راهنمای رنگ آمیزی خانه

 

 

راهنمای کامل  رنگ خانه شما

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 


انتخاب رنگ‌های مناسب یکی از حیاتی‌ترین انتخاب‌هایی است که هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود باید انجام دهید. از رنگ‌های رنگ روی دیوار گرفته تا رنگ‌هایی که برای اثاثه یا لوازم داخلی انتخاب می‌کنید، رنگ‌های رنگی می‌توانند تأثیر قابل توجهی بر ظاهر و احساس خانه شما داشته باشند. این راهنما به شما کمک می‌کند تا اصول اولیه تن رنگ‌ها را بیاموزید و اینکه چگونه تن رنگ‌ها نقش مهمی در فضای داخلی خانه شما دارند. همراه با آن، نکاتی را به شما ارائه می دهیم تا طرح رنگی مناسب را برای خانه رویایی خود انتخاب کنید.

 

 

تن رنگ ها برای دکوراسیون داخلی خانه را می توان در سه سطح وسیع زیر دسته بندی کرد:

 

 

رنگ‌های ته رنگ گرم


رنگ های گرم مانند نارنجی، قرمز و زرد حس شادی، شادی و انرژی را برمی انگیزند. این توناژهای رنگی می توانند حال و هوای فضاها را زنده کنند و از این رو برای مناطقی از خانه شما که پر از فعالیت هستند ایده آل هستند. این شامل نشیمن، خانواده، ناهار خوری، اتاق های بازی، و سالن بدنسازی خانه شما می شود. رنگ‌های ته‌رنگ گرم با نورهایی که درخشش مایل به زرد می‌دهند بهترین کار را دارند. بنابراین اگر رنگ‌های ته رنگ گرم را برای فضای داخلی خانه خود انتخاب می‌کنید، لوستر، نورافکن، لامپ‌های ادیسون یا لامپ‌های تنگستن با دمای نور بین 2700 تا 3000 کلوین را انتخاب کنید.

 

 

colour tones, warm undertone colours in the living room can liven up the mood of spaces.

 

 

نکته حرفه ای: رنگ های ته رنگ گرم می توانند بسیار قدرتمند باشند، بنابراین مطمئن شوید که آن را با استفاده از سایه های سفید یا سایه های مکمل متعادل می کنید.

 

 

 

رنگ های سرد زیر تون


رنگ‌های ته‌رنگ سرد، حال و هوای آرام و آرامی را ایجاد می‌کنند. بیدار شدن در اتاقی که با طرح رنگی سرد طراحی شده است می تواند بسیار با طراوت باشد! رنگ‌هایی که شامل رنگ‌های سرد هستند آبی، سبز و بنفش هستند. رنگ‌های سرد برای اتاق‌ها یا فضاهایی که در آن استراحت می‌کنید، تجدید قوا می‌کنید یا در آن می‌خوابید، بهترین عملکرد را دارند. این بدان معناست که آنها برای اتاق خواب، حمام و بالکن مناسب هستند. می توانید رنگ های سرد را با چراغ هایی که در محدوده دمایی 3500-4100K قرار دارند تکمیل کنید. همچنین می توانید رنگ های سرد را با نورهای گرم تضاد کنید. برخلاف رنگ های گرم، استفاده بیش از حد از رنگ های سرد می تواند فضاها را کسل کننده و تاریک جلوه دهد. از این رو توصیه می کنیم رنگ های سرد را با رنگ های سفید یا سایه روشنی که به خوبی کنتراست کار می کند، متعادل کنید. بنابراین، برای مثال، آبی با سفید یا آبی با زرد، به همان اندازه خوب عمل می کنند. و اگر ایده رنگ آمیزی اتاق را فقط با رنگ های سرد دوست دارید، می توانید یک پاپ شوک با دکور و تکه های برجسته در سایه های متضاد مانند سرخابی و خاکستری را وارد کنید.

 

 

 

تن رنگ های خنثی


رنگ های خنثی سایه های خاکستری، بژ و قهوه ای هستند. هنگامی که به صورت انفرادی استفاده می شوند، کسل کننده و خسته کننده هستند. زمانی که با رنگ‌های گرم یا سرد ترکیب می‌شوند، بهترین عملکرد را دارند، زیرا این جفت‌ها ظاهری متعادل و بی‌نظیر ایجاد می‌کنند. رنگ‌های خنثی را می‌توان در هر فضایی استفاده کرد، اما بسته به نوع اتاقی که در آن استفاده می‌شود، باید با رنگ‌های گرم یا سرد جفت شوند. رنگ‌های خنثی می‌توانند بسته به طرح/رنگ سایه‌ها دارای هر دو نورپردازی گرم یا سرد باشند.

 

 

در مورد رنگ‌های خنثی بیشتر کاوش کنید

 

 

 

جهت مشاوره رایگان کلیک کنید...

 

 

 

چگونه طرح رنگی مناسب برای خانه خود انتخاب کنیم؟


اکنون که سه رنگ محبوب را می شناسید، در اینجا چند نکته دیگر وجود دارد که به شما در انتخاب طرح رنگ مناسب برای خانه کمک می کند:

 

 

 

جهت پنجره خود را بررسی کنید


اگر پنجره های اتاق شما رو به شمال است، کمتر نور طبیعی دریافت می کنید. بنابراین، شما باید رنگ های گرم و روشن را انتخاب کنید که به نور اجازه می دهد تا در اطراف فضا تابیده شود، راه درستی برای ادامه کار است. از طرف دیگر، اگر پنجره های شما به سمت جنوب باشد، نور مستقیم خورشید زیادی دریافت خواهید کرد که منجر به تابش خیره کننده و انعکاس زیادی می شود. در چنین شرایطی استفاده از رنگ‌های تیره مانند قهوه‌ای تیره یا خاکستری، یا رنگ‌های تیره سرد مانند آبی سرمه‌ای و سبز زیتونی کار هوشمندانه‌ای است زیرا به جذب نور کمک می‌کند.

 

 

Grey cool tones of colour in the living room lot of direct sunlight that will result in a lot of glare and reflection.

 

 

 

اندازه اتاق


اگر فضای زیادی دارید یا اتاق‌هایتان بزرگ هستند، باید از رنگ‌های تیره گرم برای ایجاد حسی دنج استفاده کنید. با این حال، اگر فضای خانه شما تنگ است یا اتاق های شما نسبتا کوچکتر هستند، باید از رنگ های روشن استفاده کنید، آنها را بزرگتر و جادارتر نشان می دهد.

 

 

 

مبلمان و دکور را در نظر بگیرید


نوع دکور و مبلمانی که انتخاب می کنید به شدت بر طرح رنگ کلی فضای داخلی شما تأثیر می گذارد. ایده این است که اطمینان حاصل کنید که دکوراسیون و مبلمان شما با کف، دیوارها و سقف شما هماهنگ است.

 

و در آنجا، رنگ‌هایی برای مطابقت با خلق و خوی و حساسیت‌های زیبایی‌شناختی شما هنگام برنامه‌ریزی پروژه داخلی خانه‌تان وجود دارد. تن های رنگی نقشی حیاتی در زندگی ما ایفا می کنند، بیش از آنچه تصور می کنیم، بنابراین مهم است که مطمئن شوید طرح مناسبی را انتخاب کرده اید.

 

 

 

همچنین بخوانید:

 

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.designcafe.com/guides/colour-tones