تزئین دکوراسیون با رنگ

 

 

تزئین با رنگ

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

تزیین با رنگ - ست تخت گل صورتی و نارنجی، پرده دوش آبی گیاه شناسی، اتاق نشیمن قرمز، زرد و قهوه ای.

تزئین توسط:

    تغییر رنگ اتاق کل     خانه فصلی خلق و خوی     چرخ رنگ       

دستورالعمل های عمومی رنگ برای تزئین

هرگز شکست نمی خورد - شما آماده تغییر یک اتاق هستید و به سرعت در تلاش برای کشف یک پالت رنگ گیر می کنید. چه رنگ هایی مطابقت دارند؟ چگونه یک پالت را انتخاب می کنید؟ سپس کدام رنگ ها لهجه خوبی ایجاد می کنند؟ همین کافی است که شما را وادار کند تمام آن تراشه ها و نمونه های رنگ را به زمین بیندازید و فراموشش کنید. اما، لازم نیست آنقدر سخت باشد. چند دستورالعمل شما را در مسیر درک روابط رنگ و نحوه ترجمه آن به دکوراسیون خانه شما نگه می دارد.

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛ 

 

 

با چرخ رنگ آشنا شوید

با چرخه رنگ که در اصل توسط سر اسحاق نیوتن ایجاد شده است آشنا شوید و از یک مکان خوب شروع خواهید کرد. در کل 12 رنگ وجود دارد. سه رنگ اصلی: قرمز، زرد و آبی. سه رنگ ثانویه: نارنجی، سبز و بنفش. و شش رنگ سوم که ترکیبی از یک رنگ ثانویه و یک رنگ اصلی در کنار آن هستند، مانند زرد-نارنجی یا آبی-بنفش. دانستن این موارد خوب است زیرا رنگ ها بر اساس جایی که روی چرخ قرار می گیرند با هم کار می کنند.

آنالوگ – رنگ هایی که در کنار یکدیگر روی چرخ زندگی می کنند، آنالوگ نامیده می شوند. دو تا شش رنگ را انتخاب کنید که در کنار هم قرار گیرند و یک طرح رنگی شاد خواهید داشت. به عنوان مثال، یک اتاق نشیمن پر از رنگ های ادویه ای، همگی با شخصیتی متمایز به نظر می رسند.

تک رنگ - وقتی فقط دیوانه یک رنگ هستید، یک ظاهر تک رنگ را در نظر بگیرید، که در آن به سادگی شدت های مختلف یک رنگ را از روشن تا تیره انتخاب می کنید. آیا تا به حال وارد یک خانه نمایشی شده اید و به یک اتاق خواب کاملا سفید کشیده شده اید؟ رنگ های سفید زیادی در آنجا وجود داشت، از کرم گرفته تا استخوانی و پوستی، که مکمل یکدیگر هستند.

کنتراست بالا - طرح رنگی پررنگ می خواهید؟ با انتخاب دو رنگ که روی چرخه رنگ مقابل هم قرار می گیرند، یک رویکرد مکمل را در نظر بگیرید. با وجود اینکه آنها در دو طرف حصار می نشینند، به نظر می رسد همیشه به زیبایی با هم کنار می آیند. تا به حال دقت کرده اید که صورتی و سبز چقدر با هم ترکیب می شوند؟ آنها نمونه بسیار خوبی از این رویکرد هستند.

نور خود را پیدا کن

زمانی را برای درک چگونگی ورود نور به اتاق شما در طول روز اختصاص دهید. این روی انتخاب رنگ شما تاثیر می گذارد. نور اتاق‌های رو به شمال و شرق نسبت به اتاق‌هایی که رو به جنوب یا غرب هستند خنک‌تر است. بسته به حالتی که دنبال می‌کنید، ممکن است لازم باشد نور سرد را با رنگ‌های گرم از چرخه رنگ متعادل کنید. اگر می‌خواهید نور طبیعی اتاق را تقویت کنید، حتما رنگ‌هایی را انتخاب کنید که با عنصر گرم یا سرد هماهنگ باشد.

موزه خود را کشف کنید

بنابراین اکنون که درباره چرخ رنگ بیشتر می دانید، از کجا شروع می کنید؟ بهترین مکان در آن قطعه ای است که شما مطلقاً آن را دوست دارید و نمی توانید تصور کنید که در اتاق وجود نداشته باشید. شاید یک فرش، یا یک نقاشی یا یک صندلی مورد علاقه باشد. بگذارید غالب ترین رنگ در این قطعه، رنگ اصلی اتاق شما باشد. دومین رنگ غالب، رنگ ثانویه شما می شود. و در نهایت، یک رنگ تاکیدی را انتخاب کنید. از قانون 60-30-10 پیروی کنید تا به شما کمک کند تعیین کنید که چقدر به هر رنگ اجازه می دهید در طرح رنگ نهایی نقش داشته باشد.

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

 

روابط چرخ رنگ

رنگ‌های رابطه تک‌رنگی
که تنوع سایه‌ها یا رنگ‌های یکسانی هستند.
چرخه رنگی با بخش های آبی و قرمز نارنجی انتخاب شده است.رابطه مکمل
آن رنگ‌هایی که مستقیماً در مقابل یکدیگر روی یک چرخ رنگ قرار دارند
یک چرخ رنگ با بخش های قرمز، آبی و سبز انتخاب شده است.رابطه تقسیم-مکمل
یک رنگ بعلاوه دو رنگ دیگر با فاصله مساوی از مکمل آن.
یک چرخ رنگ با بخش های سبز آبی، بنفش، قرمز و نارنجی انتخاب شده است.رابطه دوگانه مکمل
دو مجموعه رنگ مکمل. فاصله بین جفت های مکمل انتخاب شده بر کنتراست کلی ترکیب نهایی تأثیر می گذارد.
یک چرخ رنگ با بخش های زرد تا قرمز نارنجی انتخاب شده است.رابطه آنالوگ
آن دسته از رنگ هایی که در مجاورت یکدیگر در یک چرخ رنگ قرار دارند.
یک چرخ رنگ با بخش های قرمز، آبی و سبز انتخاب شده است.رابطه سه گانه
سه رنگ که به طور مساوی روی یک چرخ رنگ قرار گرفته اند.

 

راهنمای رنگ درهای کشور برای انتخاب رنگ بر اساس خلق و خو

 

ایده های رنگارنگ برای دکوراسیون منزل بر اساس خلق و خو

ناگفته نماند که وقتی از محیط اطراف خود راضی هستید، فرد شادتری هستید. و بسیاری از محیط های ما با رنگ هایی که شما برای احاطه خود انتخاب می کنید ارتباط زیادی دارند.

ساده ترین مکان برای شروع الهام گرفتن کمد شماست. فقط به تمام آن لباس‌هایی که در آنجا آویزان شده‌اند نگاه کنید، روندی را خواهید دید که همه شما هستید. اگرچه مدها گرایش‌های خاص خود را دارند، اما هر یک از ما تمایل داریم به سمت آن رنگ‌هایی که به ما احساس خوبی می‌دهند جذب شویم. زمانی که به دنبال یک پالت رنگ هستید، این مکان مناسبی برای شروع است.

درگیر شدن در تلاش برای تطبیق پالت رنگ خود با کمال آسان است، اما یک اتاق فضای زیادی دارد تا به پالت رنگ شما اجازه تنفس بدهد. سایه هایی را در رنگ ها یا شدت های مختلف پیدا کنید. خیلی از چیزهای خوب در واقع می تواند بیش از حد باشد.

در مقابل رنگین کمان تراشه های رنگ در فروشگاه لوازم خانگی محلی خود نایستید و انتظار داشته باشید که رنگ مناسب را پیدا کنید. باید آنها را به خانه بیاورید تا بتوانید آنها را در فضا و نور خود ببینید و احساس کنید. حتی بهتر از آن، چند شیشه نمونه رنگ تهیه کنید و آنها را روی دیوارهای خود قرار دهید. سایه مناسب احتمالاً روشن خواهد شد.

در حالی که سعی می کنید حال و هوای خاصی را تنظیم کنید، عملکرد اتاق خود را از دست ندهید - تعادل را پیدا کنید. صورتی تند و روشن، حال و هوای خاصی را در اتاق خواب شما ایجاد می کند، اما ممکن است آرامش بخش ترین خواب شبانه را ایجاد نکند. مطمئن شوید که تعادل مناسب را ایجاد کنید.

وقتی به رنگ های خنثی فکر می کنید، بسیاری از ما به طور خودکار به فکر یک بژ روشن خوب می افتیم. اما، در واقع خنثی های زیبای زیادی مانند سبز زیتونی، آبی سرمه ای، خاکستری زغالی و کاکائوهای غنی برای انتخاب وجود دارد و می تواند قدم خوبی از دیوارهای برنزه باشد.

رنگ دیوار می تواند درک اندازه اتاق را تغییر دهد و حال و هوا را تغییر دهد. رنگ‌های کم‌رنگ و سرد می‌توانند فضای اتاق نشیمن را بزرگ‌تر کنند، در حالی که سایه‌های تیره و پررنگ باعث می‌شود اتاق نشیمن بزرگ احساس صمیمی‌تر و دنج‌تری داشته باشد.

می خواهید این اتاق چه حسی داشته باشد؟ آیا می خواهید گرم و دعوت کننده باشد یا سبک و مطبوع؟ آیا باید احساس آرامش، ظریف، پرانرژی یا حسی داشته باشد؟ رنگ نقش مهمی در خلق و خوی دارد، بنابراین در مورد خلق و خو تصمیم بگیرید، سپس رنگ های خود را از آنجا انتخاب کنید.

 

 

 طراحی خانه های هوشمند ..▒.. جهت مشاوره کلیک کنید ...

 

 

چگونه دکوراسیون خود را با طرح های رنگی گره بزنید

راهنمای رنگ برای انتخاب رنگ بر اساس خلق و خو

قرمز هر اتاقی را با سرزندگی و محبت پر می کند و پر از درام و عاشقانه است. رنگ قرمز سرشار از احساسات و حس لذت بخش را می توان در مزرعه خشخاش روشن، خوشه ها یا گل رز یا سیب های تازه چیده شده لذت برد.

قرمز-نارنجی پیچیده تر از هر رنگ دیگری است و شور و حرارت را در هم می آمیزد. قرمز-نارنجی که مانند کوره آجر داغ، گدازه مذاب یا صحرای نقاشی شده آریزونا تابش می کند، روح ماجراجو را بیدار می کند و فضایی آتشین و روستایی ایجاد می کند.

نارنجی پر از انرژی، شادی و خوش بینی است. پرتقال که ارتباط نزدیکی با اشتها، برداشت و بلوغ دارد، احساس گرما، رضایت و کامل بودن را ایجاد می کند.

زرد-نارنجی به عنوان گرما و گرما به زندگی ما راه پیدا می کند. رنگ آتشی درخشان، گلبرگهای نرم گل آفتابگردان یا آفتاب بعد از ظهر است. نشان دهنده ثروت، پاییز و فراوانی، نکات زرد-نارنجی از تجمل در فضای شماست.

زرد ، قابل رویت ترین رنگ در طبیعت، می تواند پررنگ و زنده یا ظریف و فرومایه باشد. متابولیسم را سرعت می بخشد و تمرکز را افزایش می دهد. زرد خالص نشان دهنده خلاقیت و بازیگوشی است، در حالی که رنگ های ظریف تر باعث ایجاد احساس هماهنگی و رفاه می شود.

زرد-سبز رنگی شاداب و بانشاط است که یادآور فصل بهار و تجدید است. نمادی از جوانی و انرژی، سبز زرد الهام بخش تخیل و ترویج است.

سبز در همه جای طبیعت وجود دارد و روحیه ما را ارضا می کند و ما را سرشار از بی طرفی و آرامش می کند. سبز نماد زندگی، هماهنگی و ثروت است. این یک محیط آرام ایجاد می کند و رفاه را در هر خانه ای ارتقا می دهد. کیفیت تسکین دهنده رنگ سبز آن را برای تقریباً هر اتاق در خانه شما ایده آل می کند.

آبی-سبز بی خیال، جذاب و منحصر به فرد است. آبی-سبز که نزدیک به جزایر، تعطیلات و تجمل است، تخیل را به سرگرمی وحشی دعوت می کند و حواس را پر از اشتیاق و آزادی می کند.

آبی می تواند روشن و با طراوت یا عمیق و پیچیده باشد. این نماد اعتماد، قدرت و عزت است و احساس اقتدار، قابل اعتماد بودن و آرامش را برمی انگیزد. آبی روشن با سلامتی، شفا، آرامش، درک و نرمی همراه است. رنگ آبی را انتخاب کنید تا زیبایی و ظرافت بی انتها را به تصویر بکشید.

آبی-بنفش قدرت آبی را با لطافت بنفش ترکیب می کند. آرام و بازنشسته، هماهنگ و غمگین، آبی-بنفش آرام و آرام می کند. از این رنگ برای آوردن حس راحتی به هر محیطی در خانه خود استفاده کنید.

بنفش ارتباط نزدیکی با اشراف و خرد و همچنین مقدس و معنوی دارد. بنفش که برای افزایش تفکر و آگاهی شناخته شده است، می تواند برای ارتقای بازتاب خود استفاده شود و هر فضایی را با تجملات ظریف پر می کند.

بنفش قرمز که به طرز مرموزی غنی است، شدت رنگ قرمز را با تجمل بنفش ترکیب می کند. این نشان دهنده جشن، فعالیت و سحر و جادو است و از سرزندگی و غیرقابل پیش بینی بودن است.

 

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

 

 

ایده های طراحی داخلی منزل

 

از رنگ برای نشان دادن شخصیت خود در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید

شما از قبل می دانید به سمت چه رنگ هایی جذب می شوید. فقط به کمد لباس، رنگ ماشین و رنگ کلی ظروف غذاخوری خود نگاه کنید. یک موجودی سریع شما را در قسمت گرم یا سرد چرخه رنگ قرار می دهد. بنابراین، اگر به دکوراسیون خانه خود نگاهی بیندازید و کاملاً با شخصیت شما مطابقت ندارد، ممکن است وقت آن رسیده که در اتاق های خود تجدید نظر کنید و فضای کلی تری ایجاد کنید.

چطور ممکن است اتاق های شما شخصیت شما را منعکس نکنند؟ گاهی اوقات این اتفاق می افتد زمانی که شما دریافت کننده مبلمان و دکوراسیونی هستید که از خانواده یا دوستان تحویل داده شده است. یا زمانی که یک یافته عالی را مشاهده کردید، اما واقعاً جایی برای قرار دادن آن نداشتید. یا شاید شما در حال ترکیب دو خانواده در یک خانواده هستید. ابتدا، با جمع‌آوری موجودی شروع کنید و بفهمید چه چیزی را می‌خواهید نگه دارید و چه چیزی را از دست ندهید.

داخل را نگاه کن. همانطور که لباس‌های خاصی در کمد لباس شما وجود دارد که به شما احساس اعتماد به نفس و مثبت می‌دهد، رنگ‌هایی نیز وجود دارند که وقتی با آنها احاطه می‌شوید احساس خوبی به شما می‌دهند. چه رنگ هایی مناسب شما هستند؟ آیا یک اتاق نشیمن پر از رنگ های آبی خنک به شما احساس آرامش و آرامش می دهد یا غمگین و خسته کننده؟ آیا اتاق خواب صورتی روشن یا قرمز پررنگ هیجان انگیز و سرگرم کننده است یا طاقت فرسا و نفرت انگیز؟ تنها یک پاسخ درست برای هر فرد وجود دارد، بنابراین به واکنش اصلی خود در مورد هر رنگی که به آن نگاه می کنید گوش دهید.

یک دفترچه رنگی ایجاد کنید. اگر نمی‌توانید چند رنگ کلیدی را که برای شما مناسب است، انتخاب کنید، سعی کنید یک دفترچه رنگی ایجاد کنید. مجلات تزئینی خانه یا تابلوهای Pinterest را مطالعه کنید و دفترچه یادداشت (دیجیتال یا فیزیکی) خود را ایجاد کنید. خیلی زود، شما شروع به مشاهده گرایش به سمت رنگ ها و رنگ هایی خواهید کرد که شخصیت شما را بیان می کنند.

دیدگاه خود را تغییر دهید زندگی اتفاق می افتد. و عملی بودن جایی که در هر زمان معین هستیم، تصمیمات ما را هدایت می کند، از جمله اینکه چگونه خانه خود را تزئین می کنیم. بنابراین، اگر با شغلی فوق العاده مشغول هستید، یا بچه‌ها را بزرگ می‌کنید یا از مدرسه فارغ‌التحصیل می‌شوید، همه این عوامل وارد عمل می‌شوند. به ندرت می نشینیم و فقط به این فکر می کنیم که فضای خود را ذن تر کنیم. پس ادامه دهید، یک دقیقه وقت بگذارید و فقط در همان لحظه در خانه خود باشید. سعی کنید تصور کنید چه نوع عناصر رنگی را می توانید تغییر دهید تا احساس بهتری داشته باشید و به نوبه خود احساس بهتری به شما بدهد. به هر حال، خانه ای شاد و دلپذیر چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم.

 

 

درباره گروه معماری مشاور

 

 

راهنمای رنگ برای رنگ ها بر اساس شخصیت

رنگ سفید برای افراد منطقی است که برای حل مشکلات به قدرت تحلیل و عینیت خود متکی هستند. همچنین به شما کمک می کند ذهن خود را آزاد کنید تا گزینه های جدید را دنبال کنید.

قرمز آتشین، پرانرژی و جسورانه با احساس فوریت بی نظیر است. اگر اعتماد به نفس دارید و دوست دارید ریسک کنید، این بهترین رنگ برای شماست.

نارنجی رنگ شدیدی است که جنبه جدی شما را جذب می کند. اگر به رنگ نارنجی علاقه دارید، تصمیم گیرنده روشمندی هستید که برای دستیابی به اهداف خود هزینه می پردازید.

رنگ قهوه ای به سمت خاکی و احساسی شما جذاب است و به شما کمک می کند احساس راحتی و امنیت کنید. همچنین اصالت و زندگی در لحظه را تشویق می کند.

زرد امیدبخش، آفتابی و روشن است. اگر به رنگ زرد علاقه دارید، طبیعتی خودجوش و شاد دارید که دیگران آن را الهام بخش می دانند.

سبز طبیعی، شفابخش و با طراوت است. اگر به سمت این رنگ کشیده شده اید، دوست دارید مشکلات را با دیدگاهی تازه و مقداری شوخ طبعی حل کنید.

صورتی بازیگوش، بی گناه، عشوه گر و سرگرم کننده است. رمانتیک‌ها رنگ‌های صورتی کم‌رنگ را دوست دارند، در حالی که شخصیت‌های پویا با رنگ‌های داغ‌تر ارزششان را به هم می‌زنند.

سیاه مانند یک پرچم احتیاط است. در صورت مواجهه با تغییرات ناگهانی، احتمال بیشتری وجود دارد که با احتیاط پیش بروید و در هنگام تصمیم گیری، اگر به رنگ مشکی علاقه دارید، خویشتن داری کنید.

بنفش رنگ فردی با شهود قوی است که شما را در چالش های زندگی راهنمایی می کند. دیگران ممکن است شما را مرموز بدانند - و شاید حتی روانی!

عاشقان آبی ثابت، باثبات و دلسوز هستند و نسبت به کسانی که دوستشان دارید از خودگذشتگی سرسختانه دارند.

 

رنگ های فصلی

به زودی!

 

 

 مشاوره رایگان با گروه معماری مشاور  ؛  کلیک کنید...

 

 

نحوه انتخاب طرح رنگ کل خانه

یک رویکرد جامع به طرح رنگ داخلی خانه خود داشته باشید

یک دقیقه صبر کن. انتخاب یک پالت رنگ برای یک اتاق به اندازه کافی سخت است. چگونه قرار است این کار را برای کل خانه خود انجام دهید؟ نترس نگاه کردن به طرح رنگی خانه شما می تواند ساده تر از آنچه فکر می کنید باشد و جریان تازه و تداوم بصری را در کل خانه احساس کند. همه اینها در حالی که شما را آزاد می کند تا روی سایر عناصر تاکیدی در هر فضای جداگانه تمرکز کنید.

شروع بزرگ

با بزرگترین اتاق خانه شروع کنید. اغلب این یک اتاق، اتاق نشیمن یا آشپزخانه عالی خواهد بود. رنگ خنثی ملایمی را برای دیوارهای خود انتخاب کنید که به عنوان پایه و اساس همه انتخاب های رنگ دیگر شما از اینجا عمل کند. اکنون در خانه خود قدم بزنید و هنگام حرکت از اتاقی به اتاق دیگر، توجه داشته باشید که کدام اتاق ها و راهروها در دید شما قرار دارند. درک اینکه چگونه اتاق ها از نظر بصری به یکدیگر جریان می یابند، با انتخاب کل پالت رنگ خود یک عنصر متمایز خواهد بود.

اکستنشن های طبیعی بسازید

اکنون که رنگ اتاق اصلی خود را انتخاب کرده اید، وقت آن است که پالت رنگ خود را به سایر قسمت های خانه گسترش دهید. روش ساده نگاه کردن به رنگ هایی را که روی همان تراشه رنگ قرار می گیرند، امتحان کنید. سایه تیره تر یا روشن تر را امتحان کنید. سپس به جایی که این سایه های مکمل را می توان در راهروها و اتاق ها قرار داد نگاه کنید. مراقب باشید که اتاق ها به لطف طاق ها و سقف های طاق دار به هم متصل می شوند. شما نمی خواهید در اواسط نقاشی متوجه شوید که هیچ راه طبیعی برای انتقال به یک سایه جدید وجود ندارد.

آن را تست کنید

هنگامی که ایده های خود را در مورد کل پالت رنگ دارید، آن را روی دیوارها امتحان کنید. نمونه های خود را بسازید و آنها را در زمان های مختلف روز به هر اتاق ببرید تا ببینید نور طبیعی و محیطی چگونه بر ظاهر رنگ تأثیر می گذارد.

چگونه اتاق ها را بزرگتر نشان دهیم

مهم نیست چه سایه ای را انتخاب می کنید، می توانید با رنگ آمیزی سقف ها به رنگ سفید، به بزرگتر نشان دادن هر اتاق کمک کنید. همچنین سعی کنید تزئینات و دیوارها را به یک رنگ بکشید. این باعث می شود که چشم به جای توقف در هنگام وقفه بینایی، حرکت کند. در واقع توهم یک اتاق جادارتر را ترویج می کند و به جریان فضای شما ادامه می دهد.

زمین مکمل

هنگامی که پالت رنگ خود را دارید، راه هایی برای اتصال به آن در هر اتاق پیدا کنید. ست لحافی را انتخاب کنید که عناصر رنگ دیوار شما را در الگوی خود داشته باشد. در اتاق نشیمن، یک نقاشی دیواری بزرگ بوم را بالای مبل آویزان کنید که برخی از رنگ های مشابه را در دیوارها یا تزئینات شما پخش می کند. از فرشی با مساحت بزرگ استفاده کنید تا کل اتاق خود را با کامل کردن ظاهر روی زمین جمع کنید.

 

 

 

                                                       خدمات گروه معماری مشاور

 

 

رنگ آمیزی اتاق

رنگ آمیزی اتاق

آیا به دنبال راهی ساده و مقرون به صرفه برای تغییر یک اتاق برای مطابقت با روحیه، شخصیت یا فصل خود هستید؟ سپس رنگ پاسخ آسان است. با کمتر از 100 دلار، می توانید محیط را در یک آخر هفته کاملاً تغییر دهید. رنگ استایل شما را زنده می کند!

با تزئینات رنگی شما تمام شد و اکنون به…

برای ایده های تزئین اتاق برای اتاق های دیگر خانه خود به کمک نیاز دارید؟ محتوای دکوراسیون خانه ما را برای الهام گرفتن و تخصص در دکوراسیون برای هر اتاق بررسی کنید .

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛