طراحی داخلی اتاق نشیمن

 

 

 

ایده های طراحی داخلی اتاق نشیمن

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 


اتاق نشیمن با تمام اهداف مختلفی که دارد، می تواند یکی از مهم ترین اتاق هایی باشد که شما در خانه طراحی می کنید. این جایی است که خانواده برای تماشای تلویزیون، صحبت کردن و استراحت در پایان یک روز طولانی جمع می شوند. اینجا جایی است که بعدازظهرهای دلپذیر در کنار دوستان و خانواده سپری می شود. پاهای خود را بعد از یک روز کاری اینجا می گذارید یا موهایتان را پایین می گذارید و سرگرم می کنید.

 

 

 

مبل هایی که جرقه مکالمه می دهند

 

هدف واقعی اتاق نشیمن ایجاد مکالمات روان و راحت است. و این چیزی است که شما برای چیدمان صندلی خود می خواهید. شما می خواهید فضایی ایجاد کنید که باعث شود مردم احساس کنند در خانه هستند، به گونه ای که بتوانند صحبت کنند، گفتگو کنند، درباره آخرین رویدادها، ایده ها بحث کنند و داستان ها را به اشتراک بگذارند. برای فعال کردن این کار، مبل های خود را به گونه ای قرار دهید که گفتگو را تشویق کند. صندلی ها را به سمت یکدیگر قرار دهید و آنها را به هم نزدیکتر کنید تا افراد بتوانند به راحتی یکدیگر را بشنوند و ببینند. شکل و شبح نشیمنگاهی که انتخاب می کنید نیز در تعیین سبک کلی اتاق شما نقش بسزایی دارد. می توان استدلال کرد که این مهم ترین جزء زیبایی شناسی طراحی اتاق شما است. اگر می‌خواهید ظاهری کلاسیک و سنتی داشته باشید، سبک‌های نشیمنگاهی با حکاکی‌شده و دقیق را انتخاب کنید. یا Chesterfields را با پوشش لحافی خود در نظر بگیرید زیرا آنها یک انتخاب همیشه محبوب هستند. کابریول ها که مورد علاقه عده کمی هستند، با پشت و بازوهای هم قدشان مشخص می شوند. ست - یا معادل های امروزی آنها، عاشق صندلی ها - اگرچه راحت ترین نیستند، اما جذابیت منحصر به فرد دنیای قدیم را به ارمغان می آورند. برای نشستن راحت‌تر، لاوسون راحت و بالشتک‌دار، یک تاکسیدو ساده‌دار مسلح یا یک کمردار پشت‌بالا قرار دهید. مبل های رول شده با بازوهای منحنی بیرونی و روکش یک سبک سنتی رایج است که همچنان مورد علاقه صاحبان خانه است. سکشنال بسیار محبوب در طرح‌ها و مواد متنوعی وجود دارد که می‌توانید بیشتر آن را بررسی کنید. اینها قطعات متعددی دارند، معمولاً سه یا پنج، که می‌توانند به روش‌های بیشماری پیکربندی شوند. علاوه بر انتخاب مدل مبل، باید تعداد صندلی های مورد نظر خود را نیز تعیین کنید. درک ابعاد اتاق همراه با تعداد افرادی که می خواهید بنشینید، شماره جادویی و پیکربندی شما را تعیین می کند. اتاق‌های بزرگ می‌توانند پیکربندی 3+2+1+1 را برای صندلی‌های زیاد داشته باشند. یک اتاق نشیمن 3+2+1 ممکن است برای یک اتاق نشیمن با اندازه متوسط ​​مناسب‌تر باشد، در حالی که یک اتاق واقعا کوچک می‌تواند با چیدمان 2+1 با قرار دادن صندلی اضافی در صورت نیاز انجام دهد.

 

 

Sofas that spark conversations

 

 

 

نشستن فراتر از مبل


آیا اتاق نشیمن برای یک مبل خیلی کوچک است؟ یا به دنبال چیزی منحصر به فرد تر هستید؟ یا مبل ها به سادگی برای شما جذابیتی ندارند؟ با کمی ابتکار می‌توانید مبل‌ها را به‌طور کامل کنار بگذارید و چیدمان صندلی‌های خیره‌کننده و در عین حال راحت ایجاد کنید. دیوان‌ها، تخت‌خواب‌های روزانه، فوتون‌ها یا صندلی‌های استراحت، گزینه‌های صندلی آرامی را ایجاد می‌کنند. یک صندلی تخم مرغی را آویزان کنید یا به جای آن چند صندلی بالدار یا صندلی راحتی قرار دهید. اطراف چند کیسه لوبیا پراکنده کنید یا بالشتک های کف پایین را بیرون بیاورید. قطعات را با نیمکت ها و صندلی های تنبل یا صندلی های تخم مرغی ترکیب کنید. شما می توانید از چنین صندلی های جایگزین به تنهایی استفاده کنید یا حتی آن را با چیدمان مبل ترکیب کنید. با بافت، مواد و الگوها بازی کنید تا به استایلی که برای شما مناسب است تبدیل شوید.

 

 

Seating beyond the sofa

 

 

 

آن کوسن ها را پر کنید


هنگام تصمیم گیری در مورد مبل و صندلی، کوسن ها را فراموش نکنید. چه کسی دوست ندارد با چند مورد از اینها برای یک گپ راحت یا تماشای تلویزیون کنار بیاید؟ کوسن ها ضریب راحتی صندلی شما را افزایش می دهند. آنها همچنین با جان بخشیدن فوری به صندلی شما، ضریب سبک اتاق شما را افزایش می دهند. کوسن های خود را با صندلی برای فضای مناسب تکمیل یا تضاد کنید. مبل هایی با رنگ خنثی دارید؟ با انداختن روی چند کوسن، رنگ های سخاوتمندانه را اضافه کنید. برای داشتن ظاهری زیبا، روکش کوسن های طرح دار را انتخاب کنید یا با طرح های قومی سنتی پیش بروید. الگوهای پررنگ یا هندسی را انتخاب کنید تا بیانیه ای با صدای بلند داشته باشید. با این وجود، زیاده روی بالشتک نروید، نمی خواهید اتاق را با تعداد زیادی از آنها شلوغ کنید.

 

 

 

میزهای قهوه خوری برای بستن


با مرتب‌سازی صندلی‌ها، می‌خواهید به یک میز قهوه‌خوری بروید. یک میز قهوه سطحی برای استراحت لوازم جانبی که می خواهید به نمایش بگذارید، میزبان آن فنجان های بی پایان چای است که به گفتگوها دامن می زند و خانه ای برای گل هایی است که اتاق را روشن می کند. علاوه بر این، خانواده، دوستان و میهمانان شما می توانند دور میز قهوه بنشینند و این قطعه مبلمان را برای اتاق نشیمن شما ضروری کنند. انتخاب هوشمندانه میز همچنین به شما کمک می کند تا بقیه اتاق را به هم ببندید. برای شروع، میزی را انتخاب کنید که متناسب با ابعاد صندلی شما و ارتفاعی مشابه باشد. سپس سبکی را مشخص کنید که مکمل بقیه اتاق شما باشد. میزهای سبک شیکر با اتاق هایی که بیشتر طراحی ساده و کاربردی آنها را تشکیل می دهند، به خوبی هماهنگ می شوند. سبک کلبه با جزئیات غنی خود به خوبی با فضای داخلی دنج سازگار است. میزهای پارسون دارای پایه های مربعی هستند که به ضخامت بالای صفحه صاف هستند. سبک‌های مدرن و امروزی‌تر از میزها، استفاده هوشمندانه‌ای از فلز و شیشه دارند. همچنین می توانید میز قهوه خود را به سبک عثمانی روکش کنید و در نتیجه یک زیرپایی جذاب و راحت داشته باشید.

 

 

Coffee tables to bond around

 

 

 

همه نگاه ها به پایه تلویزیون است


اغلب مردم ترجیح می دهند تلویزیون را به عنوان یک جاذبه کانونی در اتاق نشیمن خود داشته باشند. با چندین گزینه از پایه های تلویزیون در دسترس، تلویزیون خود را به سبک نصب کنید یا قرار دهید. فضای ذخیره سازی را با پایه ترکیب کنید تا سایر دستگاه های AV خود را میزبانی کنید. همچنین می توانید از پایه برای نمایش آثار یا کتاب های ارزشمند خود استفاده کنید. انتخاب پایه شما به زیبایی شناختی که می خواهید ایجاد کنید و عملکردهایی که می خواهید در آن خدمت کنید بستگی دارد. برای داشتن ظاهری باز و خنک که نمایشگر را در خود جای دهد، قفسه های باز را نصب کنید. می توانید با نصب پایه دیواری که کف زیر آن را باز و تمیز نگه دارید، حس مشابهی ایجاد کنید. یک کنسول با ساختار جمع و جور خود قفسه‌های بسته و بسته به اندازه، فضای ذخیره‌سازی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد. کابینت تلویزیون می تواند مانند یک کنسول ساده باشد یا با گزینه پنهان کردن صفحه تلویزیون در صورت عدم استفاده، پیچیده تر باشد. استفاده از شیشه، چوب، فلز یا ترکیبی از اینها بیشتر به شما کمک می کند تا ظاهری را به دست آورید که چشمان شما می تواند از آن لذت ببرد.

 

 

All eyes to the television stand

 

 

 

چیدمان اتاق پذیرایی


همانطور که مبلمان و قطعات صندلی را در اتاق نشیمن خود انتخاب می کنید، نحوه چیدمان آن را در نظر بگیرید. طرح شما باید به گونه ای باشد که حرکت کافی را ممکن کند و جذابیت بصری ایجاد کند. در مورد یک نقطه کانونی برای اتاق تصمیم بگیرید که می تواند تلویزیون، یک دیوار برجسته یا دکوراسیون دیوار قابل توجه باشد. مبل ها و صندلی های خود را در ارتباط با نقطه کانونی قرار دهید. شما می خواهید مبل های خود را در فاصله 8 تا 12 فوتی تلویزیون خود و در زاویه دید آن قرار دهید. مبل اصلی را در نقطه تنظیم مستقیماً به نقطه کانونی و سایر نشیمنگاه ها در طرفین قرار دهید تا ترتیب را متعادل کنید. دو مبل کوچک روبه‌روی یکدیگر قرار دهید و یک میز قهوه‌خوری در وسط آن قرار دهید تا جلوه‌ای رسمی داشته باشید. با یک مبل L شکل، صندلی اضافی و فضای کافی برای بازی کودکان، یک چیدمان مناسب برای خانواده ایجاد کنید. بسته به ابعاد اتاق و نیازهای عملی خود، می توانید یک منطقه کاری کوچک را ادغام کنید، یا حتی یک منطقه غذاخوری جداگانه را جدا کنید یا بسازید. .

 

 

Laying out the drawing room

 

 

 

به سبک شخصی سازی کنید


با سفارشی کردن دکوراسیون و لوازم جانبی، شخصیت خود را بر روی اتاق نشیمن خود قرار دهید. با دیوارها به عنوان یک بوم نقاشی رفتار کنید تا خود را بیان کنید و آثار هنری را قرار دهید که برای شما جذاب باشد. عکس های خانوادگی را روی دیوارها یا روی میزهای کناری قرار دهید تا به یاد عزیزان و نزدیکانتان باشد. در حالی که دیوارها را بالا می برید، به یاد داشته باشید که مقداری فضای منفی برای روشن کردن و جلب توجه به قسمت های کانونی خود بگذارید. نکات شخصی دیگری نیز وجود دارد که می توانید به اتاق نشیمن اضافه کنید. گیاهان آپارتمانی سبزی می‌افزایند و هوای اتاق را تصفیه می‌کنند و چاچک‌های بی‌نظیر می‌توانند گفتگوهای جالبی را آغاز کنند. چند قفسه کتاب، یک قفسه کتاب باریک ساده، یا یک دیوار قفسه کتاب نصب کنید تا همراهان ادبی خود را به نمایش بگذارید. آزمایش با نور و طرح های رنگی راه های دیگری است که می توانید اتاق نشیمن خود را شخصی سازی کنید. با بسیاری از گزینه‌های مبلمان و دکور موجود، اتاق نشیمن رویاهای شما، اتاقی که بیانی از بیانیه سبک شما است، تنها چند انتخاب هوشمندانه از طراحی دور است.

 

برخی از اتاق‌های نشیمن نیز به عنوان فضای کاری دو برابر می‌شوند و ممکن است مناطق غذاخوری یکپارچه داشته باشند. اتاق نشیمن می تواند قلب خانه باشد. با ایده های عاقلانه طراحی داخلی اتاق نشیمن - انتخاب صندلی، مبلمان، مبلمان نرم، پالت رنگ و نور، این قلب خانه را با زندگی تپش کنید.

 

 

 

 

طراحی خود را به ما بسپارید

مشاوره رایگان 

کلیک کنید

 

 

 

مترجم : گروه معماری مشاور

 

 

 

منبع :

 

 

https://www.designcafe.com/guides/drawing-room-interior-design-ideas