آسمانخراش در اتوکد

 


چگونه با استفاده از نرم افزار اتوکد برای آسمان خراش پلان ایجاد کنیم

 

ساختمان امپایر استیت شهر نیویورک - یکی از 20 ساختمان برتر در جهان. این آسمان‌خراش نمادین که در سال 1931 تکمیل شد، به روش قدیمی، با قلم روی کاغذ و ابزار فیزیکی طراحی شد. البته آنها چیزی شبیه برج شانگهای یا ساختمان برج خلیفه دبی نمی ساختند.

برنامه ریزی برای بلندترین ساختمان های جهان ممکن است کار بسیار بزرگی به نظر برسد، اما در واقع می توان به لطف نرم افزار اتوکد ، برج شخصی خود را در عرض چند دقیقه طراحی کرد. توانایی ترکیب سبک، شاهکارهای مهندسی و مفاهیم مواد پایدار به سازندگان و معماران این امکان را می دهد که نه تنها آسمان خراش بالقوه را تصور کنند، بلکه آن را به صورت سه بعدی روی مانیتور خود نیز ببینند.

بنابراین، دقیقاً چگونه می توان یک ساختمان عظیم با طراحی به کمک رایانه ایجاد کرد؟ تعجب خواهید کرد که چقدر می تواند آسان باشد. یکی از بزرگترین مزایای نرم افزار طراحی سه بعدی این است که همه چیز را ذخیره می کند. هر مفهوم قبلی که توسعه داده اید قابل دسترسی است. اکثر نرم‌افزارهای CAD با قالب‌های از پیش تعیین‌شده نیز همراه با مواد اضافی برای دانلود ارائه می‌شوند.

با پایه و اسکلت داخلی شروع کنید. این به تعیین ارتفاع هر طبقه کمک می کند. ارتفاع معمولاً در هر طبقه یکسان است، مگر اینکه شما برج هرست در منهتن باشید که دارای یک لابی 3 طبقه است. برای صرفه جویی در زمان، می توانید از الگوی کف برای سقف خود استفاده کنید، زیرا هر چند داستان آسمان خراش در نهایت به بالا ادامه می یابد. اگر ساختمان شما به مواد پایه تخصصی نیاز دارد، یا می‌خواهید منابع پایدار دارای گواهی LEED® را در بر بگیرد، حتماً در طول فرآیند آن‌ها را یادداشت کنید.

بسته به این که این پروژه چقدر باید جزئیات داشته باشد، می‌توانید برای هر طبقه ستون‌های حداقل یا با جزئیات کامل اضافه کنید که هم به طراحی و هم در انعطاف‌پذیری ساختاری ساختمان شما کمک می‌کند. با معماری بازی کنید. از آزادی در طراحی نترسید...تا زمانی که از نظر ساختاری سالم باشد.

آیا آسمان خراش آینده شما به پنت هاوس نیاز دارد؟ یعنی سقف و بالکن بلند. خوشبختانه، استفاده از برنامه های طراحی سه بعدی به اندازه کافی آسان است، به طوری که می توانید به سادگی نسبت ها را بکشید، سقف را (به معنای واقعی کلمه) بالا ببرید یا یک پسوند بالکن از کف بسازید. ستون ها را فراموش نکنید. (به هر حال، چیزی باید عرشه دیدبانی را بالا نگه دارد.) برای ایمنی، نرده ها ویژگی دیگری است که ممکن است بخواهید اضافه کنید.

خوب، پس شما اسکلت یک برج 90 طبقه را طراحی کرده اید که روزی به یک توسعه دهنده فروخته می شود، یا حداقل به مجموعه شما اضافه می شود. بعد، احتمالاً باید یک نما ایجاد کنید. باز هم، اکثر برنامه ها با قالب های از پیش نصب شده یا قابل دانلود برای طراحی اجزای بیرونی بر روی آسمان خراش ها ارائه می شوند. پنجره ها، درها و طاق های رویاهای خود را طراحی کنید. کامپوننت ها به راحتی در نرم افزار طراحی سه بعدی قابل ویرایش هستند.

در نهایت، افزودن کمی واقع گرایی این پروژه را گرد هم می آورد. سایه بیندازید و ببینید که ساختمان از غروب تا صبح چگونه خواهد بود. آن را زیر نور خورشید قرار دهید، به پنجره های خود رنگی اضافه کنید، همراه با هر لمس کوچک نهایی که شما یا مشتری را خوشحال می کند. طرح را ارائه دهید و خوب، آن را داریم: یک شگفتی معماری با موفقیت و زرق و برق. 

توسط اریک ام. هوور

اریک ام. هوور یک استراتژیست رسانه های اجتماعی و محتوا است که کمپین های بازاریابی جهانی را برای طیف گسترده ای از برندها ایجاد می کند. اریک به طراحی خودرو و معماری علاقه مند است و قبلاً استراتژی وب سایت را برای خودروسازان بزرگ و شرکت های انرژی تجدیدپذیر توسعه داده است.

اریک هوور

اعتبار عکس: از طریق photopin cc در گمرک گیر کرده است