگان با گروه معماری مشاور  و سپردن طراحی داخلی خود به ما به همه چیز، از تئوری رنگ گرفته تا ترکیب الگو، تسلط داشته باشید. از خرید مبلمان اداری گرفته تا طراحی یک طرح روشنایی گرفته تا انتخاب جدیدترین عضو خانواده گیاهان خود، مهارت هایی که به دست می آورید مطمئناً خانه، ویلا یا آپارتمان شما را بیشتر مدرنتر می کند.

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.masterclass.com/articles/modern-design-guide#ready-to-give-your-space-a-chic-update