طراحی فضاهای دینی

 

 

طراحی معاصر چه کاری می تواند برای دین انجام دهد؟

 

1 ژانویه 2013

 

متن: سارا پپیتون

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

اگر فکر می‌کنید فضاهای مذهبی همه چیز مربوط به ستون‌های خوشه‌ای و تکیه‌گاه‌های پرنده است، سال‌هاست که به کلیسا نرفته‌اید. معماری مذهبی معاصر طیف جدیدی از حساسیت ها را هدف قرار می دهد.

 

 

Drayton Green Church

 

 

استوارت پیرسی، مدیر شرکت Piercy & Company می‌گوید: «در حالی که سبک‌های گوتیک در تخیل عامه با کلیسای کهن‌الگو ارتباط نزدیکی دارند، ادامه ساختن کلیساها به این سبک امروز کمی سخت خواهد بود. ، شرکت مستقر در لندن که اخیراً از طرح خود برای کلیسای سبز جدید درایتون در ناحیه ایلینگ شهر پرده برداری کرده است.

 

امروزه، تمایل به سادگی در اکثر فرقه ها وجود دارد، شاید حتی بیشتر در این ساختارهای مذهبی تا در بخش های بازار مانند مسکونی و مهمان نوازی. پیرسی توضیح می‌دهد: «حرکت از دکوراسیون آراسته به سمت رویکردی که انعطاف‌پذیری و سادگی را ارج می‌نهد نیز در پاسخ به نقش مدنی و چندمنظوره [مکان‌های عبادت] که اغلب در جامعه ایفا می‌کنند، است.» همچنین در چیدمان فضایی دقیق کلیساها با فاصله گرفتن از چیدمان صلیبی شکل سنتی شبستان، گذرگاه، گذرگاه ها و محراب آرامش وجود داشته است.

 

و گاهی اوقات، ارجاعات مذهبی سنتی انتزاعی هستند، اما همچنان وجود دارند. در کلیسای سبز درایتون، پیرسی سقفی چین‌دار ایجاد کرد که تا یک قله بالا می‌رود و یک گلدسته سنتی را به یاد می‌آورد. به این ترتیب، طراحی می تواند با نشان دادن آگاهی و استقبال موسسه از تغییر جمعیت و حساسیت ها، به جذب اعضای جدید جماعت کمک کند. برای مشاهده آخرین دستاوردهای طراحی معاصر در یک ماموریت، روی زیر کلیک کنید.

 

 

 

Kamppi Chapel of Silence

 

1. Kamppi Chapel of Silence

 

 

Ecumenical Chapel

 

 

2. Ecumenical Chapel

 

 

Ulm Synagogue

 

3. Ulm Synagogue

 

 

Cappella nel bosco

 

4. Cappella nel Bosco

 

 

Sancaklar Mosque

 

5. Sancaklar Mosque

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

منبع :

 

 

https://interiordesign.net/projects/what-can-contemporary-design-do-for-religion