بناهای تاریخی اورشلیم

 

 

 

20 مکان دیدنی اورشلیم

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 


توسط جس لی
به روز شده در 16 سپتامبر 2022

 

 

پر مناقشه ترین شهر روی زمین نیز یکی از زیباترین شهرهاست.

 

 

گستره تاریخ اورشلیم خیره کننده است و نقش عمده ای که این شهر در سنت های هر سه دین اصلی توحیدی ایفا می کند باعث شده است که در طول قرن ها به طور مداوم بر سر آن جنگیده شود.

 

 

اینجا قلب سرزمین مقدس است ، جایی که یهودیان اولین معبد را برافراشتند تا صندوق عهد را ایمن نگه دارند، جایی که عیسی مصلوب شد و دوباره زنده شد، و جایی که حضرت محمد - صلی الله علیه وسلم - برای دریافت کلام خدا به آسمان عروج کرد.

 

 

برای مؤمنان، زیارت بیت المقدس، زیارت یکی از مقدس ترین اماکن جهان است. تعداد جاذبه‌های توریستی مذهبی در اینجا می‌تواند برای بازدیدکنندگانی که برای اولین‌بار بازدید می‌کنند گیج‌کننده باشد، اما خوشبختانه بیشتر مکان‌های دیدنی برتر و کارهایی که باید انجام دهید در مسیرهای منطقه جمع و جور شهر قدیمی پنهان شده‌اند .

 

 

با وجود چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن، بهترین راه برای مقابله با سفر به اینجا این است که در مورد چند نقطه کلیدی دیدنی و مکان هایی برای بازدید که باید انجام دهید تصمیم بگیرید و گشت و گذار خود را به بخش هایی از شهر تقسیم کنید.

 

 

سعی نکنید زیاد کار کنید و خودتان را فرسوده کنید. دیدن همه چیزهایی که اورشلیم ارائه می دهد یک عمر طول می کشد.

 

 

با فهرست برترین جاذبه های گردشگری و کارهایی که باید در اورشلیم انجام دهید، به برنامه ریزی برای گشت و گذار در شهر خود کمک کنید.

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

1. حرم الشریف (کوه معبد)

 

 

حرم الشریف (کوه معبد)

حرم الشریف (کوه معبد)

 

 

 

رد پای قرن ها زائر را دنبال کنید و وارد یکی از مقدس ترین مقدسات روی زمین شوید .

 

 

این مکانی است که هم یهودیان و هم مسلمانان ستایش می کنند، این مکانی است که گفته می شود ابراهیم (پدر هر سه دین توحیدی) پسرش را به عنوان قربانی برای خدا تقدیم کرده است، جایی که سلیمان اولین معبد تابوت عهد را در آنجا ساخت، و در آنجا گفته می شود که پیامبر اسلام در سال های اولیه تبلیغ اسلام به آسمان عروج کرده است.

 

 

حرم الشریف محل اهمیت عمیق (و اختلاف بر سر مالکیت) برای اهل ایمان است.

 

 

میدان وسیع، بالای شهر قدیمی، در اطراف گنبد پر زرق و برق صخره ، که نمادین ترین نقطه دیدنی اورشلیم است، متمرکز شده است .

 

 

در زیر گنبد طلایی، سنگ مقدسی وجود دارد که هم یهودیان و هم مسلمانان معتقدند جایی است که ابراهیم پسرش را به خدا تقدیم کرد و مسلمانان نیز معتقدند که حضرت محمد - صلی الله علیه وسلم - سفر خود را به بهشت ​​آغاز کرد.

 

 

در ضلع جنوبی میدان، مسجد الاقصی قرار دارد. این مسجد اولین بار در سال 705 پس از میلاد تأسیس شد و یکی از قدیمی ترین مساجد جهان است .

 

 

مکان: ورودی از Western Wall Plaza، Old City

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛ 

 

2. دیوار غربی و محله یهودیان

 

 

دیوار ناله و محله یهودیان

دیوار ناله و محله یهودیان

 

 

 

دیوار غربی دیوار حائل بازمانده از اولین معبد اورشلیم است.

 

 

گاهی اوقات به دلیل ناله های مردم برای از دست دادن معبد در سال 70 پس از میلاد، دیوار ناله نیز نامیده می شود ، اکنون این مکان مقدس ترین مکان در یهودیت است و از زمان عثمانی زیارتگاه یهودیان بوده است.

 

 

محله یهودیان شهر قدیمی تقریباً از دروازه صهیون در شرق تا میدان دیوار غربی امتداد دارد . این بخش از شهر قدیم در جریان جنگ اسرائیل و اعراب در سال 1948 ویران شد و از سال 1967 به طور گسترده بازسازی شده است.

 

 

یکی از نکات برجسته اینجا برای طرفداران تاریخ، پارک باستان‌شناسی اورشلیم در انتهای جنوبی میدان دیوار غربی است، جایی که باستان‌شناسان بقایای شگفت‌انگیز اورشلیم قدیمی را کشف کرده‌اند.

 

 

تونل‌های دیوار غربی ، که شما را به زیر شهر می‌برد و به سطح شهر اصلی می‌رساند، نیز نباید از دست داد.

 

 

خیابان محله یهودیان (Rehov Hayehudim) خط اصلی منطقه است و انحراف از این جاده به خیابان‌های فرعی اطراف مجموعه‌ای از کنیسه‌های جالب برای بازدید است.

 

درباره گروه معماری مشاور

 

3. کلیسای مقبره مقدس

 

 

کلیسای مقبره مقدس

کلیسای مقبره مقدس

 

 

 

برای زائران مسیحی، کلیسای قبر مقدس مقدس ترین مکان اورشلیم است و گفته می شود که در محلی که عیسی مسیح در آنجا مصلوب شد ساخته شده است.

 

 

مکان کلیسا توسط قدیس هلنا - مادر کنستانتین کبیر - در طول تور او از سرزمین مقدس انتخاب شد. او کسی بود که به جهان بیزانس اعلام کرد که این نقطه کالواری (یا گلگوتا) انجیل است.

 

 

کلیسای اصلی (ساخته شده در سال 335 پس از میلاد) تا سال 1009 ویران شد و کلیسای بزرگی که اکنون می بینید متعلق به قرن یازدهم است.

 

 

اگرچه اغلب با زائران از سراسر جهان همراه است، اما فضای داخلی کلیسا یک قطعه زیبا از معماری مذهبی است.

 

 

این نقطه پایانی برای زیارت Via Dolorosa است و پنج ایستگاه آخر صلیب در خود کلیسای مقبره مقدس قرار دارند.

 

 

فضای داخلی شامل بقایای مقدس مختلف است و محله های داخل کلیسا متعلق به فرقه های مختلف مسیحی است.

 

 

مکان: محله مسیحی، شهر قدیمی

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛ 

 

4. محله ارامنه

 

 

محله ارامنه

محله ارامنه

 

 

 

خیابان پاتریارک ارمنی که به سمت جنوب از سیتادل امتداد دارد، خیابان اصلی محلی است که به محله ارامنه شهر قدیمی شهرت دارد.

 

 

در میان خطوط باریک اینجا، کلیسای جامع ارتدکس ارمنی سنت جیمز و کلیسای کوچک ارتدوکس سریانی سنت مارک قرار دارند که بازدیدکنندگان بسیار کمتری نسبت به سایرین در شهر قدیمی دارند.

 

 

ارمنی ها برای قرن ها بخشی از جامعه اورشلیم بوده اند و اولین بار در قرن پنجم به این شهر آمدند. بسیاری دیگر در دوران عثمانی و پس از کشتار ارامنه در ترکیه در اوایل قرن بیستم وارد شدند.

 

 

محله ارامنه اورشلیم آرام‌ترین گوشه شهر قدیمی برای کاوش و مکان خوبی برای سرگردانی در صورت فشار بیش از حد زائران است.

 

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

5. مسیر Via Dolorosa را دنبال کنید

 

راه دردناک


راه دردناک

 

 

 

برای بسیاری از بازدیدکنندگان مسیحی، Via Dolorosa (راه اندوه) نقطه برجسته بازدید از اورشلیم است.

 

 

این پیاده روی مسیر عیسی مسیح را پس از محکومیت او در حالی که صلیب خود را به سمت اعدام در کالواری حمل می کند دنبال می کند.

 

 

پیاده‌روی به‌راحتی به‌طور مستقل دنبال می‌شود، اما اگر جمعه اینجا هستید، می‌توانید به صفوف راهبان فرانسوی فرانسیسکن ایتالیایی در این مسیر بپیوندید.

 

 

مسیر Via Dolorosa با چهارده ایستگاه صلیب مشخص شده است که برخی از آنها بر اساس روایت های اناجیل و برخی بر اساس سنت هستند.

 

 

پیاده روی از خیابان Via Dolorosa (ایستگاه اول، شرق تقاطع با خیابان الواد) آغاز می شود و از آنجا خیابان را به سمت غرب دنبال می کنید. سپس به سمت جنوب به خیابان الواد و دوباره از غرب به خیابان Via Dolorosa بروید، از طریق هشت ایستگاه تا زمانی که به ایستگاه نهم در کلیسای مقبره مقدس برسید، جایی که پنج ایستگاه آخر هستند.

 

 

مسیر کنونی حدود 600 متر امتداد دارد و از قرن هجدهم به عنوان مسیر پذیرفته شده بوده است و جایگزین راه‌های موکب قبلی شده است که زائران مسیحی شهر از حدود قرن هشتم استفاده می‌کردند.

 

 

در طول مسیر، کلیسای کوچک تاژک (ایستگاه دوم)، که در محلی که اعتقاد بر این است که عیسی در آنجا شلاق خورده است، ساخته شده است.

 

 

آدرس: خیابان Via Dolorosa، شهر قدیمی

 

 

نقشه اورشلیم از طریق دولوروسا (تاریخی)
 

 

 

اورشلیم Via Dolorosa - نقشه پلان طبقه

 

 

6. سیتادل (برج داوود) و اطراف آن را کاوش کنید

 

 

ارگ (برج داوود) و اطراف

ارگ (برج داوود) و اطراف

 

 

 

ارگ، که عموماً به عنوان برج داوود شناخته می شود، در واقع هیچ ارتباطی با داوود ندارد، زیرا توسط پادشاه هیرودیس برای محافظت از کاخی که در حدود 24 قبل از میلاد ساخته بود ساخته شده است.

 

 

ارگ اصلی او دارای سه برج بود که به نام برادرش Phasael، همسرش Mariamne و دوستش Hippicus نامگذاری شده بود.

 

 

پس از فتح شهر توسط تیتوس در سال 70 پس از میلاد، رومیان یک پادگان در اینجا مستقر کردند، اما بعداً ارگ ویران شد. این بنا در طول سالهای سلطنت خود بر اورشلیم توسط صلیبیون، ممالوکان مصر و عثمانیان به طور متوالی بازسازی شد.

 

 

ساختمانی که اکنون می بینید در قرن چهاردهم بر روی پایه های برج اصلی Phasael ساخته شده است.

 

 

در داخل موزه برج دیوید قرار دارد که داستان اورشلیم را بازگو می کند. نمایش دائمی نمایشگاه‌های باستان‌شناسی، همراه با نمایشگاه‌های موقتی که جنبه‌های فرهنگ و میراث اورشلیم را بررسی می‌کنند، قابل مشاهده است.

 

 

اگر به پشت بام ارگ بروید، یکی از بهترین مناظر شهر قدیمی شهر را دریافت خواهید کرد .

 

 

در طول شب، یک نمایش صدا و نور در اینجا وجود دارد، با تصاویری که بر روی دیوارهای شهر نمایش داده می شود، که به ویژه برای خانواده های مسافرتی که می خواهند فرزندان خود را با برخی از تاریخ شهر آشنا کنند خوب است.

 

 

مکان: دروازه یافا، شهر قدیمی

 

 

   ╣║╗╝╜╛╕╖╢╡┤│▓▒  خدمات گروه معماری مشاور

 

7. کلیساهای محله مسیحیان

 

 

نمای کلیسای مقبره مقدس و محله مسیحیان

نمای کلیسای مقبره مقدس و محله مسیحیان

 

 

 

در سرتاسر شهر قدیمی اورشلیم کلیساها وجود دارد، اما این منطقه که به سمت شمال از دروازه یافا امتداد دارد و در اطراف کلیسای مقبره مقدس قرار دارد، در بیشتر نقشه های توریستی شهر قدیمی به عنوان محله مسیحی شناخته می شود.

 

 

در این درهم تنیده از کوچه‌ها، برخی از محبوب‌ترین بازارهای سوغات توریستی شهر قدیم و مجموعه‌ای از کلیساها قرار دارند که ارزش کاوش را دارند.

 

 

کلیسای مسیح پروتستان (میدان عمر بن الخطاب) دارای یک موزه عجیب و غریب با نمایشگاه‌های اسناد جالب و یک کافه مناسب است تا به پاهای خسته و خسته‌تان در شهر استراحت دهید.

 

 

صومعه اتیوپیایی که در گوشه حیاط کلیسای قبر مقدس فشرده شده است، حاوی نقاشی های دیواری جالبی است که دیدار ملکه سبا از اورشلیم را به تصویر می کشد.

 

 

کلیسای لوتری رستگار (جاده مورستان) جایی است که می‌توانید از برج ناقوس بالا بروید و مناظر باورنکردنی شهر قدیمی را ببینید. و کلیسای سنت جان باپتیست (در نزدیکی خیابان کریستین کوارتر) شایسته بازدید است زیرا قدیمی ترین کلیسای اورشلیم است .

 

درباره گروه معماری مشاور

 

8. محله مسلمانان

 

 

محله مسلمانان

محله مسلمانان

 

 

 

شلوغ ترین و سرزنده ترین منطقه، با بهترین بازارهای خرید در شهر قدیمی، در بیشتر نقشه های توریستی به عنوان محله مسلمانان شناخته می شود.

 

 

این منطقه تقریباً از دروازه دمشق از طریق بخش شمال شرقی شهر قدیمی می گذرد.

 

 

بسیاری از بقایای زیبای بازمانده از معماری مملوک در خیابان‌های اینجا قرار گرفته‌اند، از جمله خان‌السلطان قرن چهاردهمی (خیابان باب السیلسیله)، جایی که می‌توانید از پشت بام بالا بروید و مناظر عالی را در مسیرهای هیگلدی-پیگلدی ببینید.

 

 

اگر در خیابان آنتونیا پرسه بزنید، به کلیسای زیبای سنت آنه ساخته شده توسط جنگجویان صلیبی (که گمان می رود در بالای محل خانه والدین مریم باکره ساخته شده است) و استخر بتسدا در همسایگی خود خواهید رسید.

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

9. کوه زیتون

 

 

کوه زیتون

کوه زیتون

 

 

 

کوه زیتون که مملو از کلیساها است و قدیمی‌ترین گورستان دائماً مورد استفاده در جهان را در خود جای داده است ، برای مسافران زائر مذهبی اورشلیم جذابیت خاصی دارد، اما حتی افراد غیر مذهبی نیز می‌توانند از چشم‌اندازهای دیدنی شهر قدیمی از قله دیدن کنند.

 

 

اعتقاد بر این است که این تپه مقدس مکانی است که خداوند در روز قیامت مردگان را برمی خیزد. برای ایمانداران مسیحی، این همان جایی است که عیسی پس از مصلوب شدن و رستاخیز متعاقب آن به آسمان عروج کرد.

 

 

کلیسای معراج در بالای کوه متعلق به سال 1910 است و بهترین مناظر از اورشلیم را دارد.

 

 

با قدم زدن در پایین شیب، به کلیسای Pater Noster می‌رسید که در کنار مکانی ساخته شده است که طبق سنت، عیسی به شاگردانش دستور داده است.

 

 

در پایین تر، کلیسای Dominus Flevit ادعا می شود که بر روی محلی که عیسی برای اورشلیم گریه کرد ساخته شده است، و در امتداد آن کلیسای روسی مریم مجدلیه با گنبد پیازی قرار دارد.

 

 

باغ های جتسمانی (جایی که عیسی در آنجا دستگیر شد) و کلیسای همه ملل در رتبه های بعدی قرار دارند، در حالی که مقبره مریم باکره آخرین جاذبه بزرگ در کوه زیتون است.

 

 

طراحی خانه های هوشمند ..▒.. جهت مشاوره کلیک کنید ...

 

10. کوه صهیون

 

 

کوه صهیون


کوه صهیون

 

 

 

کوه صهیون (تپه کوچکی که بلافاصله در جنوب دروازه صهیون شهر قدیمی است ) زیارتگاه های یهودی و مسلمان و همچنین تعدادی کلیسا را ​​در خود جای داده است.

 

 

از دوران بیزانس، کوه صهیون به عنوان مکانی که مسیح شام آخر را در آنجا جشن می‌گرفت و مریم باکره آخرین سال‌های زندگی خود را در آنجا گذراند، طبق برخی از سنت‌های مسیحی مورد احترام بوده است (سنتی دیگر می‌گوید آخرین روزهای او در افسس در ترکیه سپری شده است. ).

 

 

برای یهودیان، اهمیت کوه صهیون از آنجا ناشی می شود که مقبره پادشاه داوود است . اگر از پله های حیاط مقبره بالا بروید، به اتاق شام آخر خواهید رسید که در طول تاریخ طولانی خود هم به عنوان کلیسا و هم به عنوان مسجد عمل کرده است.

 

 

کلیسای Dormition در همان نزدیکی جایی است که تصور می شود باکره درگذشته باشد، در حالی که درست در شرق کلیسای سنت پیتر گالیکانتو قرار دارد که گفته می شود پیتر عیسی را انکار کرده است.

 

   دیدن پروژه های گروه معماری مشاور   

 

 

11. در دیوارهای شهر قدیمی قدم بزنید

 

 

دیوارهای شهر قدیمی

دیوارهای شهر قدیمی

 

 

 

استحکامات شهر قدیمی مربوط به دوره عثمانی است، و نه دروازه باشکوه در محل اتصالات در طول دیوار به شهر قدیمی منتهی می شود.

 

 

دروازه دمشق یکی از معروف ترین آنهاست. دروازه شیر (که گاهی اوقات دروازه سنت استفان نامیده می شود) به کوه زیتون در خارج از دیوارهای شهر منتهی می شود. دروازه صهیون ورودی اصلی محله یهودیان است، در حالی که دروازه یافا گذرگاه اصلی محله مسیحیان است.

 

 

قدم زدن روی باروهای دیواری راهی فوق العاده برای تجربه شهر قدیمی است. دو بخش وجود دارد که می توان روی آنها قدم زد: دروازه یافا که به سمت شمال به سمت دروازه شیر می رود یا دروازه یافا به سمت جنوب به سمت دروازه سرگین .

 

مشاوره رایگان با گروه معماری مشاور  ؛  کلیک کنید...

 

12. اورشلیم شرقی

 

 

اورشلیم شرقی

 

 

 

کل شهر قدیمی به طور رسمی بخشی از بیت المقدس شرقی (بخش فلسطینی اورشلیم که توسط اسرائیل اشغال شده است) است. ورودی اصلی بخش «جدیدتر» اورشلیم شرقی، خارج از دیوارهای قدیمی شهر، از طریق دروازه دمشق است.

 

 

درست در شرق دروازه، در داخل باغ‌های پای دیوار، معادن سلیمان قرار دارد ، یک سیستم غار که در زیر شهر قدیمی گسترش یافته است. طبق سنت باستانی، سنگ اولین معبد اورشلیم از اینجا استخراج شده است.

 

 

این غار به عنوان غار صدقیا نیز شناخته می شود ، زیرا در سنت یهودی، صدقیا، آخرین پادشاه یهودا، در سال 587 قبل از میلاد در اینجا از نیروهای بابلی پنهان شد.

 

 

کمی در شرق از اینجا (در امتداد خیابان سلطان سلیمان) موزه باستان شناسی راکفلر قرار دارد . در داخل آن نمایشگاه هایی از عصر حجر تا قرن 18 وجود دارد.

 

 

اگر وقتتان کم است، برخی از نکات برجسته این مجموعه عبارتند از اسکلت کشف شده در کوه کارمل، معروف به مرد کارمل، در گالری جنوبی، نامه های لاچیش قرن ششم قبل از میلاد در گالری شمالی، و تیرهای پرآذین حکاکی شده. از مسجد الاقصی در اتاق جنوبی.

 

 

اگر در جاده نابلس قدم بزنید، به مقبره باغ می رسید که قدمت آن به دوره رومی یا بیزانسی می رسد. این مکان توسط ژنرال گوردون در سال 1882 به عنوان مقبره مسیح پیدا و شناسایی شد، و برخی از مسیحیان پروتستان هنوز معتقدند که این مکان واقعی است که مسیح دفن شده و دوباره زنده شد.

 

 

در امتداد جاده نابلس به سمت شمال، صومعه دومینیکن فرانسوی سنت استفان قرار دارد که گمان می رود همنام آن، اولین شهید مسیحی، سنگسار شده است.

 

 

از اینجا به خیابان سنت جورج بروید و به محل دروازه ماندلباوم خواهید رسید . بین سال‌های 1948 و 1967، این تنها گذرگاه بین بخش‌های اسرائیل و اردن اورشلیم بود. سایت با پلاک مشخص شده است.

 

 

همچنین در خیابان سنت جورج، موزه روی درز ، یک موزه هنر معاصر است که آثاری را به نمایش می‌گذارد که با تفسیرهای اجتماعی درباره حقوق بشر و درگیری‌ها سروکار دارند.

13. سایت های شهر مرکزی اورشلیم غربی

 

 

سایت های مرکزی شهر

سایت های مرکزی شهر

 

 

 

از دروازه یافا شهر قدیمی ، وارد منطقه مرکزی شهر مدرن اورشلیم غربی می‌شوید که جاده یافا از شمال غربی به میدان بار کوچبا و میدان صهیون می‌رود .

 

 

در شمال شرقی از میدان بار کوچبا ، به مجتمع روسی می‌رسید که تحت سلطه کلیسای جامع ارتدکس روسی با گنبد سبز است. این منطقه در اواخر قرن نوزدهم به عنوان یک مجموعه دیواری بزرگ برای زائران روسی رشد کرد.

 

 

در ضلع شمال شرقی مجموعه، کنسولگری روسیه و یک آسایشگاه برای زنان، و در جنوب غربی یک بیمارستان، خانه مأموریت و یک آسایشگاه بزرگ برای مردان قرار داشت که در آن سوی کلیسای جامع قرار دارد. این ساختمان ها اکنون توسط نهادهای مختلف دولتی اشغال شده است.

 

 

شمال از اینجا خیابان اتیوپی است که در آن کلیسای اتیوپی را خواهید یافت. نقش برجسته شیرها در بالای درگاه، سبک شیر یهودا را که توسط سلسله حبشه حمل می شد، یادآوری می کند، که منشاء آن به ملکه سبا بازمی گردد.

 

 

در شمال خیابان اتیوپی، منطقه Mea Shearim قرار دارد که محل زندگی یک جامعه یهودیان فوق ارتدکس است. اگر مایل به ورود به این منطقه هستید، توجه داشته باشید که پوشیدن لباس ساده (پوشاندن دست و پا) اجباری است و گرفتن عکس از ساکنان مجاز نیست.

 

 

مردم Mea Shearim هنوز لباس قدیمی اروپای شرقی خود را می پوشند و بیشتر به زبان ییدیش صحبت می کنند. برخی از گروه های افراطی از به رسمیت شناختن دولت اسرائیل امتناع می ورزند زیرا این کشور توسط مسیحا تأسیس نشده است و خود را محله یهودی نشین ارتدکس واقعی در داخل کشور یهودی می دانند.

 

 

در جنوب جاده یافا، آسانسور تایم (خیابان هیلل)، مقدمه‌ای مناسب برای کودکان در تاریخ اورشلیم، و موزه هنر یهودی ایتالیایی و کنیسه با مجموعه‌ای وسیع از جوداییکا قرار دارد.

 

 

خیابان «بن یهودا» ، که گرداب اصلی اورشلیم برای غذاخوری و خرید است، به سمت غرب از میدان صهیون در جاده یافا امتداد دارد.

 

 

 

نقشه شهر قدیمی اورشلیم (تاریخی)


شهر قدیمی اورشلیم - نقشه پلان طبقه

 

 

نمونه کارهای طراحی گروه معماری مشاور

 

14. موزه اسرائیل

 

 

 

حرم کتاب که طومارهای دریای مرده، موزه اسرائیل را در خود جای داده است

 

 

 

این مجموعه موزه‌ها که در سال 1965 افتتاح شد، تنها مکانی در کشور است که هم یافته‌های باستان‌شناسی و هم آثار هنری را جمع‌آوری و نمایش می‌دهد.

 

 

ساختمان حرم کتاب بخش اسرائیلی از طومارهای دریای مرده را به نمایش می گذارد (بقیه طومارها در موزه اردن عمان در اردن به نمایش گذاشته شده است )، که در طول دهه 1940 در منطقه دریای مرده کشف شد.

 

 

در ساختمان اصلی مجموعه، بال Judaica نمایشی چشمگیر از هنر مقدس یهودی و نمایش های قوم نگاری از زندگی یهودیان در کشورهای مختلف دارد.

 

 

بال باستان شناسی شامل نمایشگاه های جذاب از مکان های سراسر کشور از دوران نوسنگی تا دوره عثمانی است.

 

 

همچنین گالری‌های مجاوری وجود دارد که هنر و آثاری از فرهنگ‌های همسایه را که بر فرهنگ و تاریخ این سرزمین تأثیر گذاشته‌اند، به نمایش می‌گذارد. گالری ها مصر باستان، بین النهرین، یونان باستان، روم باستان و شبه جزیره عربستان را پوشش می دهند.

 

 

شاخه هنری موزه مجموعه خوبی از آثار نقاشان اسرائیلی و همچنین قطعاتی از گوگن، رنوار، ون گوگ و مجموعه ای از آثار هنرمندان بین المللی دارد. همچنین یک برنامه منظم از نمایشگاه های هنر معاصر وجود دارد.

 

 

مکان: منطقه Givat Ram، اورشلیم غربی

 

 

سایت رسمی: https://www.imj.org.il/en

 
 

طراحی خود را به ما بسپارید  ؛ 

 

15. دره کیدرون

 


دره کیدرون

 

 

 

دره کیدرون بین کوه زیتون و کوه صهیون قرار دارد و یکی از قدیمی ترین مناطق اورشلیم است.

 

 

هم یهودیان و هم مسلمانان بر این باورند که قیامت در اینجا رخ خواهد داد، طنابی از سنگرهای کوه معبد ، بر فراز دره تا کوه زیتون امتداد خواهد یافت ، و صالحان با حمایت فرشتگان نگهبان خود از آنجا عبور خواهند کرد. گناهکاران به لعنت انداخته خواهند شد.

 

 

کاوش های باستان شناسی در اینجا سکونتگاهی را کشف کرده اند که قدمت آن به بیش از 4000 سال می رسد. سایت باستان شناسی به شهر داوود معروف است و باستان شناسان هنوز در اینجا مشغول به کار هستند.

 

 

منطقه G قدیمی ترین قسمت این سایت است که قدمت آن به قرن 10 قبل از میلاد می رسد. از اینجا می‌توانید وارد تونل‌هایی شوید که به‌عنوان شفت وارن و تونل حزقیا شناخته می‌شوند و به سمت استخر سیلوام و استخر شیلوآخ بروید ، که برخی فکر می‌کنند ممکن است مکانی باشد که عیسی معجزه شفای یک مرد نابینا را انجام داد.

16. صومعه صلیب

 

صومعه صلیب

 

 

 

طبق افسانه، بخش عظیم قلعه مانند صومعه قرون وسطایی صلیب در محلی که لوط نبی در آن زندگی می کرد ساخته شده است.

 

 

گفته می شود درختانی که او در اطراف کاشته است نیز چوب صلیب مسیح را فراهم کرده اند. در سنت یونانی ارتدکس، یک کلیسا برای اولین بار توسط امپراتور هلنا در اینجا تأسیس شد.

 

 

راهبان گرجی این کلیسا را ​​تا قرن هجدهم کنترل می کردند، زمانی که دوباره به دست جامعه ارتدوکس یونانی اورشلیم رفت.

 

 

تا چند دهه پیش، صومعه به خوبی در غرب اورشلیم قرار داشت، اما گسترش خزنده شهر اکنون آن را احاطه کرده است.

 

 

مکان: منطقه Rehavia، بیت المقدس غربی

17. یاد وشم (تپه خاطره)

 

 

یاد وشم (تپه خاطره)


یاد وشم (تپه خاطره)

 

 

 

بنای یادبود اصلی هولوکاست اسرائیل یاد وشم است.

 

 

در ساختمان اصلی، تالار خاطره ، اسامی اردوگاه های مرگ نازی ها بر روی زمین گذاشته شده و شعله ای جاودانه به یاد مردگان می سوزد.

 

 

سالن اصلی اتاقی حاوی اسامی قربانیان، یک نمایشگاه عکاسی، یادبود بسیار تکان دهنده کودکان و یک موزه هنری با آثار ساخته شده توسط زندانیان اردوگاه های کار اجباری است.

 

 

محوطه وسیع اطراف، آثار مجسمه‌سازی و یادبودهای متعددی را در خود جای داده است.

 

 

سایت رسمی: www.yadvashem.org

18. موزه هرتزل

 

 

کوه هرتزل
 

کوه هرتزل

 

 

 

کوه هرتزل یادبود بنیانگذار صهیونیسم است.

 

 

بقایای بقایای تئودور هرتزل، که در سال 1904 در اتریش درگذشت، در سال 1949، یک سال پس از تأسیس کشور مستقل یهودی که از آن حمایت می‌کرد، به اسرائیل آورده شد و در تابوس‌خانه‌ای مستقل در قله این تپه به خاک سپرده شد. که سپس به نام او نامگذاری شد.

 

 

در نزدیکی ورودی اصلی، موزه هرتزل با بازسازی مطالعه و کتابخانه هرتزل قرار دارد.

 

 

این پارک بزرگ همچنین شامل قبر والدین هرتزل و چندین صهیونیست برجسته است.

 
 

طراحی خانه های هوشمند ..▒.. جهت مشاوره کلیک کنید ...

 

 

19. یک سفر یک روزه به عین کرم و ابوقوش داشته باشید

 

 

مسجد در ابوقوش
 

مسجد در ابوقوش

 

 

 

جاده عین کرم در اورشلیم به دره عین کرم منتهی می شود، جایی که طبق سنت مسیحی، روستای عین کرم زادگاه سنت جان باپتیست بوده است.

 

 

محله فرانسیسکن سنت جان در اینجا در قرن هفدهم بر فراز غار سنت جان (که گمان می رود زادگاه او باشد) ساخته شد.

 

 

در مرکز روستا کلیسای دیدار با نقاشی های دیواری زیبا قرار دارد.

 

 

در غرب شهر روستای ابوقوش قرار دارد. این روستای فلسطینی تحت تسلط یک کلیسای صلیبی است که از سال 1956 به لازاریست ها تعلق دارد. کلیسای سه ایوانی با دیوارهای 4 متری خود قلعه مانند و پر از شخصیت صلیبی است.

 

 

ابوقوش همچنین خانه کلیسای بانوی ما از صندوق عهد است که به عقیده برخی در محلی که کشتی قبل از انتقال به معبد سلیمان در آن نگهداری می شد قرار دارد.

20. از لاترون دیدن کنید

 

 

لاترون


لاترون

 

 

 

صومعه لاترون ، در 28 کیلومتری غرب اورشلیم، در سال 1927 توسط راهبان تراپیست فرانسوی ساخته شد.

 

 

تا همین اواخر، لاترون از اهمیت استراتژیک برخوردار بود. در طول دوره قیمومت بریتانیا، مقامات بریتانیا یک پست پلیس مستحکم در اینجا داشتند و تا سال 1967 در خط آتش بس بین اردن و اسرائیل قرار داشت.

 

 

این صومعه بخشی از دستور سیسترسیان های رعایت دقیق است که سکوت را تمرین می کنند. محوطه وسیعی که ساختمان صومعه را احاطه کرده است به زیبایی چیده شده است.

 

 

در باغ مجموعه ای از سرستون ها و نقش برجسته های اواخر کلاسیک و اوایل مسیحیت وجود دارد.

 

 

تاریخ اورشلیم

 

 

شهر داوود (سایت باستان شناسی) در اورشلیم

   ╣║╗╝╜╛╕╖╢╡┤│▓▒  خدمات گروه معماری مشاور

شهر داوود (سایت باستان شناسی) در اورشلیم

 

 

 

اولین سکونت در منطقه اورشلیم احتمالاً به قرن بیستم قبل از میلاد باز می گردد.

 

 

در سال 997 قبل از میلاد، داوود پادشاه و بنی اسرائیل وارد شدند و پسرش (سلیمان) اولین معبد را در سال 950 قبل از میلاد ساخت.

 

 

در سال 587 قبل از میلاد، شهر به تصرف نبوکدنصر درآمد و بسیاری از ساکنان آن به بابل برده شدند. پس از پایان اسارت بابلی ها، در سال 520 قبل از میلاد، معبد دوم ساخته شد.

 

 

در سال 332 قبل از میلاد، اورشلیم تحت سلطه یونانی ها درآمد و به طور فزاینده ای یونانی شد. هتک حرمت معبد توسط آنتیوخوس چهارم باعث خیزش مکابیان در سال 167 قبل از میلاد شد.

 

 

تحت فرمان مکابیان و هامونی ها، شهر به سمت غرب تا کوه صهیون گسترش یافت. در سال 63 قبل از میلاد به کنترل روم گذشت و در سال 37 پیش از میلاد هیرودیس پادشاه یهودیان شد.

 

 

او سکوی معبد را بازسازی و تزیین کرد و شهر را با کاخ‌ها، ارگ، تئاتر، هیپودروم، آگورا و ساختمان‌های دیگر بر اساس الگوی هلنیستی و رومی تجهیز کرد. پس از مرگ او در سال 4 قبل از میلاد، اورشلیم به شهر کاهنان اعظم زیر نظر ناظران رومی تبدیل شد.

 

 

از سال 41 تا 44 بعد از میلاد، آگریپا اول بر آن حکومت می کرد که شهر را به سمت شمال گسترش داد و دیوار سوم (شمال) را ساخت. در سال 70 پس از میلاد، اورشلیم توسط تیتوس ویران شد، و سپس دوباره توسط امپراتور هادریان، در سال 132 پس از میلاد، که یهودیان را از شهر منع کرد و اورشلیم را به Aelia Capitolina تغییر نام داد.

 

 

اورشلیم در سال 326 پس از میلاد مسیح، زمانی که امپراتور کنستانتین و مادرش هلنا تعدادی کلیسا ساختند، تبدیل به یک شهر مسیحی شد. این دوران با تصرف اورشلیم توسط ایرانیان در سال 614 میلادی به پایان رسید.

 

 

در سال 627 پس از میلاد توسط بیزانسی ها بازیابی شد، اما در سال 638 پس از میلاد توسط ارتش اسلام فتح شد. پس از آن، خلفای اموی قبه الصخره و مسجد الاقصی را ساختند.

 

 

دوره بعدی حکومت مسیحیان در سال 1099 پس از میلاد با فتح شهر توسط صلیبیون آغاز شد که کلیساها، کاخ ها و آسایشگاه های زیادی ساختند. با این حال، هنگامی که صلاح الدین شهر را در سال 1187 میلادی تصرف کرد، اسلام به اورشلیم بازگشت و در دست مسلمانان تحت فرمان مملوک ها (1291-1517 میلادی) و عثمانی ها (1519-1917 میلادی)، که دیوارهای شهر کنونی (1537 میلادی) را ساختند، باقی ماند. ).

 

 

در قرن نوزدهم، قدرت‌های مسیحی اروپا که از سلطان عثمانی علیه ابراهیم پاشا، حاکم مصر حمایت می‌کردند، از سال 1840 میلادی به بعد نفوذ فزاینده‌ای پیدا کردند و کلیساها، مدارس، بیمارستان‌ها و یتیم‌خانه‌ها ساختند. پاپ پاتریارک لاتین را که در ابتدا در سال 1099 پس از میلاد تأسیس شده بود، دوباره تأسیس کرد، اما در سال 1291 پس از میلاد منحل شد.

 

 

یهودیان از قرن سیزدهم به تعداد قابل توجهی شروع به بازگشت به اورشلیم کرده بودند. در سال 1267 میلادی، خاخام موشه بن ناخمان رامبان (ناخمانیدس) کنیسه ای را تأسیس کرد. در سال 1488 پس از میلاد، یهودیان مصر در اورشلیم مستقر شدند و پس از آنها یهودیان سفاردی از اسپانیا که توسط سلطان عثمانی از تفتیش عقاید اسپانیا پناه گرفتند، به دنبال آنها آمدند.

 

 

در دسامبر 1917، نیروهای بریتانیا به فرماندهی ژنرال آلنبی وارد شهر شدند و در اول ژوئیه 1920، مقر کمیساریای عالی بریتانیا در سرزمین فلسطین شد.

 

 

سازمان ملل متحد در سال 1947 تصمیم گرفت که فلسطین باید بین فلسطینی ها و یهودیان تقسیم شود و بیت المقدس باید بین المللی شود. پس از پایان قیمومیت بریتانیا در سال 1948، نیروهای اسرائیلی و اردن برای کنترل شهر با هم جنگیدند و بر اساس توافقنامه آتش بس در سال 1949 تقسیم شد.

 

 

در سال 1950، اسرائیلی‌ها اورشلیم غربی را پایتخت کشور خود کردند و پس از جنگ شش روزه در سال 1967، بیت‌المقدس شرقی از جمله شهر قدیمی را ضمیمه و اشغال کردند.

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
مقاصد را کشف کنید، ماجراهای فضای باز را بیابید، سفرهای سفر نویسان ما را در سراسر جهان دنبال کنید و الهام بگیرید.

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
نقشه اورشلیم - جاذبه های گردشگری
نقشه اورشلیم (تاریخی)
 
 
نقشه اورشلیم باستان - جاذبه های گردشگری
نقشه اورشلیم - جاذبه ها (تاریخی)